Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

033. Bravado Paradise | "Venice Beach żyje w moim sercu, ja w jego"


RaszkoV

Rekomendowane odpowiedzi

6qf9qKy.png

Written by Stanley Parks & Marcus Richwell - Daily Globe 10/02/2024


Czy posiadamy w gronie naszych czytelników fanatyków muzyki, którzy utwór "Another Day In Paradise" w wykonaniu Phila Collinsa mają zapisany na swojej playliście? Jeżeli nie, gorąco zachęcamy do zapoznania się z tą pozycją- Ta idealnie wpasowała się w klimat prezentowanego czterokołowca. W ramach przygotowań do dzisiejszego wydania "Behind The Wheels" redakcja miała ogromny zaszczyt osobiście poznać osobę, dzięki której rajskie życie i plażowe klimaty rodem z Vespucci Beach z wizji twórczej przemieniły się w malunki na karoserii. Przygotujcie się na krótką wędrówkę po raju, bo wpis o Bravado Paradise rozpoczyna się właśnie teraz!

2zMFYo9.gif

Rys historyczny początków producenta Bravado ujęty został w grudniowym wydaniu 025 z roku 2023, więc dla uniknięcia powtórzenia- Wszystkich fanatyków marki odsyłamy właśnie tam! Warto nie zapominać również o tym, że sfera pojazdów użytkowych znanych jako "woły robocze" równie dynamicznie rozwijała się zarówno w momencie zapuszczania przez markę korzeni, jak i teraz- Każdy z producentów oczekujących na dobre wyniki sprzedażowe zmuszony był do pełni zaangażowania na wielu płaszczyznach podczas projektowania nowych modeli, a firma dwóch braci Bravado nie zamierzała pozostać w tyle. Prezentowany na zdjęciu bliźniak modelu Rumpo liczy sobie niemal 2700kg wagi- Ale zaraz, zaraz.. Skąd tutaj słowo bliźniak? Wszystko odnosi się do oficjalnej dokumentacji technicznej producenta Bravado, który w latach dziewięćdziesiątych w przypadku tego nadwozia nie ograniczył się jedynie do serii modeli dostawczych. 'Rumpo w kamuflażu' o oznaczeniu Paradise już na prospektach reklamowych pojawiło się z rozmaitymi krajobrazami w tle, kompletem walizek i podróżniczym wyposażeniem wnętrza- Mały kamper wystylizowany na prowizoryczny "podróżniczy apartament" był gotów do podboju rynku, co okazało się marketingowym strzałem w dziesiątkę. Popularność modelu bazowego mogła w pewnym stopniu przyczynić się do wzrostu sprzedaży odmiany turystycznej, jednak niezmiennie zmuszeni jesteśmy pamiętać o jednym- Odbiorcy pojazdów o przeznaczeniu turystycznym reprezentowali zupełnie inne oczekiwania.

DlimtRI.gif

Model Paradise nieustannie konkurował m.in. z producentem Bürgerfahrzeug, który do walki wystawił czwartą generację modelu Surfer, czyli najbardziej kultowego pojazdu ery hipisów. Niemiecki konkurent zapoczątkował styl nie tylko użytkowania, ale i życia w swoich własnych czterech kołach. W przypadku tego konkretnego egzemplarza, pomimo stanowczych zaprzeczeń właścicielki- Dołączamy ją i jej artystyczny mobilny dom do współczesnego odłamu tej kultury! Wymuszając na analogowym drogomierzu wskazanie kolejnych przejechanych kilometrów, samochodem bardzo często przemierza rejony nadmorskie. Rok produkcji ujęty w dokumentach opiewa na 1996, a pomimo 28 lat na karku- Ten egzemplarz wciąż dziarsko pręży swoje blachy, służąc nie tylko jako mobilny dom, ale i również dzieło sztuki. Słowa ujęte w tytule tego wpisu nie pojawiły się przypadkowo, a wypowiedziane zostały przez samą użytkowniczkę, której Bravado zawdzięcza swój charakterystyczny wygląd. Malowanie "hand-made" powstało w zaledwie tydzień, będąc efektem weny twórczej i chęci nawiązania do korzeni. Z jakiej części miasta pochodzi diabelski młyn zdobiący tylną ćwiartkę? Odpowiedź zna każdy, a my powstrzymujemy się od jakichkolwiek wskazówek i podpowiedzi! Z racji zabudowy samochodu niemającej wiele wspólnego z fabrycznym wyglądem modelu Paradise, licznych osobistych przedmiotów i sentymentalnej więzi właścicielki z niektórymi detalami tam ujętymi- Nasze zdjęcia obszar wnętrza Paradise omijają delikatnym łukiem. Cała magia samochodów tego typu daleka jest od trzymania się fabrycznych rozwiązań, a każdy egzemplarz po latach użytkowania reprezentuje indywidualne podejście jego użytkownika- Niektórzy na przestrzeni ładunkowej potrafią zmieścić nawet ciasną łazienkę, o rozmaitych planach na kuchnie, przestrzeń magazynową i sypialną nie wspominając. Warto również dopowiedzieć o tym, że w ramach wyposażenia akcesoryjnego samochody u niektórych dealerów można było uzupełnić o dach typu westfalia. 

ICXr06X.gif

Nie sposób pominąć jednak tego, co w motoryzacji bywa najistotniejsze- Niezależnie od tego, czy pod lupę bierzemy pojazd F1, czy klasyczne auto miejskie. Pojemność naszego turbodoładowanego silnika wysokoprężnego wynosi cztery i trzy dziesiąte litra, a rozwija on przy tym moc stu siedemdziesięciu koni mechanicznych. W naszej ocenie jest ona w zupełności wystarczająca, bowiem jednostka rozpędza się do trzech tysięcy sześćset obrotów na minutę, pozwalając na osiągnięcie przez samochód zawrotną prędkość dziewięćdziesięciu pięciu mil na godzinę. Na pokładzie znajdziemy również 4-biegową, automatyczną skrzynię biegów- Podzespoły te przy odpowiednim serwisowaniu nie powinny przysporzyć większych problemów w trakcie eksploatacji. (Dodatkowo przypominamy, pojazdy o oznaczeniu kempingowym w wielu zakątkach świata objęte są dodatkowymi ograniczeniami. Przekroczenie dozwolonych prędkości może skutkować solidnymi problemami w przypadku złapania przez organy ścigania- Przed wyjazdem na drugi koniec świata, warto dokładnie zapoznać się z panującymi tam przepisami.) Jeżeli mowa o ekologii (A bardziej jej braku!)- Na wyposażeniu nie znajdziemy ani filtrów DPF/EGR, ani katalizatora - Nie, nie jest to wymysł poprzednich właścicieli, a samego producenta. Ówczesne przepisy pozwalały na wiele uchybień, które dzisiejszych producentów byłby gotowe przyprawić o zawroty głowy. 

6Ps46Eo.png

Dzisiejsze wydanie pozbawione będzie klasycznego "słowem zakończenia"- Bo to dla samochodów kempingowych nie nastąpi nigdy. Dopóki nasz świat pełen jest kontrastu pisanego przez różnorodność, podzielność zdań, kompromisy i sprzeczki- Tak długo nie znajdziemy dwóch zamieszkałych egzemplarzy jednego modelu, pomiędzy którymi nie będzie różnic. (Mowa zarówno o walorach wizualnych, jak i technicznych- Wena twórcza i konstrukcja pojazdu pozwala na bardzo wiele zmian, które przez użytkowników wykonywane są z największą przyjemnością.) Porady w kwestii zakupu również ciężko będzie udzielić bez znajomości konkretnego egzemplarza- Jeżeli auto zostało utrzymane w pełni sprawności technicznej na oryginalnych podzespołach, warto będzie zapewnić mu wizytę na ścieżce diagnostycznej i dokonać podstawowego sprawdzenia zawieszenia. (Tutaj usterki pojawiały się najczęściej) Silniki i skrzynie przy odpowiednim traktowaniu i zgodnym z zaleceniami producenta serwisie gotowe są pokonać wiele tysięcy mil bez żadnych awarii, a samo nadwozie fabryka solidnie zabezpieczyła przez największym wrogiem motoryzacji w postaci korozji- Tej nie powinniśmy spodziewać się w dobrze utrzymanych autach. Właścicielce ogromnie dziękujemy za możliwość pożyczenia jej ulubieńca, jednocześnie kierując w jej stronę wyrazy uznania za pomysłowość powiązaną z indywidualnym podejściem, i długotrwałe utrzymanie tego pojazdu w doskonałej kondycji. Na ten duet z pewnością czeka jeszcze wiele, wiele pomyślnie przebytych kilometrów!

 


ECMxxx9.png

Edytowane przez RaszkoV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin