Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

REGULACJA NT. "GANGSTERKI PO CYWILU"


doozan

Rekomendowane odpowiedzi

REGULACJA NT. "GANGSTERKI PO CYWILU"


Pojęcie to od dłuższego czasu budzi kontrowersje i niedomówienia zarówno od strony szarych graczy, jak i członków ekipy, którzy dotychczas interpretowali "gangsterkę po cywilu" po swojemu. Określenie to ma na celu wyznaczenie jasnej granicy między graniem cywila, małego przestępcy, a przestępcy z krwi i kości. Mimo kilku przykładów które padną w tym temacie, pamiętać musicie dalej o poprawnej kreacji postaci oraz o wyraźnym zaznaczeniu kierunku, w którym ma zmierzać Wasza postać. Pchając się do gierki w kilku legalnych biznesach, niepowiązanych z grupami przestępczymi, bądź samymi przestępcami, dobrym wyjściem będzie nie kierowanie swojego chara w stronę przestępczą - w końcu zwykły cywil niechętnie będzie ryzykował swoje życie oraz wolność po to, by zarobić nieco więcej dolarów - zamiast tego postać poprowadzić możecie w osobę która przykładowo ma problemy finansowe, przez co musi handlować narkotykami.

Narkotyki na serwerze to coś, co tworzy dość prosty skrypt do generowania gotówki. Stąd też często widzimy postacie niepowiązane z przestępczością zorganizowaną, które zwyczajnie sprzedają je dla innych graczy, czy przez mechanikę /corner. Nie bronimy tego, ale warto jednak zastanowić się, czy Wasza postać aby na pewno musi sięgać po sprzedawanie narkotyków. W końcu John Doe pracujący w kilku legalnych przedsiębiorstwach raczej zarabia na tyle wystarczająco, by móc zaspokoić swoje podstawowe potrzeby.

Okradanie graczy z bronią w ręku, inteligentne oszustwa i inny, szeroko pojęty scam to coś, co warto poruszyć w tej regulacji. By zrozumieć nasz punkt widzenia, cofnąć musicie się do poprzedniego punktu. Czy aby na pewno Wasza postać musi rabować kogoś z bronią? Prawdopodobieństwo tego, że cywil przyniesie Wam dobry zarobek po takiej napaści jest małe, zaś ryzyko takiego czynu - dość spore. Wasza postać może zostać pozbawiona wolności i przyszłości za napaść i posiadanie nielegalnej broni, co w świecie in character jest już dość dużą ujmą dla Waszego chara. Prócz konsekwencji prawnych, mogą pójść za tym również konsekwencje w postaci utraty życia przez waszą postać - napadając kogoś, kto powiązany jest z grupą przestępczą, łatwo możecie narazić się na śmierć - stąd też starajcie się unikać takich aktywności. Jeśli mówimy o oszustwach nieco bardziej przemyślanych, jak przekręt na budynek, pojazd i inne dobra materialne, to również jest możliwe do wykonania. Mimo wszystko obowiązuje Was regulamin strefy przestępczej, w którym od niedawna funkcjonuje punkt "Zorganizowane oszustwa i szerokopojęty scam na pojazdy oraz nieruchomości są dozwolone, o ile nie są do tego wykorzystywane komunikatory OOC, czy luka w skrypcie. Przekręty takie mają znaleźć się w dziale przestępstw. (Nie mówimy tu o prostych wymuszeniach, gdzie np. grozicie postaci śmiercią, jeśli nie odda Wam danej rzeczy - na coś takiego potrzebna jest odpowiednia zgoda)." - dla was oznacza to tyle, że wykonując jakiś przekręt, musicie liczyć się z tym, że służby porządkowe mogą "usiąść" na Waszej postaci.

Włamania to kolejny skrypt, który często wykorzystywany jest przez cywili w sposób nieprawidłowy. O ile w samych włamaniach nie ma niczego złego, tak postacie wykonujące je powinny być przemyślane i skierowane właśnie pod ten tok rozgrywki. Mimo, że włamania są częstym zjawiskiem w SoCal, tak niosą one za sobą również duże ryzyko. Ponownie tutaj przywołam pytanie, czy Wasza postać cywila musi okradać domy narażając swoje życie i wolność, by generować dla siebie dochód? W większości przypadków odpowiedź będzie prosta - nie.

Pobicia, postrzelenia i morderstwa - rzecz, która często stanowi gwóźdź do trumny dla znijaczonych postaci. O ile pobicie kogoś nie jest niczym nadzwyczaj przestępczym, bo zdarza się dość często i zgaduję, że większość graczy serwera miała w prawdziwym życiu styczność z "daniem sobie po mordach", tak już postrzelenie kogoś wiąże się z tym, że Wasze postacie mogą pozbawić kogoś życia. Strzelanie do kogoś, dźgnięcie nożem czy finalnie próba, bądź dokonanie morderstwa musi mieć poważny background, który rzeczywiście przekona każdego członka ekipy do tego, iż Wasza postać słusznie zraniła/zabiła drugą postać. Ciężko przytoczyć tu dobry przykład dla cywila, lecz rzucenie wyzwiska, pobicie, kradzież samochodu, czy ośmieszenie Waszej postaci nie jest dobrym powodem do tego, by odgrywać się w tak ryzykowny dla Was sposób. Warto pamiętać, że kreując postać cywila, bądź małego przestępcy, nie jesteście osobami nietykalnymi, których zwyzywanie bądź ośmieszenie kończy się stuprocentowym podpisaniem na siebie wyroku śmierci.

Więc po co są organizacje przestępcze oraz projekt freelancerów? Założenie, bądź udział w organizacji przestępczej daje sporo możliwości i czyni postać typowym przestępcą, który na dobrą sprawę popełnić może już (prawie) każde przestępstwo, bez zastanowienia czy aby na pewno gracz nie narusza regulaminu serwera. Daje nam to również możliwość działania w grupie (w przypadku cywili uniemożliwiamy tworzenie grup przestępczych bez panelu, coś takiego nigdy nie wychodzi dobrze dla serwera, a finalnie kończy się na postaciach w stylu UK drill, jeżdżących na motocyklach sanchez), prowadzenie projektów zarobkowych, robienie większych, bardziej zorganizowanych akcji przestępczych. Projekt freelancerów powstał po to, by umożliwić prowadzenie postaci przestępczych wychodzących poza schemat, nie naruszając przy tym żadnego z serwerowych regulaminów. Dział ten jest również dla osób, którzy wolą grać wolnego strzelca, niż osobę zrzeszoną z jakąś większą grupą.

73diari.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin