Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

30. Übermacht Sentinel SG3 SE Coupe | Bardzo popularne auto spod niemieckiej marki


unforgettable

Rekomendowane odpowiedzi

6qf9qKy.png

Written by Markus Richwell - Daily Globe 23/01/2024


Samochodów spod szyldu Übermacht jeszcze w naszym magazynie nie było, aż do teraz! Spójrzcie na to cudo motoryzacji, które zmotoryzowało głównie młodych ludzi zaraz po zdaniu swojej wymarzonej od dziecka licencji kierowcy. Mówimy tutaj o po-liftingowej wersji Sentinela SG3 SE Coupe, którego nie-trudno nie zauważyć na naszych jezdniach. Co prawda, zazwyczaj widzimy je przy pojazdach oznakowanych Departamentu Policji, które przeprowadzają zatrzymania drogowe ale o tym w późniejszej części. Zagospodarujcie Sobie chwilę czasu i pozwólcie zabrać się w podróż wraz z Sentinelem SG3 SE Coupe... 🤫

nCK9m4I.gif

Sylwetka jak na dzisiejsze czasy bardzo dobrze się zestarzała. Jak na wóz ponad dwudziestokilkuletni wygląda bardzo dobrze. Użyczony wóz do zdjęć nie został zmodyfikowany przez jakiekolwiek akcesoria dodatkowe, które zmieniają wizualnie wygląd samochodu. Prosta linia nadwozia sprawia, że samochód wygląda sympatycznie i prosto; niemiecki koncern motoryzacyjny wiedział jak chwycić za serca nie tylko swoich rodaków, ale również Amerykanów. Patrząc od przodu samochodu, widzimy polakierowany już fabrycznie zderzak w kolor nadwozia samochodu. Zespolone trzyczęściowe lampy oraz grill komponują się w dobrze zespojoną całość, która dobrze współgra ze sobą. Lepiej wyposażone wersje mogły mieć halogeny, lampy ksenonowe lub chociażby grill sygnowany wersją silnika, tą najmocniejszą z jasno-niebieską, niebieską oraz czerwoną literką M, która oznacza trzylitrowy silnik pod maską z mocą dwustu czterdziestu koni mechanicznych mocy. W tej budzie to nieźle się zbiera! Patrząc na tył samochodu, widzimy zespolony zderzak z pasem tylnym, który wybitnie wygląda w niezmodyfikowanej karoserii samochodu. Übermachty wyglądają dobrze jak opuszczają fabrykę, więc osobiście nie widzę potrzeby zmian w karoserii pojazdu. Lampy Hella w wersji tzw. "jarmark" prezentują się dobrze zwłaszcza z wyprofilowaną klapą bagażnika. Co trzeba przyznać Übermachtowi, że zawalił? Wstawił do amerykańskiej wersji europejską, niezmodyfikowaną pod ten rynek klapę bagażnika. Według mojej opinii, gdyby to zostało poprawione; samochód wyglądałby o wiele lepiej.

aCuN2zI.gif 

Jak mawia europejskie przysłowie, "Niemcy to potrafią we wnętrza." 😂. Oczywiście, zgadzam się z tym w pełni. Spasowanie dobrej jakości plastików, na których widać, że nie oszczędzano serio jest zauważalne. Brak trzeszczących plastików, odpadających, wycierających się nawet po tych dwudziestu kilku latach jest zauważalne. Zwłaszcza, gdy samochód użytkowany jest jako "weekendowy" to po upływie tego czasu wygląda jakby niedawno opuścił linię taśmy produkcyjnej. Większość samochodów, na rynek amerykański była wyposażona w tak zwanym 'wypasie'. Pół-skórzane fotele, klimatyzacja automatyczna, radio na płyty CD, które w tamtych czasach nie było oczywiste, podgrzewane lusterka oraz tylna szyba. Auto niemalże jak sportowa limuzyna z brakującą iloścą drzwi! Kufer jest pojemności czterystu pięćdziesięciu litrów - to dużo? Myślę, że na taki samochód wystarczająco. Zakupy, torba na trening, mniejsze ładunki idealnie wystarczą. Niestety, lecz składana tylna kanapa w tym samochodzie to rzadkość, więc ze świecą takiej szukać - dłuższe ładunki odpadają. 

8Io2A9W.gif

Prezentowany egzemplarz tego niemieckiego cuda techniki wyposażony jest w najmocniejszy silnik w podstawowej wersji samochodu, M52B28. Średnie spalanie na poziomie poniżej  litrów na 100 km w cyklu mieszanym osiągane jest tylko dla tej jednostki. Motor generuje moc 193 koni mechanicznych i osiąga moment obrotowy w wysokości 280 Nm przy 3950 obr/min. Patrząc na to, że samochód waży troszeczkę powyżej tysiąca dwustu kilogramów to jest naprawdę czym depnąć na bezpiecznym odcinku autostrady 😊. W Europie bardzo popularne było montowanie instalacji mieszaniny propanu i butanu zmniejszają koszty eksploatacji tej jednostki nawet o 1/2 kosztów! Jednakże instalacja też kosztuje swoje i trzeba najpierw na nią troszeczkę wydać, ale spokojnie... Zwróci się w niedługim czasie. 

SWLuRxH.gif

Słowem podsumowania, gdzie opisałem same plusy i zachwalanie samochodu - ma on też swoje wady. Przede wszystkim cena - jak na europejskie auto jest ona zdecydowanie za duża. Samochód za ponad trzydzieści tysięcy dolarów powinien mieć przynajmniej z dziesięć lat mniej. Drugą wadą, przede wszystkim jest community użytkowników tego modelu. Wyścigi w środku miasta, drifty, głośne silniki i niezbyt przyjazny dla oka tuning, problemy z wjazdami na krawężniki i rysujące się podwozia przez zbyt bardzo spatologowane zawieszenia to tylko ułamek góry lodowej, który opisuje posiadaczy tego pojazdu. Sam zastanawiałem się nad zakupem takowego modelu tylko w wersji sedan ale właśnie community kierowców mnie przeraża. Wzmożone kontrole lokalnej Stacji Departamentu na te samochody? Brak tablic w ramkach? Brak przestrzegania przepisów kodeksu drogi? Niestety, ale z tym nic nie da się zrobić i może zdecyduje się na zakup tego samochodu wtedy, gdy umrze on śmiercią naturalną z ulic naszych dróg - wtedy zakupię swojego już niemalże young-timera w fabrycznym, niezmodyfikowanym stanie. Bądźcie czujni i obserwujcie naszą stronę internetową - za niedługo nowy materiał! 🫡


0gnFou6.png?format=webp&quality=lossless

Edytowane przez unforgettable
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin