Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

/me i /ame podczas agresywnych akcji.


Rinu

Rekomendowane odpowiedzi

To jest ciężki orzech do zgryzienia, bo obie sytuacje są poprawne, z tym że jedna powoduje niezrozumienie i reporty za dm.

W skrócie używanie /ame do wyciągania broni, a potem bezpośrednie przejście do szybkiego lewego myszki żeby kogoś wyjebać z kapci zanim zareaguje. Pominę widoczność /ame która czasem się zlewa z tłem. Spójrzmy na takie użycie /ame z perspektywy osoby zaatakowanej. Idzie sobie ulicą nagle jakiś typ zza pleców czy spoza widoku zaczyna go tłuc nożem po brzuchu, no typowy dm, skarga /report i jazda. No, ale nagle wychodzi tłumaczenie: "Użyłem /ame akcja była poprawna to nie dm" No dobra użyłeś, ale druga strona nie miała okazji tego zobaczyć i z jej perspektywy wszystko to wygląda jak jebitny DM. 
Dlatego wchodzi tutaj moja propozycja o wbicie w regulamin, czy w publikacje czy gdzieś żeby tego typu agresywne akcje były odgrywane z użyciem /me, by uniknąć niepotrzebnych nieporozumień i niewyjaśnionych sytuacji. Nikomu nie szkodzi strzelić /me zamiast /ame a nawet jest jeden przycisk do wciśnięcia mniej, a ograniczy się niepotrzebne skargi reporty i inne tego typu.

I tak zdaje sobie sprawę, że zaraz będzie "Hurr durr, ale on po tym zrobi MG i mi spuści wpierdol". Wyciąganie broni nie jest bezszelestne, podejście do typa i zamach na niego też nie jest, można na to zareagować w jakiś sposób. Mimo wszystko korzyści wg. mnie są większe od ewentualnych MG. Dodatkowo można nie odgrywać /me wyciąga broń, tylko zrobić /do słychać odbezpieczanie broni, wyciąganie noża z kabury (Kabury do noży mają paski na zatrzaski by nie wyleciał przez przypadek etc. więc to słychać)

Edytowane przez Rinu
Alexa, oskind, cobra0505 i 1 inny lubią to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to całe /ame to jest głupota. Czasem gracz skupia wzrok nad czymś innym i nie widzi dużo innych interakcji, które wyświetlają się nad głową. Pomysł spoko, mówisz z sensem. Zza pleców nie masz szans zobaczyć /ame. Z drugiej strony, czy jeśli ktoś Cie atakuje zza pleców, to ile masz czasu na reakcję? Bardzo mało, a czasem wcale. Podkręcenie "dźwięków" otoczenia, jak najbardziej.

cobra0505 lubi to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Seba napisał:

Dla mnie to całe /ame to jest głupota. Czasem gracz skupia wzrok nad czymś innym i nie widzi dużo innych interakcji, które wyświetlają się nad głową. Pomysł spoko, mówisz z sensem. Zza pleców nie masz szans zobaczyć /ame. Z drugiej strony, czy jeśli ktoś Cie atakuje zza pleców, to ile masz czasu na reakcję? Bardzo mało, a czasem wcale. Podkręcenie "dźwięków" otoczenia, jak najbardziej.

Jak zrobisz /me i odrazu typa skasujesz to masz cały czas taki sam czas od /me do strzała z noża, tylko nie ma niejasności co do odegrania akcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Sebek napisał:

W GTAV postać podczas wyciągania broni sięga do kieszeni/za pazuchę, więc kwestia noża czy broni krótkiej jest rozwiązana.

Problem w tym, że wtedy nie da się rozróżnić celowej akcji IC od zwykłego DM'u i odwalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego. /me opisuje czynność, której nie da się odegrać animacją/skryptem. GTA 5 posiada animacje wyjmowania broni, a nie jak w GTA SA, pojawiają się one w ręce znikąd.

 

Nigdy w życiu realnym nie masz sytuacji, że w 100% masz coś potwierdzone komentarzem. To tak, jakby ktoś, kto chce cię zabić, krzyknął "wyjmuję broń". Jedyne nad czym się należy zastanowić, to czy zezwolić na wyjmowanie broni w momencie, gdy nasz cel/osoba w jego pobliżu używa czatu (i gdy będzie dostępna już ikonka pisania nad jego głową).

 

Wyjmowanie broni na /me (czy tam /ame), że by "wyrównać szanse" posiadając fajne animacje GTA5 ma się do rzeczywistości tak, jak Kapitan Bomba do Cartoon Network.

 

A /ame jest zajebiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin