Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

The White Car

Gracz
  • Postów

    388
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    25

Aktywność reputacji

  1. Tomaxo polubił odpowiedź w temacie przez The White Car w Lore Serwera Vibe Roleplay   
    KREOWANIE POSTACI
    Tworząc postać, staraj się zachować pewne realia rozgrywki albo oddaj się prostocie. 
    Nie wszystko musi być idealne i piękne, ale też nikt nie zmusza ciebie do czegoś grania skrajnie okropnego i paskudnego. Stwórz postać jaką chcesz, ale nie przesadzaj ani w jedną, ani w drugą stronę. Nie ważne jaką postać stworzysz - jest ona postacią która podlega pod sektor cywilny. Naturalnie więc odgrywasz mieszkańca miasta.
    Dopiero po stworzeniu i zalogowaniu się na serwer kreujesz ją w jedną z kilku stron które cię interesują. Możesz dalej grać wątki cywilne korzystając w pełni z sektora cywilnego, lub rozwinąć ją dalej w sektor porządkowy, przestępczy bądź rozrywkowy. Podczas gry nastaw się na kreowanie wątków dookoła siebie nie licząc na to, że ktoś wyjdzie do ciebie z ręką. W tej grze każdy gra sam dla siebie i chce być traktowany na równo. Każdy chce dobrze pograć swoje i z przyjaciółmi, wspólnie rywalizować i napędzać sobie rozgrywkę. Oczekiwanie i brak wyobraźni doprowadzi cię do niczego, a co najwyżej spotkasz się ze ścianą i w najgorszym wypadku zostaniesz zaciągnięty w kąt. To żadna tajemnica, że roleplay nie jest dla każdego. Rozgrywka wymaga wyobraźni na dane rzeczy i motywuje do wczucia się w odgrywaną rolę. Dlatego też grając w luźny wieczór, gdy zostaniesz napadnięty i pobity podczas przechadzania się ciemną uliczką to nie dlatego, że ktoś próbował cię po prostu wnerwić, ale tak po prostu się stało, taka jest kolejność rzeczy. Przestępca przerwał Twoją luźną grę i zostałeś wpleciony w jego wątki, Ty odegrasz rolę dla niego a on dla ciebie. Im szybciej sobie to uświadomisz, tym lepiej będzie ci się grało.

    SEKTOR CYWILNY
    Nie ważne jaką postać stworzysz, zawsze będzie ona podlegać pod sektor cywilny tego serwera. Co oznacza, że w późniejszym czasie po dołączeniu na swojej postaci do gry w sektorze porządkowym/przestępczym/rozrywkowym, dalej będzie ona mieszkańcem miasta i powinna uczestniczyć w jego egzystencji w mniejszym lub większym stopniu. Przy kreowaniu postaci stricte pod sektor cywilny musisz sobie odpowiedzieć na dwa pytania, czy chcesz rozwijać postać młodą czy starą. W przypadku młodej dobrze byłoby oprzeć kreowanie postaci o dwa istniejące projekty na serwerze, Davis High School & University of San Andreas, Los Santos. Są one odpowiednikami szkół z Los Angeles ale w lore serwera nie jedynymi, w sensie technicznym są to jedyne dwa dostępne projekty szkół na serwerze. To najlepsza alternatywa do gry nastolatka albo młodego dorosłego (max 24 lata) która jest w stanie napędzić mnóstwo gry zarówno dla sektora cywilnego poprzez transport komunikacją miejska (taxi/transit) przez uczestnictwo na wszystkich social eventach w mieście, koncertach czy zwykłym hangout w którymś z dostępnych biznesów. To zdecydowanie lepszy target dla postaci młodego cywila niż basic w postaci jeżdżenia supercarem nie mając prawa do picia alkoholu które dozwolone jest dla postaci po ukończeniu dwudziestu jeden lat. Ponad to, granie młodego Amerykanina daje szanse w świetle lore na możliwości zatrudnienia praktycznie wszędzie z różnych powodów, czesne, wakacje, etc.

    W przypadku odgrywania dorosłego Amerykanina warto zastanowić się w pierwszej kolejności nad klasą życia którą chcemy odgrywać. Widząc o istniejących trzech poziomach życia, tutaj zdecydowanie powinna górować klasa niska (biedota) i klasa średnia (klasa robotnicza) których jest znacznie więcej niż klasy wyższej. W takich okolicznościach nie warto się oszukiwać, postacie podlegające pod klase robotnicze powinny być kreowane w bardzo prosty sposób, zdobyć pracę, stworzyć rodzinę i wspinać się po szczebelkach karierowego życia w jednym z dostępnych biznesów w świecie gry, jeśli chodzi o klasę wyższą tutaj celujemy w materialne zyski, możliwy kontakt z celebrytami mieszkającymi w pobliżu bogatych regionów miasta, posiadanie ekskluzywnych marek samochodów i wille z dobrym widokiem na miasto. Klasę wyższą mogą odgrywać gracze którzy posiadają swój biznes lub korporacje albo niedługo po ich założeniu, bo takie są realia serwerowe. Grając postać szarego cywila również trzeba zwracać uwagę na szczegóły odnośnie gry, takie jak chęć uczestnictwa w lokalnym community, organizowanie weekendowych meetingów z sąsiadami, wspólne obchodzenie świąt i wydarzeń narodowych. W skrócie napędzać sobie i innym rozgrywkę opartą na faktach odnośnie gry i lore. Jednym z najważniejszych elementów tej całej układanki jest reagowanie na wydarzenia In Character, politykę miasta, chęć oddania swojego głosu dla politycznego miasta, zainteresowanie otoczeniem, wsparcie lokalnych lub blokowanie ich, reagowanie na celebrytów w miarę możliwości co w dużym stopniu wpływa na odgrywane przez graczy role znanych osób. 
     
    SEKTOR PUBLICZNY
    Kreując postać w strefie publicznej należy uwzględnić fakt, że w większości przypadków zapewnia ona maksimum gry. Granie w organizacjach porządkowych i publicznych to w pełni zautomatyzowana gra w której zawsze coś się dzieje a kreowanie gry dla siebie i pozostałych graczy jest banalnie proste ale objęte wieloma punktami wewnętrznych regulaminów. Wasza postać w świecie gry może dołączyć do jednej z wielu agencji egzekwujących prawo stanowe, lokalne i federalne. Może zostać pracownikiem Fire Department lub stać się zwykłym profesorem zarówno w Davis High School jak i University of San Andreas. Po dołączeniu do rozgrywki w sektorze publicznym trzeba uwzględniać w swojej grze detale, przywiązanie do amerykańskich tradycji, dźwiganie honoru wiążącego się z departamentem - przynależności do niego. Dumnie obnosić się ze swoim tytułem. Nastawienie swojej gry w dużej mierze na chęć pomocy mieszkańcom lub uczniom w zależności od projektu który obraliśmy. Służba w instytucjach odpowiedzialnych za regulacje prawne oraz ogólne ratowanie życia czy też system edukacji w Los Santos (Los Angeles) uchodzą za elitarne, bardzo profesjonalne, a to ma pomóc wam zrozumieć istotę rozgrywki odnośnie odgrywania takiej roli na serwerze. Dlatego poprawnie kreowana postać lokalnego bohatera nie powinna opierać się tylko i wyłącznie na samej pracy w LEA ale też na bogatym, pełnym znajomości życiu prywatnym. Dzisiejsza popkultura wiele nas nauczyła, chociażby tego, że wszyscy gliniarze zawsze uchodzą za przewodników w sąsiedztwie i to oni organizują najlepsze meetingi w okolicy i zrzeszają wokół siebie lokalną społeczność. Wasza postać może również podjąć się stanowiska politycznego w mieście i konkurować z innymi reprezentantami na arenie politycznej hrabstwa, tworząc duży influence na wydarzenia w sektorze cywilnym. Poprawnie odgrywana rola polityka polega w głównej mierze na dużym kontakcie z grupami graczy odpowiedzialnymi za sektor cywilny i porządkowy, obmyślaniu sposobów nakręcenia rozgrywki dla działających przedsiębiorstw oraz próbach uzyskania poparcia wśród mieszkańców miasta, hrabstwa a nawet stanu. 
     
    SEKTOR PRZESTĘPCZY
    Wybierając rozgrywkę nastawioną na przestępczość, trzeba wiedzieć chociaż podstawy półświatka przestępczego w Los Angeles. Wszystkie ugrupowania przestępcze a głównie są to gangi uliczne, są związane z Prison Politics. Całość egzystencji gangów w LA ma silne powiązania z Cars. Tych występuje głównie pięć w zależności od więzienia stanowego. Cary są dużymi formacjami przestępczymi, które tworzą konkretne rasy. Na przykład Afroamerykanie w większości przypadków działają pod Black Car. Nad każdym zespołem czuwa jedna osoba, która działa zgodnie z programem gangu więziennego i naturalnie ona decyduje o dalszych działaniach wozu. Decydując się już na stworzenie organizacji przestępczej trzeba uwzględnić wspomniane Prison Politics aby wkomponować się w Street Politics, idąc dalej tematem, najsłuszniejszym wyborem będzie tu odgrywanie czarnych gangów (szczepy Bloods & Crips), meksykańskich gangów (szczepy AP, Surenos & Nortenos, MS), białych gangów (szczepy Peckerwoods & Skinheads) czy azjatyckich gangów (szczepy Asian Crips & Bloods, Wah Ching etc.). W przypadku organizacji przestępczych typu Mob Like najsłuszniejszym wyborem będzie oparcie gry o Black Guerilla Family, La Eme, Nuestra Familia, Aryan Brotherhood, Asian Boyz czy West Coast Motorcycle Clubs (Hells Angels MC, Mongols MC etc.). Tworzenie organizacji przestępczych opartych o lore Rockstar jest niedozwolone na naszym serwerze a autorskie pomysły nie sprzyjają rozgrywce aż tak jak realnie występujące gangi przeniesione do świata gry dlatego będą one znacznie milej tutaj widziane.
    Podczas rozwoju postaci przestępcy musimy mieć na uwadze trzy rzeczy. Gangsterzy kończą zawsze na trzy sposoby - sześć metrów pod ziemią, zamknięci w szarej celi, bądź szczęściem dożywają sędziwego wieku gdzie pozostali gangsterzy uznają ich za idolów i udzielają swojego poparcia. Usilna próba ucieczki przed organami sprawiedliwości i zatajanie wszystkich możliwych faktów odnośnie popełnionych przestępstw zabiera grę LEA (głównie detektywom) dlatego nietolerowany będzie must win po stronie przestępców. Skazanie i wyrok pozbawienia wolności to dodatek do rozwoju postaci a czas spędzony w County Jail lub State Prison to dobry czas na nakręcenie sobie rozgrywki i uzupełnienie wątków a nie kara ooc. 
    Kultura Narkotyków w Los Angeles jest bardzo obszerna a ilość epidemii narkotycznych takich jak fala Heroiny, Fentanylu, Metamfetaminy to znane miastu tragedie które pojawiły się na przestrzeni kilkudziesięciu ostatnich lat i miały ogromny influence na mieszkańców miasta aniołów. Miasta w którym nie stronią od trawki nawet oficerowie departamentu czy zastępcy szeryfa. Narkotyki lekkie i twarde w tym mieście są powszechne i zażywane przez wielu, niezależnie od pochodzenia i szczeblu życia. Można by powiedzieć, że takie okoliczności i warto to uwzględnić w grze, niezależnie kogo gramy, profesora, studenta, biznesmena, aktora itp.
     
    SEKTOR ROZRYWKOWY
    W sektorze rozrywkowym najważniejszą rzeczą o której trzeba pamiętać to sama gra.
    Prowadzenie wątków In-Character liczy się bardziej niż spędzone godziny nad tworzeniem "produktów" w postaci mixtape, grafik promocyjnych czy wymyślaniu tekstów do piosenek. Gra nie odbywa się na forum ale w samej grze i na to trzeba się nastawić, aby wykreować swoją postać celebryty zaczynając od całkowitego zera. Zanim jednak obierzecie jeden konkretny kierunek rozwoju swojej postaci musicie wiedzieć, że Los Santos to nie miasto tylko dla artystów muzycznych i aktorów. W tym miejscu celebrytami są chociażby profesjonalni skaterzy, surferzy, koszykarze, footballiści, malarze, astronauci, wynalazcy czy nawet projektanci mody dla zwierząt.

    Ukazuje to, że w tym miejscu każdy może stać się celebrytą, niekoniecznie poprzez tworzenie piosenek i filmów, które stają się popularne na całym świecie. Świat celebrytów z Vinewood (Hollywood) to niezwykle mroczne miejsce, ukryte daleko za obiektywami dziennikarzy. W świecie celebrytów egzystuje wiele kultów, sekt i mrocznych religii które od dekad manipulują /wpływowymi/ ludźmi, zrzeszają ich i niekiedy decydują o ich losie. Children of God (Joaquin Phoenix), Latihan (David & Patricia Arquette), The Seaside Sect (Keira Maguire), Full Circle (Andrew Keegan), NXIVM sex cult (Allison Mack). To tylko jedne z niezliczonych ilości przypadków w których celebryci udzielali się mniej lub bardziej aktywnie w sektach które realnie egzystują w mieście, w szczególności w regionach bogactwa i klasy wyższej.

    Prowadzenie aktywnej i przemyślanej gry IC na swojej postaci to coś co przyniesie wam najwięcej fanów, a nie wstawianie postów na forum i oczekiwanie poklasku in-game.
    Wstawienie materiału na forum jest tylko dodatkiem dla waszej kreowanej postaci, twórczością która wspomaga jej kierunkowanie i przekazuje jej generalny feeling graczom, ale nigdy jej głównym źródłem rozpoznawalności - większość osób nawet nie zauważy posta który wstawicie, a widząc was w miejscu publicznym pomyśli sobie, że jesteście kolejnym zwykłym szaraczkiem, bo nigdy nie rozegraliście in-game niczego w czym brali udział. 

    Nawiązywanie kontaktów i tworzenie własnego otoczenia do rozgrywki (koncerty, comic-con, meetingi, recenzje, premiery, debiuty) to podstawowe zasady gry w branży rozrywkowej, dlatego nie jest ona prosta do odgrywania bo w większości przypadków jesteście zdani na siebie i to Wy musicie dawać coś od siebie dla innych, żeby stać się rozpoznawalnymi w grze. Nikt nie poprowadzi was tutaj za rękę przy tworzeniu wydarzeń, to Wy jesteście ich autorami i to Wy ponosicie odpowiedzialność za ich przebieg. Jest to jeden z najbardziej odpowiedzialnych sektorów rozgrywki, ponieważ nie gracie tutaj dla siebie, ale dla innych. Pamiętajcie, że napędzając rozgrywkę innym, napędzacie rozgrywkę również sobie. Żaden inny sektor nie weźmie tego zdania tak bardzo dosadnie jak właśnie rozrywkowy.

    Właśnie to dojrzałe i odpowiedzialne podejście do rozgrywki pomoże wam wyjść poza strefę komfortu w której będziecie w stanie faktycznie odzwierciedlić przykrości związane z bycia celebrytą - narkotyki, dramy, traumy, załamania a wraz z nimi wysokie wzloty i bolesne upadki. Spłycanie swojej gry do poziomu afer na Lifeinvader z innym celebrytą jest znacznie mniej interesujące niż przekroczenie pewnej granicy przyjaznego feelingu gry, na przykład znęcania się psychicznego nad swoją konkurencją, manipulowaniem fanami i próbami wygryzienia kogoś z interesu. Świat sław znamy głównie z trzech rzeczy, wydarzeń, osiągnięć i śmierci. Wielu celebrytów opuściło świat przez swoje uzależnienia do narkotyków lub samobójstwa (niesłynny klub 27). Branża rozrywkowa powinna nieść ze sobą duży dyskomfort gry, ciągłe przeczucie tego że ktoś może nas wygryźć, a jedyny ślad  który pozostanie po nas w formie wypłowiałego plakatu na latarni niedługo zostanie do końca zmyty przez deszcz. Wszystko to oczywiście okraszone sztucznym i przyjacielskim contentem, który przykrywa prawdziwe brudy tego świata tak jak ma to miejsce w prawdziwym życiu.
     
     
  2. Tomaxo polubił odpowiedź w temacie przez The White Car w Lore Serwera Vibe Roleplay   
    San Andreas (California), jest jednym z najbardziej rozchwytywanych rejonów Stanów Zjednoczonych, który przyciąga na siebie oczy z całego świata. Stan jest obiektem pożądań większości ludzi na świecie którzy mogliby dużo oddać za odrobine spędzonego czasu w miejscu sław, pieniędzy, kina i muzyki. Rozległy nad oceanem teren San Andreas, sąsiaduje z trzema innymi stanami, Oregon, Arizona, Nevada. Od południowej strony stanu, tworzy on granice z Meksykiem. Stan bogaty jest w wiele znanych miast, takich jak Los Santos (Los Angeles), które znane jest całemu światu z atrakcji które ma do zaoferowania poprzez Disneyland oraz The Vinewood (Hollywood) Movie Industry. W stanie który odgrywamy znajdują się też takie miasta jak San Francisco, Sacramento etc. W południowej części stanu w regionie Sandy Shores (Desert Shores) które sąsiaduje z granicą Meksyku. Natomiast najwyżej wysunięte miasto na północy stanu to Paleto Bay (Crescant City) które zostaje ostatnim przystankiem przed wjazdem do Oregonu od strony wybrzeża.
    San Andreas w świecie serwera jest Kalifornią. Ze względów technicznych stosujemy nazwę San Andreas mówiąc o Kalifornii, wyrzucamy do śmieci wyobrażenie Los Santos jako wyspy. to samo dotyczy nazw wyprzedzających instytucje, na przykład Los Santos Police Department. Pisząc Los Santos Police Department mamy na myśli Los Angeles Police Department ale nie mówimy tego bo zrobi się naturalny misz masz. W przypadku innych miast z lore GTA, nie stosujemy ich nazw. Las Venturas nieistnieje, za to Las Vegas już tak. Ta zasada obowiązuje pozostałe Rockstarowe miasta. Nie odgrywamy Vice City, zamiast tego używamy nazwy Miami, Floryda. Odgrywanie realiów prawdziwego stanu Kalifornia wymaga dokonywania researchu na własny koszt, staranności i dokładności aby każdemu z nas grało się jeszcze lepiej. Idąc dalej tym tematem, warto wiedzieć o kilku ważnych aspektach tego stanu, jego położenia, ważnych miejsc, odrobiny historii i tego dlaczego ten stan jest tak bardzo popularny i ma wiele odniesień w teraźniejszej popkulturze na świecie.
    _____________________________________________________________________________________________________________

     
    Los Santos (Los Angeles) - Ogromna metropolia podzielona na wiele dystryktów, sektorów z wielofunkcyjnym systemem administracyjnym opartym na wielu departamentach które rozdzielone są na różne segmenty. Miasto Aniołów bo taką ma nazwę, poznało większość ludzi na świecie dzięki filmom, muzyce, programom rozrywkowym, życiu światowych gwiazd muzyki i kina. Obiekt pożądania każdego człowieka na planecie którego marzeniem jest chociaż raz polecieć do Ameryki i zatrzymać się na chwile w LS Miasto same w sobie jest bardzo mroczne, ma za sobą krwawą i długą historię jednak nie przeszkadza to jego mieszkańcom. Wszyscy w tym miejscu z reguły są uśmiechnięci i wszystko to co dziwne dla całego świata dla nich jest bardzo normalne. Miasto przepełnione jest osobami które są na tyle różne, że nie spotkamy drugiej takiej osoby w swoim życiu. Ludzie zajmują się tutaj wszystkim, począwszy od handlu narkotykami i żebraniu pieniędzmi, przez zwykłych szarych pracowników fizycznych takich jak brukarze, drogowcy, kasjerzy, kończąc na projektantach ubiorów dla psiaków, astronautach NASA i przewodniczących odmiennych kultów religijnych.

    Największy wpływ na mieszkańców Los Santos (Los Angeles) wywarł pewien seryjny morderca, Richard Ramirez znany bliżej jako /Nighstalker/. Nocny prześladowca uświadomił miasto o tym jak bardzo nieprzewidywalne i bestialskie potrafi być zachodnie wybrzeże. Mniej więcej w tych samych latach odnotowano szybko rosnące gangi uliczne na ulicach Los Angeles które dziś znamy jako Crips, Bloods, Surenos. W pozostałej części stanu występują też inne gangi o podobnej renomie, na przykład Nortenos. Jedną z najważniejszych nieodłącznych części tego miasta są narkotyki mottem  sex, drugs, and rock 'n' roll. Ich obecność na ulicach LS wzrosła diametralnie po zakończeniu wojny w Wietnamie a sama metropolia uznawana jest za istną narkotyczną stolicę pełną wszystkich możliwych ich szczepów. Niektóre regiony miasta wypełnione są namiotami zamieszkanymi przez narkomanów.

    Los Santos tętni życiem przez całą dobę, studenci High Schools odwiedzają siebie nawzajem po lekcjach oglądając netflix, zwracając się do rodziców swoich przyjaciół po imieniu nie per pan. Gliniarze uznawani są za bohaterów mimo trudnych dla nich komercyjnych chwil i pełnią służbę zbyt profesjonalnie w tradycyjny sposób, przestępcy nie przechodzą do historii bo giną zbyt młodo a ci którzy trafią do więzienia przeżyją najgorszy pustynny koszmar. Celebryci dbają o swoją rozpoznawalność przez dramy, ekscesy i rozwody a zwykli szarzy ludzie którzy budują ten kraj po prostu przemijają.
     
    Sandy Shores (Desert Shores & Salton City) - Jest terenem położonym w jednym z najgorętszych regionów stanu które latem sięga blisko czterdziestu stopni i bywa bardzo niebezpieczne bez dobrego przygotowania, będąc pieszo poza miastem. Miasto umiejscowione jest w taki sposób, że jest połączone z główną drogą do Mexicali, niesławnego miasta w Meksyku. Podróż z Sandy Shores do wspomnianego miasta za granicą zajmuje godzinę. Bezpośrednie połączenie dróg między USA a Meksykiem, sprawia, że w Sandy Shores przeważa obecność meksykanów, aż 70% populacji miasta stanowią Latynosi co wiąże się z tym, że popełniane przestępstwa w mieście są głównie popełniane przez nielegalnych imigrantów i lokalną meksykańską społeczność.

    Miejscowych charakteryzuje znaczne przywiązanie do spraw lokalnej społeczności oraz wolności osobistej. Należy też zaznaczyć, że stosunkowo duży procent lokalsów deklaruje poglądy konserwatywne, opowiadając się za Partią Republikańską. Sandy Shores jest miejscem niebezpiecznym nie tylko przez fakt, że jest przeludnione nielegalnymi imigrantami i ciężkimi warunkami do przeżycia. Pustynny region jest idealnym miejscem dla dzikiej zwierzyny a sama otoczka Kalifornijskiego odludzia sprawia, że przyciąga tam poszukiwanych przestępców.

    Mieszkańcy okolicy przyzwyczajeni są do widoków specjalnych grup uderzeniowych składających się zarówno z zastępców szeryfa jak i oficerów do spraw poszukiwań uciekinierów W tej części stanu znajduje się również więzienie stanowe Bolingbroke (Ironwood State Prison, CA), oddalone od Sandy Shores o jakieś dwie godziny jazdy samochodem.

    Ze względu na okoliczności i warunki życia, ponad 81% domów i parceli zostało niedokończona w Sandy Shores. Ze względu na migrację młodych do Los Santos, mediana wieku w miasteczku wynosi obecnie ok. 42 lata. Ci którzy nie wyjechali do miasta za pracą, starają się w miarę swych możliwości wiązać koniec z końcem. Pracują w rozmieszczonych w okolicy placówkach firm sieciowych, na farmach i ranczach w pobliżu Grapeseed, bądź zasilają lokalne biznesy, które robią, co mogą, by utrzymać się na powierzchni agresywnego rynku. Ci którzy prowadzą w okolicy własny biznes, bądź posiadają ziemie uprawne nieopodal Grapeseed, funkcjonują na nieco wyższej stopie życiowej.  Jak już jednak wcześniej wspomniano, sporo lokalsów zmaga się z bezrobociem, przez co niektórzy z nich zaczynają szukać “alternatywnych” form zarobku.


    Paleto Bay (Crescent City) - Wysunięte portowe miasto na północ od Los Santos, będąc jednym z ostatnich przystanków w San Andreas przed wjazdem do Oregonu. Te zazwyczaj chłodne i mokre miejsce jest jednym z najzimniejszych miejsc w całym stanie, gdzie w letnim szczycie, temperatura odczuwalna do 28°C/30°C. Z wyjątkiem lipca i sierpnia przeważa tam chłód zaś od końca września do początku czerwca chodzi się tam w kurtce lub bluzie. Zimą, Crescent City nawiedzają sztormy od strony morza a temperatura spada do 5°C/10°C. Odnotowano nie jedne opady śniegu w mieście, szczególnie duże przez krótki okres czasu w 2021 roku.

    Malownicze krajobrazy miasta wcale nie przyciągają turystów, większość mieszkańców Los Santos nie ciągnie do mniejszych miast aby tam spędzić całe życie. Traktują te miasta jak zasłużony odpoczynek na starość, tak jest i w tym przypadku. Paleto Bay to miejsce wypełnione po brzeg flagami USA z bardzo silnym i zżytym community które spotyka się na comiesięcznym Rodeo zgodnie z lokalną tradycją. Bardzo patriotyczne miasto które przywiązało się do okolicznej kultury i wspiera siebie nawzajem pod głosem jedynego w swoim rodzaju pastora. Tak jak w przypadku innych miast w San Andreas, te również jest szczegółowo rozwinięte pod kątem administracyjnym ale przestępczość na ulicach jest niewielka, za sprawą okoliczności i charakterystyki regionu.

    Najchętniej podejmowane zawody w Paleto Bay to te związane z pracami na pokładach kutrów rybackich lub do połowu krabów, praca w tartaku, prace budowlane i branża typowo farmerska a wszystko to oparte o klasę średnią która przeważa w mieście. Brakuje tutaj i będzie jeszcze brakować przez kilka/kilkanaście kolejnych lat biurowców znanych korpo i wszystkiego co mogłoby się kojarzyć lub świadczyć o tym, że jest do duże miasto. Jadąc na południe z Paleto Bay, w połowie drogi do Los Santos podróżni przejadą blisko Fort Zacundo (Vandenberg Air Force Base).

    Portowe miasto znane jest głównie z dostępnych terenów do polowań. Polowania są jedną z najważniejszych rzeczy dla tego miasta. Kluby łowieckie występujące w nim posiadają bogatą i długą historie obyczajów związanych z okolicznymi lasami i parkami narodowymi. Paleto Bay jest też objęte kluczowymi federalnymi prawami związanymi z występującym tam rezerwatem rdzennych amerykanów którzy posiadają swoje własne prawa i podlegają regulacją przez FBI. 


    Szczegóły rozgrywki;
    Prowadząc rozgrywkę uwzględniasz fakt, że odgrywasz mieszkańca miasta więc nie jesteś w scenie ty i gracz ale tłum ludzi dookoła jeśli odgrywasz roleplay na ulicach Los Santos. Musisz brać poprawkę na to, gdzie dokładnie grasz i jak mogą zareagować na ciebie ludzie. Jeśli dokonasz morderstwa w biały dzień na jednej z ulic miasta to spotkasz się z konsekwencjami IC, jeśli zamordujesz nieznaną ci osobę gdzieś na preriach, sprawiedliwość tak szybko cię nie dosięgnie.
      Oglądając filmiki różnych youtuberów z Los Angeles lub ogólnie Kalifornii zauważycie w jaki sposób zachowują się wobec siebie amerykanie z tego stanu. Z reguły są życzliwi, pomocni, mili, uśmiechnięci i potrafią się świetnie bawić, niezależnie od wieku. Wchodząc do gry musisz nastawić się na podobne zachowanie, nie próbuj być na siłę outsiderem zamkniętym w sobie który podpiera wiecznie ścianę, otwórz się na ludzi. Przychodząc na koncert, bierz udział pod sceną. Wchodząc do klubu nastaw się na to, żeby się upić a będąc na wydarzeniu socjalnym nie mów głośno, że jest nuda bo raczej nikt nie przyjeżdża na imprezę z końca miasta tylko po to, żeby podsumować wszystkich krótkim słowem przed smutnym powrotem do auta.
      Z dostępnych źródeł wiemy, ze USA jest krajem w którym czyha duże niebezpieczeństwo za każdym rogiem, jeśli w grze spotkasz się z niesprawiedliwością związaną z pobiciem, napadnięciem, postrzeleniem albo obrażeniem nie szukaj na siłę sposobu aby sprostować wszystko OOC. Odgrywamy kraj w którym dość normalne jest zjawisko strzelaniny w szkole, bo właściwie na dzień dzisiejszy dlaczego miałaby się nie odbyć. Odgrywając realia USA musicie się nastawić, że każdy event, mniejszy lub większy może zostać zepsuty i jest to normalne z punktu widzenia gry i ooc.
      Nie uciekaj od rozgrywki z graczami, jeśli wchodzisz do gry to z nastawieniem żeby pograć. Nie dziel ludzi na dobrych z którymi pograsz i głupich od których uciekniesz. W taki sposób to co głupie zostanie głupie a to co dobre zostanie dobre. Nam zależy na tym, żeby wszystko było dobre. Wchodząc w interakcje z graczami, niezależnie od tego w jakim sektorze grają, porządkowym/przestępczym/cywilnym/rozrywkowym podnosisz w ten sposób poziom rozgrywki i dajesz nadzieje na więcej lepszych i ciekawszych interakcji wśród graczy, pokazując im swoje chęci, wychodząc z inicjatywą.
      Odgrywając stosuj realne nazwy, FIB = FBI. Na serwerze panuje zasada odzwierciedlania dlatego każdemu graczu przysługuje prawo do stosowania realnych nazw organizacji i instytucji, zachęcamy graczy do odgrywania realnych rzeczy na naszym serwerze i będziemy wspierać projekty które są wzorowane na tych z prawdziwego świata chętniej niż jakby były autorskim tworem. Działa to pozytywnie na odgrywane przez nas realia i pobudza wyobraźnie, szczególnie, że nie każemy nikomu grać według konkretnych schematów ale jedynie trzymać się kryteriów aby nie wyszły poza absurdalną abstrakcję na przykład członek Hells Angels MC który pędzi bimber i jest synem cyrkowca. Wolimy przyziemne rozwiązania i prostotę rozgrywki.
      COVID i Wojna na Ukrainie nie występują na naszym serwerze. Tak staramy się odzwierciedlić coś prawdziwego i mamy z tyłu głowy problemy światowe ale w tym formacie rozgrywki nie uwzględniamy tych obu tragedii. Po prostu.
      Branie poprawki na szczegóły podczas rozgrywki jest bardzo ważne. Każdemu z was przyda się odrobina bezpłatnej wiedzy na temat tego, że rodzice waszych postaci płacą podatki a w nich uwzględniona jest przyszłość waszych postaci w formie edukacji. Więc przez pewien okres waszego życia opłacili oni pewną część czesnego za waszą naukę w College. Odgrywanie młodych postaci po 18 roku życia warto zahaczać o wątki uniwersytetu, jeśli nie to znajdźcie sobie sensowny background w którym rodzice waszej postaci tak po prostu zgodzili się na to, żeby duży procent ich pieniędzy przepadł na marne. Takim sensownym wątkiem może być fakt, że wasza postać nie miała rodziców a wychowywała was kuzynka a wy sami w młodym wieku zostaliście wciągnięci do jednego z gangów South Central. Inną ważną informacją jest to, że pracownicy agencji wymiaru sprawiedliwości nie nazywają się "panem władzą, funkcjonariuszem, policjantem, aspirantem". W zależności od rodzaju agencji, noszą inne nazwy, np. oficer, zastępca. Więcej szczegółów znajdziecie w każdej części forum, reasearch na własny rachunek wyjdzie wam na dobre.
      Pracownicy LEA uchodzą za lokalnych bohaterów dlatego wejście w pozytywne i spontaniczne interakcje z graczami biorącymi udział w projektach frakcji porządkowych wyjdzie nam wszystkim na plus. W USA gliniarze nie mają już teraz najlepszej renomy ze wszystkich ale wciąż przez wielu traktowani są jako bohaterowie, więc domyślnie nastawcie się do gry z nimi jakby mieli uratować wam życie w każdej chwili.
      Szczegółowe odgrywanie i reagowanie na wszystkie okoliczności wokół swojej postaci napędza rozgrywkę wszystkim uczestnikom serwera, popełnienie przestępstwa i doinformowanie LEA o dokonanym przestępstwie tworzy grę dla obu grup. Reagowanie na wypadek drogowy lub kreowanie spontanicznego wypadku i tragedii pobudza do gry frakcje medyczne. Uczestnictwo postaci sektora cywilnego w projektach przestępczych motywuje do gry postacie z półświatka a obecność wszystkich na wydarzeniach związanych z światem gwiazd branży rozrywkowej sprawia, że celebryci faktycznie widzą swoją widownie. Dbanie o szczegóły i wspólnota pomaga w poprawnym funkcjonowaniu serwera. 
      Stosowanie angielskich słów i zdań jest okay, można je implementować w grze i według nas lepiej jest czasem napisać całe zdanie po angielsku niż starać się to napisać po polsku bo brzmi to po prostu śmiesznie. Wychodzimy z założenia, że język angielski oddaje klimatu tego co gramy a nie które słowa po prostu muszą zostać niezastąpione.
      Większość miejsc w Los Santos jest monitorowana więc nie łudźcie się, że wasze przestępstwo ujdzie płazem, nie ważne jakie by one nie było. Dzięki systemowi kamer prywatnych i CCTV prędzej czy później agencje porządkowe dojdą do waszych postaci i uświadomcie sobie to teraz niż potem macie się bulwersować. Nie każdy crime musi się kończyć uziemieniem waszej postaci a jeśli tak się zdarzy to macie szanse pograć parę dni w County Jail lub State Prison i to jest wasze prawo do tego z którego radze skorzystać. Nie zapominajcie o tym, że w tych czasach większość samochodów jest wyposażone w nagrywarki i jest to całkiem okay jeśli ktoś z tego korzysta przeciwko wam. Nie zapominajcie jednak, że obecność kamery nie czyni waszych postaci nieśmiertelnymi - przebywanie w ich pobliżu nie sprawia, że sprawca nie może odegrać na was zbrodni, a zostanie po prostu szybciej złapany.
      Ustalmy sprawę jasno, społeczność miasta dzieli się na trzy warstwy. Klasę niższą którą tworzy biedota, bezdomni.. poruszają się oni komunikacją miejską i nie mają pieniędzy. Klasę średnią czyli warstwę roboczą która pracuje w wszelakich firmach, fizycznie, umysłowo. Posiadają dom, rodzinę, stać ich na samochód, płacą podatki. Klasę wyższą czyli grupę mieszkańców piastującą pozycje kierownicze lub właścicieli biznesów którzy mogą sobie pozwolić na ekskluzywne samochody i wille z basenami. Nie inaczej, nie mniej, nie więcej.
      Implementowanie do gry zwrotów "hejcia, papatki, siemaneczko, elo" lub zdrobnienia imion angielskich na polskie na przykład "teresia, ania, aneczka" psują feeling tej rozgrywki. Każdy roleplay opiera się o konkretny storyline i wymaga wczucia się w to co się gra. Uśmiech na twarzy wywołują proste angielskie zamienniki slangowe albo zwyczajne, normalne takie jak "Hey, whats up?". W końcu wcielamy się w amerykanów, nie Polaków na wycieczce za granicę.
  3. The White Car polubił odpowiedź w temacie przez Horse w Family Affiliated Irish Mafia   
    Dogtown White Boys to lokalny gang peckerwoodów z Vespucci Beach, na obszarze, który nosi nazwę Dogtown (realnie Venice). Charakter organizacji obraca się wokół podstawowych motywów białego gangu, czyli wokół przemocy, sutenerstwa, handlu metamfetaminą, bronią, rabunkami na każdej płaszczyźnie osoba/biznes/dom i tym podobne. Dogtown jest głównie zdominowane przez kulturę surferską, skaterską i punkową, ale także dosyć często można zauważyć inspiracje pod względem ubioru od cholo/chicano kultury - długie białe skarpety, tenisowki, dickies, tanktopy, flanele etc. Scena muzyczna odgrywa ważną rolę dla białych gangsterów, wszystko zależy od charakteru Twojej postaci może to być muzyka punkowa, a może być rapowa tymbardziej jeśli Twoja postać jest peckerwoodem. Gangsterzy są ściśle powiązani z tą kulturą – noszą charakterystyczne ubiory, odzywają się w charakterystyczny sposób.
    Decydując się na grę w naszym projekcie powinniście położyć duży nacisk na przetrwanie, nałóg czy przemoc, bo te trzy czynniki są główną motywacją grupy do działania w konkretny sposób. Jeżeli chcecie grać postacie, które stronią od używek i są przerażone ideologią, kulturą i gangsterskim stylem życia, to nie będzie to raczej miejsce dla was. Wasze postacie powinny być młode, wkraczające dopiero w półświatek, ale obyte z przemocą i nędzą. To będzie dobry start dla was i pozwoli wam na bogatszy character development. Organizacja przyjmie zarówno męskie jak i damskie postacie, każdy się odnajdzie. Gramy głównie peckerwoods, a ci uważają rasę za czynnik jednoczący w przeciwieństwie do skinheadów, którzy obracają się wokół nienawiści do innych ras. W dodatku wychowujecie się w miejscu, które jest kulturowo wymieszane - są czarni, są biali, są latynosi, są azjaci. Wasze postacie powinny być obyte z funkcjonowaniem z takimi rasami w spokoju. Na ulicy nie ma takiej segregacji rasowej jak w więzieniu, wiec nie grajcie od samego początku zapalonych rasistów bez powodu.
    FAIM jest grane przez zaledwie parę osób i jest jedynie tłem fabularnym pod działanie dla peckerów, dlatego od razu zaznaczam żebyście nie tworzyli masowo postaci z irlandzkimi korzeniami, akurat nazwa w tym przypadku jest dosyć myląca bo członkami owej organizacji w większym procencie są zwykli biali amerykanie z krwi i kości, postacie z irlandzkimi korzeniami to zdecydowanie mniejszy procent i tak chcielibyśmy żeby pozostało.
    Gramy praktycznie codziennie w różnych godzinach i jesteśmy otwarci na naukę graczy, którzy chcą tę naukę pochłonąć. Jeśli nie macie pomysłu jak się zakręcić przy naszych postaciach, a jesteście zainteresowani podłączeniem się do projektu to odezwijcie się na wiadomość prywatną do @Bogdan., @Kevin Byrne albo do mnie, a na pewno udzielimy wskazówek i wspólnie ustalimy jakiś plan. W niedługim czasie pojawią się również spoty (biznesy) tj. Sinn Showgirls Theatre spod naszych rąk, gdzie będziecie mogli neutralnie nawiązać kontakt z naszymi postaciami - jeśli ktoś jest na tyle samodzielny to i tak najbardziej zalecam po prostu stworzenie białej postaci i szukania interakcji z nami bezpośrednio w grze, nikt z nas nie gryzie ale to wiadomo ścieżka dla osób które dobrze się odnajdują z kreacją postaci i nie potrzebują wskazówek co do punktu zaczepienia i startu.

    KILKA PORAD ODNOŚNIE SAMEJ KREACJI POSTACI I JAK POPRAWNIE PROWADZIĆ SWOJE WĄTKI (WARTO POŚWIĘCIĆ 5MIN I PRZECZYTAĆ)

    1. Tworzac postac peckerwooda czy skinheada aspirujacego do zostania gangsterem musisz przemyslec i wziac sobie do serca, ze bardzo prawdopodobne jest to, iz na najnizszym szczeblu czy tez nawet jako oficjalny czlonek organizacji nie poprowadzisz nowego wozu sportowego albo odpicowanego low ridera z lat 60-tych, prawdopodobnie twojej postaci nie bedzie stac na taki pojazd przez dlugi czas i moze nawet zginie nie zostawiajac nic po sobie. Jezdzimy starymi, zdezelowanymi wozami, zarabiamy niemale pieniadze z narkotykow czy napadow, ale podstawa postaci jest przezycie. Jedzenie, dragi aby zaspokoic nalog ktory prawdopodobnie posiada twoja postac przez zycie w gettcie, dach nad glowa, rachunki, higiena, ubrania, pomoc rodzinie o ile twoja postac ja posiada, splacenie sie gangsterom za narkotyki... i dopiero na szarym koncu pojawia sie potrzeba posiadania nowego wozu, po potyczce z cala gama problemow. Ci, ktorym sie poszczesci w czasie napadu czy podczas malych transakcji gdzie wywinduja cene w gore i zarobia na nieswiadomym niczego drugim graczu beda mieli pole do popisu w rozwoju postaci identyczne jak ci, ktorzy zostali napadnieci i okradnieci z dragow, ktore teraz musza splacic. Wez dragi w kredyt. Obroc je w gotowke. Splac sie. To co zostalo jest twoje. Wez dragi za gotowke. Zostan napadniety, pobity, dzgniety, postrzelony, strac wszystko w mgnieniu oka. Odrob to co jestes zalegly byleby nie narobic sobie wiecej problemow. Masz legalna prace? Dobre. Ciagniesz pieniadze z zasilku (payday) i odgrywasz to w jakikolwiek sposob? Dobre. Kazdy dolar liczy się dla Twojej postaci.
    Trzeba tez podkreslic, ze w bialych gangach jest spory rozstrzal miedzy ludzmi i zasilaja szeregi takich gangow ludzie z glowa ktorzy pomimo bycia produktem okolicy popelniaja przestepstwa "bialych kolnierzykow" czy tez zajmuja sie dystrybucja narkotykow na szeroka skale, a sa tez ludzie ktorzy popelniaja glupie przestepstwa i trafiaja na dlugie lata do wiezienia przez to ze popelniali je na haju zaslepieni narkotykami i wizja pieniedzy - taka jest pokusa u tej najnizszej warstwy spolecznej ktora najczesciej roleplayujemy w Dogtown White Boys, dlatego tez jesli zamierzacie u nas grac to dobrze jakby kazdy z Was przemyslal swoj charakter i nie bal sie grac cpuna ktory jest motywowany tym aby zdobyc pieniadze na nastepna dzialke towaru od swoich kolegow, moze przy tym beknac i zjechac do aresztu potem do wiezienia gdzie przejdzie przez indoktrynacje i bedzie bardziej swiadom dzialalnosci bialasow i jak to wszystko dziala. Takie dzialania pozwola Wam na ulozenie postaci od zera do pewnego etapu, swoja sciezka jaka obierzecie - nie ma sensu od razu grac postaci z grubego kopyta, czy tez bez slabosci ktorymi mozna manipulowac.

    2. Czynnikow przez ktore twoja postac chcialaby dolaczyc do grupy jest tyle, ile tylko sobie wymyslisz. Moze twoj charakter potrzebuje atencji, ktorej nie dostaje od rodzicow, moze interesuja go pieniadze, narkotyki ktore przeplywaja przez rece czlonkow, samochody, bizuteria i kobiety starszych gangsterow, a moze po prostu maja chec przynaleznosci do jakiejkolwiek grupy. Pewna rzecza na stowe jest to, ze nikt nikogo zmusza do zostania czlonkiem gangu. Biale gangi maja to do siebie (oczywiscie pewnie nie wszystkie, nie wiemy tego w 100%), ze szacunek mierza w popelnianych przestepstwach i w tym jak moga wykorzystac osobe aspirujaca. Przypuscmy, ze twoj char to malolat, ktory decyduje sie z banda kolezkow z jednego osiedla na handel narkotykami pod jednym z gangsterow. Wkrotce, moze on wziac ich pod swoje skrzydlo i zasponsorowac wejscie do gangu, ktory powiekszy sie o kolejne osoby wykazujace inicjatywe i popelniajace przestepstwa na rzecz grupy. I tyle.
    3. Postaraj sie nie zapomniec, ze twoja postac tak samo jak kazdego innego w tej organizacji tez ma rodzine, dom, moze i nawet legalna prace poza tym, ze jest wyjeta spod prawa, moze ma dziewczyne/chlopaka w innym gangu i tez probuje zadbac o najblizszych. Przemysl co chcesz grac, nawet ksywa twojej postaci ma znaczenie. Nie musisz grac przestepcy. Jako aspirujacy czlonek mozesz grac kogo tylko chcesz: malolata, ktory afiszuje sie z miejscem zamieszkania, zwyklego goscia nie mieszajacego sie w sprawy gangu, mozesz grac kogokolwiek, ale w granicach dobrego smaku. Jestesmy zainspirowani popkultura i tym co sie dzieje na swiecie, zainteresowani zyciem, ktore toczy sie tak jak wszystko inne dookola. Zostan dilerem grupy, zostan informatorem policji, zostan zlapany przez wrogi gang i daj sie pobic, zemsc sie, daj sie postrzelic, badz swiadkiem morderstwa, baw sie dobrze na imprezie, napadnij przechodnia pozna pora ze znajomymi, podrywaj dziewczyny, odloz kilka tysiecy na przyszlosc i zostan okradniety przez nieuwage, zaufaj kazdemu i zostan zamordowany z zimna krwia, zostan aresztowany, pozbaw kogos zycia, pnij sie po szczeblach w gore albo stan sie posmiewiskiem. Ogranicza cie tylko wyobraznia.


    Osoby odpowiedzialne za projekt: @Horse @Kevin Byrne @Bogdan.
    Skład organizacji (poza naszą trójką): cfg, marko, baron, maiikele, ahah, vulciaqq, dzejzz, lopez, gazownik, 5element, cappadona, uncut
  4. The White Car polubił odpowiedź w temacie przez Horse w Family Affiliated Irish Mafia   
    W zeszłym tygodniu amerykańscy prokuratorzy opublikowali dokumenty szczegółowo opisujące 10-miesięczne dochodzenie w sprawie mieszkańców Bay Area: Donniego Phillipsa, Phyllis Mosher i Gordona Millera, oskarżonych o handel metamfetaminą w hrabstwach Solano i Contra Costa. Opisują Phillipsa jako byłego kucharza metamfetaminy, który dostarczał narkotyki członkom Hells Angels. Jednocześnie zauważają, że syn Phillipsa, Coby Phillips, był współzałożycielem lokalnego gangu ulicznego znanego jako Family Affiliated Irish Mafia (FAIM). 
    Twierdzą oni, że poufny informator powiedział władzom w 2014 roku, że podczas gdy Coby Phillips czekał na nierozstrzygnięte wówczas zarzuty morderstwa w związku z zabójstwem dilera narkotyków z Bractwa Aryjskiego, Donnie Phillips zaczął dostarczać członkom FAIM metamfetaminę. Z wyjątkiem krótkiego okresu, Coby Phillips przebywał w areszcie od 2005 roku, kiedy to został aresztowany i ostatecznie skazany za rolę w innym pierścieniu narkotykowym, który szacuje się, że generował kilkaset tysięcy dolarów zysków rocznie.
    Agenci DEA twierdzą, że Mosher w międzyczasie był barmanem w My Office Bar w Vallejo, miejscu śmiertelnej strzelaniny w 2007 roku, która doprowadziła do chaotycznej sprawy o morderstwo. Oskarżony, współpracownik FAIM, został skazany w 2013 roku po tym, jak trzy razy z rzędu odbył się proces, w którym ława przysięgłych nie podjęła decyzji.

    DEA rozpoczęła dochodzenie w sprawie Donniego Phillipsa, Moshera i Millera po tym, jak dwa nienazwane poufne źródła wplątały ich w handel metamfetaminą. Według dokumentów jeden z informatorów zmarł.

    SACRAMENTO, "COCO BOYS" CASE
    Mężczyzna z Bay Area oskarżony o udział w wielkiej siatce narkotykowej głównie dystrybuującej metafmetamine, użyje nieoczekiwanej obrony w swoim nadchodzącym procesie: został uwięziony z powodu własnej "desperacji", aby pomóc swojemu synowi Coby'emu Phillipsowi - przywódcy irlandzko-amerykańskiego gangu ulicznego - w walce z zarzutami o morderstwo.

    Donnie Phillips z Concord ma stanąć przed sądem w poniedziałek, aby stawić czoła zarzutom, że spiskował z dwoma innymi osobami w celu posiadania i dystrybucji metamfetaminy w całym Bay Area. Władze opisują Phillipsa jako chemika produkującego metamfetaminę na dużą skalę, który spędził kilkanaście lat produkując narkotyk w tajnych miejscach w północnej Kalifornii i zaopatrywał członków Hells Angels na początku XXI wieku.

    Phillips został oskarżony o 11 federalnych zarzutów handlu narkotykami dwa lata temu, wraz z Phyllis Mosher z Benicia i Gordonem Millerem, mieszkańcem East Contra Costa, który według władz próbował uniknąć aresztowania po złapaniu dwóch pozostałych oskarżonych. Akta DEA mówią, że w 2014 roku Phillips i Mosher zawarli kilka transakcji sprzedaży wielu funtów metamfetaminy na raz, za dziesiątki tysięcy dolarów, podczas gdy byli inwigilowani przez tajnych agentów DEA. W zeszłym roku Mosher zgodził się na 15 lat więzienia federalnego, a Phillips i Miller zostaną osądzeni w poniedziałek. Jednak w dokumentach przedprocesowych adwokat Phillipsa - znany obrońca Tony Serra - opisał Moshera jako nieświadomie wykorzystanego przez rząd federalny do "usidlenia" Phillipsa.

    Phillips "wyrzekł się" swojego zaangażowania w narkotyki w 2014 roku, ale ustąpił po tym, jak Mosher wielokrotnie prosił go, by zaczął dostarczać jej metamfetaminę, twierdzi Serra. Mniej więcej w tym samym czasie Phillips powiedział swojej dziewczynie, że "jest zdesperowany, by pomóc swojemu synowi, któremu grozi kara śmierci; martwi się o życie swojego syna i czuł się zawstydzony, że nie może wesprzeć jego obrońcy", jak czytamy w uzasadnieniu obrony. Syn Phillipsa, 44-letni Coby Phillips, nigdy nie został oskarżony o przestępstwo zagrożone karą śmierci, ale w tamtym czasie groziło mu dożywocie za zabicie mężczyzny, który według policji przeszkadzał Coby'emu w jego własnym, sporym biznesie związanym z metamfetaminą. Został skazany w listopadzie 2016 roku. Po latach reprezentowania samego siebie, Cobyemu wyznaczono do reprezentowania go znanego prawnika Dan'a Horowitza. Horowitz został przydzielony przez panel ds. konfliktów, co oznacza, że państwo zapłaciło mu pensję, a nie prywatny dobroczyńca. "(Donnie Phillips) powinien był zainwestować w bitcoiny, gdyby chciał mi zapłacić" - zażartował Horowitz, odmawiając dalszego komentarza.

    W latach dziewięćdziesiątych Coby Phillips był współzałożycielem Family Affiliated Irish Mafia (FAIM), ulicznego gangu z siedzibą w hrabstwach Contra Costa i Solano. W skardze przeciwko Donniemu zarzuca się, że w 2014 roku, kiedy Coby przebywał w więzieniu w oczekiwaniu na proces, Donnie przejął nielegalne interesy swojego syna i zaczął dostarczać członkom FAIM metamfetaminę. Władze federalne twierdzą, że oskarżeni zostali przyłapani na organizowaniu i przeprowadzaniu transakcji narkotykowych z tajnym agentem i poufnymi informatorami, a także, że oskarżeni byli pod obserwacją. Ostatecznie agenci Drug Enforcement Administration przeszukali zielonego Cadillaca Donniego i znaleźli w bagażniku dwa funty metamfetaminy oraz prawie 30 000 dolarów w gotówce. Znaleźli także przedmioty/pamiątki Hells Angels i stosy gotówki podczas nalotu na dom Millera.

    Zgodnie z dokumentacją DEA, agenci zaobserwowali kilka transakcji metamfetaminy na dużą skalę, które odbyły się w znanych miejscach w całym Bay Area: restauracja Chevy's w pobliżu parku rozrywki w Vallejo, restauracja i bar w Byron, Jack-n-the-Box w Benicia, parking kościoła chrześcijańskiego oraz My Office Bar w Vallejo, gdzie Mosher pracował jako barman. Co ciekawe, My Office Bar był sceną morderstwa związanego z FAIM w 2007 roku, w którym celem był ex-boss gangu, Thomas "Bubba" Covey, co było pozorną kulminacją konfliktu między Coveyem a innymi członkami gangu. Niewinny przechodzień, Jose Corona, został trafiony i zabity przez kule przeznaczone dla Covey'a, który nie został ranny. Członek FAIM został skazany za to zabójstwo.

    W międzyczasie Coby został skazany w 2016 roku za zabicie Darryla Grocketta, członka osławionego gangu więziennego, który według władz planował obrabować dostawców mety Coby'ego - dwóch braci powiązanych z kartelem Sinaloa, którzy również byli zamieszani w zabójstwo. W maju ubiegłego roku sędzia skazał Coby'ego na 105 lat. W noc, w której został zastrzelony, Grockett prowadził ciężarówkę zarejestrowaną na Mosher. Władze przesłuchały ją, ale odmówiła podania wielu informacji poza tym, że znała Grocketta i Coby'ego i pozwoliła ludziom umieszczać samochody na jej nazwisko.

    W zeszłym miesiącu amerykańscy prokuratorzy poprosili o opóźnienie daty skazania Mosher z obawy, że zostanie ona wezwana jako świadek obrony i złoży nieprawdziwe zeznania na korzyść Donniego, stricte z obawy przed odwetem, gdyby nie poparła jego historii. Serra odpowiedział zarzutami, że prokuratorzy federalni niewłaściwie próbowali zastraszyć Mosher. Sędzia zdawał się nie zgadzać z oskarżeniem, ale odroczył wyrok Mosher po tym, jak zgodziła się przenieść rozprawę.

    By ANDY EWALD | CRIME AND PUBLIC SAFETY | Bay Area News Group
    PUBLISHED: May 26, 2017 at 11:46 a.m. | UPDATED: May 27, 2017





    W połowie lat 90' XX wieku, w hrabstwie Contra Costa w San Andreas, pojawiła się grupa Family Affiliated Irish Mafia pod przywództwem Cobyego Philipsa, który wcześniej był współpracownikiem Bractwa Aryjskiego. Na początku funkcjonowali oficjalnie jako jedna z wielu grup wykonawczych działających pod rozkazami AB, przypuszcza się również ich udział jako ramie zbrojne - bardzo szybko rozwinęli swoje interesy w handlu, czy dystrybucji narkotyków. W latach 2000 FAIM potwierdziło obecność wpływów na Bay Area, oraz w sporej części Los Santos z naciskiem na okolice wybrzeża. Pewnym jest, że nie przenieśli swojej dominującej pozycji z East Bay, lecz wiele komórek wewnątrz FAIM, oraz podporządkowanych im gangów prężnie działa na terenie Los Santos oraz w szerszym obszarze zatoki. Podczas masowych aresztowań, przetrwanie wpływów FAIM zależało w dużej mierze od "Dogtown Insane White Boys" (DIWB) znanym również jako "Crazy White Boys/Dogtown White Boys", gangu peckerwoodow z którego znaczna część członków była wcielana do Family Affiliated dzięki zaciśniętym od lat więzom, oraz współpracy pomiędzy nimi co było korzystne za równo dla jednej jak i drugiej strony. Wykorzystując siłę zaciągniętą z "DWB", FAIM wczesnymi i środkowymi latami 2010 r. zyskało kontrolę nad biznesem narkotykowym w Los Santos, tym samym odciskając swoje piętno w kolejnym hrabstwie. Białe gangi głównie irlandzko-amerykańskie stały się głównym źródłem rekrutacji członków FAIM w dzielnicach Vespucci (Dogtown) i Morningwood (Westwood). Wcześniej znane grupy punkowe, skaterów, taggerów, oraz klik w latach 90' i 2000 stały się narzędziami dla "koniczyny" w celu rozszerzenia swoich sieci narkotykowych, czy wykonywania rozkazów na ulicach. Jedną z takich grup było również świeże i zdecydowanie małe "Wicked Whites" (WW), założone pierwotnie przez Randala Keegana, które skorzystało na sukcesie FAIM, a garstka ludzi w tym sam Randal zostali jej certyfikowanymi członkami wykorzystując zdobycie dużych koneksji do dalszego rozwijania przestępczego procederu. Ich wpływ manifestuje się poprzez lokalne białe gangi, takie jak Dogtown White Boys (między innymi), którzy pomogli wielu peckerwoodom w zostaniu dobrym wyborem dla FAIM. Chociaż grupa czasami pozostaje w kontakcie ze sobą, większość członków poszła dalej; nieliczni zachowali swój pierwotny styl życia. Wiele klik zostało zwyczajnie wykorzystanych przez członków FAIM w ich staraniach o wpływy w handlu narkotykami w LS, przy czym bardzo niewielu zdobyło znaczący wpływ w organizacji, a jeszcze mniej uzyskało wprowadzenie do jej szeregów. 

    Obecnie, w wczesnych latach 2020-24, FAIM kontroluje znaczną część handlu narkotykami w głównie białych dzielnicach, zaopatrując/sponsorując bezpośrednio lub pośrednio kilka przedsięwzięć przestępczych. Chociaż wielu rdzennych członków/founderow w Los Santos pozostało w cieniu, nie można bagatelizować wpływu, jaki wywierają na społeczność irlandzko-amerykańską i ogólnie na społeczność Peckerwood w San Andreas.
  5. Apogeum polubił odpowiedź w temacie przez The White Car w Total Explode   
    Jeśli jesteś zainteresowany tworzeniem community z Orange County na podstawach Punk/Kapeli/Klubu muzycznego/Skate, dołącz do biznesu - https://discord.gg/484CWZ7cst
     
  6. Poporostu Mati polubił odpowiedź w temacie przez The White Car w ULSA/Screenshots   
    With a one-two, one word can destroy your whole crew
    And that's toxic, and that's toxic


  7. Krud polubił odpowiedź w temacie przez The White Car w ULSA/Screenshots   
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin