Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

Mefedron

Gracz
  • Postów

    53
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Aktywność reputacji

  1. Mefedron polubił odpowiedź w temacie przez boa w Sektor przestępczy - informacje ogólne   
    Cześć, temat ma służyć do skompensowania i zdefiniowania wielu aspektów w jednym miejscu. Spotkaliśmy się z tym, że wielu graczy interpretuje pewne zagadnienie po swojemu, opierając swoją wiedzę na tym że kiedyś to było tak, kolega mu powiedział albo było coś umówione na przysłowiową mordę. Wszystko musi być jasno rozpisane i dostępne dla każdego z graczy sektora. Temat będzie na bieżąco aktualizowany o nowe informacje albo dodatkowe adnotacje do wypisanych już terminów. Informacje z tego tematu mogą służyć jako punkt odniesienia w rozwiązywaniu spraw. Opiekunowie zastrzegają sobie prawo do przeanalizowania każdej sprawy indywidualnie.
     
    KOMUNIKACJA
    Komunikacja z osobami odpowiedzialnymi za sektor przestępczy powinna odbywać się zawsze przez ticket na discordzie sektora przestępczego. Dzięki tej formie kontaktu wszystkie osoby odpowiedzialne za sektor przestępczy mają wgląd w wasze sprawy. Przyśpiesza to cały proces i umożliwia Wam otrzymanie jak najszybciej odpowiedzi. W przypadku bardziej zawiłych i skomplikowanych sytuacji może wydłużyć się czas oczekiwania, ponieważ dany case może wymagać konsultacji z opiekunami innych stref. Umiejętność porozumiewanie się to bardzo ważna cecha w życiu każdego człowieka. Każda z osób, która gra w sektorze musi zachować kulturę. Nie ma znaczenia, o jakim kontekście mówimy. Chcąc porozumieć się z innymi graczami lub z opiekunami sektora, musisz schować swoje nerwy i uprzedzenia do kieszeni. Nie tolerujemy narcyzmu, arogancji i roszczeniowego tonu, tak samo, jak wszelkiego rodzaju objawów toksyczności. Spamowanie przez kilka osób z jednej organizacji do opiekunów sektora również w niczym nie pomaga, a jedynie utrudnia działanie. Wasze zachowanie odbija się na waszych sprawach i projektach. 
     
    SUPPLIER
    Dostawca. Diler. Plug. Kontakt. Funkcja suppliera na serwerze jest wyjątkowa. Będąc dostawcą, jesteś jedną z niewielu osób, która ma wyjątkowe możliwości. To, w jaki sposób kreujesz swoją postać i jak podchodzisz do interesów, ma odzwierciedlenie na całym półświatku. Wymagamy od każdego suppliera wyjątkowego prowadzenia postaci. Każdy wniosek o nadanie statusu suppliera jest rozpatrywany indywidualnie oraz w zależności od potrzeb sektora w danym momencie. Wnioski wysyłacie w PW na forum, oznaczając opiekuna oraz pomocników strefy. W przypadku zauważenia niepoprawnej albo odchodzącej od założeń gracza kreacji opiekun może podjąć decyzję o zabraniu statusu suppliera. Liczba dostawców jest ograniczona w poszczególnych typach oraz kategoriach (narkotyki/broń, organizacja/freelancer). O zdobycie suppliera ubiega się wielu dobrych i pomysłowych graczy, dlatego nie widzimy powodu, dla którego nie mieliby przejąć pałeczki po kimś, kto jest wypalony lub traktuje swoją rolę jedynie jako maszynkę do pieniędzy. Opiekun sektora zastrzega sobie prawo do przyznania statusu suppliera ponad limit. Każdy supplier ma prawo ubiegać się o zwiększenie limitu spersonalizowanych pod niego dóbr. Opiekun może również zmniejszyć limit albo zatrzymać dostawy na określony czas ze względu na panującą sytuację w grze. Więcej informacji na temat suppliera.
     
    PRZESTĘPSTWO IDEALNE
    Termin przestępstwa idealnego dotyczy sytuacji, w której przestępcy zrobili wszystko nieskazitelnie czysto, nie zostawiając żadnych śladów, ani punktu zaczepienia dla organów ścigania. Można ująć w skrócie, że jest to gra pod MUST WIN. Przestępstwa niepozostawiające żadnych śladów to czysta fantasmagoria. Na każdym miejscu zbrodni zostają jakieś ślady, nawet jeśli przestępcy starają się je zatrzeć, zawsze istnieje ryzyko, że zostawią coś, co może być użyteczne dla organów ścigania w śledztwie. Mogą to być na przykład odciski palców, włosy, ślady butów, fragmenty tkanin lub innych materiałów, a także materiał genetyczny DNA. Nawet najdrobniejsze detale mogą okazać się kluczowe dla rozwikłania sprawy, zwłaszcza gdy są odpowiednio zabezpieczone i zanalizowane przez odpowiednie laboratoria kryminalistyczne, dlatego przestępcy nawet starając się zatrzeć ślady, zawsze niosą ze sobą pewne ryzyko zostawienia dowodów na miejscu zbrodni. Nie będziemy tolerować przestępstw, w których oprawcy zrobili wszystko w białych rękawiczkach i wręcz laboratoryjnej, sterylnej czystości, nie pozostawiając żadnego punktu zaczepienia dla departamentu. Opiekun ma prawo narzucić narracje na przestępstwo, na przykład dodać wzmiankę o kamerach lub o świadkach, tak żeby przestępstwo mogło ruszyć i być miejscem do zabawy dla dwóch stron mocy.
     
    DYNAMICZNE FCK
    Zrozumienie pojęcia dynamicznego FCK stanowi problem dla wielu graczy, dlatego przychodzimy tutaj z jasnym wytłumaczeniem, czym jest to całe dynamiczne FCK. Jak sama nazwa wskazuje chodzi o dynamikę. Śmierć postaci gracza następuje w wyniku nagłego, nieprzewidzianego i dynamicznego rozwoju akcji. Dynamiczne FCK częściowo może być również definiowane jako kara za nieposzanowanie życia postaci. Najlepszym sposobem będzie podanie przykładów;
     
     Jesteś Ty i dwóch Twoich kumpli, podbiliście w dogodnym miejscu do potencjalnej ofiary, chcecie ją obrabować, celujecie do niej z broni lub przykładacie jej nóż do gardła. Mimo to ofiara postanowiła wyciągnąć spluwę i bronić się nią - takie coś nie ma racji bytu, bo za nim wyciągnie broń, to zostanie rozsmarowana przez Ciebie lub dwóch Twoich partnerów zbrodni. Nawet jeśli zdąży postrzelić jednego z was, to ten drugi lub trzeci odeśle ofiarę na tamten świat. Duża przewaga, trzech versus jeden, a ofiara wykonuje samobójczy ruch, który musi skończyć się tylko w jeden sposób, dynamicznym FCK. Do Twojego domu wparowała jednostka SEB/SWAT. Opancerzeni, wyszkoleni i gotowi zabić w obronie funkcjonariusze. Postanawiasz, że tanio skóry nie sprzedasz. Wyciągasz broń. Bęc. Czujesz chłód. Właśnie jeden z specjalsów wbił Ci dynamiczne FCK. Jesteś członkiem gangu. Pięknego poranka postanawiasz iść po zakupy. Okazuje się, że Twój ulubiony sklep nieopodal miejsca zamieszkania jest zamknięty. Najbliższy sklep jest na ulicy, która okupowana jest przez wrogi gang. Między waszymi grupami jest bardzo napięta sytuacja. W tym samym tygodniu doszło między Wami do wymiany ognia. Twoja chęć na zjedzenie ulubionych płatków śniadaniowych jest zbyt silna. Decydujesz się na spacer do sklepu na terenie wroga. Los lub Twoja głupota doprowadza do tego, że spotykasz kilku gangbangerów z wrogiego setu. Poznają Cię i wiedzą co chcą z Tobą zrobić. Dostajesz ciężki łomot lub zamiast płatków śniadaniowych najadasz się ołowiem. Wpadasz w wieczny sen.  
    Niepoprawną próbą wbicia dynamicznego FCK jest wzięcie vendetty lub zaplanowanie akcji. Wszystkie planowane akcje na FCK muszą pierw przejść przez opiekuna w formie wniosku. Dynamiczne FCK jest konsekwencją niespodziewanego obrotu sytuacji podczas gry. Musicie liczyć się z tym, że dynamiczne FCK w żadnym stopniu nie będzie zastępować zwykłego FCK. Kilka przykładów niepoprawnej próby zastosowania dynamicznego FCK:
     
    Doszło do konfliktu w barze na linii dwóch organizacji przestępczych. Wywiązała się bójka, pobiliście się. Każdy zwiał z miejsca demolki o własnych siłach, zanim przyjechały gliny. Ty i Twoi kumple nie macie dość. Uznajecie, że ta zniewaga krwi wymaga i idziecie zabić jednego z nowych wrogów.  Jest środek nocy. Stoisz autem na przejeździe kolejowym. Twój automatyczny lock door zadziałał tak samo dobrze, jak zawsze. Nagle z ciemności wyłania się dziwnie zachowujący się facet. Podchodzi do Twojego auta i szarpie za klamkę. Ty postanawiasz wyciągnąć pistolet ze schowka i w obronie własnej oddajesz kilka strzałów do swojego potencjalnego oprawcy.  Jesteś graczem grupy przestępczej. Twoja postać to mega sztywny gangster, który kręci kierownicą w grupie. Wszyscy trzęsą portkami na Twój widok, a przynajmniej tak Tobie się wydaje. Jesteś w restauracji z piękną modelką. Jeden z klientów poznaje Twoją gębę i zaczyna rozpowiadać wszystkim w lokalu, że jesteś wstrętnym bandziorem, ośmiesza Cię w jakiś sposób. Ty, potężny i piękny mafiozo nie możesz sobie na to pozwolić. Bierzesz nóż do masła i postanawiasz wbić go w krtań stańczyka.  
     
    (!) Wszystkie przypadki gdzie w grę wchodzi pościg samochodowy będą oceniane indywidualnie i w oparciu o dostarczone materiały dowodowe. Jest to spowodowane wadliwą synchronizacją.
    (!) Opiekunowie zastrzegają sobie prawo do przeanalizowania każdej sprawy indywidualnie. Opiekunowie i gamemasterzy zastrzegają sobie prawo do finalnego werdyktu.
     
    WŁAMANIA DO DOMÓW 
    Każde włamanie do domu jest przeprowadzane wedle umiejętności, okoliczności i doświadczenia włamywaczy. Przestępcy nie działają pochopnie, ponieważ wiąże się to z dużym ryzykiem. W dzisiejszych czasach monitoring, czujki ruchu czy alarmy nie są żadną technologią z kosmosu. Szeroki dostęp do zabezpieczeń sprawia, że stają się one dostępne dla każdego przeciętnego obywatela. Ważne jest, żeby mieć to na uwadze podczas wykonywania włamów i nie ograniczać swojej wyobraźni, jedynie do tego, co oferuje nam skrypt. Nie gramy miasta duchów i ulice żyją. Sąsiedzi istnieją, właściciele biznesów w okolicy również, a po drogach jeżdżą samochody. Domownicy spotkani w domu mogą mieć broń, którą potencjalnie mogą wykorzystać, gdy poczują, że są zagrożeni. Istnieje wiele ryzyka, które może pokrzyżować wasze plany. Profesjonaliści w tej branży prowadzą obserwacje, poznają układ domu, zbierają informacje, kiedy będzie najlepszy czas na wejście do środka. Wykorzystują znacznie więcej narzędzi i zaawansowanych technologii, aniżeli sam wytrych. Każdy z graczy, który gra włamania do domów, powinien odpowiednio dostosować swoją taktykę w zależności od domu, dzielnicy i okolicy. Nie tolerujemy biegania do drzwi, do drzwi i prowadzenia skomplikowanych włamań pierwszą lepszą postacią. Pod wszystko musi być stworzony odpowiedni background. Szesnastoletni gangbanger z Davis, który łamie zabezpieczenia za dziesiątki tysięcy, żeby włamać się do domu w Vinewood albo jedzie sobie z kumplem na motocyklu do Chumash na okradanie domów, to totalna abstrakcja, na którą nie ma miejsca.
     
    GORĄCY TOWAR
    Nieważne czy mówimy o przedmiotach, które zdobyliście z włamu do któregoś z domów, czy o tych, które ukradliście innemu graczowi. Każdy przedmiot ma swojego właściciela, który w mniejszym lub większym stopniu będzie chciał go odzyskać. Na serwerze istnieją lombardy, które skupują kradzione przedmioty, jednak musicie pamiętać, że to, co ukradliście, cały czas jest potencjalnym obiektem zainteresowania właściciela i organów ścigania. Nie dopuszczalnym jest scenariusz, w którym przykładowo bandyci przynoszą kradziony telefon Iphone z iCloud i narracyjnie wciskają paserowi kit, że to nowy telefon i nie jest kradziony, a zabezpieczenia same magicznie ściągnęły się w drodze do lombardu. Urządzenia są znaczone i mają swoje zabezpieczenia, które trzeba jakoś obejść. To czasochłonna i wymagająca odpowiednich kompetencji procedura. Jeśli skroiliście kogoś na drogocenną biżuterię, to wydaje Wam się, że on nic z tymi nie zrobi? Nie zgłosi tego? Jesteście w błędzie. Departament wie, gdzie ma szukać kradzionych przedmiotów, dlatego rolą pasera będzie odpowiednie dalsze spieniężenie tych przedmiotów. Paserstwo jest przestępstwem polegającym na kupowaniu, sprzedawaniu lub wymianie dóbr pochodzących z przestępstwa. Paserzy utrzymują kontakty ze złodziejami i dobrze wiedzą skąd pochodzi towar. Wymaga się od graczy poprawnego kreowania złodzieja i pasera. Tak, żeby wszystko zostało zachowane w dobrym smaku i było zgodne narracyjnie.
     
    KRADZIEŻE POJAZDÓW
    Zabronione są kradzieże pojazdów z miejsc, które w rzeczywistości są uważane za niemożliwe do skutecznego dokonania kradzieży. Z pewnością do takich miejsc należą ruchliwe ulice, obszary o znaczeniu społecznym lub publicznym, takie jak szpitale, szkoły, urzędy, a także miejsca kultu religijnego, gdzie obecność departamentu lub ochrony jest na ogół znaczna, co ogranicza możliwość dokonania kradzieży. Wyjątkiem od tego zakazu mogą być sytuacje stworzone za zgodą opiekuna strefy przestępczej. W przypadku nieposzanowania regulacji o mieście duchów lub dokonania kradzieży w wysoko ryzykownym miejscu opiekun w formie pokuty może narzucić na gracza albo całą organizację niedogodną dla nich narrację. Przykładowo może pojawić się narracja, która będzie prowadzić LEA wprost do dziupli, dając funkcjonariuszom możliwość zamknięcia dziupli i wyciągnięcia konsekwencji IC dla całej grupy. 
     
    DZIUPLA
    Dziupla to potoczne określenie na miejsce, gdzie trafiają świeżo skradzione pojazdy. Dziupla może mieć różne formy, od małego garażu, przez warsztat samochodowy, po duży magazyn. Najważniejszym aspektem dziupli jest to, żeby była niewykrywalna. To właśnie w dziupli zachodzi cały proces rozbiórki lub przerabiania pojazdów, tak żeby przestępcy mogli spieniężyć swój łup. Wytropienie dziupli przez organy ścigania jest potencjalnie najgorszym scenariuszem dla grupy trudniącej się w tej branży. Przestępcy wykorzystują wszelkiego rodzaju sposoby na to, żeby nie dopuścić do wykrycia takiego miejsca. "Inwigilacja w dzisiejszych czasach przekracza normę." Jednym z najważniejszych aspektów jest to, żeby kradziony wóz dostał się do dziupli najmniej spostrzeżony jak to możliwe. Prawdopodobnie po drodze będziecie mijać ludzi, inne auta, kamery lub nawet krążowniki departamentu. Rozeznanie, kontakty, pomysłowość - cechy te odgrywają kluczową rolę, jeśli nie chcesz wpaść i ściągnąć smutnych panów do swojej dziupli. Istnieją trzy ulepszenia dziupli, są nimi: 
    Zaawansowane narzędzia to ulepszenie sprawia, że jeśli pojazd posiada tuning mechaniczny (hamulce, silnik, turbo bądź skrzynię biegów) to do schowka dziupli po rozłożeniu auta może trafić przedmiot tego tuningu, który następnie bandyci będą mogli zamontować w swoich autach, albo sprzedać czarnorynkowo innym graczom - sam samochód nie utraci podanej części spod swojego /v tuning (brak ubezpieczenia pojazdu spowoduje utratę tuningu) Zagłuszacz sygnału to dzięki temu ulepszeniu, bandyci będą mogli zagłuszyć sygnał GPS pojazdu znajdującego się w dziupli, uniemożliwiając właścicielom namierzenie swojej zguby i zaalarmowanie departamentu. O przydatności i znaczeniu tego systemu dowiecie się więcej w poniższych punktach. Sieć dystrybucyjna Ulepszenie sieci dystrybucyjnej wspomoże upłynnianie części z rozłożonych przez złodziei aut, skracając czas, po jakim do sejfu dziupli napłynie gotówka za części z rozebranych aut aż z tygodnia do czterech dni. Każda grupa przestępcza może ubiegać się o nadanie dziupli, składając wniosek w tickecie na discordzie sektora przestępczego. Powinniście przedstawić tam wasz background, pomysł na grę, research, jaki dokonaliście, przedstawić ssy z przygotowania infrastruktury pod branże - wszystko to, co będzie w stanie przekonać opiekunów, że faktycznie chcecie to grać, a nie jedynie grindować pieniądze. Na początku macie wybór dwóch kategorii pojazdów, które będziecie kraść. Limit na miesiąc wynosi czterdzieści pojazdów. Wraz z konsekwentnym rozwojem dziupli możecie ubiegać się o w/w ulepszenia lub dostęp do takich urządzeń jak hackkey.
     
    FACH POSTACI
    Gra sama w sobie daje nam bardzo dużo możliwości, a rozbudowany skrypt serwera jeszcze bardziej poszerza możliwości w kreowaniu postaci. W trybie Role Play inwencja graczy zawsze powinna być doceniana oraz wspierana. Tak samo jest w sektorze przestępczym. Chcemy uświadomić was, że jako gracze sektora przestępczego możecie wnioskować do nas o uzyskanie wszystkich potrzebnych itemów (które możliwe są do wykonania, w oparciu o to, co oferuje nam gra i skrypt), potrzebnych do kreowania nietuzinkowych postaci. Półświatek przestępczy zrzesza ludzi z różnych światów. Wśród przestępców są ludzie, którzy mają konkretny fach w ręku i wykorzystują go w nielegalny sposób. Wielu porządnych ludzi kuszonych szybkimi pieniędzmi zmienia stronę mocy. Wymienić można tutaj lekarzy, informatyków, rusznikarzy, adwokatów, księgowych i tak dalej; tak naprawdę ogranicza nas jedynie wyobraźnia i odpowiedni plan na grę. Każdy z waszych pomysłów, który będzie przyziemny i dobrze przedstawiony, może liczyć na naszą aprobatę i wsparcie.
     
    ITEMY NA TICKET WSPIERAJĄCE KREAOWANIE POSTACI
    Nie każdy z was wie o tym, że składając ticket na discordzie organizacji przestępczych, możecie ubiegać się o nadanie Wam itemów. Począwszy od różnego rodzaju broni białej, poprzez broń palną, aż po spersonalizowane narkotyki. Wszystko jednak musi być robione z umiarem. Przedmioty mają służyć Wam do kreowania postaci i pozwolić poczuć się nietuzinkowymi. Stanowić o jej unikatowości i dawać możliwość, żeby wyróżniać się na tle innych. Przedmioty jak broń i narkotyki są w głównej mierze dystrybuowane przez supplierów, więc żeby nie zaburzać rynku, ani nie omijać kontaktu z supplierami, ilość tych itemów jest mocno ograniczona. Podam Wam przykłady prawidłowego wnioskowania o przedmioty.
    Grasz freelancera, który jest rusznikarzem. Składasz, rozbierasz, naprawiasz, psujesz, przerabiasz i modyfikujesz broń. To Twój fach, znasz się na tym, masz odpowiedni sprzęt. Nie widzimy żadnego problemu w tym, żeby dać Wam przedmioty, jeśli odegrasz ciekawą akcję i poprosisz od czasu do czasu o jakąś broń, którą złożyłeś jako zapalony rusznikarz. Komponenty do broni? Nie ma problemu. Pokaż nam, że sprawie Ci frajdę gra faceta, który dopieszcza sprzęt bandziorów. Jesteś członkiem organizacji przestępczej, który obraca się laboratoryjnych klimatach. W przyszłości planujesz zostać supplierem narkotyków i chcesz tworzyć sobie pod to już jakiś background. Masz na to wszystko ciekawy plan i tworzysz gierkę sobie oraz osobą z Twojego kręgu. Nie widzimy problemu w tym, żeby stworzyć dla was narkotyki w niedużych ilościach (mówimy tutaj o kilku setkach). Wpadłeś na pomysł, że będziesz odgrywać postać medyka, który stracił swoje uprawnienia do wykonywania zawodu. Łapiesz kontakty z przestępcami, imasz się czegokolwiek, żeby zarobić na opłaty. Gra sama w sobie nie daje Ci zbyt wiele opcji, żebyś poczuł się jako gość, który wyróżnia się na tle innych, ma możliwości. Nie ma problemu. Przedstaw nam swój pomysł, zagraj ciekawą akcję, a my nadamy Ci różnego rodzaju przedmioty na przykład lekarstwa, sterydy lub morfinę. Zawsze korciło Cię wcielić się w hakera z prawdziwego zdarzenia, ale nigdy nie czułeś wsparcia w kreowaniu takiej postaci. W zasadzie to nie wiedziałeś, jak możesz przełożyć swoją gierkę poza czystą przyjemnością z odgrywania czegoś IC. To się zmienia. Skrypt serwera jest na tyle rozbudowany, że mamy hackkeye, nadajniki, pluskwy, zagłuszacze, zdobione ajfony, w których trzeba ściągnąć blokady... Jest multum gadżetów, które możemy dla was ogarnąć. Wystarczy, że masz na siebie pomysł i potrafisz przekuć to fajnie na gierkę. Nie poprawnym ubieganiem się o itemy, będzie sytuacja, w której bez żadnego sensownego podłoża i odegrania próbujesz otrzymać przedmioty. Pisanie ticketu po to żeby ktoś Wam nadał AK47, bo wasza postać jest Rosjaninem i ma taką pamiątkę po dziadku, jest bezsensowne i nie będzie przez nas akceptowane. Chcesz dostać narkotyki i wnioskujesz o to, argumentując że znalazłeś towar na śmietniku, to nie licz, że spotka się to z akceptacją. System nadawania przedmiotów na ticket ma służyć jako nagroda dla kreatywnych i pomysłowych graczy, a nie sposób dla cwaniaczków na łatwy dostęp do kontrabandy. 
     
    (!) Pozyskiwanie towaru w ten sposób w żaden sposób nie może zastępować dillowania z supplierami
    (!) Ilość przedmiotów, które możecie pozyskać jest mocno ograniczona i ma służyć jedynie jako ciekawy dodatek do waszych postaci
    (!) Opiekun według własnej intuicji opartej na koncepcji i materiałach dostarczonych przez gracza, ustala co i ile komu się należy
     
    CRIME SUPPORT
    Crime Support jest podgrupą w Event Team. Główną rolą graczy, którzy działają spod skrzydła Crime Support, jest granie postaci epizodycznych, na podstawie o wasze potrzeby gry IC, prowadzenia fabuły lub prowadzenia projektu zarobkowego. Wszystkie projekty zarobkowe podlegają pod Crime Support i to właśnie ekipa z tej grupy, zajmuje się wycenami waszych projektów. Kontakt z Crime Support odbywa się poprzez discord Event Team. Celem Crime Support jest dostarczanie Wam contentu.
    Z ramienia Crime Support co jakiś czas wypływają zlecenia. Krótko mówiąc, są to fabularne zadania, które podsuwają Wam pod nos kreatywni gracze Crime Support. Każde z zadań ma swój szczegółowy opis i przedstawia Wam mnie więcej zarys, tego co będziecie grać. Zlecenia są kierowane dla konkretnych grup i to one mogą brać udział w tych eventach. Jeśli jesteś zainteresowany podjęciem się któregoś z tych zadań, wystarczy napisać ticket na discordzie Crime Support i dogadać resztę szczegółów.
     
    Opiekunem Crime Support jest siwysoprano
     
    (!) Korzystając z usług Crime Support, musicie liczyć się z tym, że nie zawsze wszystko pójdzie po waszej myśli i najkorzystniej dla waszych postaci, tak jak sobie to zaplanowaliście
     
    PROJEKTY ZAROBKOWY
    Wspominałem już o tym, że inwencja i chęć tworzenia rzeczy niekonwencjonalnych powinna być doceniana i nagradzana. W sektorze przestępczym mamy coś takiego jak projekty zarobkowe, czyli projekty skierowane stricte dla przestępców i organizacji przestępczych. To tutaj możecie puścić wodze fantazji i pokazać, że liczy się dla was coś więcej, niż skryptowa gra. Projekty zarobkowe to sposób na tworzenie miejsc gry dla siebie oraz osób postronnych, choćby takich jak celebryci, cywile lub służby porządkowe. Wasza pomysłowość, angaż osób trzecich i jakość wykonania, są jednymi z głównych kryteriów podczas wyceniania waszych projektów. Więcej informacji na temat projektów zarobkowych znajdziecie tutaj. 
    (!) Istnieje możliwość tworzenia projektu zarobkowego, który będzie wynagradzany w kontrabandzie, jednak nie będą to duże ilości, a wcześniej najlepiej skonsultować się w tej sprawie z opiekunem Crime Support
     
    STATUS ORGANIZACJI
    Projekty dzielą się na dwa rodzaje. Oficjalne i nieoficjalne. Podział ten ma na celu uhonorowanie i docenienie wkładu w sektor. Każdy projekt, który zaczyna swoją przygodę na serwerze ma statusu nieoficjalnego. Jest na etapie, w którym musi udowodnić sektorowi, że krótko mówiąc, jest dobrym projektem. Sposoby na zaprezentowanie się z dobrej strony są nieograniczone i nie ma konkretnych ram. U jednych projektów będzie objawiać się to przez regularne wstawiania screenshotów do tematu, u drugich na prezentowaniu ciekawych i kreatywnych pomysłów, a u trzecich na tym, że nie będą łamać regulaminu i sprawiać problemów opiekunom oraz innym graczom. Na ogólny rozrachunek będzie brane pod uwagę wszystko, także nie jest powiedziane, że projekt musi skupiać się na jednej konkretnej rzeczy. Wystarczy pokazywać, że jest się przykładem do naśladowania dla innych. Organizacja oficjalna to już półka wyżej. Dzięki temu statusowi możecie wnioskować o większe przywileje, aniżeli projekty nieoficjalne. Dotyczy to przeróżnych aspektów, między innymi zwiększenie slotów i limitów u supplierów, dodatkowe ulepszenia, większe limity i ciekawsze kategorie w dziupli, ilość slotów na graffiti itd. - jesteśmy otwarci na Wasze wnioski i w zależności od potrzeb i charakteru oficjalnej organizacji będziemy doceniać wasz wkład w sektor przestępczy.
     
     
     
     
     
     
  2. Mefedron polubił odpowiedź w temacie przez Husio w Mods Changelog   
    Cześć!
    Wraz z restartem w dniu (07.04.2024) o godzinie 4:00 na serwer zostanie wprowadzone nowe DLC odnośnie ciuchów męskich Specjalne podziękowania dla @Beloved za włożenie pracy w konwert paczki na dlc. A już o czwartej na serwerze znajdziecie:
    59 nowych topów 23 nowych spodni 28 nowych butów 4 nowe naklejki 17 nowych fryzur  6 nowych akcesoriów 2 nowe maski 1 nowe okulary autor: @Beloved
    mniejsze poprawki: @Husio
  3. Mefedron polubił odpowiedź w temacie przez BaamBaam w CHINATOWN PRESENTS; New Dragon Head Chapter   
    Dziękujemy serdecznie za zaufanie oraz to iż dzięki waszemu głosowaniu zostaliśmy organizacją roku 2023. W dalszym ciągu szukamy graczy do organizacji aby dalej rozwijać nasz projekt - jesteśmy dumni z tego ilu graczy brało udział w naszym projekcie myślę że dobrze się bawiąc. Wskakujcie na ten DC jeśli chcecie dołączyć! https://discord.gg/hUpbVcuZzf
  4. Mefedron polubił odpowiedź w temacie przez aikon w BEREZOVSKY OPG; Olo's close friends   
    Ostatnie akcje masakra, archiwum.

    żartowałem 
  5. Mefedron polubił odpowiedź w temacie przez 5element w REGULACJA NT. HARACZY   
    Wymuszanie haraczy to działanie, które polega na próbie przymuszenia kogoś, najczęściej firmy lub przedsiębiorcy, do płacenia określonej kwoty pieniędzy lub świadczenia usług w zamian za ochronę przed szkodami lub innymi negatywnymi konsekwencjami. Organizacje przestępcze stosują różnorodne strategie w celu osiągnięcia swoich celów, a metody te są stale udoskonalane. Organizacje są zazwyczaj bardzo ostrożne i dbają o to, aby nie rzucać się w światło organizacji porządkowych. Parę faktów w tej sprawie i ogólnie o haraczach:
    Organizacje używają specjalnych kodów lub języka, który między wierszami wymusza lub przymusza do płacenia. Nikt rozsądny nie wchodzi do lokalu i nie mówi prosto w twarz co ma na myśli. Nikt o zdrowym rozsądku nie powie "dziwko płać". Przestępcy podchodzą do tego bardziej naturalnie. Przykładem może być ostrzeżenie przed potencjalnymi problemami, takimi jak grupka młodych ludzi, która może sprawić kłopoty w danym miejscu. W przypadku odmowy przyjęcia ochrony, organizacja może faktycznie zorganizować wystąpienie tych "dzieciaków", aby narobić zamieszania, co w efekcie zmusza właściciela biznesu do przemyślenia swojej decyzji i ewentualnie wyrażenia zgody na ochronę. Organizacje przestępcze mogą wysyłać swoich przedstawicieli pod przykrywką dostawców usług lub kontrahentów. Mogą przedstawiać się jako osoby posiadające upoważnienia do odbierania płatności lub negocjacji w imieniu firmy. W ten sposób próbują zmylić ofiarę i sprawić wrażenie, że są legalnymi przedstawicielami danej firmy. Przestępcy często wykorzystują techniki manipulacyjne, takie jak wywieranie presji emocjonalnej lub przekonywanie ofiary, że płacenie haraczy jest w jej najlepszym interesie. Celem jest skoncentrowanie uwagi na korzyściach płacenia, a nie na negatywnych konsekwencjach ich braku. Pamiętajcie, że w lokalu są kamery, jest ochrona, są zabezpieczenia. Jesteście nagrywani, wszystko widać i słychać. Kolejna sprawa, zorganizowane grupy przestępcze "dbają" o interesy w okolicy. Kolejną patologią jest wyjeżdżanie poza obszar wpływu, żeby zgarnąć z jakiegoś biznesu haracz. Nie, to tak nie wygląda, że ktoś z jednego końca miasta jedzie na drugi koniec miasta, żeby wymusić na kimś zapłacenie haraczu za "ochronę". Wasz teren, jego powinniście się trzymać. Nie chcemy widzieć, że jeździcie po mapie i wymuszacie na biznesach, które nijak są wam po drodze. Przemoc to ostateczność, przeważnie używana w skrajnych przypadkach. Dlaczego? Ponieważ przemoc przyciąga zbyt dużą uwagę. Organizacje przestępcze podejście do sprawy z reguły zaczynają od bardziej subtelnych metod. Najpierw próbują nawiązać rozmowę lub stosować szantaż, a następnie przechodzą do niszczenia mienia, sabotowania operacji firmy lub dokonywania aktów wandalizmu. Przemoc, w zasadzie, jest używana jako ostateczne rozwiązanie tylko wtedy, gdy przestępcy uzyskają pewność, że sytuacja faktycznie wymaga tak radykalnych działań. Luksusowe dzielnice nie stanowią żadnego ochronnego parasola dla biznesów. Tak, w takich rejonach jak Hollywood, również dochodzi do przypadków wymuszania haraczy, zwłaszcza ze względu na obecność zorganizowanych grup przestępczych, w tym np. Armenian Power. Organizacje przestępcze nie omijają żadnych okazji do pozyskania źródła dochodu. Firmy i przedsiębiorstwa działające w tych ekskluzywnych miejscach także są atrakcyjnym celem dla przestępców. (To jest bardziej info dla graczy strefy cywilnej)
    Tu apel do strefy cywilnej. Nie bójcie się odmawiać i ciągnąć tego dalej np. do służb. Nie będziemy akceptować żadnych wniosków, które wynikły z głupoty graczy przestępczych i nieumiejętnego rozegrania akcji. Odmowa nie skończy się od razu na uśmierceniu waszej postaci. Zgłoście sprawę, sięgnijcie po opinię kogoś innego IC, poproście o pomoc. Pociągnijcie te sprawę lub po prostu pograjcie i zobaczcie co wam gra wypisze. W trakcie mojej kariery jako opiekun, nie wydałem ani razu zgody na uśmiercenie postaci, która odmówiła przyjęcia haraczu. Odmowa =/= z wielkimi problemami, z którymi nie dacie sobie rady z pomocą np. organizacji porządkowych.
    Przypomnę również zasadę z aktualnego regulaminu półświatka:
    Nieprzestrzeganie tej zasady będzie skutkowało konsekwencjami oraz karami.
     
  6. Mefedron polubił odpowiedź w temacie przez Los Angeles County Rogue w Miasto duchów, miejsca bezpieczne i legalne przyciemnianie szyb - informacje.   
    Hej. Ze względu na znaczny wzrost przestępstw oraz błędów w narracyjnym systemie rozgrywki my, grono GM, zdecydowaliśmy się na określenie pewnych zasad dotyczących bezpośrednio niektórych stref naszego serwera. Publikacja będzie ważna i egzekwowana przez ekipę Vibe RP od dnia 12.02.2022. Nie zaprzeczamy również temu, że publikacja w każdym przypadku będzie traktowana indywidualnie, a jest ona spisem ogólnych zasad. Ma być to dla was przykład tego, w jaki sposób postrzegamy łamanie poniektórych zasad na serwerze.
    Irracjonalna jazda w scentralizowanych miejscach gry

      Obserwując najbardziej scentralizowane miejsca gry, zauważyliśmy już wielokrotnie błędny sposób poruszania się po mieście przez graczy. Publikacja jasno określa zachowanie, którym powinni kierować się cywile jak i służby porządkowe. Administracja ma prawo ukarać Cię, jeżeli poruszasz się zwykłym pojazdem po miejscach pokroju Pillbox Hill lub Vespucci Canals/Vespucci z zawrotną prędkością, przy tym, wjeżdżając w zakręty z piskiem opon. Nieprzystosowane pojazdy oraz postacie nieprzystosowane do poruszania się w takich warunkach będą karane przez administrację.
      Nie każdy gracz jest rajdowcą, to samo tyczy się służb porządkowych. Administracja będzie zwracać uwagę na sposób poruszania się ich po drogach San Andreas, mamy tutaj raczej na myśli używanie sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej. Los Santos według lore, jest miastem liczącym miliony mieszkańców. Błędnie jest włączyć całą sygnalizację i jechać bez opanowania do miejsca zgłoszenia. Oczekujemy, iż od dziś pojazdy wyposażone w sygnalizacje będą respektować skrzyżowania i znaki nakazujące zatrzymania pojazdu. 
      Warunki atmosferyczne również wchodzą w grę przy tym temacie. Od dziś administracja zwracać będzie uwagę na sposób, w jaki poruszacie się pojazdami przy opadach deszczu, śniegu. Przyjmuje się, że podczas dużego oblodzenia dróg w mieście nie powinno się jeździć szybciej niż 70km/h. Podczas opadów musicie panować nad pojazdem i starać się zachować jak najbardziej realistycznie. Drift i poślizg na każdym zakręcie w mieście, w którym teoretycznie przemieszczają się setki tysięcy aut, jest po prostu irracjonalny.
    Kwestia tak zwanych miejsc bezpiecznych

      Miejsca bezpieczne, potocznie zwane safe-zone. Publikacja ta jasno określa, że administracja zamierza nadawać kary za akcje przestępcze wykonane w miejscach o dużym poziomie bezpieczeństwa oraz o dużym poziomie aktywności służb. To, że w grze nie ma żadnego oficera LSPD, zastępcy LSSD czy pracownika SASP, nie czyni z was ludzi bezkarnych. Tak jak poruszają się po chodnikach cywile wedle lore, tak służby pracują całą dobę. Od dziś ograniczamy i wskazujemy, że w miejscach wymienionych poniżej, przestępstwa będą sprawdzane indywidualnie a dynamiczna akcja bez wcześniejszego ustalenia jej z gamemasterem nie wchodzi w grę. Te miejsca to:
    University of San Andreas, Los Santos; stacje departamentu policji, departamentu szeryfa; szpitale; placówki należące do frakcji; placówki rządowe, sądy; placówki federalne; lotniska; główny parking Vespucci.   Warto dodać, że ta część obowiązuje również miejsca wydarzeń serwerowych, gdzie jest bardzo duża liczba graczy lub wedle świata in-character, dużo mieszkańców Los Santos. Wszystkie eventy serwerowe są objęte strefą bezpieczną. Festiwale, koncerty, biesiady. Wydarzenia przestępcze można organizować w mniejszych zlotach w mniej bezpiecznych dzielnicach, Davis — zlot low-rider, etcetera.
      Strefa bezpieczna traci również swoje znaczenie w momencie, kiedy przestępstwo zostało zaczęte w innej części miasta, a przeniosło się na jedno z wymienionych wyżej terenów. Prawo nie działa wstecz, jeżeli osoba znajduje się w tych miejscach podczas trwającego przestępstwa (zaczętego wcześniej, gdzie indziej), nie jest chroniona. Podlega pod sąd przestępców.
    Kamery, przyciemniane szyby i kwestia NPC

      Kilka słów na temat kamer. Serwer jest zaopatrzony w kamery bezpośrednio od strony in-character, jednak przypominamy i zaznaczamy, że miejsca o dużym zaludnieniu, takie jak te wymienione wyżej, lub plaże i inne duże placówki również te kamery posiadają w swoim domyśle. Pamiętajcie, że przestępstwa w miejscach bardzo zaludnionych, mogą być zauważone przez setki lub dziesiątki osób przechodzące akurat w tym miejscu. To, że jest piąta po południu, i nie ma nikogo z LSPD oraz LSSD online, nie świadczy o waszej bezkarności. Cywile w czystej teorii informują o takich zdarzeniach władze miasta.
      Przyciemniane szyby. Warto wreszcie określić, że legalny poziom przyciemnianych szyb to level 2, level 1 jest poziomem określonym drogą in-character jako poziom nielegalnego przyciemniania szyb (poniżej 20% przepuszczalności światła). Posiadanie pierwszego poziomu przyciemniania szyb będzie egzekwowane przez jednostki los santos police oraz inne, równoległe frakcje porządkowe. Inne poziomy wedle prawa w naszym uniwersum są całkowicie dozwolone. Natomiast poziom pierwszego przyciemniania szyb może być używany przez frakcje porządkowe oraz agencje federalne całkowicie legalnie.
    Cywile na Davis

      W tej publikacji chcemy również przypomnieć grupom uznanym jako przestępcze (szczególnie o charakterze gangu ulicznego), że cywile na ich projektach to całkowicie normalna rzecz. Nie każdy człowiek żyjący na Davis musi przynależeć do jakiegoś gangu ulicznego. Nieodpowiednie więc jest stwierdzenie do losowej osoby na Davis, że to nie jej teren, nie jej osiedle. Projekty to nie jest prywatny rezerwat dla gangów ulicznych. 
      Mimo wszystko pozwolę sobie odnieść się również bezpośrednio do osób grających postacie cywilne na terenach o wysokiej aktywności przestępczej. Szanowni gracze, nie prowokujcie organizacji przestępczych. Nie możecie udawać odważnych w momencie, kiedy osoba przed wami może mieć broń, nie możecie podchodzić do grupy czarnoskórych mężczyzn na Strawberry Avenue, aby ich zwyzywać, opluć i uciec. Ekipa będzie traktować to jako prowokacja grup przestępczych.
     
  7. Mefedron polubił odpowiedź w temacie przez doozan w Freelancerzy - temat informacyjny.   
    Freelancer to samodzielnie działająca osoba niezrzeszona z żadną większą grupą przestępczą. Jest to osoba, która bazując na swoim własnym doświadczeniu i umiejętnościach kreuje swoją osobę w danej dziedzinie, bądź branży. Prowadząc postać freelancera w półświatku przestępczym, bez wątpienia nastawiać się musisz na interakcje z innymi grupami przestępczymi, bądź personami półświatka, opierających się na współpracach, wzajemnej pomocy, jak i obustronnym czerpaniu zysków. Drugą stroną medalu jest ryzyko, które niesione jest poprzez działanie samemu w tak niebezpiecznym środowisku. Dobrym wyjściem z takiej sytuacji, jest działanie pod protekcją innej, większej grupy, oferując im swoje usługi, bądź jak wiemy, tak bardzo pożądane pieniądze.
    Freelancer ze strefy przestępczej wcale nie musi opierać swojej działalności wyłącznie na przestępstwach. Może być również dilerem narkotyków, który dzięki swoim nabytym kontaktom będzie w stanie zaopatrywać inne, więcej znaczące grupy z wybrzeża, tym samym stając się istotnym elementem dla danej grupy. Mimo tych prostych planów, możesz wejść też na poziom wyżej - jara Cię granie prawnika, który za niewielkie pieniądze, bądź ochronę swojej rodziny wyciąga przestępców z trudnych sytuacji? Nic nie stoi Ci na przeszkodzie, by zagrać coś nietuzinkowego. Freelancer może specjalizować się w każdej dziedzinie, dopóki będzie miał jakąkolwiek styczność z przestępczą stroną miasta. Od dilerów, przez prawników, po ogromnych biznesmanów, którzy będą prać brudną gotówkę. 
    Na prośbę graczy, wychodzimy do Was z istniejącą już dłuższy czas temu inicjatywą, która umożliwia Wam - graczom, prowadzenie samotnych postaci z przestępczego świata. Jak wspomnieliśmy wyżej - nie zamykamy się na żadne schematy, możecie grać wszystko, co nakręci grę w półświatku. Przyjmiemy zarówno drobnych przestępców, jak i postacie popełniające "przestępstwa białych kołnierzyków". Mimo to dla jasności, freelancerów obejmują następujące zasady:
    Temat freelancera (założony w podforum "freelancerzy"; w nazwie tematu ma znaleźć się imię i nazwisko Twojej postaci) ma zawierać historię i background postaci, opis tego, jak rozpoczęła działalność przestępczą i jak działa w niej aktualnie oraz plan na rozwinięcie waszej rozgrywki. Sam główny temat, jak i screenshoty które tam zamieszczacie, to wizytówka waszej postaci, powinny one być schludne i nie zawierać głupich lub bezsensownych zagrywek. (Stawiajcie głównie na prezentowanie wątków przestępczych jak i cywilnych waszej postaci) Freelancer może zostać supplierem broni/narkotyków/sterydów - pamiętajcie jednak, że zaczniecie z o wiele mniejszą ilością dóbr, niż członek zorganizowanej grupy. Ma to na celu zlikwidowanie potencjalnych projektów, które powstaną jedynie w celu grindowania gotówki. Sposobem na zwiększenie limitu jest np. zapewnienie sobie protekcji innej organizacji, a także łapanie interakcji z resztą projektów (zarówno org. przestępczych, jak i wolnych strzelców). Faktem wartym uwagi jest to, że supplierzy mają absolutny zakaz sprzedawania narkotyków poprzez komendę /corner. Każda postać freelancera zostanie dodana pod specjalny panel. Dzięki temu uzyskujecie uprawnienia do wykonywania akcji przestępczych, a dodatkowo ułatwi nam to weryfikację waszej aktywności oraz umożliwi oddzielenie waszych postaci od cywili. Nie będziecie mieli możliwości pisania na czacie grupowym, podpisywania i używania budynków ani pojazdów pod panel.  Gracz kreujący postać freelancera może prowadzić własny biznes, spółkę, bądź projekt IC, natomiast jeśli chodzi o projekty zarobkowe, freelancer może być jedynie częścią projektu wystawionego przez istniejącą na serwerze organizację. Nie ma możliwości otwarcia oraz prowadzenia własnego tematu zarobkowego. Freelancer, który nie podlega protekcji żadnej większej grupy, naraża swoją postać na ewentualne problemy. Wystawia się potencjalnym wrogom, a wnioski FCK na takich freelancerów będą akceptowane z większą łatwością niż na tych, którzy współpracują z innymi organizacjami.  Warte zaznaczenia jest to, iż zaakceptowanie podania na niezrzeszonego z żadną grupą suppliera, czyni go również freelancerem. (Tyczy się to również tych postaci, które działają aktualnie na serwerze). Postać freelancera może grać przy istniejącej organizacji przestępczej, ale nie może do niej przynależeć. Wszelkie próby chamskiego obejścia limitu supplierów przypadających na organizację, będą skutkowały zamknięciem tematu freelancera, utratą roli suppliera u obu stron, a w skrajnych przypadkach blokadą postaci. Kreując postać samotnego przestępcy, macie możliwość współpracy z innymi freelancerami, w przypadku poważniejszych, bardziej rozbudowanych wątków, takich jak porwanie, morderstwo, czy większa transakcja kontrabandy. credits; @doozan, @WrZASKUUU
  8. Mefedron polubił odpowiedź w temacie przez doozan w REGULACJA NT. "GANGSTERKI PO CYWILU"   
    REGULACJA NT. "GANGSTERKI PO CYWILU"
    Pojęcie to od dłuższego czasu budzi kontrowersje i niedomówienia zarówno od strony szarych graczy, jak i członków ekipy, którzy dotychczas interpretowali "gangsterkę po cywilu" po swojemu. Określenie to ma na celu wyznaczenie jasnej granicy między graniem cywila, małego przestępcy, a przestępcy z krwi i kości. Mimo kilku przykładów które padną w tym temacie, pamiętać musicie dalej o poprawnej kreacji postaci oraz o wyraźnym zaznaczeniu kierunku, w którym ma zmierzać Wasza postać. Pchając się do gierki w kilku legalnych biznesach, niepowiązanych z grupami przestępczymi, bądź samymi przestępcami, dobrym wyjściem będzie nie kierowanie swojego chara w stronę przestępczą - w końcu zwykły cywil niechętnie będzie ryzykował swoje życie oraz wolność po to, by zarobić nieco więcej dolarów - zamiast tego postać poprowadzić możecie w osobę która przykładowo ma problemy finansowe, przez co musi handlować narkotykami.
    Narkotyki na serwerze to coś, co tworzy dość prosty skrypt do generowania gotówki. Stąd też często widzimy postacie niepowiązane z przestępczością zorganizowaną, które zwyczajnie sprzedają je dla innych graczy, czy przez mechanikę /corner. Nie bronimy tego, ale warto jednak zastanowić się, czy Wasza postać aby na pewno musi sięgać po sprzedawanie narkotyków. W końcu John Doe pracujący w kilku legalnych przedsiębiorstwach raczej zarabia na tyle wystarczająco, by móc zaspokoić swoje podstawowe potrzeby.
    Okradanie graczy z bronią w ręku, inteligentne oszustwa i inny, szeroko pojęty scam to coś, co warto poruszyć w tej regulacji. By zrozumieć nasz punkt widzenia, cofnąć musicie się do poprzedniego punktu. Czy aby na pewno Wasza postać musi rabować kogoś z bronią? Prawdopodobieństwo tego, że cywil przyniesie Wam dobry zarobek po takiej napaści jest małe, zaś ryzyko takiego czynu - dość spore. Wasza postać może zostać pozbawiona wolności i przyszłości za napaść i posiadanie nielegalnej broni, co w świecie in character jest już dość dużą ujmą dla Waszego chara. Prócz konsekwencji prawnych, mogą pójść za tym również konsekwencje w postaci utraty życia przez waszą postać - napadając kogoś, kto powiązany jest z grupą przestępczą, łatwo możecie narazić się na śmierć - stąd też starajcie się unikać takich aktywności. Jeśli mówimy o oszustwach nieco bardziej przemyślanych, jak przekręt na budynek, pojazd i inne dobra materialne, to również jest możliwe do wykonania. Mimo wszystko obowiązuje Was regulamin strefy przestępczej, w którym od niedawna funkcjonuje punkt "Zorganizowane oszustwa i szerokopojęty scam na pojazdy oraz nieruchomości są dozwolone, o ile nie są do tego wykorzystywane komunikatory OOC, czy luka w skrypcie. Przekręty takie mają znaleźć się w dziale przestępstw. (Nie mówimy tu o prostych wymuszeniach, gdzie np. grozicie postaci śmiercią, jeśli nie odda Wam danej rzeczy - na coś takiego potrzebna jest odpowiednia zgoda)." - dla was oznacza to tyle, że wykonując jakiś przekręt, musicie liczyć się z tym, że służby porządkowe mogą "usiąść" na Waszej postaci.
    Włamania to kolejny skrypt, który często wykorzystywany jest przez cywili w sposób nieprawidłowy. O ile w samych włamaniach nie ma niczego złego, tak postacie wykonujące je powinny być przemyślane i skierowane właśnie pod ten tok rozgrywki. Mimo, że włamania są częstym zjawiskiem w SoCal, tak niosą one za sobą również duże ryzyko. Ponownie tutaj przywołam pytanie, czy Wasza postać cywila musi okradać domy narażając swoje życie i wolność, by generować dla siebie dochód? W większości przypadków odpowiedź będzie prosta - nie.
    Pobicia, postrzelenia i morderstwa - rzecz, która często stanowi gwóźdź do trumny dla znijaczonych postaci. O ile pobicie kogoś nie jest niczym nadzwyczaj przestępczym, bo zdarza się dość często i zgaduję, że większość graczy serwera miała w prawdziwym życiu styczność z "daniem sobie po mordach", tak już postrzelenie kogoś wiąże się z tym, że Wasze postacie mogą pozbawić kogoś życia. Strzelanie do kogoś, dźgnięcie nożem czy finalnie próba, bądź dokonanie morderstwa musi mieć poważny background, który rzeczywiście przekona każdego członka ekipy do tego, iż Wasza postać słusznie zraniła/zabiła drugą postać. Ciężko przytoczyć tu dobry przykład dla cywila, lecz rzucenie wyzwiska, pobicie, kradzież samochodu, czy ośmieszenie Waszej postaci nie jest dobrym powodem do tego, by odgrywać się w tak ryzykowny dla Was sposób. Warto pamiętać, że kreując postać cywila, bądź małego przestępcy, nie jesteście osobami nietykalnymi, których zwyzywanie bądź ośmieszenie kończy się stuprocentowym podpisaniem na siebie wyroku śmierci.
    Więc po co są organizacje przestępcze oraz projekt freelancerów? Założenie, bądź udział w organizacji przestępczej daje sporo możliwości i czyni postać typowym przestępcą, który na dobrą sprawę popełnić może już (prawie) każde przestępstwo, bez zastanowienia czy aby na pewno gracz nie narusza regulaminu serwera. Daje nam to również możliwość działania w grupie (w przypadku cywili uniemożliwiamy tworzenie grup przestępczych bez panelu, coś takiego nigdy nie wychodzi dobrze dla serwera, a finalnie kończy się na postaciach w stylu UK drill, jeżdżących na motocyklach sanchez), prowadzenie projektów zarobkowych, robienie większych, bardziej zorganizowanych akcji przestępczych. Projekt freelancerów powstał po to, by umożliwić prowadzenie postaci przestępczych wychodzących poza schemat, nie naruszając przy tym żadnego z serwerowych regulaminów. Dział ten jest również dla osób, którzy wolą grać wolnego strzelca, niż osobę zrzeszoną z jakąś większą grupą.
  9. Mefedron polubił odpowiedź w temacie przez doozan w Changelog #73   
  10. Mefedron polubił odpowiedź w temacie przez avepy w Changelog #73   
    Hej, po niedługiej przerwie wracamy do Was z ciekawymi zmianami i poprawkami naszego skryptu. Liczymy na Wasz feedback!
     
    Rzutki 🎯
    Wprowadzamy nowy, ekscytujący element do rozgrywki - teraz będzie możliwość rozgrywania emocjonujących partii w rzutkach!
    Wystarczy podejść do obiektu "prop_dart_bd_cab_01" i użyć menu interakcji (klawisz "Z"), aby zacząć grę. Bez względu na to, czy preferujesz pojedynczą rozgrywkę, czy też rywalizację z przyjacielem - gra dostarczy mnóstwo frajdy.
    Przygotujcie się na momenty napięcia, gdyż każdy rzut może zadecydować o zwycięstwie. Staraliśmy się odwzorować w jak największych detalach prawdziwe zasady gry. 
     
    P.S. Jeśli jesteś gotów na wyzwania... to czemu by nie zorganizować turnieju? 🏆

    Pomniejsze zmiany
    Naprawiono komendę /kradnij Poprawiono synchronizację spadochronów podczas lotu Poprawiono znikanie przycisku Połącz z innym przedmiotem w ekwipunku przy aktywnych filtrach Naprawiono błąd związany z niepoprawnym oddawaniem HP przez anticheat Od teraz przy zakończonym treningu wynikającym z komendy /o trening siła od razu się zapisze, bez żadnych strat Przywrócono poprawną temperaturę wyświetlaną w aplikacji pogodowej telefonu Zmniejszono obrażenia kastetu o 35% Usunięto tworzenie łusek przez piłkę baseballową Poprawiono działanie komendy /tog kompas Naprawiono lokalizowanie wejść do zagnieżdżonych interiorów MDT:
    Zwiększono limit znaków callsign do 20 Poprawiono wyświetlanie jednostek CAD innych frakcji (nie powinno to już występować) Dodano 3 nowe typy wpisów w kartotece pojazdu: Blokada kół, Odholowanie, Zajęcie pojazdu Dodano tymczasowe przejście z zakładki cywila do dwóch jego posiadłości Wyłączono tymczasowo zakładkę RAPORTS dla wszystkich frakcji Zwiększono limit znaków przy wpisach w kartotece do 400 Dodano możliwość wyświetlania wszystkich posiadłości cywila (w poglądzie cywila przycisk: Wyświetl posiadłości) Liderzy od teraz mogą usuwać inne jednostki z CAD Zmieniono wygląd kartoteki pojazdu, jest teraz bardziej czytelna Stworzenie nowego statusu CAD, jak i typu jednostki nie wymaga od teraz przelogowania Zwierzaki:
    Celując w kogoś z broni palnej, można wcisnąć klawisz "F", dzięki któremu zwierzę zaatakuje nasz "cel" (kliknij!) Od teraz możemy wcisnąć klawisz "E", aby zwierzę za nami podążało (kliknij!) Poprawiono zakup leków i usług u weterynarza Zwierzak K9 wsiada już na tył radiowozu (kliknij!) Grupy o typie Fire otrzymały dostęp do zwierząt K9
    Credits
    Rzutki - @avepy @Mixer Poprawki MDT - @mafineeek Poprawki zwierzaków - @Toyer Pomniejsze zmiany - @avepy @mafineeek @Toyer              Aktualizacja jest już dostępna na serwerze!     
  11. Mefedron polubił odpowiedź w temacie przez Sesh w [Biznes/kasyno] Phoenix Casino   
    Pewnego dnia w pulsującym życiem Los Santos pojawiła się nowa ikona luksusu i rozrywki, Phoenix Casino. miejsce było rezultatem współpracy dwóch niezwykłych ludzi. Młodego, utalentowanego zawodnika sportów walk i wizjonera, oraz doświadczonego menadżera. Zawodnikiem był Zayuan Monroe, młody, utalentowany fighter z federacji VFF. Jego umiejętności w ringu były niezaprzeczalne, ale zawsze marzył o czymś więcej. Monroe pragnął stworzyć cos swojego poza areną walki, co przyniesie radość i emocje ludziom poza kontekstem walki. Z drugiej strony był Lazar Kuzmanovic, wizjoner z zacięciem do hazardu. Serb był menadżerem zawodnika, oraz właścicielem spółki Leopard Ciagrettes. Jednak zawsze marzył o czymś bardziej unikatowym. Któregoś dnia Kuzmanović wraz ze Monroe, przekroczył próg innego topowego kasyna na mapach Santos. Tego samego wieczoru, serb wyszedł szczuplejszy o dwa miliony. Jeszcze tego samego dnia, w głowie zrodził się pomysł stworzenia Phoenix Casino, miejsca które połączy w sobie moc walki i ekscytującą atmosferę kasyna. Lazar i Zayuan postanowili połączyć swoje umiejętności i zasoby, by stworzyć coś niezwykłego. Phoenix Casino miało być miejscem, gdzie adrenalina walki mieszała się z ekscytującym blichtrem hazardu. Architektura budynku była inspirowana feniksem, symbolizującym odrodzenie i triumf. Otwarcie Phoenix Casino planuje być spektakularne. Gala sportów walki z udziałem Monroe przyciągnie uwagę miłośników sportu, a jednocześnie otworzy drzwi do świata hazardu dla szerokiej publiczności. Kasyno będzie oferowało nie tylko klasyczne gry hazardowe, ale również unikalne wydarzenia z udziałem ludzi z show-biznesu, przyciągając wszelką maść odbiorców do środka. Phoenix Casino planuje być miejscem, gdzie spotkasz zarówno miłośników sportów walk, jak i pasjonatów hazardu. Atmosfera będzie elektryzująca, a wspólna pasja Zayuan i Lazara przyciągnie różnorodną klientele. Historia Phoenix Casino przybierze metkę 'przypadkowej' opowiadającą o współpracy dwóch różnych światów - sportu i hazardu, które połączyły się, tworząc jedno z niezwykłych miejsc w mieście. To miejsce, gdzie moc walki i emocje hazardu łączą się, tworząc niezapomniany koktajl rozrywki.
     
    Sposobu kreowania rozgrywki dla siebie, swoich pracowników oraz innych graczy. Naszym głównym zadaniem jest przyciągniecie jak największej liczby osób, począwszy od ludzi z sektora cywilnego, gliniarzach odpoczywających po służbie przy jednym ze stołów, kończąc na sektorze przestępczym. Tej warstwie graczy chcemy zaoferować coś więcej niż wejście, zagranie, wyjście. Urozmaicić im rozgrywkę, przygarniając ludzi z tych wszystkich sektorów ludzie przy stole będą cechować się różnorodnościom. Wchodząc do tego miejsca będziesz mógł się poczuć jak w innej krainie, momentalnie odcinasz się od nudnej, pełnej rutyny rzeczywistości. Siadając przy jednym stole, usłyszysz rozmowę alimenciarzy, a zaraz obok weteranów wojennych, CHCEMY przyciągnąć do siebie WSZYSTKICH. W planach mamy coś więcej niż organizowanie wieczorów hazardowych. Będziemy dążyć do tego, aby w naszym gronie osoby z branży rozrywkowej, mogły się pokazać w rzeczywistości, niż tylko w kanałach (materiały). Organizując koncerty, wszelakiej maści eventy urozmaicając rozgrywkę ludziom. Od samych pracowników, będziemy wymagali aby nie stali wryci jak słup, wyczekując użycia kostki. Uderzymy w nich, tak aby rzeczywiście pokazywali swoją inicjatywę, rozmawiając, żartując i naśmiewając się z wszelakich rzeczy, żeby miejsce miało swój klimat.
    Sposób na przyciąganie pracowników, oraz ich utrzymania przy sobie w danym projekcie. Aktualnie na serwerze jest ciężko o stałych, sumiennych pracowników. Jednak spróbujemy wyjść na przeciw, oferując im nie tylko urozmaiconą rozgrywkę wewnątrz biznesu, jak i poza nią. Jesteśmy otwarci, aby organizować wszelkie spotkania poza progami kasyna. Imprezy, wyjazdy, tworzyć zdrową relacje pracownik-pracodawca. Wiemy o tym że spora część graczy, nic nie robi poza off-duty bo mówiąc wprost nie potrafi zorganizować sobie rozgrywki i właśnie wtedy MY pojawiamy się naprzeciw. Dla nas zorganizowanie gry innym graczom nie będzie stanowiło problemu, sami mamy doświadczenie oraz chęci. Rzecz jasna pracownik przychodzi do pracy żeby zarobić, dlatego motywujące dla nich będzie motyw pieniężny. Prowizje, oraz wszelakiej maści premie wypłacane tego samego dnia, zapewni ich o tym żeby rzeczywiście zostać w naszych szeregach.
     
    Sposób gry, waluta, kilka istotnych informacji:
    Aby móc rozpocząć rozgrywkę w kasynie, należy wykupić żetony w kasach, u pracownika.
    Żeton PC o wartości $1.000
    Żeton PC o wartości $2.500
    Żeton PC o wartości $5.000
    Żeton PC o wartości $10.000
    Żeton PC o wartości $25.000
    Żeton PC o wartości $50.000
    Żeton PC o wartości $100.000
    (20% OD KUPNA POBIERA KASYNO)
     
    GRY
    LOKALIZACJA
    OOC
     
     
     
     
  12. Mefedron polubił odpowiedź w temacie przez Sesh w [Biznes/kasyno] Phoenix Casino   
    **Lokal, precyzując Phoenix Casino cieszy się popularnością wśród wybrednych hazardzistów, wszystko potwierdzają tłumy w trakcie rozpoczęć noc hazardowych. Lokal został odrestaurowany, cieszy oko klienta. Samo miejsce jest fenomenalnie zabezpieczone dzięki współpracy z jedną z firm montujących zabezpieczeń. W dniu 07.12 kasyno zostało uzbrojone w najlepszej jakości czujniki dymów, zraszaczy, drzwi antywłamaniowe czy też same kamery CCTV. **
     
  13. Mefedron polubił odpowiedź w temacie przez Toyer w Changelog #71 - Zimowy Vibe   
    Coming soon...
     

  14. Mefedron polubił odpowiedź w temacie przez mafineeek w Changelog #71 - Zimowy Vibe   
    Changelog #71 - Zimowy Vibe
       Wstęp
    Cześć wam! Mamy nadzieję, że 6 grudnia znaleźliście u siebie super prezenty, a dzisiaj, w zimny, grudniowy wieczór - ciepło przyjmiecie nową aktualizację od całego zespołu Vibe RolePlay. Zachęcamy do komentowania changeloga, miłej lektury! 🧑‍🎄
     
        Bugfixy
    W ostatnich dniach mogliście na serwerze zauważyć wiele poprawek błędów, które nam zgłaszaliście. O to kilka z nich:
    Naprawiono błąd z tym że można było otwierać dowolne drzwi Naprawiono błąd z przypisaniem broni "Remington" jako pistolet Naprawiono błąd, przez który nie działał aparat w telefonie. Naprawiono błąd, przez który nie można było napadać na sklepy. Naprawiono pokazywanie markera, oraz wykrywanie pojazdu w komendzie /radar Naprawiono zapadanie się przy wejściu do interioru pod mapę graczy wykonujących animacje Naprawiono płatność kartą za przejazd taxi Naprawiono błąd z komunikatem radaru Poprawiono działanie edytora obiektów Poprawiono błąd związany z wyświetlaniem niepoprawnych grup np. podczas przypisywania Poprawiono czas ładowania interiorów przy kolejnych wejściach, z zwiększenia czasu o ~ 300% podczas każdego wejścia, na praktycznie brak takowego Zablokowano /kasjer wydaj na swoje ID Zablokowano /kasjer alarm jeśli nie jesteś sklepikarzem Poprawiono błąd związany z brakiem limitu znaków na czacie podczas wklejania z ctrl+v Poprawiono flagi (freeze itp.) w edytorze obiektów Poprawiono działanie /tog freeze  
        Nowości
    Poza poprawkami, nie mogliśmy wam dać aktualizacji bez nowości. Poniżej przeczytacie kilka drobnych nowości 🙂
    Dodano wyliczany na podstawie siły dzienny limit złowionych ryb. Dodano nowe opcje do anty cheata Dopisano model benson2 do /tow Dodano osobny typ biznesu Klub, teraz pod /biznesy jest większe zróżnicowanie między klubami a restauracjami Wprowadzono limit siły 20.000j  Od teraz w zależności od siły będą tworzone różne sztangi Dodano brakujące powiadomienia do /tel wycisz i /v z Dodano lokalną narracje o wibracji telefonu, kiedy dostaniemy SMS a jest komórka jest wyciszona Dodano 1240 brakujących obiektów rockstarowych w /oe Nowy typy dokumentów: Licencja lotnicza i myśliwska. Ponad to, zmieniliśmy Licencje rybacką na Licencję wędkarską. Dodano nowy typ kary "Blacklista organizacji przestępczych/publicznych" Dodano powiadomienia o prowadzonej transmisji /news w postaci lokalnego /do jeśli mamy odciszony telefon. (Wyłączyć powiadomienia można przez /tog telpowiadomienia 👻) Dodano komendę /losuj [min] [max] która losuje liczbę w podanym przez gracza zakresie. Dopisano popularny w Sandy Shores obiekt dystrybutora paliwa do skryptu /v tankuj Dodano brakujący IPL domu przy polu golfowym Dodano komendę /tog kompas Dodano łączenie się łusek i śladów krwi po 10 śladów w jeden obiekt Teraz, przejdziemy do większych zmian.
     
        Nowy panel Event Team
    Event Team to projekt, który codziennie wspiera dziesiątki graczy w rozgrywaniu epizodów, czy tworzeniu dla nich miejsca rozgrywki. Jest on nieodłączną częścią naszej społeczności, tak samo jak nowy panel, który został zaprojektowany specjalnie dla graczy ET. Poniżej zamieszczam drobny showcase a za razem odsyłam do lektury na temat Event Teamu. Kto wie? Może to właśnie ty znajdziesz się w nim po następnej rekrutacji?
    Czytaj więcej o Event Team

    Prezentacja nowego panelu Event Team (kliknij)
     
        Nowe UI dla taksówkarzy
    Nieodłączną częścią pracy taksówkarza jest widok panelu zgłoszeń. Wyglądał on strasznie staro, więc żeby umilić prace na taksówce - przerobiliśmy go 😄

     
        Zadania grup - rework
    Jeden z naszych graczy, w dyskusji na forum Propozycje drobnych zmian i dodatków do /g x zadania dał nam bardzo dobrą, ciekawą i fajną propozycję. Nie czekając długo, przerobiliśmy trochę ten skrypt...
    Dodano status zadania (oczekujące/w trakcie) Dodano możliwość przyjęcia zgłoszenia (zadanie nie zostanie usunięte, zmieni mu się status) Dodano możliwość odrzucenia Dodano możliwość ponownego zaznaczenia lokalizacji dzwoniącego Dodano możliwość wybrania numeru telefonu zgłaszającego, bez konieczności przepisywania go. Mamy nadzieję, że spodobają wam się te zmiany dotyczące zadań grupowych.

     
        Nowe opcje - tuning
    Jeden z najczęściej używanych przez was skryptów też uzyskał kilka udoskonaleń. Dokładniej chodzi o kreator tuningu. Obecnie możecie wybrać sobie typ lakieru który chcecie nałożyć na pojazd. Co za tym idzie, sami możecie nakładać przykładowo mat na swoje wózki. Z resztą, zobaczcie sami

    Prezentacja w formie filmu (kliknij)
     
        Zakończenie
    Zmiany pojawią się na serwerze po restarcie o godzinie 4:00, 09/12/2023. Mamy nadzieję, że aktualizacja wam się podoba, a my już niedługo przyjdziemy do was z nowymi funkcjami 😍
  15. Mefedron polubił odpowiedź w temacie przez TheRealDizzy w Yugoslavian Brigade;HRISTOV OCG   
    Robert wszedł na ptoszka bez antyvirusa, nie słuchajcie go
  16. Mefedron polubił odpowiedź w temacie przez doctor fetker w Yugoslavian Brigade;HRISTOV OCG   
    Nie polecam organizacji na poczatku udawali family friendly kolezkow nawet w pummel party razem gralismy potem podstepnie zaaplikowali do mojego windowsa oprogramowanie szpiegowsko-wyniszczajace gorsze od pegasusa od 3 dni nie mam wladzy nad swoim konkuterem dzis o 3 w nocy sam sie wlaczyl i puscil list koryntian do rzymian potem leciala barka przez tych ludzi jestem zmuszony skonsultowac sie z psychoterapeutom gdyz slabo sypiam i zamartwiam sie o swojego windowsa przez tych bydlakow nawet nie dziala mi pasjans a co dopiero maslak 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin