Skocz do zawartości

Update 1.52

Wersja skryptu 1.52 już dostępna! Zjazd po linie, usprawniony telefon, parasole...
Zobacz to

VibeShop!

Wydawaj punkty zdobyte w grze i korzystaj z funkcjonalności naszego skryptu...
Szczegóły

Półświatek przestępczy a sektor cywilny; problemy i postanowienia


Polecane posty

  • Gamemaster

Poniższy post ma być zbiorem pytań i odpowiedzi dot. przestępczego sektora rozgrywki oraz informacjami na temat umównych zasad w świecie gry.

1. Czy mogę grać przestępcę nie posiadając panelu grupy przestępczej?

Tak. Twoja postać musi być odpowiednio wykreowana. Myśląc o planie na swoją rogrywkę, pomyśl o realiach, w jakich żyje Twoja postać.

  • Przykłady poprawnej kreacji:
    • Jesteś kucharzem w niewielkim lokalu gastronomicznym. Praca w nim dostarcza ci środki, by przeżyć, ale nie satysfakcjonują cię dotychczasowe zarobki, więc decydujesz się na detaliczną sprzedaż narkotyków swoim znajomym. W momencie, gdy osiągasz zadowalający stan majątkowy pragniesz porzucić tę drogę, bo jest dla ciebie zbyt stresująca i niesie za sobą ogromne ryzyko.
    • Jako margines społeczny, narkoman zrobisz wszystko, by zdobyć pieniądze. Bez problemy sięgniesz po broń, by zabrać komuś jego dobra, ale wiesz, że nie jesteś nietykalny. Mimo ogromnej desperacji postępujesz ostrożnie mając świadomość, że nigdy nie wiesz na kogo trafisz.
  • Przykłady niepoprawnej kreacji:
    • Jesteś barmanem w lokalu w Vespucci, jeździsz pojazdem klasy średniej i mieszkasz w zadowalającym apartamencie. Kupiłeś pistolet od jednego z bandziorów i jesteś w stałym kontakcie z przestępcą, który dostarcza ci narkotyki. Spędzasz całe wieczory, po zakończonej zmianie w lokalu, na cornerze sprzedając metamfetaminę. Ktoś chciał zabrać twoje narkotyki, a więc go zastrzeliłeś. Na drugi dzień udajesz się do swojej super pracy.
    • Jesteś dilerem z miasta. Twoim głównym źródłem zarobku jest sprzedaż narkotyków i drobne kradzieże. Grupa powiązana z groźną organizacją przestępczą (np. gang uliczny) postępuje wobec ciebie ofensywnie. Masz przy sobie broń, więc postanawiasz rozprawić się z nimi osobiście i nie zważasz na dalsze konsekwencje tego incydentu.

2.  Interakcja między cywilem a gangsterem

Odgrywając swoją rolę musimy pamiętać, że nasze postaci wiedzą w jakim żyją miejscu. Znają kulturę metropolii oraz rozumieją, jak działają liczne grupy przestępcze. Tyczy się to obu stron barykady. W interakcji z gangsterem powinniśmy odczuwać do niego respekt (Chodzi o wizerunek. Wytatuowane ciało, slang to znaki charakterystyczne osób powiązanych z ugrupowaniami przestępczymi). Nie zawsze jesteśmy w stanie ocenić z kim mamy doczynienia i to właśnie jest kluczowe. Należy o tym pamiętać wcielając się w postać. Znów weźcie pod uwagę common sense, przecież żaden barman, pracownik warsztatu czy tautator z sektora cywilnego nie chce zadzierać z wytatuowanym kolesiem o agresywnym wizerunku. Jako cywile powinniście starać się unikać problemów. Gangsterzy natomiast nie są bezmózgimi zwierzętami i nie atakują nikogo bez powodu. Chcąc zachować dyskrecję w swoich działaniach unika się konfrontacji z osobą, która dla swojego bezpieczeństwa decyduje się na współprację z departamentem policji.

3. Gangi złożone z postaci z sektora cywilnego

To problem, z którym zmaga się wielu graczy. Często widzimy centrumowiczów, którzy są nieustraszeni. Postaci niewywodzące się z półświatka przestępczego coraz częściej decydują się na bezpośrednią walkę z organizacjami przestępczymi, szukają zemsty na własną rękę i mierzą sie z nimi jak równy z równym. Od dnia dzisiejszego wszystkie takie zachowania będą karane blokadą postaci. Zachęcam do informowania członków ekipy o takich wynaturzeniach.

4. Gra polegająca na lootgrabie, bezsensownym DM

Sprawa została z grubsza opisana w regulaminie, ale pragnę jeszcze raz o tym wspomnieć. Zachowania, które będą opierały się na polowaniu cornerowym, ciągłym okradniu, revenge killach są zabronione. Unikamy tego typu zagrywek.

5. Co zrobić, gdy akcja w naszej ocenie przebiega nieprawidłowo?

Dla sytuacji, w których niechętnie uczestniczymy w akcji. Surowo zabronione jest unikanie gry IC. Należy dokończyć rozgrywkę dla dobra ciąłości fabularnej i wszystkich postaci uczęstniczących w niej. Ewentualne zażalenia należy kierować do działu skarg na forum lub bezpośrednio do członków ekipy po zakończonej akcji. Wytłumaczeniem nie powinien być crash czy bycie afk przez ostatnie chwile. Nie psujmy sobie wzajemnie gry.

6. Traktowanie LEA, interakcja ze służbami

Zauważyłem, że wiele osób obiera prowokacyjną postawę wobec graczy departamentu policji i innych odłamów LEA. W rzeczywistości nie powinno mieć to miejsca. Zwrócimy szczególną uwagę na skargi z tego sektora na graczy podchodzących z nienaturalnym uprzedzeniem do oficerów, zastępców szeryfa. Trzeba wziąć pod uwagę to, że nie gramy tu polskich realiów. Oficerowie są działają zazwyczaj wg. inicjatywy community policing i nie są naszym wrogiem. Trzeba natomiast wiedzieć, że możemy zostać poważnie zranieni lub pozbawieni życia nie stosując się do poleceń lub łamiąc zasady, sprawiając tym samym bezpośrednie zagrożenie dla pracowników departamentu.

7. Relacje między cywilem a gangsterem

Sytuacje, w których postać cywila jest w niesamowicie dobrych relacjach z przestępcą są narracyjnym przewrotem i nie powinny mieć miejsca. Będziemy przyglądać się gangsterom wykładającym robotę dla swojej koleżanki fryzjerki, przedsiębiorcom sięgającym w pierwszej kolejności po kontakty z półświatka przestępczego i tym podobnym fikołkom. Budujmy spójne społeczeństwo i dbajmy o zgodność fabularną serwera.

Temat będzie przeze mnie stale uzupełniany. O aktualizacjach będzie informowani za pośrednictwem oficjalnego serwera discord. Z dniem publikacji tego tematu, będziemy restrykcyjnie podchodzić do w/w niespójności, nadużyć, błędów narracyjnych itp. 

8. Noszenie na sobie broni dużego kalibru

Kategorycznie zabraniamy noszenia przy sobie długiej broni typu AK-47, M4. Tego typu karabiny, duże strzelby etc. nie są możliwe do ukrycia. Nie przyzwala to także na bieganie z torbą na plecach 24/7.

9. Wnoszenie broni do lokali, strzelaniny w lokalach

Na wejście do klubu nocnego z bronią (zwłaszcza długą), istnieje niewielka szansa. Rozpoczęcie strzelaniny w takim klubie wiązałoby się z nieuiniknionymi konsekwencjami dla Waszych postaci. Weźcie sobie to mocno do serca. Wszczynanie nieuzasadnionych poprawnie burd w lokalach będzie przez nas regulowane.

thaZu, Edwin, wlk i 38 innych lubią to
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować. Warunki korzystania z serwisu Polityka prywatności

Hej! Wygląda na to, że blokujesz reklamy. W porządku, my też czasem je blokujemy. Jeśli jednak chciałbyś nas wspomóc, rozważ dodanie strony do wyjątków.

W zamian otrzymasz unikatowy uścisk dłoni od @Kubas 🤝