Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

#014 Maxwell Mark 1 - brytyjski arystokrata?


_raven

Rekomendowane odpowiedzi

cartest.png

 


Dzisiejszy artykuł to zarazem lekcja historii, brytyjski roadster pochodzący z 1959 roku. Dziś uchodzi za jeden z najpiękniejszych stylistycznie samochodów. Maxwell Mark 1 to prawdziwy samochód sportowy, które daje mega wrażenia, których nowoczesne sportowe fury z elektroniką mogą tylko pozazdrościć.

Stworzone przez Solveig Bjornson, 24/04/2022 dla CAR TEST (DAILY GLOBE)

 

 

https://cdn.discordapp.com/attachments/523232062300487681/967454116966178896/Grand_Theft_Auto_V_Screenshot_2022.04.23_-_17.39.32.07.png

https://cdn.discordapp.com/attachments/523232062300487681/967454098540597308/Grand_Theft_Auto_V_Screenshot_2022.04.23_-_17.44.43.09.png

 

Maxwell Mark 1 produkcję rozpoczęto już 1959 roku, zaś zakończono w 1967 roku (Maxwell Mark 3). Nasz model wyposażono w sześcio cylindrową jednostkę o pojemności trzech litrów, silnik zasilany był przez dwa gaźniki. Blok silnika oraz głowicę odlewano z żeliwa, gdzie przez to jednostka była podatna na modyfikacje, oraz praktycznie bezawaryjna. Serce tegoż roadstera osiąga zawrotne 148 koni mechanicznych (230 NM dostępnego już od 3500 RPM), dzięki czemu wóz w sprincie do setki potrzebował 12 sekund, zaś jego prędkość maksymalna to 185 km/h. Średnie zużycie paliwa wedle danych z pięćdziesiątego dziewiątego, to 13 litrów na sto kilometrów. Pierwsza generację, którą opisuje ma typowe bolączki wieku dziecięcego, paliwożerny silnik, problemy z synchronizacją gaźników, w wersjach Mark 2, Mark 3 zaczęto zmniejszać zużycie paliwa dokładając kolejny gaźnik, dzięki czemu brytyjscy inżynierowe podrasowali silnik do 160 koni mechanicznych, zaś sprint do setki odbywał się już tylko w 10 sekund. We wszystkich wersjach, napęd przekazywany był na tylną oś, wszystko to było sprzęgnięte z czterobiegową skrzynią biegów.



https://cdn.discordapp.com/attachments/523232062300487681/967454071466377276/Grand_Theft_Auto_V_Screenshot_2022.04.23_-_17.48.03.69.png

 

Teraz nieco o wyposażeniu? W 1960 roku, Maxwell do swojego roadstera wrzucił system wspomagania hamowania, dodatkowe elementy chromowane na karoserii oraz zwiększono delikatne prześwit. Za dopłatą również mogliśmy dołożyć twardy dach, bądź mieć szmaciany dach w bagażniku. Pod indywidualne zamówienie deski rozdzielcze były tworzone z wybranych przez klienta rodzajów drewna - totalny wypas! Z jednych ciekawostek, Maxwell Mark 1 wychodził również w wyścigowej wersji, osiągający zawrotne 220 koni mechanicznych, brał udział w wyścigach w Europe Liege w 1960, gdzie zajął miejsce w pierwszej dziesiątce.

 

https://cdn.discordapp.com/attachments/523232062300487681/967454098213457960/Grand_Theft_Auto_V_Screenshot_2022.04.23_-_17.43.43.07.png

https://cdn.discordapp.com/attachments/523232062300487681/967454120187416666/Grand_Theft_Auto_V_Screenshot_2022.04.23_-_17.41.10.81.png

 

Jednym z wielkich minusów Maxwell'a jest ramowe podwozie z usztywnieniem krzyżowym, które przebiega pod tylną osią. Rozwiązanie to przysparzało użytkownikowm wiele kłopotów, przechodzący układ wydechowy przy usztywnieniu lubiał się zaczepiać o nierówności na drodze, albo i nawet krawężniki! Przednie koła prowadzone są przez niezależny układ podwójnych wachaczy, zaś z tyłu znajduje się oś z resorami piórowymi z drążkiem. Kolejną ciekawostką efektywne hamulce tarczowe na każdym kole.

 

 


f0M5E7Mh.jpg

 

Edytowane przez Velma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin