Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

[WCTR] #003 Car test Coil Voltic - super elektryk, na pewno?


_raven

Rekomendowane odpowiedzi

https://forum.v-rp.pl/uploads/monthly_2021_08/West_Coast_Talk_Radio_(GTA_V).png.4216e1064b02d0fd6c6034ed50638090.png


1_gotowe.png3_gotowe.png7_gotowe.png

BY SOLVEIG BJORNSON | 08/09/2021
Photo by Azumi Zavala


Czy samochód elektryczny możemy nazwać sportowym? Niby Voltic jest w klasie supersamochodów, też tak sądzicie? Sama fabryka COIL’a ma w swojej ofercie broń, inne modele aut elektrycznych, oraz terenową spalinówkę. Przepraszam! Dziś jednak mowa o jednym bohaterze spod loga Coil’a. Dzieło połączenia myśli konstruktorów pochodzących z Wielkiej Brytanii oraz Stanów Zjednoczonych, która zelektryzowała jako pierwsza ulice Los Santos, więc sprawdźmy, czym skończyła się współpraca herbaciano-hotdogowa.

9.png

Voltic przyciągnął moją uwagę poprzez ciekawy wygląd zewnętrzny, jak to na supersamochód przystało, potężny przedni zderzak z wyprofilowanymi wlotami powietrza na chłodzenie silników elektrycznych, oraz przednich tarcz hamulcowych, maska plastikowa wyprofilowana idealnie, ukazuje pazur tego auta. Przechodząc dalej linia nadwozia delikatnie poszerzona, dodane wloty powietrza na chłodzenie tylnych tarcz, idealnie kontrastuje czarny plastik z kolorem nadwozia, drzwi zasługują na szczególną uwagę - są bezramkowe, ale przy prędkościach rzędu 140-160 nie dochodzą nam, żadne świsty powietrza do wewnątrz. Tył auta został zgrabnie zakończony krągłościami, delikatny, niezbyt agresywny jakby auto przeradzało się z tygrysa do antylopy, na szczególną uwagę zasługuje dokładka tylnego zderzaka w kontrastującym kolorze do nadwozia. Szczerze, mega spodobała mi się ta bryła, jest ponadczasowa, nie dodałabym tutaj nic, ani nie ujęła — ten typ konstrukcji roadstera jest dla mnie idealnym rozwiązaniem.

2_gotowe.png

Teraz przechodzimy do następnego felernego jak dla mnie punktu — zawieszenie pewnie, gdyby to auto nie miało w sobie tyle akumulatorów, prowadziłoby się jak gokart, niestety masa tego auta jest odczuwalna, na pokonywaniu zakrętów. Kolejna rzecz to hamulce, serio! Siedziałam z godzinę, ustawiając siłę hamowania - nawet wyłączyłam tę opcję, muśniecie pedału hamulca, równa się z przybiciem piątki czołem o kierownicę. Dla interesantów tego modelu, serio - uważajcie! Polecam zamkniętą drogę, aby poćwiczyć hamowanie bądź włączyć sobie odpowiedni tryb hamowania do odzyskiwania energii, hamulcem wspomagajcie się w nagłych potrzebach.

https://cdn.discordapp.com/attachments/436443768661606400/884862147513958400/8.png

Wnętrze dosyć drętwe jak na supersamochód, pewnie po zaprojektowaniu bryły zewnętrznej budżet do zaprojektowania wnętrza się diametralnie skurczył — niestety tak to wygląda. Klasyczne zegary, prędkościomierz analogowy, mini ekran pokładowy pokazujący nam niezbędne informacje na temat auta, zasięg, powiadomienia z nawigacji, oraz innych bzdetów. ”Obrotomierz”, jeśli można tak to nazwać (bo tak wygląda) został przeskalowany tak, aby ukazywać użytkownikowi zużycie prądu przy ekonomiczniej jeździe oraz szaleństwach i prognozował pozostały zasięg przy aktualnym stylu jazdy. W kokpit, który o dziwo minimalnie jest skierowany w stronę kierowcy, został wrzucony ekran! Tak, zwykły ekran! Nie jest on dotykowy, aby cokolwiek w nim znaleźć, ustawić nawigację musisz bawić się przyciskami oraz klawiszem funkcyjnym po prawej stronie od ekranu — świetne rozwiązanie Coil, miejmy nadzieję, że w nowszych modelach wreszcie zaznamy nieco luksusu w postaci ekranu dotykowego, a nie tych tandetnych przycisków, jak i pokręteł od ustawiania nawiewów.

Trzymam kciuki, aby w przyszłej wersji wszystko było zintegrowane z ekranem dotykowym, i nie zaznamy takiego tandeciarstwa w tej klasie auta. Deska rozdzielcza, wykonana z miękkiego plastiku, tak samo boczki — jakość na plus. Fotele skórzane, kubełkowe dodają nutki luksusu w tym nudnym wnętrzu, dodatkowy plus za kolor nici w kolorze nadwozia.

O bagażniku nie wspomnę, bo go nie ma — na przodzie zabudowane zostały podzespoły silników elektrycznych, oraz baterie, tylna klapa/maska (?) Nie ma, całość tworzy jeden wielki zlepek, pod którym również kryje się druga porcja baterii. Wielki minus za brak miejsca do spakowania swoich kijów do golfa bądź małych zakupów lub nawet rakiety do tenisa! Zniesmaczyłam się ponownie, Coil.

5_gotowe.png


4_gotowe.png

Elektryczny silnik Voltic'a to produkcja współpracy Stanów Zjednoczonych wraz z Wielką Brytanią, jest to trójfazowówka o mocy maksymalnej 250 KM, moc przenoszona na tylne koła, rozkręcająca się do 13 000 RPM, połączona z automatem rozkręca naszego roadstera w około 4 sekundy do 100 km/h zaś przewidywany przez producenta zasięg to 395 km. Czas pełnego załadowania baterii to zaledwie 3,5 godziny.

6_gotowe.png

Podsumowując, początkowo oceniłam ten model za prześwietne auto do poruszania się po mieście, niż supersamochód, wiecie — coś w stylu ‘unikatowy miejski samochód’ lecz po kilku dniach użytkowania, bolał mnie brak bagażnika, mała ilość miejsca w środku dla osób wyższych ode mnie (Mierzę 160 cm), testowałam to razem z naszym Ethan’em, biedak ledwo się mieścił, aż jęczał z bólu, zostawiając ślady kolan na miękkiej desce rozdzielczej, zawiodłam się również na osiągach, przyspieszenie ujdzie, mogło być lepiej jak na ‘supersamochód elektryczny’, prędkość maksymalna ograniczona do 165 km/h ograniczona przez producenta, żałosny wynik. Zabrałabym mu klasę supersamochodu, wrzucając go do klasy miejskiej z 'ekstra' wyglądem, dla mnie Voltic nie ma nic wspólnego z supersamochodem, bardziej sportowy miejski samochód, do przemierzania dróg. Zasięg realny to 350 km przepisowej*  jazdy po mieście. Ocena końcowa to naciągane 5 na 10, które zostało przyznane przeważnie poprzez wygląd.


Podczas recenzji testowane są auta seryjne, nie poddane żadnym modyfikacjom ulepszenia prowadzenia/osiągów.

Chcesz się skontaktować? Zaproponować mi kolejny samochód do testu?

https://li.v-rp.pl/solvibjorn

* - #DONTBESTUPIDDRIVESAFE
 


Auto zostało wypożyczone, dzięki uprzejmości Wenger Luxury.

wengerluxury.png

Edytowane przez Djabeu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin