Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

022. Maibatsu Penumbra FF - Japończyk Amerykańskiego pochodzenia


sawka

Rekomendowane odpowiedzi

cartest.png


Maibatsu Corporation to Japoński producent pojazdów osobowych, jednośladowych, dostawczych czy powietrznych. Pojazdy spod ich szyldu można dostrzec na ulicach Los Santos dość często, zaczynając od tych starszych modeli, a kończąc na najnowszych produkcjach. Firma pierwotnie zajmowała się żeglugą morską i nosiła inną nazwę, lecz to właśnie w 1874 po raz pierwszy ukazała się nazwa Maibatsu, a w 1917 roku zaprezentowano pierwszy model spod ich oznaczenia. Tym samym był pierwszym japońskim samochodem produkowanym seryjnie. Przez cały okres na rynku motoryzacyjnym wykorzystali oni także swoje szansy w sportach wyścigowych. Rozpoczęło się na rajdach WRC (World Rally Championship) przez rajdy Dakar oraz na wyścigach pojazdów elektrycznych. Dzisiaj zajmiemy rzucimy okiem na jeden ze sportowych modeli tej marki.

L0Qz3an.jpg

Maibatsu Penumbra FF to druga generacja japońskiego producenta. Jednak co ciekawe, pojazd nie był produkowany w samej Japonii, a w Stanach Zjednoczonych. Stało się po współpracy Maibatsu Motors z Schyster Corporation. Łącznie wyprodukowano cztery generacje tego pojazdu. Pierwszy montaż rozpoczął się już w roku 1989, a ostatni model opuścił linie montażowe w 2011. Opisywana dzisiaj generacja produkowana była od roku 1994, aż do 1999. Dwa lata po produkcji zdecydowano na wprowadzenie dwudrzwiowego, modelu kabriolet - potocznie zwanym Spyder. W 1997 roku przeprowadzono lifting pojazdu. Nadano wtedy pojazdu bardziej agresywny profil przedniego grillu, zastosowano ostrzejszy kształt lamp oraz przeprowadzono zmiany wizualne wewnątrz pojazdu. Obróbkom poddany został także tył pojazdu, gdzie zmieniona została jego całkowita linia. W wersji przed liftingiem pojazd nie posiadał także fabrycznie montowanego spoilera na klapie bagażnika. 

fdtpjIJ.jpg

W zależności od produkowanej wersji pojazdu posiadał różne silniki - te produkowane przez Schyster Corporation oraz Maibatsu Motors. Testowany przeze mnie model wyposażony był w silnik produkowany przez oryginalnego producenta. Pod maską możemy ujrzeć poprzecznie ułożony czterocylindrowy silnik DOHC z turbodoładowaniem wraz intercoolerem o pojemności 2.6l osiągający 210 koni mechanicznych oraz 290 Nm momentu obrotowego. Penumbra wyposażona jest w pięciobiegową, manualną skrzynię biegów sprężoną z silnikiem. Występowały także modele z czterobiegową, automatyczną skrzynią biegów. Co ciekawe jest to model, który posiada napęd na wszystkie cztery koła w proporcjach 50:50, dzięki czemu posiada imponujące przyśpieszenie.

yHjizST.jpg

Spod maski przejdźmy dalej, a konkretnie do środka. Jak przystało na tamte lata znajdziemy tu dużo plastiku oraz wyjątkowo - włókno węglowe na desce rozdzielczej oraz panelu od sterowania pojazdem. Zaczynając od tego pierwszego to dużo tam się nie dzieje. Mieszczą się tam podstawowe zegary odpowiadające za prędkość pojazdu czy obrotomierz, a także te opowiadające za ilość paliwa oraz temperaturę oleju silnikowego. Przechodząc na panel sterowania pojazdem, który wykonany jest z całości z włókna węglowe. Znajdziemy tam kolejne zegary odpowiadające za poszczególne elementy pojazdu, a także dwa ekrany multimedialne. Fabryczna kierownica została podmieniona na kierownicę rajdową z zamszowym obszyciem oraz oryginalnym logiem Maibatsu. Dla osób potrzebujących od strony pasażera znajdziemy jeszcze obszerny schowek.

S3eQ9Cc.jpg

Jeśli chodzi o wygląd pojazdu, jest on przyjazny dla oka. Należy pamiętam, że pojazd ma na "karku" już swoje lata, gdzie wtedy eksperymentowano z pojazdami pod względem estetyki oraz aerodynamiki. Zaczynając od przodu można dostrzec zaokrągloną maskę wraz ze zderzakiem. Na nim widnieje grill przedzielony na pół, zaś po bokach znajdują się dwa wloty powietrza do komory silnika. Ogólnie była pojazdu sama w sobie jest łagodna, więcej jednak dzieje się z tyłu. Możemy tam zaobserwować wcześniej wspomniany, fabrycznie montowany spoiler. Dodatkowo występuje tu delikatny tzw. ducktail, na którym widnieje nazwa oraz logo producenta. Niżej występuje światło STOPu, rozłożone na całą szerokość wraz ze światłami, a na nim napis PENUMBRA. Przechodząc jeszcze niżej znajdziemy tu podwójny, tłumik końcowy o kwadratowych kształtach.

5PQ1UaY.jpg

Przechodząc do sedna - pojazd pomimo swojego wieku spełnił moje oczekiwania. Nie będę tutaj oceniał wyglądu, ponieważ każdy ma inne gusta i jednemu może się podoba, a drugiemu już nie - zostawiam to do waszej oceny. Dobrym pomysłem było zastosowaniu tu napędu na wszystkie cztery i dosyć niskiej wagi pojazdu, która wynosi równe 1300 kilogramów, pojazd posiada dobry przyśpieszenie. Także na plus wychodzi tutaj trakcja pojazdu, ponieważ sprawnie trzyma się wyznaczonej mu linii toru. Jednak ponarzekać można tu na zastosowane hamulce, który potrzebują dosyć długiej drogi. Hamulce to nie jedyny minus tego pojazdu, zaraz obok nich klasyfikuje się skrzynia biegów, która posiada jedynie pięć biegów. Brakuje tu niestety tego ostatniego - szóstego - by wycisnąć z tego pojazdu ostatnie poty.

Galeria zdjęć:

Spoiler

Wo3G24e.jpg

UrpszA2.jpg

FXVKPS1.jpg

Vfh3amH.jpg

r6moUBl.jpg

aBDyHMH.jpg

oO45Hf0.jpg

3cEF5gp.jpg

CbOOCAZ.jpg

31IC7JE.jpg

V0lQQTr.jpg

o8yfIMp.jpg

4YPttIw.jpg


 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

**Petri Säkkinen uważa, że FFka jest bardzo niedoceniona, wie co można wyciągnąć z silnika 4G63.**

AMG, francuwa i sawka lubią to

تبدو الخنفساء في القصب ، تبا لي أيتها العاهرة !!! تعال إلينا سرقة السيارات الكبرى 2023 rp!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin