Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

#12 Mikołajkowe zmiany


Mario

Rekomendowane odpowiedzi

vibeupdate.thumb.png.f83fa4a30f4399661472fe8e99e45646.png

Witajcie. 🙂 Prace nad rozwojem Vibe RolePlay ciągle trwają. Codziennie poruszamy wiele tematów wewnątrz ekipy i szukamy najlepszych rozwiązań, które przyniosą nam kolejne zmiany na jeszcze przyjemniejszą rozgrywkę. Gamemasterzy prężnie dyskutują, by stworzyć tutaj jak najbardziej przyjazne środowisko dla wszystkich grup graczy, jak i zarówno indywidualnych samotnych wilków dołączających codziennie do naszej społeczności. Developerzy natomiast dbają o skrypt gry tak, by to wszystko połączyć ze sobą w spójną całość co owocuje aktualizacją do najnowszej wersji - 1.35.0. Co nowego? Czytajcie dalej. 😉

Więcej animacji postaci

Z animacji postaci korzysta praktycznie każdy z Was. Sam silnik GTA V oferuje około 180 tysięcy różnych animacji, które oczywiście możemy wykorzystać na naszym serwerze gry. Jak sami się zapewne domyślacie, by wyselekcjonować odpowiednie wśród takiej ich ilości potrzeba bardzo dużo czasu. Stopniowo będziemy rozwijać naszą listę animacji (w czym pomaga nam @thaZu, za co możecie mu serdecznie podziękować 🙂). Dodatkowo zmieniliśmy wygląd interfejsu, by ułatwić Wam znacznie wyszukiwanie odpowiedniej animacji do sytuacji, w której nasza postać aktualnie się znajduje.

animki.thumb.png.64b296d497a67971051cce473bced982.png

Ograniczone obrażenia postaci

Słuchamy graczy, obserwujemy systematycznie i wiemy czego oczekujecie od nas oraz samej rozgrywki na serwerze. Wszyscy jesteśmy zgodni, że obrażenia postaci są za bardzo realistyczne przez co potyczki trwają zbyt krótko a to tylko psuje zabawę podczas strzelanin, lub walk na pięści między graczami. Stajemy temu naprzeciw i zmniejszyliśmy obrażenia zadawane przez inne postacie w taki sposób, by czerpać z tego więcej zabawy, bo przecież o to w tym wszystkim chodzi!

bitka.thumb.png.cb7c84ee3cb81fc4f6981a37bdc2b8ad.png

Nowy system payday

hihi.thumb.png.18d85bff00be9b1c1470cd6e58c9edc8.png

Obecnie mamy dość powszechny problem z aktywnością biznesów na serwerze. Musieliśmy znaleźć jednak alternatywne rozwiązanie, by zapobiec biznesom widmo. Nie możemy Was zmuszać do stania za ladą, jednak osobom, które będą aktywnie grać w biznesie - jednocześnie nakręcając grę innym - zrekompensujemy to możliwością pobrania payday kilkukrotnie w ciągu dnia - z małymi różnicami, dokładniej:

  • pierwsza aktywna służba (45 minut) - 100% wypłaty ustalonej w panelu,
  • kolejne 45 minut służby - 75% wypłaty,
  • trzecia aktywna służba (również 45 minut) - 50% wypłaty ustalonej w panelu
  • czwarta i kolejna aktywna służba płatna 50% będzie wypłacana tylko między godziną 20:00 a 23.59

Powyższy schemat dotyczyć będzie wszystkich grup na serwerze. Także frakcji. Nie ukrywamy, że chcemy, by wieczorową porą biznesy były aktywne, a gracze pracujący w nich mieli małą rekompensatę w zamian za tworzenie miejsca do gry dla innych osób.

Ograniczone cogodzinne zasiłki

Zasiłek dla postaci jest oczywiście kolejnym zastrzykiem gotówki. Dzięki niemu większość z Was nie musi martwić się finansami dotyczącymi Waszych postaci. Zamysł jednak tego systemu musieliśmy lekko zmienić, by wyżej opisana zmiana dotycząca wypłat miała w ogóle sens istnienia. Głównie zmiana dotyczy wysokości zasiłku względem przegranych godzin na postaci, czyli - im więcej postać przegrała na serwerze, tym mniejszy zasiłek otrzymuje. Nie ograniczy to Waszej wyobraźni ani rozwoju Waszej postaci, a jednocześnie pomoże nam ruszyć część cywilną, co jednoznacznie przełoży się na aktywność biznesów w centrum (na co narzekała większość z Was). Tabelka prezentuje się następująco:

1437518960_unknown(3).thumb.png.d6dabbc86d5922baec47d406efcf3061.png

Złomowisko startowych pojazdów

Rozgrywka RolePlay w Los Santos nie mogła obejść się bez pojazdów startowych dla Waszych postaci. Miasto jest duże i niefortunnie byłoby je przemierzać piechotą. Problem powstał, gdy pojazdy zostały "zamienione" na nowsze modele i tylko nieużywane zaśmiecają listę pojazdów. Nikt ich nie kupi, bo nie ma to zwyczajnie sensu. Wystawiamy więc w Waszą stronę pomocną dłoń i otwieramy złomowisko, gdzie pozbędziecie się pojazdów z listy a jednocześnie otrzymacie małą rekompensatę w gotówce. Sprawdźcie sami ile za nie dostaniecie odwiedzając złomowisko (znajdziecie legendę na mapie).

Parcele

parcele.thumb.png.a33220ad2c3e2517c82d51b3fa7e6d1e.png

Dość prosty system, dzięki któremu otwiera się kolejna możliwość zarobku pieniędzy. Gamemaster wybierając dowolny budynek, może ustawić go jako parcela. Co daje nam posiadanie takiej parceli? Budynek z tą możliwością będzie generować codziennie ustaloną przez gamemastera kwotę gotówki, którą właściciel będzie mógł wypłacić jeden raz w ciągu tygodnia. Parcele są skierowane jako jeden ze sposobów toczenia czystej rozgrywki in-character dla grup przestępczych, otwierając dany lokal możecie kreować w nim rozgrywkę, dobrze się bawić, a do tego sporo zarobić.

Podgląd modyfikacji wizualnych

tuning.png?width=895&height=344

GTA V oferuje ogromny wachlarz modyfikacji wizualnych (oraz mechanicznych) dla pojazdów. Byśmy mogli udostępnić Wam taki tuning, byliśmy zmuszeni stworzyć interfejs, dzięki któremu każdy szary gracz będzie mógł przejrzeć dokładnie jak wyglądać będzie dany komponent dla danego pojazdu w grze. Każdy pojazd posiada swoją własną, indywidualną konfigurację tuningową. Mechanik w warsztacie będzie mógł zaoferować Wam podgląd, dzięki czemu będziecie mogli zamówić odpowiedni komponent (sugerując się wyświetlanym a interfejsie ID komponentu). Na dzień dzisiejszy ogólnodostępnym komponentom będą głównie felgi. Z czasem jednak będziemy to rozszerzać o nowe możliwości. 🙂

Pozostałe, mniejsze, aczkolwiek równie ważne zmiany:

  • wyróżniono patronów na liście graczy pod tyldą (~),
  • dodano animację podnoszenia/upuszczania przedmiotu na ziemię,
  • usunięto problemy związane z ekwipunkiem oraz listą z /p podnies,
  • logi płatności grupy w panelu (link),
  • możliwość zmiany domyślnego spawnu na /spawn (Davis/Vespucci),
  • panic button dla służb porządkowych (/panic, /pb),
  • komponent tuningu - noktowizor i termowizja,
  • nowy wygląd zgłoszeń na 911,
  • odświeżony interfejs dla listy członków ekipy na /a,
  • zegarek w postaci akcesorium postaci działać będzie również dla /time (nazwa zegarka wyświetli się na czacie w postaci /me)
  • zmieniono ceny i nadano nowe nazwy dla zegarków, ze zmianą wyżej wymienioną usunięto je też z 24/7
  • Dodano sortowanie w ekwipunku po dacie użycia malejąco
  • Dodano wyróżniający sie nick członka ekipy na /duty na /b
  • Dodano status polityka
  • Ostatnio używane przedmioty będą się pojawiały na szczycie ekwipunku

Kiedy?

Aktualizacja 1.35 wejdzie w życie dokładnie dziś o godzinie 12.00. Co pozwoli Wam czerpać przyjemność w ciągu dnia z tych ciekawych poprawek. Vibe RolePlay będzie Waszym Mikołajem. 😉 Byliście grzeczni?

ZLp7ZjJ.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No idziemy w dobrym kierunku. Już dzisiaj przetestuje walkę w ręcz. Oby się działo! Natomiast jestem rozczarowany obniżeniem kwoty zasiłku. Postacie długoplanowe są teraz pokrzywdzone. Im dłużej gram tym jestem bardziej finansowo stratny. Taki model sugeruje, że aby w rynek wpompować pieniądze to gracze powinni grać krótko swoimi postaciami, uśmiercać je i zakładać nowe. To osobiście już bardziej poszedłbym w to, że kwota PayDay zależy głównie od ilości graczy na serwerze. Im nas więcej, tym większy PayDay. W sensie gra mało osób np: poniżej 20 to dostajesz zasiłku 200$, a potem z każdym graczem na serwerze dostajesz 3$ więcej, co znaczy że przy 200 graczach na serwerze otrzymujesz pełny payday 800$. Taka forma zachęca, aby wchodzić wtedy gdy jest więcej osób co polepsza imersję płynącą z samego role-play. 

Seba i Norman lubią to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakichś dodatkowych, sytuacyjnych animacji zdecydowanie tu brakowało - @thaZu to kot. 

Rozważaliście sprawę śniegu? Pojawił się tutaj na screenie więc trzymam kciuki. Uprzedzając od razu "wyjadaczy" i resztę ekspertów od RP - nie gramy tutaj symulatora Los Angeles, zachowujemy realia całego lore GTA V - stąd też nasze postacie nie palą Marlboro, tylko na przykład Redwoody, piją Pisswasera a o Coronie nikt nigdy nie słyszał... no i stan w którym dzieje się akcja to nie California, tylko San Andreas. Fakt że LS było WZOROWANE na LA nie znaczy od razu że jest jego bezpośrednią kalką, szczególnie że samo studio odpowiedzialne za grę zdecydowało się na taki ruch. Ja bym tutaj widział same pozytywy, świeże doświadczenie, nakręcanie gierki służbom porządkowym - częstsze wypadki na drodze, odśnieżanie parkingów, ulic, wszystko co związane z białym cholerstwem. Weazel również miało by o czym gwizdać na radiu, no i taki epizod nie musi trwać przecież do kalendarzowej wiosny, wystarczy sam grudzień by pchnąć nieco świeżości w naszą rozgrywkę, a każde urozmaicenie jest dobre, no może prawie każde.

thaZu, larryfisherman i Kubas lubią to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin