Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

PEN1: Fraud, Scams, Identity Theft


Rekomendowane odpowiedzi

Media społecznościowe przenikają życie wielu ludzi – używamy ich, aby być w kontakcie, zawierać nowe znajomości, robić zakupy i bawić się. Jednak raporty przekazywane do FTC pokazują, że media społecznościowe stają się również miejscem, gdzie przestępcy próbują nas oszukać. Ponad jedna czwarta osób, które zgłosiły utratę pieniędzy z powodu oszustwa w 2023 roku, stwierdziła, że zaczęło się od reklamy, posta lub wiadomości na mediach społecznościowych. W rzeczywistości dane wskazują, że w 2023 roku media społecznościowe były znacznie bardziej dochodowe dla oszustów niż jakikolwiek inny sposób dotarcia do ludzi.

Oszustwa społecznościowe: Ponad 95 000 osób zgłosiło straty wynoszące około 770 milionów dolarów z powodu oszustw zainicjowanych na platformach mediów społecznościowych w 2023 roku.Te straty stanowią około 25% wszystkich zgłoszonych strat z powodu oszustw w 2023 roku i oznaczają oszałamiający osiemnastokrotny wzrost w porównaniu z stratami zgłoszonymi w 2017 roku. Zgłoszenia wzrosły we wszystkich grupach wiekowych, ale osoby w wieku od 18 do 39 lat były ponad dwukrotnie bardziej Top-social-media-scams-Jan-2023-Jun-2023.pngnarażone na zgłoszenie utraty pieniędzy z powodu tych oszustw w 2023 roku niż starsi dorośli.

Dla oszustów media społecznościowe mają wiele zalet. To tani sposób dotarcia do miliardów ludzi z dowolnego miejsca na świecie. Łatwo jest stworzyć fałszywą tożsamość, lub oszuści mogą włamać się do istniejącego konta, aby oszukać "przyjaciół". Istnieje możliwość dostosowania swojego podejścia, analizując szczegóły osobiste, które ludzie udostępniają na mediach społecznościowych. Faktycznie, oszuści mogą łatwo używać narzędzi dostępnych dla reklamodawców na platformach mediów społecznościowych, aby systematycznie kierować się do ludzi fałszywymi reklamami opartymi na takich szczegółach osobistych, jak wiek, zainteresowania czy wcześniejsze zakupy.

Raporty jednoznacznie pokazują, że media społecznościowe są narzędziem dla oszustów w oszustwach inwestycyjnych, zwłaszcza tych związanych z fałszywymi inwestycjami w kryptowaluty — obszar, który zanotował ogromny wzrost zgłoszeń. Ponad połowa osób, które zgłosiły utratę pieniędzy z powodu oszustw inwestycyjnych w 2023 roku, stwierdziła, że oszustwo rozpoczęło się na mediach społecznościowych. Raporty do FTC pokazują, że oszuści używają platform mediów społecznościowych do promowania fałszywych możliwości inwestycyjnych, a nawet do bezpośredniego nawiązywania kontaktu z ludźmi, udając przyjaciół, aby zachęcić ich do inwestowania. Ludzie przesyłają pieniądze, często w kryptowalutach, mając nadzieję na ogromne zyski, ale kończą z pustymi rękami.

Po oszustwach inwestycyjnych dane FTC wskazują, że oszustwa romansowe są drugim najbardziej dochodowym oszustwem w mediach społecznościowych. Straty z powodu oszustw romansowych osiągnęły rekordowe poziomy w ostatnich latach. Ponad jedna trzecia osób, które twierdziły, że straciły pieniądze na oszustwie romansowym online w 2023 roku, stwierdziła, że zaczęło się od Facebooka lub Instagrama. Te oszustwa często zaczynają się od pozornie niewinnego zaproszenia do znajomych od obcej osoby, po którym następuje słodka rozmowa, a następnie nieuchronnie prośba o pieniądze.

 

Reported-fraud-losses-by-contact-method.jpgChociaż oszustwa inwestycyjne i romansowe zajmują czołowe miejsca pod względem straconych dolarów, największa liczba zgłoszeń pochodziła od osób, które twierdziły, że zostały oszukane, próbując kupić coś, co widziały reklamowane na mediach społecznościowych. Faktycznie, 45% zgłoszeń utraconych pieniędzy z powodu oszustw mediów społecznościowych w 2023 roku dotyczyło zakupów online. W prawie 70% tych zgłoszeń ludzie twierdzili, że złożyli zamówienie, zazwyczaj po zobaczeniu reklamy, ale nigdy nie otrzymali towaru. Niektóre raporty opisywały nawet reklamy, które podszywały się pod rzeczywistych sprzedawców internetowych, kierując ludzi na strony internetowe do nich podobne. Gdy ludzie wskazywali konkretną platformę mediów społecznościowych w swoich zgłoszeniach niedostarczonych towarów, niemal 9 na 10 wskazało Facebooka lub Instagrama.

Razem oszustwa inwestycyjne, oszustwa romansowe i oszustwa związane z zakupami online stanowiły ponad 70% zgłoszonych strat z powodu oszustw mediów społecznościowych w 2023 roku.

Edytowane przez 1999 Wildfire
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin