Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

Regulamin działu skarg i pochwał [NA EKIPĘ]


Rekomendowane odpowiedzi

0aXIMAC.png 

Vibe Roleplay

SKARGI / POCHWAŁY na Członka Ekipy VIBE-Roleplay


Dział, w którym złożysz skargę lub/i pochwałę na Członka Ekipy. Obejmuje on kilka prostych zasad, które obowiązują każdą osobę, które chce złożyć takie zgłoszenie. Jest to jednocześnie jedyne miejsce, gdzie można składać zawiadomienia na Członków Ekipy. Opiekunowie Ekipy zastrzegają sobie prawo do: nieodpowiadania, nierozpatrywania, umorzenia spraw, które nie są kierowane drogą oficjalną (tym Działem) na Członków Ekipy. Nie są oni zobowiązani do odpowiadania przez kontakt prywatny (czy to przez Discorda, czy to przez Team Speak czy to przez wiadomość prywatną Forum). Zwyczajnie jest to ścieżka nieefektywna. Droga przez forum ma zapewniać formalność i sprawiedliwość dla wszystkich zaangażowanych w zakładany spór lub pochwałę. 

Widoczna zmiana, odświeżenie sposobu składania pochwał lub/i skarg jest konieczna i niezbędna dla lepszego porozumienia na linii Gracz - funkcja Opiekun Ekipy. Chcemy wystandaryzować pewną formę oraz (nowy) System 1:1 by Nam wszystkim żyło się łatwiej i szybciej w momencie sporu. Zmiana jest podyktowana troską o każdą zaangażowaną osobę w spór. Pochwały natomiast przyjmują formę otwartą i nie są niczym ograniczone (może nie licząc zdrowego rozsądku).


 

pN1hzYE.png | Regulamin POCHWAŁY na Członka Ekipy VIBE-RP:

  1. Każda pochwała ma przestrzegać zasad netykiety oraz zasad dobrych obyczajów.
  2. Pochwała jest jednorazowym wpisem i rozpoczyna się w momencie złożenia poprawnej pochwały przez Zgłaszającego z użyciem adekwatnego formatu, znajdującego się poniżej.
  3. Pochwalić można każdego Członka Ekipy niezależnie od jego stażu czy pełnionej funkcji. Chwalić jednak trzeba umieć, jeżeli Zgłaszający decyduje się to zrobić powinien mieć dobry i poważny powód. Pochwały typu "przeteleportował mi samochód", raczej nie będą brane pod uwagę.
  4. Pochwały mogą, ale nie muszą wpływać na system awansów Członków Ekipy. Warto je jednak składać, ponieważ motywuje to do dalszej pracy.
  5. Pochwałę rozpatruje funkcja Opiekuna Ekipy; może ją przyjąć lub odrzucić. 
  6. Pochwała ma być krótka, zwięzła i na temat.
  7. Pochwała charakteryzuje się tym, że Zgłaszający mówi sam za siebie, a nie głosem innych. Każda osoba składająca pochwałę - mówi w swoim imieniu. Nie dopuszczamy sytuacji, gdzie Zgłaszający wchodzi w narrację osób trzeci; powołują się na nich. Prawo głosu w pochwale mają tylko osoby aktywnie uczestniczące w niej i mówią one same za siebie. Wyjątek od tej reguły następuje, gdy funkcja Opiekuna Ekipy zdecyduje inaczej lub/i dopuści do głosu osoby trzecie.
  8. Po rozpatrzeniu pochwała przechodzi do archiwum. Nie istnieje możliwość odwołania się do niej.
  9. Wszystkie inne nieuwzględnione aspekty pochwały - reguluje i wdraża funkcja Opiekuna Ekipy lub/i Zarząd v-rp.pl. Mają Oni ostateczne zdanie w całym procesie i stanowią swoiste prawo całego przebiegu.
  10. Regulamin w każde chwili może zostać zaktualizowany do nowszej wersji. Należy samodzielnie śledzić zmiany.

qIGtLN2.png | Regulamin SKARGI na Członka Ekipy VIBE-RP:

  1. Zachęca się by Zgłaszający zanim założy proces skargi - spróbował siły dialogu z domyślnie Oskarżanym. Samodzielne rozwiązanie sporu jest zawsze lepszą i prawdopodobnie szybszą opcją, niż angażowanie w to osób trzecich. 
  2. Każda skarga ma przestrzegać zasad netykiety oraz zasad dobrych obyczajów. Panuje całkowity zakaz "diagnozowania" lub/i "stawiania diagnoz psychologicznych" osób uczestniczących w procesie skargi. 
  3. Proces skargi nie jest przedłużeniem Działu Apelacji. Oznacza to, że należy unikać sytuacji, gdzie po /nieudanej/ apelacji Zgłaszający przychodzi do Działu Skarg i Pochwał [NA EKIPĘ] licząc, na odwrócenie swojej sytuacji. Sądy Działu Apelacji są wiążące.
  4. Proces skargi zaczyna się i jest wiążący od momentu złożenia poprawnej skargi przez Zgłaszającego z użyciem adekwatnego formatu, znajdującego się poniżej.
  5. Proces skargi na Członka Ekipy obejmuje: a) założenie skargi i opisanie problemu (przez Zgłaszającego), b) dodanie drugiej strony sporu (Oskarżanego) i wystosowania przez nią obrony/ wyjaśnień, c) zamknięcia czasu dyskusji, d) wydania werdyktu ostatecznego i wiążącego przez Opiekuna Ekipy.
  6. Proces skargi może być rozbudowywany przez: składanie dodatkowych pytań lub sprostowań; dosyłanie dodatkowych dowodów; itp., ale nie są to obowiązkowe formy.
  7. Proces skargi może być skracany przez: uchylanie pytań lub wątków nie związanych ze skargą; permanentne zakończenie sporu wynikającego z rażącego złamania regulaminu serwera v-rp. itp., ale nie są to obowiązkowe formy.
  8. Proces skargi może być odrzucony/umorzony, gdy: Opiekun Ekipy uzna, że nie jest on zasadny; łamie zasady regulaminu skarg lub regulaminu serwera v-rp.pl; prowadzi donikąd; łamie zasady netykiety oraz dobrych obyczajów sieci; łamie polskie prawo itp. W związku z tym może, ale nie musi podawać powodu.
  9. System 1:1.  Proces skarg zakłada pisanie skargi w systemie 1:1, czyli: zarzut (1 wiadomość) - obrona (1 wiadomość). Rozpatrzenie powinno być trzecią, rozstrzygającą - treścią (wiadomością). System jest wprowadzany, ponieważ poruszane wątki często są głęboko osadzone w innych (często zbędnych) kontekstach. Tworzenie ze skargi "rozprawki" - to nie tutaj. Każdej zaangażowanej stronie, powinno zależeć na: szybkim, sprawnym i poprawnym rozwiązaniu sporu. Tworzenie długich i zawiłych sprostowań generuje zużywanie większych zasobów rozpatrujących jak i samych zaangażowanych - co wydłuża czas procedowania. System 1:1 ma zapewnić komfort pracy nad przedstawionymi case'ami. Nie jest on jednak "twardy", ponieważ zakłada on wyżej wspominane rozbudowywanie - jeżeli funkcja Opiekuna Ekipy, tak zadecyduje.
  10. Skarga ma być krótka, zwięzła i na temat (więcej patrz dodatek: jak pisać skargę?). Skarga ma być napisana tak, że jasno i prosto ona wskazuję na winę Oskarżanego.
  11. Proces skargi jest nieograniczony czasowo. Najczęściej jednak jest rozpatrywana w okresie do 3 tygodni.
  12. Funkcja Opiekuna Ekipy do rozpatrzenia skargi może użyć wszystkich dostępnych narzędzi administracyjnych (do weryfikacji prawdziwości treści). Obejmuje to takie narzędzia, jak: wgląd do logów (zarówno zawiadamiającego jak i oskarżonego), badania treści na różnych platformach zrzeszonych (np. Discord, Team Speak), wyciągi z bazy danych itp. Należy liczyć się z tym, że zaangażowanie (każde, czy to tutaj w skardze czy gdziekolwiek indziej) funkcji Opiekuna Ekipy liczy się z tym, że może przeglądać on logi postaci bez informowania każdej ze stron.
  13. Moc dowodu jest zasadniczym punktem wyjścia w procesie skargi. Przytaczane dowody mają być jasne, dobrej jakości i dokładnie wskazujące na miejsce zaniechania funkcji admina. Tutaj działa zasada: "każdy prokurator ma swoje dowody". Jeżeli oskarżasz - to masz ku temu: twarde, niezaprzeczalne podstawy (dowody). Nie mając dowodów na swoje racje - proces skargi może zostać zakończony w każdym jej momencie.
  14. Werdykt (rozstrzygnięcie) wydaje funkcja Opiekuna Ekipy i jest to głos całego jej składu. Nie należy czytać go jednoosobowo, a jako głos całego zespołu (to ma znaczenie). Ten może być: rozstrzygający: pozytywnie/ negatywnie; neutralny lub umorzony - na rzecz, którejś ze stron.   
  15. "Oczekiwania" są wartością nieobowiązkową i niewiążącą w procesie skargi. Służą lepszemu zrozumieniu motywacji Zgłaszającego. Ujmować w jednym zdaniu lub wcale.
  16. Proces skarg charakteryzuje się tym, że Zgłaszający mówi sam za siebie, a nie głosem innych. Każda osoba składająca skargę - mówi w swoim imieniu. Nie dopuszczamy sytuacji, gdzie Zgłaszający wchodzi w narrację osób trzeci; powołują się na nich. Prawo głosu w skardze mają tylko osoby aktywnie uczestniczące w niej i mówią one same za siebie. Wyjątek od tej reguły następuje, gdy funkcja Opiekuna Ekipy zdecyduje inaczej lub/i dopuści do głosu osoby trzecie.
  17. Zgłaszający może wszcząć 1 proces skargi do obiegu (na raz). Oznacza to, że kolejną skargę może założyć dopiero wtedy, gdy pierwsza zostanie rozpatrzona do końca, przez funkcję Opiekuna Ekipy. 
  18. Po rozpatrzeniu (wydania rozstrzygnięcia lub umorzenia) skarga zostaje przeniesiona do archiwum. Nie istnieje możliwość odwołania się do niej.
  19. Wszystkie inne nieuwzględnione aspekty procesu skarg - reguluje i wdraża funkcja: Opiekuna Ekipy lub/i Zarząd Vibe RP. Mają Oni ostateczne zdanie w całym procesie i stanowią swoiste prawo całego przebiegu.
  20. Regulamin w każde chwili może zostać zaktualizowany do nowszej wersji. Należy samodzielnie śledzić zmiany.

 

Ls8CiXO.png

Opiekunowie Ekipy Vibe Rolepay


wLOlYdz.png  | Formaty:

By zachować schludność i przejrzystość Zgłaszający proszony jest o zastosowanie się do poniższych wzorów. Odejście lub omijanie formatów może wiązać się z natychmiastowym zamknięciem sprawy, bez wcześniejszego powiadamiania lub proszenia o edycję.

 

 Temat z POCHWAŁĄ należy zatytułować zgodnie ze wzorcem: [Pochwała/Nick pochwalanego] Twój nick OOC

Format: POCHWAŁA

Cytat

P O C H W A Ł A

Data złożenia pochwały:
Link do Twojego konta
:
Link do konta chwalonego: (jeśli nie znasz to podaj nicki IC)
Pełniona funkcja oskarżonego: (SUP/GM/CM/itp.)
Powód pochwały: (krótki opis założenia pochwały)
Rozwinięcie: (zwięzłe i treściwe wytłumaczenie sprawy)
Dowody:

 

Temat ze SKARGĄ należy zatytułować zgodnie ze wzorcem: [Skarga/Nick oskarżanego] Twój nick OOC

Format: SKARGA

Cytat

S K A R G A

Data złożenia skargi:
Link do Twojego konta
:
Link do konta oskarżonego: (jeśli nie znasz to podaj nicki IC)
Pełniona funkcja oskarżonego: (SUP/GM/CM/itp.)
Powód składania skargi: (krótki opis założenia skargi)
Oczekiwania wobec efektu skargi: (nieobowiązkowe)

Wyjaśnienie sprawy: (zwięzłe i treściwe wytłumaczenie sprawy)
Dowody:

 

*Dodatek: jak pisać skargę?

Spoiler

RCDTF5G.png

Dodatek: jak pisać skargę?

Nam również wydawało się, że jest to prosta sprawa. Jak się jednak okazuje - nie do końca. Skargi powinny być maksymalnie treściwie i krótkie. Nie ma nic gorszego niż przerost formy nad treścią. Jeżeli zależy Ci na tym by została ona szybko i sprawnie załatwiona oraz by żadna treść nie została pomięta - pisz zwięźle. Jeżeli uważasz, że Członek Ekipy przerzuca majątek - napisz, że przerzuca majątek, dodaj dowody i na tym postaw kropkę. Nie opowiadaj Opiekunowi Ekipy całej historii życia i bacgroundu jak to grałeś z nim na takiej i takiej postaci, osoby trzecie X, Y, Z robiły z nim biznes życia itp. - nie to nie działa. Każdy proces skargi zajmuje cenny czas, chcemy to zoptymalizować do samego sedna i odpowiedzi: skarga jest zasadna czy skarga nie jest zasadna? Jeżeli Opiekun Ekipy będzie potrzebować dodatkowych dowodów czy odniesień - zapyta o to albo sam zrobi rozeznanie.

Pro tip: Jeżeli nie umiesz pisać zwięźle pisz w punktach. Od kropek wypisuj suche fakty, które mają nanieść światło na daną sprawę. Dziennie funkcja Opiekuna Ekipy czyta mnóstwo czatów, ogromne rozprawki, nie sprzyjają szybkiemu zapoznawaniu się z nimi. Im krócej i treściwiej coś opiszesz = tym szybciej funkcja Opiekuna Ekipy to: 1) przeczyta 2) zrozumie 3) osądzi.

Wielu osobom wydaje się, że napisanie "epopei narodowej" z całą galerią screenów - rozwiązuje temat - nie. To pogarsza sprawę. By być tutaj dokładnym - nie chodzi o to by ucinać rzeczowe fakty czy pisać niewystarczająco. Trzeba wyważyć ilość i jakość treści do powodu, który się podaje. Przeczytanie takiej "epopei narodowej: zajmuje dużo czasu, by zrobić to ze skupieniem. Nie cierpi na tym funkcja Opiekuna Ekipy czy nawet sam Członek Ekipy, bo proces skargi jest nieograniczony czasowo, a to oznacza, że może być ona rozpatrywana nawet pół roku (jeżeli zajdzie taka konieczność); cierpi na tym Zgłaszający, bo to jemu powinno zależeć na szybkim załatwieniu swojej skargi. Im więcej napiszesz = tym dłużej będziesz czekać na rozpatrzenie i wydanie werdyktu. Stąd też najważniejszy punkt to: punkt 9 Regulaminu Skarg na Członków Ekipy.

 

Przykład #1: 

Cytat
  • Powód składania skargi: Członek Ekipy X wlepił mi niesłusznie AJ'ta za rozbicie się na kimś oraz ucieczkę z brakiem odegrania akcji RP (+ wklejenie screena z profilu kar)
  • Wyjaśnienie sprawy: Dnia XX.YY.ZZ; Członek Ekipy X nadał mi karę AJ o długości AA:BB (czas). Jeździłem samochodem po Vespucci, nie wczytał mi się samochód z Graczem. Pojechałem dalej, nie odegrałem nic, bo nawet nie wiedziałem, że w kogoś przywaliłem. Po chwili dostaje niesłusznego AJ'ta. Członek Ekipy X: nie zapytał co się stało/ nie wyjaśnił tej sytuacji/ nie odpisywał na moje tłumaczenie przez /w/ olał mnie. Proszę o rozpatrzenie skargi.
  • Dowody: (filmik z powtórki owego zdarzenia z perspektywy gracza / screen / cokolwiek co potwierdza, że tak faktycznie było)

 

Przykład #2:

Cytat
  • Powód składania skargi: Członek Ekipy Y przerzuca swój majątek na nową postać w postaci domku na Mirror Parku
  • Wyjaśnienie sprawy: Dnia XX.YY.ZZ; Członek Ekipy Y przerzucił domek starej postaci (dane postaci) na swoją nową postać (dane postaci), w lokalizacji Mirror Park. Proszę o rozpatrzenie skargi.
  • Dowody: (filmik z powtórki owego zdarzenia z perspektywy gracza / screen / cokolwiek co potwierdza, że tak faktycznie było)

 

Przykład #3:

Cytat
  • Powód składania skargi: Członek Ekipy Z (CM) nie wywiązuje się ze swojego obowiązku w danej Strefie
  • Wyjaśnienie sprawy: Od czasu XX.YY.ZZ; Członek Ekipy (CM) nie wywiązuje się ze swoich obowiązków. Ticket ABC z Discorda DEF jest nie rozwiązany od czasu XX.YY.ZZ; konflikt (krótki opis konfliktu: formacja 1 gryzie się z formacją 2, o dobro X) w strefie jak występował tak występuje; Członek Ekipy (CM) ma czas na granie na swoich postaciach, a nie ma czasu na swoją strefę. Proszę o rozpatrzenie skargi.
  • Dowody: (filmik z powtórki owego zdarzenia z perspektywy gracza / screen / cokolwiek co potwierdza, że tak faktycznie było)

 

Jak widać w każdym z trzech przykładów, nie ma miejsca na: pisanie historii rodem z lektur szkolnych; pisania, że Członek Ekipy jest chory psychicznie; tworzenia screeno-albumów itp. Krótko, zwięźle i na temat; wszystko w jednej wiadomości. Czegoś podobnego oczekujemy od osób, które decydują się wejść w tryb oficjalnego sporu. Wielu osobom wydaje się, że jeżeli napiszą więcej to zdominują drugą stronę, a ich wersja okaże się bardziej "poprawna", że zrobią wrażenie nie funkcji Opiekuna Ekipy. Otóż nie, prędzej zniechęcają niż zachęcają do zainteresowania się sprawą. Bardzo szanujemy sobie osoby, które potrafią pisać w "żołnierskich słowach". To naprawdę, znacząco ułatwia sprawę.

 

Równie wielu osobom wydaje się, że podsunięcie pod nos wszystkich "dowodów" również jest dobrym posunięciem. Jednak to funkcja Opiekuna Ekipy - wie najlepiej jakie dowody będą najważniejsze dla sprawy, a które nie wnoszą totalne nic. Należy pamiętać, że funkcja Opiekuna Ekipy jest w stanie samodzielnie zdobywać informacje, które ją zainteresują i będą znaczące dla sporu. 

 

Data wdrożenia: 02/01/2023

Opiekunowie Ekipy: @Azzi_24 @wuuu @Garrett

"Ambicje nieskończone - pracuję więcej
Chcę więcej, robię więcej, staram się ulepszać Vibe'a wersję (...)"

#

Uczę ludzi /afly ~



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin