Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

Materiały w pigułce


Madeleine

Rekomendowane odpowiedzi

Materiały w pigułce

OGÓLNE REGULACJE - MATERIAŁY

  1. Dział Materiały przeznaczony jest do umieszczania (tworzenia) tematów z projektami tylko i wyłącznie przez graczy branży rozrywkowej (z zaakceptowanym profilem postaci).
  2. Tematy w dziale Materiały są wyceniane przez opiekunów branży rozrywkowej po minimum 7 dniach od daty publikacji tematu. Istnieje możliwość przedłużenia terminu, jednak o tym fakcie muszą zostać poinformowani opiekunowie w widocznym miejscu w temacie.
  3. Tematy wyceniane są raz na tydzień, co poniedziałek.
  4. Projekt gracza może zostać wyceniony tylko jednorazowo.
  5. W przypadku, gdy materiał nie jest przeznaczony do wyceny, należy zawrzeć stosowną informację w widocznym miejscu w temacie (w spoilerze np.). Jednocześnie może być on potraktowany jako materiał promocyjny do innego projektu.
  6. Temat w dziale materiały musi przedstawiać przygotowany projekt w sposób schludny i czytelny, tak by jego treść była łatwa i przejrzysta w odbiorze dla opiekunów i graczy serwera.
  7. Materiałem może być utwór (single/teledysk), zbiór utworów (EP/LP), kampania reklamowa czy jakakolwiek inna przygotowana współpraca, produkt artysty bądź przedsiębiorstwa. Sposób wykonania to wyłącznie decyzja gracza, o ile nie wykorzystuje on marki lore.
  8. W przypadku chęci skorzystania ze współpracy z marką lore, należy uzyskać zgodę u opiekunów branży za pomocą systemu ticketów na discordzie branży.
  9. Każdy temat w dziale Materiały powinien zawierać układ (Układ Tematu) składający się z poniższych punktów:
    1. Multimedium (obraz, dźwięk, klip),
      1. Multimedium nie może pochodzić z polskich źródeł. Oznacza to, że zgodnie z regulaminem serwera, nie można używać polskojęzycznych piosenek, klipów i dźwięków.
    2. W przypadku utworu śpiewanego, tekst,
      1. Tekst przygotowanego utworu w projekcie musi być autorski.
      2. Tekst w materiale nie może być a) przetłumaczony z oryginału na inny język; b) sparafrazowany (w podobieństwie do oryginału); c) częściowo wypożyczony od oryginału, d) zapożyczony z innych źródeł.
    3. Udokumentowane wpływy i wydatki,
    4. Udokumentowana rozgrywka w postaci screenshotów z gry (np. odgrywki w studiu, podczas kręcenie klipa, sesja zdjęciowa, etc),
    5. Promocja materiału podzielona na:
      1. promocję kreowaną pod materiał, czyli przemyślany marketing wokół danego projektu od A do Z,
      2. promocję wokół postaci, która natrafiła się poza strategią marketingową,
    6. Informacje dla opiekunów.
      Imię i nazwisko postaci:
      Link do profilu postaci:
      Przynależność (do projektu, np. wytwórni):
      Imię i nazwisko menadżera:
      Link do profilu/przeds. menadżera (jeśli posiada/jest zrzeszony):
      Kontrakt zawarty z menadżerem (dot. podziału zysków):
  10. Materiał, który nie zawiera jednego lub więcej elementu z wymaganego układu, nie zostanie wyceniony i trafi do działu Wycenione.
  11. Ilość reakcji oraz komentarzy w temacie materiału nie ma wpływu na kwotę wyceny projektu.
  12. Wyceny zespołów są obliczane na podstawie dodatkowego współczynnika (dodatkowe 15% kwoty wyceny za każdego członka zespołu). Ma to na celu wyrównać szanse zarobku dla każdego gracza, który współtworzy większy projekt.
  13. Gracz, którego postać ma określoną rangę UG (Underground, również aplikacje), w przypadku chęci kolaboracji z innym graczem o poziomie jednej lub więcej gwiazdek, musi uzyskać zgodę opiekuna. Zasada działa również w drugą stronę (gracz z gwiazdką lub więcej chce kolaborować z graczem z rangą UG).
  14. Nowość: Teledyski/klipy wrzucone do działu Materiały muszą zostać odpowiednio odegrane na serwerze. Oznacza to, że klipy bez potwierdzających grę IC screenshotów nie będą wyceniane, a jakiekolwiek poniesione koszty nie zostaną zwrócone.

CO MA WPŁYW NA WYCENĘ MATERIAŁU

  • Rozgrywka wokół materiału i jej jakość

Najważniejszy punkt w odniesieniu do końcowej wartości wyceny. Otwarcie sprzeciwiamy się przeciwko tworzeniu materiałów w oparciu o /rozgrywkę/ na forum i discord, przede wszystkim interesuje nas to co dzieje się In Game. Interesuje nas jak najwięcej rozgrywki wokół materiału, proces tworzenia nie powinien być speedrunem na góra trzy linijki tekstu narracyjnego. Rzecz jasna nie chodzi tutaj o denne pisanie i powtarzanie tych samych formułek, ale rozgrywka powinna być oczywistością - będziemy wykluczać graczy z branży w momencie kiedy będą grać typowo na odwal się, żeby tylko odbębnić ten proces. W polskim community u wielu utarło się już, że proces tworzenia materiału to stricte sprawy OOC - napisanie tekstu, przygotowanie menyoo, grafik, ewentualnie teledysku i wrzucenie tematu na forum - a wszystko pokryte jednym screenem z rozgrywką typowo na odwal się, tego nie chcemy i takie tematy traktowane będą tak, jakby w ogóle ich nie było. To powinno działać zupełnie odwrotnie, najpierw gierka na serwerze i kreowanie tego, a potem materiał na forum - bo oczywiście, fajnie jest mieć schludny materiał, ale fajnie byłoby mieć to poparte rozgrywką - selekcja naturalna czas start. Grajcie wokół tego co tworzycie, kreujcie rozgrywkę dla siebie i innych graczy.

  • Promocja materiału, 

Drugi najważniejszy punkt w całym zestawieniu, opcji na promocję swoich materiałów jest naprawdę wiele i niekoniecznie muszą się one zamykać na Lifeinvader w postaci kilku udostępnionych postów, przez siebie i swoich znajomych. Dużym plusem jest organizowanie wydarzeń, które mogą wpłynąć na promocję - podobnie sytuacja ma się w przypadku aktywnego udziału w organizowanych zbiórkach i wydarzeniach przez innych graczy. Co za tym idzie, nawiązywanie współpracy z wszelkimi projektami, czy to biznesami jest kolejną możliwością do promowania swojego materiału i samej postaci. Rzecz jasna nie wszystkie aspekty promocyjne są bezpośrednio zależne od waszych postaci, bo jedna postać może zostać zaproszona do wywiadu a inna pominięta - bliźniaczo podobna sytuacja ma się w wypadku wszelkich artykułów, czy portali plotkarskich które mogą pisać na tematy waszych postaci i twórczości. Promocją może być niemalże wszystko, od reklam w lokalnych rozgłośniach, po bilbordy, snippety, leaki etc. Wszystko leży w waszych rękach i kończy się tam, gdzie kończy się wasza kreatywność.

  • Wpływy i wydatki,

Przede wszystkim są to dla nas wartości czysto informacyjne, mając je czarno na białym w pewien sposób możemy zasugerować się dodatkowymi e-$ do końcowej wyceny materiału. W tym miejscu warto sobie zaznaczyć że opłaty na materiał nie muszą wam się zwrócić, należy wziąć pod uwagę opcje, że jeśli wasza postać jest z UG i ktoś wam krzyknie $500.000 za klip, to zwyczajnie będziecie stratni. Trzeba liczyć się z tym, że to nie zawsze ma prawo się zwrócić.

  • Rozpoznawalność,

Duży wpływ na zarobki z tytułu wyceny materiałów ma jego rozpoznawalność - nie ma tu wielkiej filozofii zarobki szybują ku górze wraz z stażem i osiąganiem kolejnych kamieni milowych. Wraz z zdobywaniem sławy pojawią się większe honoraria, bo oczywiste jest to że im większa sława, tym większe zasięgi a co za tym idzie większe /wyświetlenia/ materiałów czy sprzedaż oferowanych produktów (np. albumów, kolekcji biżuterii, ubrań itp), rzecz jasna sława to nie tylko zwiększone zarobki ale również lepsze możliwości negocjacyjne tj. możliwości nawiązywania współprac z większymi przedsiębiorstwami, czy znacznie większe możliwości marketingowe.

FAQ

  • Temat podlegający wycenie musi znajdować się na forum przynajmniej 7 dni, dopiero po upływie tygodnia może zostać wyceniony.
  • W przypadku jasnej deklaracji autora tematu, materiał może zostać wyceniony po ustalonym przez niego terminie. Taki zabieg stosowany jest na potrzeby dodatkowej rozgrywki i promocji wokół materiału np. zaplanowany koncert, wywiad itp - w skrócie, coś co może mieć realny wpływ na ocenę końcową.
  • Każdy temat w momencie jego publikacji powinien zawierać Układ Tematu, dlatego przestrzegamy przed tzw. speedrun, tylko po to by wystawić temat. W przypadku braku podstawowy informacji (dokumentacji rozgrywki, promocji itp) temat może trafić do kosza tj. nie zostanie wyceniony.
  • W przypadku postaci z branży muzycznej kategorycznie zabrania się tłumaczenia i kopiowania tekstów danego utworu na rzecz swoich materiałów, tłumaczenie go nawet w zbliżonej formie może zostać uznane jako plagiat i taki temat nie zostanie wyceniony.
  • Samowolne odgrywanie współpracy, featu na rzecz materiału bez wcześniejszej zgody jest zabronione i tego typu tematy nie będą brane pod uwagę przy wycenie czy późniejszych narracjach. Dotyczy to osób z rangą underground (w tym aplikacji!), które chcą kolaborować z postaciami z jedną lub więcej gwiazdek.
  • Szybkie narracje narzucone przez opiekuna strefy, mogą mieć (ale też nie muszą) pozytywny bądź negatywny wpływ na późniejszy odbiór materiału, pod kątem PR lub stricte zarobków.
  • Przedsiębiorstwa spod sektora celebrytów podlegają osobnej wycenie, a ta pojawia się co miesiąc. Jest bliźniaczo podobna do wyceny materiałów, tam jednak przedstawia się podsumowanie w formie jednego postu, który ma zawierać klarownie rozpisane punkty nt. tego co zrobiło dane przedsiębiorstwo, w jaki sposób działało na przestrzeni ostatnich tygodni, co udało im się osiągnąć, jakie mieli wydatki i zewnętrzne przychody.

Słowem końca - kluczowe dla utrzymania rzetelności tematu jest przejrzysta rozgrywka wokół tematu, a co za tym idzie uczciwość wobec innych graczy czy opiekunów. Nie ma tutaj miejsca na plagiat, czy ignorowanie zasad rozgrywki role-play, każde takie zachowanie będzie surowo karane - najczęściej po prostu takie persony będą odcinane na jakiś czas od branży, a w przypadku gdyby sytuacja się powtórzyła, będą całkowicie wykluczone z możliwości gry pod branżą. Samowolne odgrywanie współpracy bez zgody może skutkować ignorowaniem tematu podczas wyceny i dalszych narracji - lepiej zapytać dwa razy, niż potem czegoś żałować. Jeśli ktoś chce iść po najniższej linii oporu, smarować super temat na forum ale zapominać o poprawnej kreacji rozgrywki, to może zapomnieć o wycenach, a po stosownym ostrzeżeniu o rozgrywce w sektorze.

Autorami tematu są: @Madeleine @El Fenomeno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nowość: Dodano punkt 14. Teledyski/klipy wrzucone do działu Materiały muszą zostać odpowiednio odegrane na serwerze. Oznacza to, że klipy bez potwierdzających grę IC screenshotów nie będą wyceniane, a jakiekolwiek poniesione koszty nie zostaną zwrócone.

Barru, PALYM, thaZu i 5 innych lubią to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin