Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

Spud

Gracz
  • Postów

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

3 obserwujących

Informacje dodatkowe

  • Discord
    Spud#4173

Ostatnie wizyty

1 073 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Spud

  1. Poradnik gry "legalnego imigranta" na serwerze VibeRP Spis treści: 1. Tytuły pobytowe w stanach (okólnik) 2. Prawo ziemi oraz prawo krwi 3. Kreacja postaci 4. Czym jest "ICE" oraz jak jego gracze podchodzą do zagadnienienia cudzoziemców na serwerze. 1. Tytuły pobytowe w stanach (okólnik) W USA możemy wymienić trzy najbardziej popularne tytuły pobytowe uprawniające cudzoziemca do legalnego pobytu: Wiza, Zielona Karta oraz tzw. ruch bezwizowy inaczej zwany biometrycznym. Zaczniemy od prostszego czyli wizy. Tutaj cała sytuacja jest bardzo prosta, wystarczy zaaplikować o wizę w urzędzie konsularnym USA na terenie państwa z którego pochodzi cudzoziemiec i oczekuje na decyzję, która zostanie wydana na podstawie jego sprawdzeń w bazach danych LEA w państwie jak i USA oraz jego ewentualnych rodzinnych koneksjach na świecie. Wiza najczęściej jest wydawana na okres pięciu lub dziesięciu lat. Najczęściej wydawane typy wiz to: wiza turystyczna, wiza na naukę, wiza służbowa, wiza na pracę oraz repatriacyjna (powrót do korzeni, bardzo rzadki przypadek i szczególnie trudny do udowodnienia). Teraz możemy przejść do bardziej skomplikowanego tematu jakim jest słynna Zielona Karta. Proces uzyskiwania obywatelstwa amerykańskiego po uzyskaniu zielonej karty (Permanent Resident Card) obejmuje kilka kroków. Poniżej znajdziesz ogólny opis procesu, ale pamiętaj, że szczegóły mogą się różnić w zależności od indywidualnej sytuacji. Dorośli imigranci, którzy posiadają zieloną kartę od ponad 5 lat, w tym czasie nie złamali żadnych praw ani nie opuścili granic Ameryki na dłuższy okres mogą skorzystać z tego trybu. 1.1 Uzyskanie Zielonej Karty (Karty Stałego Rezydenta): ⦁ Sponsoring: ⦁ Zazwyczaj, proces rozpoczyna się od uzyskania sponsorowania, czyli złożenia wniosku o zieloną kartę. Sponsorem może być członek rodziny, pracodawca lub inna upoważniona osoba. ⦁ Wniosek o Zieloną Kartę: ⦁ Wniosek o zieloną kartę składa się za pomocą odpowiedniego formularza, na przykład formularza I-485 (Adjustment of Status) dla osób już przebywających w USA, lub formularza DS-260 dla osób przebywających poza granicami USA. ⦁ Weryfikacja i Wywiad: ⦁ Po złożeniu wniosku, kandydat musi przejść przez proces weryfikacji, w tym sprawdzenie historii kryminalnej i przeprowadzenie wywiadu z imigracyjnym urzędnikiem. ⦁ Przyznanie Zielonej Karty: ⦁ Jeśli wszystkie warunki są spełnione, kandydatowi przyznaje się zieloną kartę, co daje mu status stałego rezydenta. 1.2 Wypełnienie wymagań do Ubiegania się o Obywatelstwo: ⦁ Czas Zamieszkania w USA: ⦁ Aby ubiegać się o obywatelstwo, osoba musi spełnić wymagania czasu zamieszkania w USA, co zazwyczaj oznacza określoną ilość czasu spędzoną na stałym pobycie. ⦁ Wymagania dotyczące Dobrej Moralności: ⦁ Kandydat na obywatelstwo musi wykazać, że utrzymuje dobrą moralność, co obejmuje brak poważnych przestępstw i zgodne z prawem postępowanie. ⦁ Znajomość Języka Angielskiego i Wiedza o Stanach Zjednoczonych: ⦁ Kandydat musi zdać egzaminy z znajomości języka angielskiego oraz wiedzy o historii i rządzie Stanów Zjednoczonych. 1.3 Złożenie Wniosku o Obywatelstwo: ⦁ Wypełnienie Formularza N-400: ⦁ Kandydat musi wypełnić formularz N-400, który jest wnioskiem o obywatelstwo. ⦁ Opłata: ⦁ Wnioskodawca musi uiścić opłatę za przetworzenie wniosku. 1.4 Przegląd Wniosku i Wywiad: ⦁ Przegląd Wniosku: ⦁ USCIS (United States Citizenship and Immigration Services) przegląda wniosek pod kątem kompletności i zgodności z wymaganiami. ⦁ Wywiad: ⦁ Kandydat zostaje wezwany na wywiad, w trakcie którego sprawdza się znajomość języka angielskiego i wiedzy o Stanach Zjednoczonych. 1.5 Przyznanie Obywatelstwa: ⦁ Przysięga Obywatelska: ⦁ Po pozytywnym zakończeniu procesu, kandydat otrzymuje zaproszenie do uczestnictwa w ceremonii przysięgi obywatelskiej. ⦁ Złożenie Przysięgi: ⦁ W dniu ceremonii przysięgi, kandydat składa przysięgę obywatelską i otrzymuje certyfikat obywatelstwa. Proces uzyskiwania obywatelstwa może być czasochłonny i wymaga ścisłego przestrzegania przepisów imigracyjnych. Ważne jest, aby śledzić aktualne wymagania i procedury oraz zawsze konsultować się z prawnikiem imigracyjnym w przypadku wątpliwości. Na koniec zostawiam ruch bezwizowy zwany również biometrycznym. Tutaj sprawa również jest prosta, jeżeli państwo cudzoziemca ma podpisaną umowę z USA w ramach tego ruchu uprawnieni są do wjazdu bez wizy czy innego tytułu pobytowego posiadając jedynie paszport biometryczny. Co to paszport biometryczny? Jest to paszport zawierający wasze dane w zawartym w środku czipie (odciski palców, zdjęcie oraz dodatkowe informacje o właścicielu dokumentu) oznaczony jest specjalną ikoną na jego okładce bądź stronie personalizacyjnej. Na podstawie w/w dokumentu cudzoziemiec może przebywać do 90 dni na terenie USA w okresie 180 dni licząc od dnia kontroli wstecz. Wyjaśniając kontrolujący liczy 180 dni wstecz i jeżeli w przeciągu tego okresu kontrolowany nie przekroczył 90 dni - jest legalnie. (znak biometrii) 2. Prawo ziemi oraz prawo krwi. Prawo ziemi w USA przewiduje, że jeżeli osoba zostanie urodzona na terytorium USA bądź pokładzie samolotu należącym do Amerykańskich linii lotniczych, nie zważając na jej narodowość/pochodzenie - otrzymuje obywatelstwo na podstawie tego prawa. Prawo krwi nie jest tutaj w pełni zastosowane poza paroma ciekawymi wyjątkami ale tylko jeden jest najczęstszy i najbardziej prawdopodobny. Jeżeli cudzoziemiec otrzymał obywatelstwo w USA i posiada dziecko które nie skończyło 18 lat do dnia uzyskania obywatelstwa przez rodzica, dziecko również otrzymuje obywatelstwo wraz z rodzicem. 3. Kreacja postaci imigranta na serwerze. Kreacja postaci imigranta w uniwersum Vibe Roleplay może dostarczyć fascynujących możliwości do rozwinięcia historii oraz eksploracji różnych aspektów życia postaci. Zakładając że przeczytaliście wszystkie powyższe punkty i znacie już prawo pobytu w stanach, drogę między nielegalnym imigrantem -> posiadaczem zielonej karty -> obywatelem pozwólcie, że rzucę kilka swoich luźnych punktów które może pomogą wam w odnalezieniu pomysłu gry i poprawnego tzw. character develompent. 3.1 Pochodzenie i Motywacje: - Określ skąd pochodzi twoja postać imigranta. Czy to ktoś, kto przyjechał do Los Santos z innego kraju, czy może z innej części globu. - Zdefiniuj, dlaczego postać zdecydowała się na emigrację. Czy to ze względu na lepsze życie, szanse zawodowe, czy może ucieczka przed przeszłością? Może ci to pomóc w późniejszej interakci z agencjami LEA na serwerze. 3.2 Kultura i Język: - Zastanów się nad kulturą, z jaką postać jest związana. To może wpłynąć na jej zachowanie, styl życia i podejście do różnych sytuacji. (np. ludzie pochodzący z meksyku uważają że policja jest gorsza od grup przestępczych/carteli przez korupcje przez ostatnie lata) - Jeśli postać pochodzi z innego kraju, zdecyduj się na pewne elementy charakterystyczne dla jej kultury. To może obejmować akcent w języku, specjalne zwroty czy nawet pewne tradycje. 3.3 Zawód i Umiejętności: - Wybierz zawód dla postaci, który byłby zgodny z jej umiejętnościami i doświadczeniem. Jest to oklepana narracja związana z kreacją już w lore Vibe, natomiast warto sobie to zaznaczyć. Imigranci którzy decydują się na migrację do USA, w 90% jest to migracja zarobkowa, co za tym idzie składają się na nią wszystkie grupy i klasy społeczne. Warto mieć z tyłu głowy swoją przynależność do danej grupy klasy czy zawodu z państwa z którego pochodzi postać. - Jeśli postać miała wcześniej określoną karierę w kraju pochodzenia, zastanów się, jak można by to przenieść na nowe środowisko w Los Santos. Z zachowaniem realności, wiele korporacji patrzy na wykształcenie spoza United States za bezwartościowe, a w szczególności jeśli chodzi o ludzi kończących szkoły wyższe z Ameryki Południowej. Więc gra uznanego neurohirurga z Panamy musi być okraszona pewnym głębokim backgroundem lub pomysłem. 3.4 Historia Przeszłości: - Możesz również stworzyć pewne wydarzenia z przeszłości postaci, które skłoniły ją do emigracji. - (opcjonalnie) Dodaj pewne tajemnice lub elementy z przeszłości postaci, które mogą wpływać na jej decyzje i relacje z innymi postaciami w świecie gry. Pamiętajcie że USA nie prowadzi bazy danych wszystkich ludzi na świecie, zajmują się tylko swoimi obywatelami i ludźmi z zieloną kartą. Także wszelkie zawirowania życiowe możecie przemycić backgroundem. 3.5 Relacje z Innymi Postaciami: - Rozważ, jakie relacje postać może nawiązać z innymi postaciami w Los Santos. Czy są to znajomi z kraju pochodzenia, czy może nowi przyjaciele zdobywani na miejscu? - Pomyśl o tym, jak postać reaguje na różnice kulturowe i jakie relacje może nawiązać z lokalnymi mieszkańcami. 3.6 Cele i Dążenia: - Określ cele postaci w nowym miejscu. Czy to awans w pracy, znalezienie rodziny czy może zdobycie pewnej pozycji społecznej? - Zastanów się nad długoterminowymi dążeniami postaci oraz tym, jakie wyzwania mogą się pojawić na jej drodze. Wszystko to może stworzyć interesującą i złożoną postać imigranta, która wniesie ciekawe elementy do świata vibe roleplay. Pamiętaj, aby być elastycznym i reagować na wydarzenia w grze, dostosowując historię postaci do tego, co się dzieje w świecie gry. 4. Czym jest "ICE" oraz jak jego gracze podchodzą do zagadnienia cudzoziemców na serwerze. Ten temat będzie najważniejszy więc podzielimy go na dwie części: Gra IC oraz Skrypt Zanim przedstawimy wam temat, krótka informacja na temat co to jest ICE oraz jakie są jego zadania. ICE (Immigration and Customs Enforcement) jest to tak naprawdę odłam Border Patrol działającego głównie na południu kraju. Różnica polega na tym, że ICE działa wewnątrz kraju na terenie całego USA nawet w miejscach które nie posiadają bezpośredniej granicy z innym państwem czy oceanem. Jest to służba federalna charakteryzująca się naprawdę szerokim wachlarzem wiedzy kulturowej jak i językowej z całego świata. Znaczna część agentów terenowych mówi w kilku językach (najczęściej hiszpański, rosyjski oraz francuski). Ich głównym zadaniem jest przeciwdziałanie nielegalnej migracji oraz wychwytywanie osób nieporządanych lub nielegalnie przebywających na terenie Stanów Zjednoczonych. Mówiąc krótko Straż Graniczna na sterydach. Teraz najważniejsze jak gracze ICE przeprowadzają kontrolę i na podstawie czego mogą deportować czyjąś postać. 4.1 Skrypt Wszystkie informacje jakich nie dostaniemy bądź po prostu nie posiadamy ICE wyciąga z dostępnych systemów takich jak MDT czy informacje od innych graczy LEA. Tutaj zwracamy uwagę na trzy rzeczy, tak jak są zaznaczone na rysunku wyżej: Data urodzenia, Kartoteka i Zielona Karta. Wyciągamy je z systemu aby gracz był portaktowany uczciwie, ponieważ sami fizycznie nie jesteśmy w stanie zmienić nic co jest narzucone przez skrypt serwera. 4.2 Gra In Character (najważniejsza część!!!) Wszystko to co zostało wypisane powyżej służy do tego aby ułatwić lub poprowadzić gracza w poprawnym kreowaniu postaci cudzoziemca na terytorium USA. Każda informacja sprzeczna z powyższym co jest napisane w tym dokumencie, IC jest traktowane przez nas jako kłamstwo ze strony gracza. Dlaczego tak? W prawdziwym życiu nielegalni imigranci albo po prostu ludzie którzy chcą ukryć część faktów łżą jak najęci i zadaniem agentów ICE jest wychwytywanie szczegółów, które pozowlą im ocenić sytuację pobytową osoby. Gracz który gra postać Legalnego Imigranta, taką osobę traktujemy jako cudzoziemca który LEGALNIE PRZEKROCZYŁ granicę USA ale jego tytuł pobytowy taki jak np. wiza MÓGŁ WYGAŚĆ albo będąc na WNIOSKU o wydanie zielonej karty bądź POSIADANIE zielonej karty w celu uzyskania obywatelstwa wcale nie oznacza, że NIE MOŻE BYĆ DEPORTOWANY. Osoba posiadająca zieloną kartę będąca w procesie naturalizacji (uzyskania obywatelstwa) MOŻE JĄ UTRACIĆ POPEŁNIAJĄC PRZESTĘPSTWO. Teraz w punktach wypiszę jak można zostać deportowanym: 1. Nie posiadając tytułu pobytowego 2. Popełniając przestępstwo jako cudzoziemiec 3. Podając sprzeczne informacje z procedurą legalizacji pobytu opisaną w tym dokumencie (niepoprawne kreowanie postaci) Teraz przejdę do przykładów z gry aby łatwiej zobrazować wam o co chodzi z powyższym: Przykład A) Gracz jest nielegalnym imigrantem. Nie widnieje w MDT, nie posiada obywatelstwa ani innego żadnego tytułu pobytowego. Deport. Przykład B) Gracz gra legalnego imigranta, jest na wizie/zielonej karcie czy już podczas procesu uzyskania obywatelstwa. Popełnia przestępstwo. Deport. Przykład C) Gracz próbuje wmówić agentom, że mieszka 3 lata w USA i posiada obywatelstwo (zgodnie z tym co opisywałem, proces naturalizacji można zacząć po minimum 5 latach pobytu oraz nie wyjeżdżając za granicę USA a proces kończy się najszybciej po 10 latach od pierwszego dnia wjazdu). Traktujemy to jako poświadczenie nieprawdy. Deport. Przykład D) Gracz prowadzi swój biznes i próbuje nam wmówić, że jest legalny skoro posiada swoją nieruchomość oraz odprowadza podatki. Fakt. Mógł zarejestrować swój biznes na legalnym pobycie, który z czasem wygasł. Deport. WAŻNE!! Wyciągając rękę do graczy, których postacie zostały deportowane istnieje opcja ODWOŁANIA w dziale apelacji na podstawie WYGAŚNIĘCIA OKRESU KARENCJI. Wraz z deportowaniem na cudzoziemca nakładany jest okres karencji (zakazu wjazdu na terytorium USA przez określony czas). Jeżeli ktoś nie chce tracić postaci ponieważ bardzo jej na niej zależy (ma dużo godzin, duży majątek, niedokończone wątki IC itp.) może użyć ZAKOŃCZENIA OKRESU KARENCJI JAKO PODKŁADKI DO ODBLOKOWANIA POSTACI i wrócić nią do gry nakładając na siebie automatycznie narrację, że nie przebywała przez X czasu w USA oraz jej drogi na uzyskanie zielonej karty, a tym bardziej obywatelstwa są ucięte. Takiej osobie zostaje wiza lub ruch bezwizowy. Kiedy wasza postać zostaje ponownie deportowana TRACICIE JĄ NA ZAWSZE!!! Hej, kolejne ustalenia! Z dniem 19/03/2024 wychodzimy z możliwością apelacji od deportacji zastosowanej przez ICE jednak na ustalonych poniżej warunkach: -Czas od deportacji przekroczył 3 miesiące. -W powodzie deportacji nie zostało uwzględnione dokonanie przestępstwa na terenie Stanów Zjednoczonych; -W powodzie deportacji nie zostało uwzględnione iż deportowany przejawiał zachowania terrorystyczne. W apelacji również należy uwzględnić dlaczego deportowany chcę wrócić na teren Stanów Zjednoczonych. Apelacje od deportacji ICE należy wysyłać za pośrednictwem prywatnej wiadomości na forum załączając do niej opiekunów oraz pomocników strefy publicznej. ~ opiekunowie strefy publicznej TRZY ZŁOTE ZASADY NA KONIEC 1. Kiedy gramy postać która jest na wizie, nie macie ID; posługujecie się paszportem swojego kraju. 2. Kiedy ogrywacie postać z zieloną kartą; również nie posiadacie ID; posiadacie zieloną kartę która notabene wygląda jak ID ale nim nie jest. Pamiętajcie o założeniach które powodują posiadanie takiej karty, wszystko inne jest uznawane za nieporawną kreację postaci. 3. Jeśli jesteście legalnym imigrantem po całej drodze prawnej, asymilacji i egzaminu na obywatelstwo, grajcie to śmiało! Ludzie którzy przeszli tą batalię często są z tego dumni, oraz wdzięczni systemowi że mogą być pełnoprawnymi obywatelami USA. (w tym wypadku ID już posiadasz) Stworzone przez: Spud i Kartoniak (całość została zatwierdzona przez opiekunów frakcji porządkowych)
  2. W marcu 2003 roku Ustawa o bezpieczeństwie wewnętrznym uruchomiła największą pojedynczą reorganizację rządu od czasu utworzenia Departamentu Obrony. Jedną z agencji nowego Departamentu Bezpieczeństwa Wewnętrznego było Biuro Imigracji i Egzekucji Celnej, obecnie znane jako U.S. Immigration and Customs Enforcement, w skrócie ICE. W odpowiedzi na tragiczne wydarzenia z 11 września Kongres przyznał ICE wyjątkowe połączenie władz cywilnych i karnych, aby lepiej chronić bezpieczeństwo narodowe i bezpieczeństwo publiczne. Wykorzystując te władze, podstawową misją ICE jest promowanie bezpieczeństwa wewnętrznego i bezpieczeństwa publicznego poprzez egzekwowanie prawa federalnego w sprawach karnych i cywilnych regulujących kontrolę granic, cła, handel i imigrację. ICE zatrudnia obecnie ponad 20 000 pracowników organów ścigania i personelu pomocniczego w ponad 400 biurach w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie. Agencja dysponuje rocznym budżetem w wysokości około 8 miliardów dolarów, przeznaczonym głównie dla trzech dyrekcji operacyjnych – ds. dochodzeń w zakresie bezpieczeństwa wewnętrznego (HSI), ds. egzekwowania prawa i wydaleń (ERO) oraz Biura głównego doradcy prawnego (OPLA). Czwarta dyrekcja – Zarządzanie i Administracja – wspiera trzy oddziały operacyjne w realizacji misji ICE. Każdego dnia ICE umieszcza w ośrodku zatrzymań osoby niebędące obywatelami USA, co do których agencja ma prawdopodobne podstawy sądzić, że kwalifikują się do wydalenia z USA i które obecnie przebywają w areszcie federalnym, stanowym lub lokalnym organom ścigania. Współpraca między ICE a stanowymi i lokalnymi organami ścigania ma kluczowe znaczenie dla identyfikacji, aresztowania i wydalenia obcokrajowców przestępców w celu utrzymania integralności bezpieczeństwa narodowego. ERO zdaje sobie sprawę ze znaczenia swoich relacji z partnerami w zakresie egzekwowania prawa i będzie w dalszym ciągu koordynować z nimi działania w sposób, który najlepiej służy bezpieczeństwu narodowemu i publicznemu. Budowanie zaufania społecznego jest kluczem do zdolności organów ścigania do uzyskania współpracy społecznej w odniesieniu do dochodzeń. CAP — we współpracy z Offices of United States Attorneys — aktywnie ściga naruszenia krajowego kodeksu karnego wykryte w wyniku działań wykonawczych zwiększających bezpieczeństwo publiczne Po odbyciu wyroku karnego wobec obcokrajowca najprawdopodobniej trafi on do aresztu ICE z powodu administracyjnych naruszeń imigracyjnych Program Przesłuchań Instytucjonalnych i Wydalenia (IHRP) to wspólny wysiłek Biura Więziennictwa (BOP), Departamentu Bezpieczeństwa Wewnętrznego (DHS) i Biura Wykonawczego ds. Przeglądu Imigracji, mający na celu objęcie procedurą wydalenia z więzienia przestępców niebędących obywatelami kraju przebywających w areszcie BOP w celu uzyskania ostatecznego nakazu wydalenia przed przekazaniem ich do aresztu ICE Programy te kierują zasoby ICE do osób niebędących obywatelami kraju skazanych za przestępstwo uznane za przestępstwo kwalifikowane, które stanowią największe zagrożenie dla Stanów Zjednoczonych, i mają na celu przyspieszenie procesów wydalenia przed odbyciem przez nich wyroków karnych. Aby wypełnić kluczową misję agencji, ERO nadzoruje przetrzymywanie imigrantów cywilnych w ośrodkach na terenie całego kraju, w których przebywają osoby niebędące obywatelami USA, aby zabezpieczyć ich obecność na potrzeby postępowania imigracyjnego lub wydalenia z kraju. ICE zatrzymuje osoby niebędące obywatelami kraju, które podlegają obowiązkowemu zatrzymaniu lub te, które w trakcie procesu ustalania opieki ICE uzna za stanowiące zagrożenie dla bezpieczeństwa publicznego lub lotu. ICE SRT (Special Response Team) ICE SRT to zespoły SWAT przeszkolone do radzenia sobie w ekstremalnych/niebezpiecznych sytuacjach, takich jak przeszukania wysokiego ryzyka, aresztowania przemytników narkotyków i broni oraz operacje związane z bezpieczeństwem. ICE ma obecnie 22 możliwe do wdrożenia zespoły SRT, każdy składający się z około 16–18 agentów. Selekcja SRT obejmuje 3-tygodniowe szkolenie w Fort Benning w stanie Georgia. (SRT podczas zamieszek w Portland po śmierci George Floyd'a) (5-tonowy MRAP, jeden z kilku typów pojazdów opancerzonych używanych przez zespoły reagowania specjalnego ICE) Za frakcję odpowiedzialny jest @Spud W razie jakichkolwiek pytań odnośnie frakcji czy gry migranta/imigranta służy pomocą. Podziękowania dla @Kartoniak który mocno wspomógł projekt ICE. NA TEN MOMENT WAKATY SĄ PEŁNE - NIE PRZYJMUJE PODAŃ DO ICE!!!
  3. Napiszę to raz. Podczas tworzenia postaci jako LEGALNY IMIGRANT traktujemy taką osobę jako człowieka, który przekroczył granicę USA na lądzie, morzu czy w powietrzu legalnie na ważnym dokumencie pobytowym (np. wiza) albo dokumencie tożsamości (np. paszport biometryczny w ramach umowy kraju X z USA np. Polska). Po przekroczeniu granicy tak jak każdy dokument jego ważność może ulec przedawnieniu, teraz weryfikacje sytuacji pobytowej takiego gracza przeprowadzam na podstawie dostępnych systemów LEA (MDT - to czy ma kartę bądź jej nie ma), tego co gracz oświadczy mi IC (np. że jest w małżeństwie z obywatelem USA) bądź tym co jest zagrane na /do i traktuje to jako prawdę zgodnie z regulaminem serwera. Idąc od początku, w/w gracz napisał mi, że mieszka od 10 lat w USA (jest to możliwe na podstawie zielonej karty) i STARA się o obywatelstwo (po 10 letnim pobycie w USA bez wyjazdu za granicę USA można starać się o naturalizację pobytu czyli ubieganie się o obywatelstwo. Staranie się nie jest jednoznaczne z posiadaniem obywatelstwa). Napisał że posiada zieloną kartę w domu. Nie posiada żony ob. USA oraz nie urodził się na terytorium USA żeby nabyć obywatelstwa zgodnie z prawem ziemi. Wszystko to zostało napisane na czacie IC bez użycia /do. W ramach braku użycia /do korzystam z jedynego dostępnego źródła którego nie można zakłamać - MDT. Jako osoba w terenie nie będę jechać do jego domu żeby zobaczyć czy fizycznie ma tą kartę bo to po pierwsze mija się z celem, a jeżeli karta faktycznie została wydana to i tak będzie widnieć w systemie. Stwierdzono iż gracz grający imigranta z Rosji nie posiada wizy ponieważ nie była ona uwzględniona w czacie IC przez gracza mimo pytania o jej posiadanie. Nie będę traktował oświadczenia ustnego jako dowodu na posiadanie tytułu pobytowego. To tak jakbym podszedł do kontroli cudzoziemca i spytał go czy jest pan leglanie? - Tak. - A to dziękuję dowidzenia. I tyle z gry dla ICE. Padł argument że musi być legalnie skoro IC od 10 lat prowadzi biznes. Jest to możliwe nawet będąc nielegalnym imigrantem. Jak? Wjechał legalnie, rozpoczął biznes legalnie ale po skończeniu ważności tytułu pracował i powierzał pracę już jako nielegalny i do dnia kontroli takiej osoby po prostu wcześniej nie zostało to przez nikogo ujawnione. I nikt tego nie ujawnił ponieważ ICE działa od tygodnia. Mogę jeszcze się rozpisywać na ten temat i naprawdę go wyczerpać ale nie widzę powodu. Skwituje to tym, ze napisałem na /b przed nadaniem blokady postaci, że ma prawo (idąc na ręke graczom) odwołać się w dziale apelacji od blokady postaci podając za powód minięcie czasu karencji po deportacji. O co z tym chodzi? W momencie deportacji cudzoziemca równolegle dostaje on zakaz wjazdu na terytorium państwa na określony czas. Po jego upływie możliwość ponownego wjazdu otwiera się i w tym momencie może ponownie wlecieć na legalnym kwicie ale jego drogi uzyskania zielonej karty/obywatelstwa są uszczuplone. Dlatego jeżeli ktoś zostaje deportowany IC i zależy mu na tej postaci informuje taką osobę o tym, żeby w apelacji napisała o minięciu okresu wcześniej wymienionej karencji jako podkładkę do rozpatrzenia tej apelacji pozytywnie. Nie uwalam postaci na siłę, nie mam takich intencji - dla mnie liczy się gra IC bo z tego czerpię przyjemność. Decyzję podejmuję tylko i wyłącznie na podstawie dostępnych skryptów oraz tego co sam gracz wobec którego podejmuję kontrole legalności pobytu mi napisze. Nic nie wyciągam "z dupy" i nie naginam na własną stronę i nie praktykuje PowetGamingu bo dziewczyna nie zrobi mi loda bo w jakiejś grze kąkuterowej deportowałem jakiegoś cudzoziemca.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin