Ladies and gentelmen, welcome aboard! Zapraszamy na krótką podróż, po naszym lotnisku!
Autorem aplikacji jest @Matinowski, aplikacja jest wysłana za jego zgodą, a on sam wchodzi w skład zarządu
Informacje o lotnisku:
TYPE: PAX, CARGO, GA
ICAO: KLSA
IATA: LSA
Terminals:
1, TYPE: PAX
2, TYPE: PAX
3, TYPE: PAX
4, TYPE: GA (Przekształcony w 2019 z PAX)
CARGO, TYPE: CARGO
Runways:
33R, Length: 3939m, Betonowy
33L, Length: 3939m, Betonowy
12R, Length: 3939m, Betonowy
12L, Length: 3939m, Betonowy
03, Length: 2781m, Betonowy
21, Length: 2781m, Betonowy
Frequency:
ATIS: 135.650
UNICOM: 122.950
Clearance Delivery: 121.400
Ground: 121.750
Tower: 133.900
Approach: 128.500
Departure: 125.200
Approaches:
RWY 33: ILS OR LOC 33, RNAV(RNP) 33
RWY 12: ILS OR LOC 12, RNAV(RNP) 12
RWY 03: ILS OR LOC 03, RNAV(GPS) 03
RWY 21: RNAV(RNP)
Positive Climbe! GEAR Up!
Los Santos International Airport położone w południowej części Los Santos. Podlega ono pod FAA (Federal Aviation Administration) oraz Ministerstwie Transportu U.S. Właścicielem kompleksu jest rodzina Dankworth. Rodzina równocześnie zarządza lotniskiem. Lotnisko wyposażone jest w 3 pasy startowe (6 kierunków). Port obsługuje loty Pasażerskie, prywatne(GA) i CARGO. Lotnisko posiada 5 terminali. Lotnisko posiada również własny aeroklub, który jest znany z nieziemski pokazów!
Lotnisko stwarza mnóstwo miejsc pracy dla mieszkańców LS. Można przybrać tu Garnitur pilota, naprawiać samoloty obsługiwać płytę lotniska i wiele wiele więcej!
Ramp Agent - Osoba odpowiedzialna za obsługę samolotu po wylądowaniu i wykonania podstawowych czynności, związanych z samolotem
Koordynator ruchu naziemnego (Follow me, Marszałek) - Do jego zadań należy ustawić odpowiednio samolot na stanowisku, utrzymywać ruch naziemny ale także musi kontrolować płytę lotniska.
Kontroler ruchu lotniczego - Tej osoby chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Odpowiedzialny jest za ruch żeglugi powietrznej
Pilot Samolotu - Osoba odpowiedzialna za sterowanie statkiem powietrznym.
W 1928, Rada miejska Los Santos przegłosowała projekt budowy lotniska, na do tej pory nie zagospodarowanym obszarze (w przybliżeniu) 260 hektarów, w południowej części miasta. Budowa ruszyła natychmiast. W 1929 roku została oddana pierwsza konstrukcja. Był to "Hangar numer 1". Budynek ten w późniejszym czasie został wpisany na krajową listę miejsc historycznych. W 1930 Lotnisko zostało całkowicie oddane do użytku. Posiadało ono jeden terminal pasażerski (PAX), kilka hangarów i jeden pas startowy. W 1937, miasto wykupiło lotnisko w całości i zdecydowało o budowie równoległego pasa do już istniejącego oraz budowę nowych terminali. Były to dwa terminale: jeden terminal pasażerski ("Terminal 2") oraz terminal CARGO. Podczas wojny lotnisko służyło jako lotnisko wojskowe i było wyłączone z użytku cywilnego. W 1946, miasto wystawiło lotnisko na sprzedaż. Udana transakcja odbyła się w 1947 i lotnisko zaczęło na nowo wykonywać połączenia pasażerskie i cargo. Wykupił je jeden z przedsiębiorców, który mieszkał w LS. Od Lata roku 1971, bazuje tu linia lotnicza "FLY US". Po śmierci właściciela, kompleks przejął jego syn. Około początku lat dziewięćdziesiątych, 20 wieku, port lotniczy został sprzedany rodzinie Dankworth, która posiada własną małą flotę lotniczą. Rok 2010 był przełomowy dla portu. Osiągnął on wtedy największą liczbę obsłużonych pasażerów na świecie, w ciągu roku. Pod koniec roku zarząd lotniska zadecydował o budowie 3 i 4 terminala. Kolejny przełomowy rok to był 2019, Lotnisko obsłużyło 88 063 013 pasażerów, co czyniło je trzecim, najruchliwszym portem lotniczym na świecie. W 2019 zlecono również renowacje i modernizacje terminala nr. 4, na terminal dla VIP-ów i osób, które posiadają własne samoloty, czyli tak zwany General Aviation.
Los Santos International airport zajmuje się transportem towarów, osób, na arenie lokalnej oraz międzynarodowej lecz także serwisowaniem, przechowywaniem samolotów dużych linii lotniczych oraz małych, prywatnych statków powietrznych. Zajmujemy także cywilnymi transportami powietrznymi na terenie stanu San Andreas za pomocą małych odrzutowców lub helikopterów oraz transportem osób korzystających z usługi takiego transportu do jego celu podróży za pomocą pojazdu naziemnego po wylądowaniu statkiem powietrznym. Zajmujemy się również organizacją lotów widokowych na terenie całego San Andreas oraz organizacją skoków spadochronowych i innych usług związanych z użyciem helikopterów lub małych samolotów. Na terenie lotniska w sezonie wiosennym oraz późną jesienią organizowane są różne wydarzenia motoryzacyjne takie jak na przykład zloty i wyścigi. Lotnisko ma w planach przy swoim Aeroklubie otworzyć szkołę lotniczą, która szkoliła by przyszłych pilotów. W kilkuletnich planach rozwojowych lotniska i “FLY US” należącego do Dankworthów można znaleźć plan zakupu nowych pojazdów do obsługi naziemnej oraz nowoczesnych Private Jetów celem poprawienia usług transportu ekskluzywnego VIP’ów z San Andreas.
Pojazdy naziemne:
autobus lotniskowy; służył będzie do transportu osób z terminala lotniska do oddalonych od terminala samolotów
Samochód do przewozu VIP’ów; transport VIP’ów z lądowiska do miejsca docelowego klienta
airtug z przyczepami; transport bagaży z samolotu do sortowni i na odwrót
ripley; holowanie samolotów z punktu postoju na drogę kołowania
wozy techniczne (różne); dla obsługi naziemnej, dla mechaników itd.
wózek widłowy do terminala CARGO oraz załadunku samolotów towarowych.
Vapid Scout; “FollowMe” - białe pojazdy służące do eskortowania samolotu z pasa startowego do miejsca postoju oraz do ogólnej kontroli ruchu naziemnego
pojazd typu sedan lub SUV, dla zarządu kompleksu do poruszania się po terenie lotniska oraz załatwiania spraw biznesowych poza nim
Samoloty:
Velum 5 osobowa wersja; do organizacji wycieczek krajoznawczych.
Mammatus; do szkolenia pilotów wewnątrz frakcji
Miljet; odrzutowiec do lotów międzynarodowych oraz krajowych pasażerskich.
Samoloty kaskaderskie; służące do organizacji pokazów lotniczych
Helikoptery:
SuperVolito lub Frogger; służące do transportu osób z Punktu “A” do punktu “B”, skoki spadochronowe, wycieczki krajoznawcze
Dziękujemy za uwagę, życzymy spokojnego lotu!