Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

[GUIDE] Działanie spółek - nowy model, co i jak


Madeleine

Rekomendowane odpowiedzi

image.png.e1c48e13105f8ea41bf46c8ae77d379b.png

W związku z tym, że w ostatnim czasie spółki nie były regularnie aktualizowane, wyceniane, narracje pojawiały się rzadko, oraz że po przejrzeniu tematów aktualnych spółek zauważyliśmy odstępstwo od pierwotnego modelu ich funkcjonowania, postanowiliśmy wyjść do graczy z nowym modelem rozgrywki. Niektóre biznesy, projekty IC będą mogły płynnie przekształcić się w spółkę, spółki dostaną swoje kategorie, które wraz z ukazywaną rozgrywką będą się zmieniać, zaś korporacje zostają całkowicie zlikwidowane.

Zapewne każda osoba, która rozpoczęła grę w sektorze cywilnym myślała nad tym, by stać się kiedyś właścicielem rozpoznawalnej w całym Los Santos marki, której przychody byłyby adekwatne do uzyskanego przez nią statusu. Stąd utworzony został podtyp organizacji prywatnych, jakim są spółki o których przeczytać możecie poniżej.

 

W jaki sposób mogę założyć spółkę i z czym to się wiąże?
Wystawiając aplikację na spółkę należy przede wszystkim stworzyć dla niej spójną, logiczną historię, która nada Twojemu brandowi dodatkową głębię in-character. Im więcej informacji zamieścisz o tym jak będzie wyglądać Twoje przedsiębiorstwo, jego plany na rozwój i tematyka, tym większe szanse, że zostanie ono dopuszczone do rozgrywki. Musisz pamiętać jednak o kilku bardzo ważnych rzeczach: Każda nowo powstała spółka zaczyna od startupu, czyli najniższego pułapu renomy, jaki zostaje wprowadzony. Dlatego też, zanim zabierzesz się za tworzenie aplikacji weź pod uwagę, że nie będziemy rozpatrywać aplikacji na spółki, które już na samym wstępie zakładają, że są gigantami znanymi na całym świecie. Background Twojej postaci musi być adekwatny do wystawionej przez Ciebie aplikacji. Zastanów się, czy Twoja postać pasuje do świata biznesu, posiada odpowiednie predyspozycje do prowadzenia firmy, oraz czy jej status materialny umożliwia prowadzenie inwestycji — porządny background postaci to fundament prowadzonej przez Ciebie firmy. W przypadku spółek głównie wystarczy mieć dobry pomysł na nią i kapitał do inwestycji. Projekty powinny być unikalne i różniące od siebie, a cały zamysł nastawiony na tworzeniu ciekawej rozgrywki wokół swojej marki i wokół graczy, którzy ją tworzą. To, jak będzie wyglądać finalny przychód generowany z kapitału, będzie zależne od promocji swojej marki, rozgrywki graczy i planu na spółkę.

 

W jaki sposób to funkcjonuje?

Każdy gracz startuje od samej aplikacji na spółkę, opisując w niej w sposób spójny historię otwarcia bądź przejęcia marki. Określa tym samym ogólny zarys swojego przedsięwzięcia, plany na rozwój, kierunek i tematykę, którą zajmować się będzie przez kolejne tygodnie gry w projekcie. Również na początku należy wyznaczyć początkowy kapitał spółki (wahający się między $50.000 a $250.000), od którego co wycenę będzie generowany  procentowy przychód dla projektów zależnie od aktywności, narzuconych warunków rozgrywki i ciekawej widoczności w samej rozgrywce. W ciągu trwania całego  projektu kapitał spółki może zaczynać się od 50 tysięcy dolarów amerykańskich, a kończyć nawet na 1,5 miliona USD. Generowany przychód będzie zależny od narracji określającej obecną sytuację spółki.

Jednak tam, gdzie duże zyski i tam jest wielkie ryzyko mocnego i twardego upadku — jak wiadomo każda inwestycja może przynieść też straty, a złe zarządzanie spółką może spowodować bankructwo. Każdy projekt musi liczyć się z tym, że świat rozgrywki będzie mocno oddziaływał na Wasze interesy i ewentualne wpadki mogą zwiastować minusy w kapitale, lub na waszych portfelach. Pułapy kapitału mogą iść w dół, gdy firma nie wykonuje odpowiednich działań mających na celu podtrzymanie go. Wasze zainwestowane pieniądze w kapitał są zamrożone i możecie je wykorzystać w przypadku kłopotów finansowych. Warto pamiętać, że spółka może przynosić minusowe dochody poprzez ustaloną wycenę lub przekroczenie najniższego progu pułapu. Wtedy zamrożony kapitał idzie na opłacenie waszych strat.

 

image.png.622cfa02abdab72449e82f8472b7718d.png 
Jedną z najważniejszych rzeczy dla spółek w podążaniu za ciągłym rozwojem swojej marki jest zwiększenie renomy poprzez działania. Tym samym odblokowanie limitu kapitału na dalszą możliwość inwestycji w swoją spółkę. Istnieją cztery poziomy renomy wraz z określonym kapitałem maksymalnym:

  • Spółka-startup (new) - kapitał min. $50,000; max. $250,000
  • Marka lokalna - kapitał max. $500,000
  • Marka stanowa ★★ - kapitał max. $1,000,000
  • Marka krajowa ★★★ - kapitał max. $1,500,000

Startup to nowo powstała spółka, o kapitale minimalnym $50,000 i maksymalnym $250,000. Spółkę tę może założyć każdy, kto dysponuje wymaganym funduszem i pomysłem, planem na rozgrywkę. Dwa pierwsze miesiące istnienia projektu to czas na weryfikację czy marka ma szansę wejść w rynek i utrzymać swoją pozycję na nim. Jeżeli spółka nie generuje odpowiednich dochodów, a wykazywane działania nie są wystarczające, mogą pojawić się kłopoty finansowe, a w ich następstwie — bankructwo. Dzięki rozpoczęciu działalności jako mała firma, na samym początku drogi dowiesz się, czy Twoja postać podoła wszystkim wyzwaniom. Stawiamy przede wszystkim na Waszą kreatywność więc wszelkie spółki ze świata gry (lorowe) nie będą przyjmowane.

Dla istniejących już biznesów i projektów IC Istnieje możliwość przekształcenia swojej działalności w spółkę, otrzymując od opiekunów, jako wyróżnienie, szansę na rozbudowę firmy. Powyższy ruch nie będzie skutkował utratą renomy prowadzonego przez was dotychczas projektu, co oznacza, że nie będziesz musiał zaczynać swojej przygody i budowania marki od zera jak w przypadku świeżej aplikacji. Przekształcenie w spółkę otwiera przed Twoim projektem szereg nowych możliwości rozwoju, a także drzwi do regularnych wycen i comiesięcznych narracji dla projektu, które odbiją się na jego pozycji na rynku Los Santos. W spółkę przekształcone mogą zostać tylko projekty, które nie posiadają skryptowych rozwiązań w postaci typu grupy czy możliwości zarobkowych innych niż tworzenie contentu i gry in-character.

 

image.png.da889631a4f4e85ee557a6b5388bafa1.png

Projekty swoją wycenę generowanych przychodów będą uzyskiwały co cztery tygodnie. Kolejne narracje i wyceny będą działały w systemie 3/1, co oznacza, że liderzy spółek mają 4 tygodnie na napisanie podsumowania działań, a opiekunowie w ciągu pierwszego tygodnia od wrzucenia podsumowania muszą zweryfikować je, napisać podsumowującą narrację (pozytywną, neutralną bądź negatywną) i określić parcele na kolejny okres. Spółki otrzymują pieniądze na parcele z ostatniej wyceny przez okres 4 tygodni. Nowo oszacowane kwoty wycen są dostosowane do faktycznego poziomu i stanu gry, rozwoju spółki i wykonanych ruchów. Są wypłacane na zasadzie tygodniowej parceli, na którą może trafić od 0% aż do 35% kwoty liczonej od aktualnego, zamrożonego kapitału spółki.

Aby utworzyć spółkę wystarczy złożyć aplikację na nią w dziale aplikacji — projekty, które będą interesujące i wpasowują się w nasz zamysł dostaną szansę zaczynając jako startup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin