Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

021. Överflöd Entity XXR - super samochód prosto ze skandynawii


sawka

Rekomendowane odpowiedzi

cartest.png

 


Överflöd to całkiem nowa marka na rynku motoryzacyjnym zajmująca się produkcją pojazdów sportowych. Firma Överflöd Automotive AB założona została we Szwecji w roku 1996. Zaledwie osiem lat od początku swojej działalności sprzedali oni swój pierwszy samochód. Od początku swojej działalności przedsiębiorstwo miało w planach zbudowanie najszybszych, seryjnie produkowanych pojazdów osobowych. Przyczynili się oni do produkcji samochodu, który aktualnie nosi ono miano czwartego, najszybszego pojazdu na świecie. Także jako pierwsi zaczęli stosować felgi wykonane w całości z włókna węglowego. Także jako nieliczni we własnym zakresie zajmują się opracowywaniem oraz produkcją system, podsystemów oraz komponentów wykorzystywanych przy produkcji samego pojazdu. 

l1J9fVA.jpg

Överflöd Entity XXR to super samochód wyprodukowany z myślą właśnie o pobiciu rekordu prędkości maksymalnej samochodu produkowanego seryjnie. Entity XXR ten został zaprezentowany pierwszy na targach motoryzacyjnych w Genewie, które odbył się w marcu 2014 roku. Na świecie zostało zbudowane jedynie sześć sztuk tego modelu, z czego jednym z nich przez ostatnie kilka dni miałem możliwość testowania. Niestety ze względów bezpieczeństwa na pojazd zostały założone ograniczenia mocy silnikowej. Jak wcześniej wspomniałem pojazd produkowany był z myślą o biciu rekordów prędkościowych. W 2014 roku trafił na pierwsze miejsce najszybszego seryjnie produkowanego samochodu i utrzymywał się tam, aż przez trzy lata, czyli do 2017 roku. Na dany moment zajmuje on czwarte miejsce na tej liście i poprzedza go inny pojazd Överflöd.

airJK3e.jpg

Inżynierowie zadbali o aerodynamikę pojazdu, co było bardzo ważne, jeśli chcieli oni pokonywać rekordy prędkości. Entity XXR w porównaniu do swojego poprzednika, jakim było Entity XF posiada bardziej agresywne kształty nadwozia oraz wyposażony jest w wiele elementów wykonanych z włókna węglowe, tj. przednia dokładka, dokładki do progów, dyfuzor, osłony silnika na masce czy wcześniej wspomniane - fabrycznie montowane felgi wykonane z włókna węglowego, Przód pojazdu oprócz wyżej wspomnianej dokładki posiada dwa dyskretne wloty powietrza po obu zderzakach oraz grill również wykonany z karbonu. Dodatkowo na klapie bagażnika znajdują się dwa sporej wielkości kanały powietrzne. Przechodząc na boczną część pojazdu znajdziemy tam osadzone z obu stron po dwa wloty powietrze skierowane w przeciwległe kierunki, dzięki czemu dostarczane są odpowiednie ilości powietrza do komory silnika. Na tyle zauważyć można wielką maskę, która oszklona jest prosto nad samym silnikiem, dzięki czemu z zewnątrz możemy oglądać sam silnik. W takim pojeździe nie mogło zabraknąć elektrycznie sterowanego skrzydła. Same jego mocowanie wykonane jest z włókna węglowego. Dzięki tylu elementom wykonanym z włókna węglowego znacznie obniżono wagę.

4Su9w8M.jpg

Wnętrze pojazdu jest znacznie okrojone, tylko po to, by ograniczyć zbędne elementy, które mogłyby powodować nadmiar wagi nad pojazdem. W centralnej części samochodu znajdziemy panel wykonany z włókna węglowego, a na nim samym dotykowy ekran multimedialny z wlotami powietrza z prawej oraz lewej strony. Nad nim dodatkowo zamontowane zegary odpowiadające za odmienne systemy w pojeździe. Na dolnej części panelu znajdziemy dodatkowego przyciski odpowiadające za sterowanie pojazdem oraz za samo odpalenie go. Pominięto także budowę schowka od strony. Przechodząc na stronę kierowcy znajdziemy tam kierownicę z pełnym logo marki Överflöd oraz napisem. Obudowa zegarów została wykonana z karbonu, a te same są analogowe. Co jest bardzo dziwne, patrząc na rok produkcji samochodu oraz jego ekskluzywność. To nie koniec ograniczania wagi pojazdu - fabrycznie drzwi z obu stron w połowie zastąpione są karbonowymi panelami. Także standardowo występujące klamki w pojazdach zastąpione materiałowymi paskami.

DXDHlfC.jpg

Wracając na zewnątrz pojazdu przenosimy się do jego serca, czyli silnika. Cały ten potwór zasilany jest o układzie V8 i budowie DOHC i pojemności 5.0l. W dodatku fabrycznie montowane są w nim dwie turbosprężarki. Dzięki zamontowanie kolektora dolotowego wykonanego z włókna węglowego i połączenia aluminiowej konstrukcji sam silnik osiąga zaskakująco niską wagę - 197 kg. W skutego czego jednostka ta jest w stanie produkować 1360 koni mechanicznych tym samym generując dokładnie jeden MW. Przechodząc do skrzyni biegów, która została specjalnie opracowana dla tego modelu. Przekładnia posiadająca 7 biegów współpracujących z podwójnym sprzęgłem. Fabrycznie sam motor został odpowiednio dostrojony, by umożliwić  jazdę na E85 czy nawet paliwie wyścigowym. Jeśli chodzi o samą masę pojazdu to jest ona jeden do jeden do mocy pojazdu. Waga zarówno, jak i moc wynosi 1360 kg, co jest bardzo imponujące, ponieważ na każdym kilogram masy pojazdu przypada jeden koń mechaniczny. 

WaYjCTR.jpg

Galeria zdjęć:

Spoiler

l1J9fVA.jpg

V5c2QXT.png

raMhYo4.jpg

hDXBrfU.jpg

vk00Zdj.jpg

pTF4yyY.jpg

 

Ll4Hq12.png

qss47li.jpg

6omwCdu.png

qLodnzB.png

 


 

 

Edytowane przez sawka
nfset, grvbas, Suro i 8 innych lubią to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin