Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

[CARTEST] #006. Coil Raiden - to prawidłowy krok w ekologię?


_raven

Rekomendowane odpowiedzi

https://media.discordapp.net/attachments/899380324755177492/899385616314273822/logo.png

 


Pojazdy należące do koncernu Coil podbijają ostatnimi czasy lokalne drogi, będąc promowane przez rozmaite gwiazdy. To ukłon w kierunku ekologii i nowego, ciekawego i unikatowego pojazdu zdatnego do jazdy po drogach publicznych? Przekonajmy się.

Stworzone przez Solveig Bjonrson, 25/11/2021 dla CAR TEST (DAILY GLOBE)
Fotografie wykonane przez Sindya Carmen


cb6245a17f46975b948687f01e23bfd9.pngDzisiejszym bohaterem artykułu będzie jeden z najbardziej popularnych samochodów elektrycznych Coil’a, dokładnie model Raiden. To auto sprawia po wejściu do niego, jakby wóz nie został stworzony przez firmę produkującą samochody, lecz statki kosmiczne. Znajdziemy w nim przeróżne gadżety wspomagające kierowcę, kilka dodatków dla pasażerów, Zasięg baterii elektrycznych przy normalnej przepisowej jeździe wystarcza wedle danych producenta na około 600 km. Wyraziste kształty ściągają uwagę, plus ten kolor z głębią jest rozbrajający, można go odprowadzać wzrokiem co chwilę, gdy wychodzisz z auta. Stylistka Raiden'a jest strasznie nietypowa, nie znajdziemy tutaj prostych kształtów jak w teraźniejszych sedanach, lecz przemyślane przetoczenia, nadmuchane zderzaki złudzająco powiększające ten wóz do klasy minivana, wisienką na torcie są 19-calowe calowe alufelgi — wszystko idealnie spasowane, siadło, totalnie siadło.

Kierownica, pedał funkcyjny, pedał hamulca, manetka od kieronkowskazów, dotykowy ekran — tyle, możemy zauważyć wchodząc do pojazdu, trochę mało jak na wóz za dokładnie dwieście siedemdziesiąt tysięcy? Uwaga, spokojnie! Coil dąży do minimalizmu, jak i pomocy kierowcy, aby nie szukał miliona przycisków na desce rozdzielczej, lecz wszystko posiadał na głównym ekranie, który chodzi bardzo dobrze, reakcja na dotyk jest na ocenę celującą, brak żadnych przycięć systemu. Powracając do wyposażenia znajdziemy tu między innymi automatyczna regulacja wycieraczek ( Tak, jest możliwość przejścia na manualny tryb) dokładną nawigację, dodatkowo w naszej wersji możemy znaleźć rozbudowany system głośników, gwarantujący czystą jakość dźwięku. Dodatkowo w menu możemy znaleźć kilka opcji humorystycznych dla naszych pasażerów, możliwość obejrzenia swojego ulubionego filmu, bądź serialu (Opcja dla kierowcy dostępna tylko na postojach) Narzekająca konkurencja na jakość aut spod szyldu Coil’a szydziła z jakości materiałów w wewnątrz, brak spasowania, trzeszczące deski rozdzielcze. W moim skromnym teście nie usłyszałam żadnych niepokojących odgłosów, czy nie jednolitych szczelin. Fotele zasługują na duży plus, są wygodne, miękkie idealnie dopasowują się do pleców kierowcy. “Teraz na to, czekał każdy przeciwnik elektrycznego auta, przecież to nie jedzie, przecież tą baterię trzeba będzie zezłomować, jest szkodliwa… PRZECIEŻ TO NIE JEST EKOLOGICZNE” - to główne wypowiedzi przeciwników aut napędzanych prądem. Jaka jest jednak prawda? Jest ekologiczne. Takie auta korzystają z ładowania poprzez odnawialne źródła energii. Koniec rozmowy z przeciwnikami zmian ekologicznych w obliczach ostatniego kryzysu.

9b1956c0e0d938d88e596a272e5062b6.gif

Mylicie się, producent na układy elektryczne (systemy) oraz baterię daje dziesięć lat gwarancji, zaś serwis wykonujemy tylko raz na cztery lata! Bądź jeśli ktoś robi dosyć długie trasy to Coil zaleca - 80 tysięcy kilometrów. Przechodząc do wyczekiwanego sedna, czyli jak to jeździ — nieziemsko, przyspieszenie jest niesamowite, po naciśnięciu pedału “gazu” nasza głowa wpada w zagłówek zakrzywiając czasoprzestrzeń, gdy zwalniamy, myślimy o kolejnej takiej okazji, aby poczuć się jak w kosmosie. Zawieszenie jest precyzyjne, zwinne - czujemy się jakbyśmy jechali o wiele mniejszym samochodem gabarytowo niż Coil. Wedle różnych testów wóz przyspiesza do setki w około 4,8 sekundy. (Po zakupieniu odpowiedniego “abonamentu” pojazd przyspiesza w 4.3). Nie odczuwamy tego, tak jak w sportowych autach gdzie emocje oraz adrenalina zostaje karmiona dźwiękiem silnika, tutaj słyszymy świst elektrycznych silników, i potężnej mocy przekazywanej na cztery koła.

Kończąc, jestem zadowolona z tego modelu COIL’a podczas testów Voltic’a miałam wiele do zastrzeżenia, ale teraz przyznaję - bardzo dobra robota. Jestem pod wrażeniem, oraz szczęśliwa z posiadania tegoż wozu. Mamy coś nowego, szybkiego. I bardzo, bardzo dobrego w swojej kategorii cenowej.

baner2.png

MatSok, Bejito, Racoon i 4 innych lubią to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin