Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

Tachi

Gracz
  • Postów

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Aktywność reputacji

  1. Tachi polubił odpowiedź w temacie przez LordSokol w Changelog #51: Spadłeś pod intek? Zajrzyj tutaj   
    Spadłeś pod intek? Czyli kilka prostych komend na ratunek
    Żaden z supporterów nie odpisuje? Teraz to już nieistotne. Prezentujemy Wam komendy dzięki którym będziecie w stanie sami wyjść z każdych tarapatów.
    /fix pos - w przypadku upadku pod interior daje możliwość powrotu do drzwi wejściowych, zdejmuje również BW i czyści postać /fix bw - zdejmuje BW jeżeli nie zostało ono wywołane przez broń palną, np. sparing, przypadkowe potrącenie przez pojazd, itp. /fix look - czyszczenie postaci z ran po odniesieniu obrażeń  
     
    Ściganci, jak ja ich nienawidzę, czyli STANCER
    Funkcjonalność kierowana w stronę sektora zmotoryzowanego - do gry trafia długo wyczekiwany stancer. Nowe ustawienia w samochodzie pozwalają na jeszcze większą modyfikację waszego pojazdu, przez co staje się on jeszcze bardziej unikalny. Od teraz będziecie mieli możliwość ustawienia wysokości koła, jego odległości(dystans) oraz wychylenie(negatyw).
    Warsztaty samochodowe i studia tuningowe dostają możliwość modyfikacji zawieszenia samochodu(/o stance), a podstawowym wymaganiem rozpoczęcia modyfikacji jest posiadanie minimum zawieszenia UP1.
    WAŻNE: nierealnie ustawione zawieszenie pojazdach będzie skutkowało usunięciem pojazdu


    Pozostałe zmiany
    - Dodano brakujące elementy tuningu pod /o tuning
    - Usunięto błąd przez który głównym właścicielem interioru podczas usuwania była zawsze pierwsza zablokowana postać
    - Usunięto błąd przez który znikały obiekty z serwera
    - Nadano dostęp do częstotliwości LEA dla Fire Department
    - Naprawiono freeze animacji typu idz, aparat itd.
    - Poprawiono spadanie z drążka od ćwiczeń
    - Poprawiono usterki z kolizją i freezowaniem przy wykonywaniu ćwiczeń na ławeczce
    - Dodano obiekt noszy dla jednostek EMS
    - Folie przyciemniające trafiły na zamawianie dla warsztatów/studiów tuningowych
     
    INFORMACJA:
    Jesteśmy otwarci na feedback z Waszej strony, dlatego pozostawiamy temat otwarty do dyskusji.
  2. Tachi polubił odpowiedź w temacie przez Ksunix w Mods Changelog   
    Nowe pojazdy
    Wraz z nowa aktualizacją w salonach samochodowych pojawi się kilka nowych pojazdów różnego rodzaju:
     
    Übermacht Oracle V12 Übermacht Oracle V12 Touring Ubermacht Sentinel SG3 SE Coupe Ubermacht Sentinel SG3 SE Sedan Ubermacht Sentinel SG3 SE Cabrio Ubermacht Sentinel SG3 SE Wagon Ubermacht Sentinel SG3 SE Drift Spec Declasse Sabre Deluxe Pfister Comet Retro Standard Enus Windsor Drop (2-Door) Annis Roxanne Cheval Picador EXR Annis Kawaii Brute School Bus Vapid Benson Ver. 2 Western Chief  
     
     Nowe obiekty odkładane i doczepiane
    Dodano nowe obiekty odkładane i doczepiane, które dostępne będą w sklepach. Niektóre z nich będą dostępne również pod komendą /oe w interiorze:
    vrp_barbell_001 vrp_dumbbell_001 vrp_microphone_001 vrp_microphone_001_1 vrp_microphone_001_2 vrp_punchbag_001 vrp_roses_bouquet_black vrp_roses_bouquet_pink vrp_roses_bouquet_purple vrp_roses_bouquet_white vrp_standbarbells_001 vrp_sunbed_001 vrp_surfboard_001 vrp_surfboard_001_1 vrp_toolbox_001 vrp_toolbox_002  
     
    Mniejsze zmiany
    Dodano nowe kamizelki dla klubów motocyklowych oraz usunięto stare, niepotrzebne. Znacznie mniejszono intensywność światła syren w niektórych pojazdach LEA oraz dodano nowe livery w kilku samochodach:
    Annis ZR-350 Annis S-230 + nowy handling Annis ZR-380 Maibatsu Sunrise R  
     
    Zmiany wprowadzone zostaną wraz z porannym restartem 19.07 o godzinie 4:00
    Pojazdy, obiekty odkładane i doczepiane zostaną dodane do sklepu i salonu w ciągu dnia.
  3. Tachi polubił odpowiedź w temacie przez Speedy w Los Santos County Sheriff's Department (2022)   
    LOS SANTOS COUNTY SHERIFF'S DEPARTMENT

    Los Santos County Sheriff's Department jest hrabskim organem egzekwującym prawo, który podlega pod departament sprawiedliwości San Andreas. Departament utworzony został w 1850 roku i jest największym departamentem szeryfa. Liczba zaprzysiężonych obecnie pracowników to około jedenaście tysięcy zastępców pełniących czynną służbę. Jurysdykcja departamentu obejmuje całe hrabstwo.
    Dodatkowymi obowiązkami departamentu jest zapewnienie bezpieczeństwa i ochrona budynków podlegających pod Los Santos County Superior Court oraz odpowiada za bezpieczeństwo wysoko postawionych urzędników i polityków hrabstwa. Departament Szeryfa zajmuje się też obsługą County Jail. Podlegający pod nich Towers Correctional Facility jest obiektem, który stanowi więzienie zarówno dla osób z uprawomocnionym wyrokiem oraz tych, którzy oczekują dopiero na rozprawę sądową.
    Na terenie Hrabstwa Los Santos wyróżnia się stacje, które są najliczniejsze pod względem zaprzysiężonych w służbie zastępców oraz pracowników cywilnych oraz te, które są najszerzej rozbudowane administracyjnie i logistycznie. Do takich stacji zalicza się 28' Davis Sheriff's Station, które odpowiada za egzekwowanie prawa w niezależnym miasteczku Davis na mocy umowy z Davis City Council w 2000 roku. Dodatkowymi stacjami podobnymi stacji z Davis są; 24'La Mesa Sheriff's Station oraz 09'West Vinewood Sheriff's Station.
     
    Głównym założeniem frakcji jest stworzenie rozgrywki na najwyższym poziomie zarówno dla osób wewnątrz jak i tych, które będą wchodzić z nami w interakcje. Skupiamy się na odwzorowaniu realnego departamentu szeryfa działającego w hrabstwie Los Angeles przez co stawiamy na szeroko pojętną immersje względem kreowania postaci, prowadzenia rozgrywki oraz działania frakcji w kwestiach In Character.
      Podstawą gry w naszej frakcji jest kreowanie ciekawych i barwnych postaci. Unikamy osób, które chcą grać postacie bez charakteru lub są nastawione na prowadzenie gry wokół "patrolu pod jeżdżenie i strzelanie z kolegą". Chcemy żeby każda osoba chcąca grać we frakcji przemyślała dokładnie charakter swojej postaci, aby posiadała słabe i mocne strony. Należy przy tym pamiętać, że pewne pomysły względem waszych postaci mogą wykluczyć je z możliwości pełnienia służby w realnym departamencie. 
      Za frakcje odpowiedzialni są; @Wiesiu to do niego należy kierować wszelkie pytania na temat frakcji.
  4. Tachi polubił odpowiedź w temacie przez Karach w Regulamin Life Invader   
    Od dzisiaj wchodzi zakaz jakiegokolwiek promowania erotyczności czy innych tego typu rzeczy. Lifeinvader to nie portal pornograficzny, aby wrzucać tego typu zdjęcia a mimo upomnień nadal nie potraficie tego przestrzegać. Status PRO na lifeinvader nadawany będzie jedynie celebrytom i osobom ze strefy cywilnej. Koniec z promowaniem swoich discordów typu onlyfans etc. Trollkonta będą stale banowane, bo też jest mega wielki wysyp tego i trollposty czy inne tego typu wpisy także będą usuwane - więc nie zdziwcie się jeżeli wasz post albo chociażby strona będzie wyrzucona kiedy nie potraficie dostosować się do czegoś.
  5. Tachi polubił odpowiedź w temacie przez Matrzak w Changelog #41 Aparat, pogoda, areszt, automatyczne pedy i więcej   
    Aparat, pogoda, areszt, automatyczne pedy i więcej
    Wstęp
     
    Cześć! Przez ostatni czas pracowaliśmy dla was nad kolejnym update'm wprowadzającym gammę ciekawych urozmaiceń dzięki którym wasz pobyt na Vibe Roleplay będzie jeszcze bardziej ciekawy.
    Do tego celu zaimplementowaliśmy nowe rozwiązania które na pewno rozwiną waszą rozgrywkę o nowe przeżycia, doświadczenia - jednym z tych rozwiązań jest niżej opisany aparat w telefonie.
    AltV udostępnia nam możliwość screenshotowania gry jednak wymaga to zapytania was... graczy o pozwolenie do wykonywania takich akcji przez skrypt przy wejściu na serwer. Cenimy wasze zdanie i prywatność dlatego nie wymagamy akceptacji tego podpunktu, proszę miejcie jednak na uwadze to że przy pominięciu/odrzuceniu uprawnienia funkcjonalnośći stricte związane ze zdjęciami zostaną dla was zablokowane 
    Aparat w telefonie
     
    Pierwsza nowość która pojawi się na serwerze wraz z wejściem tej aktualizacji jest aparat w telefonie. Pozwoli on nam zarejestrować naszą rozgrywkę robiąc zdjęcia przednim lub tylnym obiektywem, może warto zacząć rejestrować te nocne wypady poza miasto? 😄 

    Aparat w trybie kamery tylnej (zdjęcia normalne) pozwala zoomować obraz gdzie tryb przedni (selfie) pozwala obracać dłonią aby uchwycić zdjęcie zarówno z przodu jak i profilu, dłoń można również podnosić do góry oraz do dołu aby uchwycić najlepszy kąt na nasze zdjęcie!

    Po zrobieniu zdjęcia dostajemy po chwili jego podgląd w telefonie oraz opcje zapisu.
     
    Galeria zdjęć
     
    Wykorzystując wcześniej wspomniany aparat w telefonie możemy zapisać zrobionego selfiaka czy też zwykłe zdjęcie. Po zrobieniu tego odwiedzenie panelu gracza zaskoczy nas nową sekcją, jaką jest galeria zdjęć. To tam możemy podejrzeć, usunąć czy pobrać stworzone zdjęcie.
    Myślimy że sam aparat jest bardzo ciekawym urozmaiceniem zwykłej gry lecz w bliskiej przyszłości zapisane fotki będziecie mogli podejrzeć z poziomu samego telefonu - dodatkowo w planach mamy urozmaicić SMS'y o wysyłanie wcześniej zapisanych zdjęć.
     
     
    Zapisywane komponenty broni
     
    Osoby które miały możliwość korzystać z broni i ich opcjonalnych komponentów raczej w większości są zgodne - aktualny system był męczący i denerwujący kiedy raz kolejny musieliśmy nakładać n-tą modyfikacje jednocześnie spamujac chat zbędnymi narracjami.
    Wiemy, późno 😄... ale jednak z dniem wejścia aktualizacji zakładana modyfikacja zostaje zapisana a wyciągana broń będzie automatycznie wyposażona we wcześniej zapamiętane dodatki.
    Bronie posiadające modyfikacje w ekwipunku dostają również guzik dzięki któremu zdejmiecie te wszystkie ulepszenia a one same w postaci przedmiotów wrócą do waszego ekwipunku
     
    Widget pogodowy
     
    Kolejnym smaczkiem który ujednolici naszą narracje jest widget pogodowy w telefonie, pogoda... jak już wiemy zsynchronizowana jest z tą jaka aktualnie jest w Los Angeles lecz przez ostatnie miesiące zauważyliśmy pewną specyficzną tendencje - wielu z was błędnie odgrywało aktualną sytuacje pogodową, błędnie wplatała ja do swojej rozmowy, ale umówmy się... komu chce się minimalizować grę aby googlować jak to tam na zachodzie aktualnie jest? No właśnie, nikt.
    Bierzmy jednak na poprawkę to że pogoda może być kontrolowana przez administracje (a widget pod takie sytuacje również został przystosowany) dlatego telefon jest jedynym źródłem informacji pogodowych które bez zastanowienia możecie używać podczas swojej narracji.
     
    Rework więzienia
     
    Aktualizacja przynosi nam również zmiany związane z półświatkiem przestępczym, zgodnie z tą bardzo starą dyskusją odchodzimy od aktualnego założenia więziennictwa na rzecz systemu minutowego, zero kaucji - gracz zostaje automatycznie wypuszczony po odbyciu swojej kary, czas nalicza się będąc na serwerze a felony zostaje ograniczone do jednego na areszt (członek ekipy może naliczyć dodatkowe felony w przypadku poszczególnych incydentów). Zostajemy przy założeniu 5 felony = wyrok dożywocia.
    Tymi zmianami celujemy również w bardziej aktywne rozgrywanie RP podczas spędzania czasu /za kratami/ w co wprowadzą was opiekuni frakcji w najbliższym czasie... oczekiwać możecie również na nowy, dostosowany Penal Code.
     
    Interaktywne pedy
     
    Nie jest tajemnicą to że najwięcej graczy gromadzi się na serwisie w godzinach wieczornych - aktywność biznesów jest wtedy większa i każdy może zaspokoić swoje wirtualne potrzeby.
    Jednak uciążliwy momentami może być brak dostępu do podstawowych funkcjonalności poza godzinami szczytu, przez to przychodzimy do was z interaktywnymi pedami! Od teraz administrator może ustawić peda (bez funkcjonalności), peda barbera oraz peda chirurga. Tak jak widać to na zdjęciu pedy z przypisanymi funkcjonalnościami czekają na naszą wiadomość. Złożenie zdania ze słowem kluczowym dla danego peda otworzy nam odpowiedni skrypt np. "Dzień dobry, zastanawiam się nad nową fryzurą, mógłbym zobaczyć katalog?" otworzy skrypt fryzjera przy pedzie typu barber
     
     
    Ped typu barber - Pozwala uruchomić skrypt fryzjera w momencie kiedy nie ma aktywnego żadnego innego biznesu typu barber
    Ped typu chirurg - Pozwala (do 10h lub 20h jeżeli mamy konto premium) wprowadzić zmiany w wyglądzie naszej postaci
    DriveThru
     

     
     
    Podobnie jak w przypadku interaktywnych pedów - gracze również cierpią na brak biznesów gastronomiczny poza godzinami wieczornymi. Wychodzimy do was z alternatywą w postaci automatycznego drivethru. Wystarczy że na serwerze zabraknie graczy na duty grupy o charakterze gastronomicznym a automatyczne sklepy pojawią się w odpowiednich miejscach.
     
     
    Myjnie
     

     
     
    Wszystkim nam dobrze znane myjnie również wracają po poprawkach optymalizacyjnych, działają one dokładnie tak samo jak poprzednio - automatyczny skrypt uruchomi się kiedy samochód wjedzie na żółty marker myjni.
     
     
     
     
    Inne mniejsze zmiany
    Dodano możliwość zapamiętania 2FA w panelu gracza /biznesy nie nalicza teraz graczy będących AFK Dodano synchronizacje czasu w interiorze z zewnętrznym Dodano takegun dla LEA (/tg - wyciaga bron długą, /tg 1 - wyciąga less lethal) Ikonka wiadomości SMS w telefonie została rozszerzona o informację o tym, ile z nich mamy nieodczytanych (kliknij!), a nieodczytane wiadomości w telefonie zostały wyróżnione w zakładce konwersacji Dodano przycisk w /drzwi info który pozwala usunąć wszystkie obiekty w interiorze (wymaga uprawnień menadżera interioru) Dodano komendy /lme i /ldo które pozwalają na wysłanie /me oraz /do o dwukrotnie większym zasięgu Dodano możliwość zmiany nazwy karty kredytowej z poziomu ekwipunku Usunięto problem z wsiadaniem do pojazdu grupowego, który został graczowi udostępniony przez /v udostepnij - teraz nie trzeba już wsiadać od strony pasażera Naprawiono błąd związany z niezniszczalnymi pojazdami Dodano możliwość zaciągania hamulca ręcznego za pomocą menu interakcji (Z) Wodowanie pojazdu kończyć się teraz będzie całkowitą jego destrukcją Sporo automatycznych narracji /me zostało przeniesione na /ame Zmiany w hotelach /hotel zamknij - zamyka drzwi do pokoju hotelowego, tym samym uniemożliwia wejście do niego przez niechcianych osobników możliwość wejścia do pokoju hotelowego innego gracza jeśli: gracz jest online, pokój nie jest zamknięty, znasz jego numer i znajdujesz się w markerze prawidłowego hotelu (/hotel wejdz [nr pokoju]) dodatkowa komenda /hotel pokoj pokazująca nasz obecny numer pokoju w danym hotelu Dodano notyfikację o rozpoczęciu audycji /news lub /wywiad (cooldown 20m na postać gracza) Naprawiono ikonkę kasyna, teraz wyświetla się poprawnie Odrzucenie i akceptacja wyceny posiadają teraz unikalne ikony notyfikacji
     
    Developerzy którzy przyczynili się do powstania aktualizacji:
    @Matrzak @MyNick @Toyer  @Mario @KoruS@LordSokol
     
    Zmiany planowo maja wejść w życie dnia 16.04.2022
  6. Tachi polubił odpowiedź w temacie przez MyNick w Changelog #43: Pod czujnym okiem   
    System Monitoringu Miejskiego i Shotspotterów
     
    Wraz z aktualizacją na serwer wprowadzony został system monitoringu miejskiego i shotspotterów, które rozmieszczone zostały w kluczowych miejscach rozgrywki - stacjach benzynowych, placówkach rządowych, ruchliwych parkingach i miejscach rozrywki.

    Popełnienie zbrodni w pobliżu kamery monitoringu informuje policję o popełnianym przez nas czynie (kradzieży auta, podpaleniu), a w wypadku shotspottera - oddanych strzałach.

    Jeżeli budynek grupy (parking, komis samochodowy itd.) wyposażony jest w system monitoringu, zgłoszenie zostanie również wysłane z ramienia ochrony budynku.
     
    Monitoring Live
     
    Do systemu monitoringu miejskiego dodany został także podgląd live. Funkcjonariusze frakcji z odpowiednimi permisjami, będą mogli obserwować na żywo różne miejsca na mapie i odgrywać rolę dispatchera, a także zapewniać wsparcie pozostałym członkom. 

    Kamery posiadają możliwość zoomowania oraz obrotu podobnie jak lornetka, jednak ograniczone są one do konkretnego pola widzenia.
     
     
    Pomniejsze zmiany & Bugfixy
    - Dodano nowe animacje
    - Dodano tryb automatycznego chodzenia pod F4
    - Zwiększono spalanie pojazdów
    - Obniżono cenę paliwa na stacji, teraz kosztuje $19/l
    - Naprawiono błąd związany z extrasami, który powodował zatrzymywanie się pojazdu.
    - Naprawiono krytyczny błąd związany z brakiem możliwości zalogowania się podczas pobytu w więzieniu.
    - Naprawiono błąd, który blokował dziuple przed wypłacaniem pieniędzy jeśli wypłata miała mieć miejsce po restarcie serwera.
    - Naprawiono błąd, który nie pozwalał graczom na opuszczenie hotelu.
    - Naprawiono błąd, który sprawiał że każdy gracz będący w grupie mógł wypłacić pieniądze z parceli bez względu na posiadaną flagę.
    - Parcele od teraz mogą być przypisane tylko do budynków grupowych.
    - Naprawiono display i zapis tekstury ciała na ciuchach.
    - Otrzymane wiadomości w telefonie logują się od teraz w logach.
    - Nielegalny imigrant nie może już wyrobić dokumentów, ani nie podejmie pracy z ramienia urzędu.
    - Nielegalny imigrant nie zakupi już auta w salonie samochodowym.
    - Nielegalny imigrant nie zakupi już domu w inny sposób niż poprzez drugiego gracza.
    - Naprawiono błąd, który powodował że MDT nie działało po zmianie postaci
    - Poprawiono błąd który uniemożliwiał świeżo stworzonym postaciom korzystać z przesuwania animacji przy pierwszym logowaniu
    - Poprawiono błąd który powodował że animacje wrzucały gracza pod ziemię
    - Poprawiono błąd który usuwał kolizję gracza w wypadku gdy ten zbyt często zmieniał postać.
    - Poprawiono błąd który powodował że interiory pochodzące od Rockstar nie ładowały się poprawnie.
    - Poprawiono błąd który powodował, że style chodzenia nie aktywowały się za pierwszym razem.
    - Poprawiono błąd który powodował, że style chodzenie nie zapisywały się poprawnie.
    - Poprawiono błąd który powodował, że style chodzenia znikały po wywołaniu /aspawn na gracza.
    - Poprawiono błąd który uniemożliwiał graczom wejście do kreatora postaci.
    - Poprawiono błąd który powodował podwójne renderowanie się mapy i nazw ulic.
    - Poprawiono błąd który powodował podwójne renderowanie się MDT.
    - Poprawiono błąd który inicjował anticheat clientside'a dwa razy.
    - Poprawiono błąd który powodował fade out ekranu przy wchodzeniu do kreatora postaci.
    - Poprawiono błąd który powodował przenoszenie się ID ciuchów pomiędzy postaciami przy korzystaniu z ich zmiany.
    - Poprawiono błąd który powodował przenoszenie się makijażu pomiędzy postaciami
    - Gracz poprawnie synchronizuje teraz swoje labelki i wygląd w przypadku otrzymania /aspawn
    - Poprawiono brak notyfikacji na temat dostępności interaktywnych pedów.
    Zmiany zostaną wprowadzone w dniu 11.05
     
  7. Tachi polubił odpowiedź w temacie przez MyNick w Changelog #44   
    Pomniejsze zmiany

    - Komisy samochodowe mogą korzystać teraz z komendy /komis wycena [pieniądze] aby ustawić cenę sprzedaży pojazdu przypisanego pod panel, a następnie sprzedać go z pomocą /o pojazd.
    - Dodano komendę /komis cena, która pozwala graczowi na sprawdzenie ceny pojazdu w komisie jeśli została ona ustawiona.
    - Poprawiono błąd, który pozwalał graczom na spawnowanie aut, które już do nich nie należały.
    - Naprawiono usuwanie uprawnień do pojazdu w dashboardzie gracza.
    - Pojazdy startowe ponownie posiadają rejestracje.
    - Dodano możliwość ściągnięcia i ponownego montażu tablic rejestracyjnych z pojazdu za pomocą skrzynki z narzędziami, przy skorzystaniu z komendy /v plateoff.
    - Pojazdy bez tablic nie wyświetlają już losowych tablic.
    - Pojazd z ściągniętymi tablicami wyświetla się teraz jako "brak tablic" w ALPR.
    - /v rejestracja wyświetla teraz stosowne /do odnośnie braku tablic.
    - Dodano ostrzeżenie OOC informujące o możliwym FCK z powodu przedawkowania wspomagaczy.
    - Dodano dwa kolejne ostrzeżenia IC informujące o stanie zdrowia naszej postaci w wyniku zażywania wspomagaczy.
    Zmiany zostaną wprowadzone w życie 12.05
  8. Tachi polubił odpowiedź w temacie przez KoruS w Changelog #45 : Nowe /drzwi info oraz zmodernizowane sklepy 24/7!   
    Siemka!
    Mam przyjemność zaprezentować Wam ostatnie kilka dni naszej pracy! Poniższe zmiany dotyczą głównie zmian wizualnych oraz mają za zadanie umilić korzystanie z paneli. Tym razem na tapetę wzięliśmy wszystkim dobrze znane /drzwi info oraz sklepy 24/7. Rzućcie okiem niżej, co dla Was przygotowaliśmy!
    Dashboard — Panel zarządzania interiorami (wykonali: @KoruS i @MyNick)
    Po zawianiu aktualizacji na serwer będziecie mogli odnaleźć nową zakładkę w dashboardzie, sygnowaną ikonką domku. Dostęp do podstawowych informacji oraz zakupu obiektów będziecie mieć z dowolnego miejsca na mapie. Akcje pokroju dodawania / usuwania / edytowania uprawnień mieszkańców, czy zarządzania samym intkiem będą nadal wymagać Waszej obecności w jednym z blipów drzwi interioru. 
    Sklepy 24/7 (wykonali: @murdok i @KoruS)
    Jak wcześniej było wspomniane, drugim panelem, który doczekał się reworku był sklep 24/7. Poza zmianami wizualnymi sklep otrzymał długo wyczekiwaną wyszukiwarkę przedmiotów oraz możliwość zakupu wielu przedmiotów na raz — bez konieczności spamienia w przycisk zakupu.
    Pomniejsze zmiany
    - Drobne usprawnienia w panelach
     
    Aktualizacja zawita na serwer dziś (tj. poniedziałek, 16.05.2022r), po restarcie serwera.
  9. Tachi polubił odpowiedź w temacie przez Follove w #1 [MORDERSTWO] 06.05.2022   
    KRWAWE WESELE
    W piątek, 06.05.2022 roku, o godzinie 21:48 służby w mieście otrzymały niepokojące zgłoszenie od obsługi hotelowej. Dotyczyło ono czegoś 'strasznego' jak opisała to łącząca się z dyspozytorem 911 recepcjonistka lokalu. Na miejscu zjawiły się jednostki miejskiej policji. Zostały one zaprowadzone do wnętrza lokalu. W środku spora grupa przerażonych nietypową sytuacją ludzi, którzy byli jedynie gośćmi jednego z popularniejszych hotelów w mieście. Naomi Taylor, pracownik obsługi zaprowadziła departament do korytarza prowadzącego do różnych pokoi hotelowych. Uchyliła drzwi pokoju numer 1, ku ich zdziwieniu na podłodze leżała nieprzytomna, młoda kobieta. Funkcjonariusze od razu przystąpili do udzielenia jej pomocy medycznej, jednak bez skutku. Kobieta bowiem od kilku już godzin leżała martwa. Według zeznań recepcjonistki, przyszła ona wymienić jak zawsze ręczniki dla gości oraz przynieść świeżą pościel. Ofiara dopiero się zameldowała, stąd takie procedury hotelowe. Otwierając szafę, zauważyła kobietę, która opierała się o jej drzwi, wypadła ona wręcz na nią, następnie spoczywając na zimnych panelach. Przerażona kobieta, widząc, że departament zajmuje się denatką, od razu poszła po właściciela hotelu połączonego z restauracją Maxwell'a Colleman'a. Ku oczom funkcjonariuszy okazał się średniej postury, wysoki mężczyzna, ubrany w garnitur gorszego sortu. Mężczyzna przejął się zaistniałą sytuacją, zdecydowanie bardziej niż o trupa w szafie martwiąc się o reputacje jego lokalu. Na miejscu szybko zjawili się technicy oraz detektywi. Postarali się oni o zabezpieczenie miejsca zbrodni, a następnie przystąpili do pracy. Wstępnie udało im się ustalić, że ofiara nie broniła się. Zmarła prawdopodobnie z powodu ran kłutych na jej plecach. Trzy ciosy ostrym narzędziem. Nie widziała zabójcy, została zaskoczona, a następnie wsadzona pośmiertnie do szafy; co wnioskuje, że sprawca pośpiesznie próbował zatuszować ślady. Na miejscu nie odnaleziono żadnych odcisków ani narzędzia zbrodni. Kobieta nie miała nic na sobie poza pudrowo-różową sukienką oraz podrabianą biżuterią. Technik zauważył natomiast, że jej biżuteria była niekompletna, mianowicie brakowało jej prawego kolczyka. Przeszukanie pokoju nie przyniosło oczekiwanego rezultatu, a jedynie zaskoczyło departament. W jej prywatnej, damskiej torebce znaleziono sporą ilość gotówki, cztery portfele, jeden należący do ofiary, którą zidentyfikowano jako Misaki Lee, a trzy pozostałe do obcych mężczyzn. Znalazły się w pokoju również walizki pełne ubrań, kosmetyków, które sugerowały, że denatka dopiero zjawiła się w hotelu, jako druhna. Druhna, dla panny młodej.
     

     
    W hotelu bowiem wszyscy zameldowani goście, przyjechali do Los Santos, ze względu na ślub, który odbyć się miał w niedzielę. Narzeczeństwo Aria Washington oraz Hugh Miller zaprosiło gości do Los Santos, by wspólnie celebrować ich przyszłe małżeństwo. Matka panny młodej Laura Washington, zajęła się organizacją. To ona wynajęła cały lokal od czwartku (04.05) do poniedziałku (09.05). Większość gości pojawiła się właśnie pierwszego dnia, natomiast według zeznań denatka pojawiła się tam dopiero w dzień swojej śmierci, późnym popołudniem. Detektywi po rozmowie z właścicielem lokalu, pobrali kopię nagrań z kamer wewnątrz. Jak się okazało, kamery znajdują się w sali głównej oraz w lobby. Znacznie utrudniło to pracę, gdyż nagranie z korytarza hotelowego z pewnością łatwo wskazałoby zabójcę kobiety. Jedyny nietypowy moment, który zauważyli na nagraniach to, gdy denatka była sama. Sama w lobby, używając swojego starszego smartphone, by wykonać jakieś połączenie. Co ciekawe, telefonu nie było ani przy niej, ani w jej pokoju. Departament przekierował swoją uwagę na to. Postanowili sprawdzić czy Misaki Lee posiada zarejestrowany na siebie numer telefonu. Bingo. Odnaleźli numer, zalecili namierzenie go. Szybko okazało się, że telefon jest nadal gdzieś w budynku bądź w jego okolicach. Jeden z detektywów postanowił zadzwonić, co przyniosło oczekiwany rezultat. Usłyszano dźwięk dzwoniącego telefonu wydobywający się gdzieś z okolic sali głównej. Pod ladą znaleziono telefon, a obok niego masę innych prywatnych przedmiotów. Od razu przesłuchano w tej kwestii właściciela, który stwierdził, że to jeden z jego pracowników musiał go tam położyć, gdyż tam właśnie zostawiają zwykle znalezione przedmioty gości. Telefon sam w sobie jest całkiem normalny. Ozdabiany przez złote etui na tyle. Po próbie odblokowania go, pokazała się możliwość wpisania czterocyfrowego pinu. Zaraz to na ekranie wyskoczyła informacja o słabej baterii, piastującej się na 4%. Telefon został więc zabezpieczony przez techników jako dowód w sprawie. Na ten moment ustalono, że przed śmiercią, o godzinie 19:41 ofiara wykonała z niego swoje ostatnie połączenie na numer zarejestrowany na Louis'a Hurt'a. Połączenie trwało zaledwie cztery minuty.
     

     
    Departament postanowił ustalić kim konkretnie są goście hotelu oraz do kogo należą portfele i dokumenty znalezione tuż przy ciele ofiary. Wytypowano w ten sposób trzy osoby: Hugh Miller, Ernest Miller, Jack Colleman. Wszystkich przebywających w budynku uznano za podejrzanych. Rozpoczęto wstępne przesłuchania oraz sprawdzono gości pod lampą UV, by wykryć ich jakiekolwiek powiązanie z denatką. Ta druga opcja niestety nic nie dała. Ktokolwiek zabił druhnę, był dokładny. Wbrew pozorom było to przemyślane, a jedynie wrzucenie jej do szafy miało nakierować departament na myślenie, że wszystko działo się w pośpiechu. Udało ustalić się, że nie wiele osób znało druhnę. Rodzina, która organizowała ślub należała do bogatszych, ciężko w związku z tym o racjonalnie powiązanie ich z denatką, która miała kiepską pracę w zwykłej knajpie w Sacramento. Pojawiała się ciągle narracja o tym, że ona tu nie pasowała. Wyrzuty, że została zaproszona. Zaproszona przez pannę młodą. Według zeznań jej narzeczonego, znały się z młodości. Był zdziwiony, że ta wybrała ofiarę na druhnę, ale nie chciał wywoływać kłótni tuż przed najważniejszym dniem jego życia. Wszyscy goście z listy przedstawionej przez właściciela zgadzali się poza jednym. Jack Colleman, najlepszy przyjaciel pana młodego i jego drużba zniknął. Departament postanowił rozejrzeć się w innych pokojach. Już czuli, że znajdą zaraz drugie ciało, gdy w pokoju numer 3 odnaleźli w pół przytomnego mężczyznę. Woń alkoholu czuć było od niego na kilometr. Jego koszula była w fatalnym stanie, a on sam ledwo kontaktował z rzeczywistością. Wezwano do niego zespół medyczny, który wstępnie ustalił, że został czymś odurzony. Sam zainteresowany twierdził, że nie pamięta co się wydarzyło, a jedynie, że wypił jednego drinka. Przeprowadzono testy narkotykowe, które potwierdziły obecność GHB w jego krwi. Było to bardzo nietypowe, gdyż nic nie wskazywało na obecność narkotyków podczas imprezy. Nikt inny nie wydawał się być pod wpływem czegokolwiek innego jak alkoholu. Zdecydowanie zwróciło to uwagę detektywa. Zebrał on wszystkie dane kontaktowe od gości, zabezpieczył wszelkie dowody. Będzie się kontaktować w celu przesłuchań, gdyż nikt nie wydaje się być niewinny.
     


    Dodatkowe screeny z dzisiejszej gry:
     
    Całe morderstwo zaplanowane jest jako kilkudniowy event.
    Podziękowania dla osób, które wzięły udział z ramienia
    event team i poświęciły swój czas:
    @Teddy.
    @Azzi_24
    @Diducha
    @Krejzi
    @Kbvcpr
    @Majstik

     
  10. Tachi polubił odpowiedź w temacie przez MyNick w Changelog #42: Nie igraj z ogniem   
    Skryptowe podpalenia


    Wraz z aktualizacją na serwer trafia system podpaleń. Podpalenia może dokonać każda osoba posiadająca pełen kanister z benzyną, pod warunkiem, że w danej chwili na serwerze znajduje się trzech strażaków na służbie. Po kliknięciu odpowiedniego przycisku w ekwipunku, przy posiadaniu kanistra, musimy rozlać benzynę w czterech punktach, które będą tworzyły obszar naszego pożaru.

    Utworzenie jednego punktu trwa dziesięć sekund, a po utworzeniu czterech uzyskujemy możliwość podpalenia obszaru, za pomocą zapałek lub zapalniczki, klikając odpowiedni przycisk w ekwipunku.

     
    Zagrożenia

    Podpalenie niesie również ze sobą konsekwencje. Wszystkie osoby, które znajdują się w interiorze w którym szaleje ogień, będą po minucie tracić stopniowo zdrowie aż do uzyskania statusu BW na skutek zadymienia. Jeżeli interior, nie zostanie ugaszony przez służby Fire Department w ciągu godziny, ulegnie spłonięciu i będzie niemożliwy do użytku, do restartu serwera.

    Wraz z interiorem spłonie również zawartość schowka, sejfu oraz wszystkie auta znajdujące się w interiorze, na skutek czego utracą kontrakty ubezpieczeń. Przed spłonięciem będziemy mogli uchronić się z pomocą zabezpieczeń przeciwpożarowych - alarmu i zraszaczy.
    W wypadku pojawienia się ognia w naszym interiorze, alarm powiadomi w ciągu dwóch minut służby porządkowe, a zraszacze - w zależności od poziomu - wydłużą czas palenia się interioru oraz zredukują ilość środków gaśniczych potrzebnych do ugaszenia pożaru.
    Nowe zgłoszenia
     
    W związku z powyższymi zmianami, zaszła potrzeba również na utworzenie nowego typu grupy - Medical - tak, aby obecne grupy świadczące usługi medyczne, nie wliczały się w potrzebną do rozpoczęcia pożaru, ilość strażaków na duty, ze względu na współdzielenie typu Fire.

    Grupa o typie Medical otrzymała również swój własny typ zgłoszeń pod /911 tak aby rozdzielić zgłoszenia w których wymaga jest pomoc medyczna od tych dotyczących pożarów i ich ofiar.

    Członkowie grupy o typie Medical mogą również samodzielnie oferować innym graczom oferty operacji plastycznych, pozwalających na zmianę wyglądu naszej postaci do 100h przegranych na niej. Odświeżeniu uległ również panel /911, który został całkowicie przepisany.
    Webhook Discord
     
    Do panelu grup trafiła również możliwość ustawienia Webhooka Discord. Osoby z uprawnieniami lidera będą mogły ustawić webhook grupy, za pomocą którego bot codziennie o północy będzie wysyłał wam, na wybrany przez was kanał Discord, powiadomienia dotyczące czasu duty, ofert i uzyskanego dochodu przez poszczególnych pracowników.

    Utworzyć webhooka możemy, wchodząc na nasz serwer Discord -> ustawienia -> integracje i wybierając opcję "stwórz Webhook". Wybieramy kanał, na który będą przychodzić powiadomienia, a następnie kopiujemy adres URL webhooka, który wklejamy w przeznaczonym do tego miejscu w panelu.

     
    Pomniejsze zmiany

    - Przepisano notyfikacje na nowy wygląd oraz dodano do nich timer.
    - Dodano wyszukiwarkę kontaktów do listy kontaktów.
    - Przyjęcie połączenia alarmowego jako grupa Fire nie wyrzuca już błędu o braku pojazdu.
    - Zdjęcie statusu BW przez admina ustawia teraz HP na 100%.
    - Ładowanie słowników animacji zostało znacznie przyśpieszone.
    - Kanistry z benzyną nie zostawiają już łusek.
    - Drobne zmiany optymalizacyjne.
    - Od teraz wiadomości na chacie OOC grupy zawierają również ID gracza, tak jak miało to miejsce dotychczas na lokalnym chacie OOC.
    - Drobne poprawki gramatyczne w uprawnieniach grupowych.
    Zmiany wejdą w życie wraz z restartem 25.04.2022
     
  11. Tachi polubił odpowiedź w temacie przez Czarna Zjawa w [GRA/Postiv] Parku Gaming   
    Link do Twojego konta globalnego:  https://forum.v-rp.pl/profile/2842-parku-gaming/
    Nazwa postaci na którą nałożono karę: 
    Rodzaj kary: Ban
    Powód nałożenia kary: Perfidne przekazywanie pojazdu (Argento UID 40103) innemu graczowi po to, by utrudnić jego przekazanie po wygranej rozprawie drugiej stronie konfliktu IC. Celowa przedśmiertna, zaplanowana sprzedaż wozu w celu utrudnienia gry.
    Członek ekipy nakładający karę: @Positiv
    Wyjaśnienie sytuacji:  Witam wszystkich tutaj zgromadzonych i życzę smacznego popcornu!
    Zacznę od początku, nie wiem dlaczego nasz szanowny supporter @Positiv wklepał mi bana, nie wiedząc o co chodzi. Twoje perfidnie przekazane auto celowo zaplanowane przedśmiertnie mija się całkowicie z twoim celem. Auto został przekazane przez jednego z członków administracji z powodu, gdyż osoba Ava Li ( @_Panda_) spłaciła mi pojazd w całości za nim wpisałem CK, więc trochę nie fer byłoby z mojej strony kiedy ta osoba był by stratna około 200 tysięcy (w przeliczeniu codziennej gry po kilka godzin przez dwa tygodnie). Nie wiem skąd wziął ci się ten powód Bana, który według mnie i wielu osób jest dość absurdalny. Tak samo gra, która przeszła z dramy OOC wywołanej próbą przekazania majątku przez moją postać kiedy byłem tego nie świadom, na drogę IC w której ty pomagałeś grać coś co nie było nigdzie i nigdy zawarte ani IC, ani w informacjach komisu, czyli kupowane auto za moje odłożone pieniądze jest własnością komisu, zauważmy, że pomysł ze strony Semiona ( @rusek) wyszedł dosłownie kilka dni jak nie tydzień po zwolnieniu mnie OOC z komisu, a chyba normalną rzeczą jest to, że jeśli zostałem zwolniony to auta kupione za moje pieniądze wracają ze mną, sam Cinthia odpisywał mi je z komus wszystko wtedy było przy @I3uLwers który wie o akcji z Sultanem RS który znalazł się na moim koncie. A przyznam, że przy podpisywaniu umowy IC z komisem było grane czy nie ma żadnych haczyków, odegrane zostało że nie możecie to wykopać z logów, jeśli będzie potrzeba sam to wykopie, nie informował mnie ani IC ani OOC że auta są komisu, jego wytłumaczenie było uwaga cytuje "To chyba normalne że każda spisana umowa jest na komis i auta są komisu" no normalne w świecie IRL którego większość z was nie zna, ale to jest gra, a odgrywanie coś typu "umowa została spisana" nie widzę tutaj dowodów na to że auto ma być komisu, sam skrypt komisu nie jest dopracowany, a ludzie grający tam po prostu rozwalają gospodarkę a czym? Przykład Jester Classic 110k salonowo w komisu skupują go po 50/60k, zarobek około miliona na serwerze RP w ciągu tygodnia to nie jest raczej normalna kwota, ale mniejsza o to.

    Przejdę do drugiej sprawy, która jest również powiązana z moją karą, a chodzi tutaj o blokadę postaci prawowitego właściciela Argento Ava Li ( @_Panda_ ) pozwolę sobie wyciągnąć powód blokady postaci koleżanki.
    Sprzedaż pojazdu Argento UID 40103 do komisu gdy drogą IC jest ono zajęte przez sąd jako rzecz o którą toczy się rozprawa. Współpraca z innym graczem w perfidną przerzutkę pojazdu byle druga strona nie mogła ugrać rozprawy.
    Powiedz mi szanownym @Positivskąd ty masz informację, że my niby przerzucamy auto, człowieku jak ja mogłem przerzucić auto mając zablokowaną postać? Tutaj to ty wykazywałeś się brakiem szacunku do gry oraz niechęcią grania bo nie chciałeś poczekać do 22 aby wszystko rozwinęło się drogą IC bo śpieszyłeś się do pracy, powiedziałeś mi że mam grać teraz bo nie będziesz czekał, to jest zachowanie supporta dającego przykład? Po prostu chciałeś to wygrać wiedząc że ja nie znam się na prawie, zmuszając mnie tym samym do gry.

    Jeszcze jedno, skoro Argento zostało zajęte sądownie, to czekam na ss akcji z tego z godziną i datą z tamtego dnia kiedy one było zajęte, bo nie mogło zostać, a wiesz czemu? Bo było w pewnym warsztacie na ściemnianiu szyb, więc twoje powody na mnie i na Pande są strasznie naciągane a wygląda to wręcz jakby.... nie powiem tego bo niestety tutaj nie istnieje coś takiego jak wolność słowa 😉

    Moim zdaniem jeśli byłbyś naprawdę w porządku napisałbyś do mnie na priv aby dowiedzieć się dlaczego się tak stało, tym bardziej kiedy dajesz mi bana bo postaci nie możesz zablokować Negativ od dzisiaj twoja nowa ksywka. No więc nie oszukujmy się ale to wygląda tak "jak ktoś chce kogoś upierdol**** to to zrobi nie ważne w jaki sposób"

    A co jest w tym wszystkim najlepsze? Dowiedziałem się o tym banie dopiero teraz, ponieważ przez cały tydzień nie grałem bo miałem inne zajęcia w tym czasie, a kiedy po ciężkim tygodniu pracy chcesz wyczilować bombe na klimaciku a tu wchodzisz i ban o którym nie masz kompletnego pojęcia.

    Ewentualne screeny/świadkowie: @kage- @papiko33 @Krukovsky @_Panda_ 
  12. Tachi polubił odpowiedź w temacie przez boa w Podatek od nieruchomości   
    Moja propozycja to wprowadzenie podatku od nieruchomości. Obecnie na serwerze nie ponosimy żadnych kosztów z tytułu posiadania nieruchomości co przekłada się na to, że ludzie mają po kilkanaście interiorow, które czasami najzwyczajniej w świecie nie są używane blokując tym samym niektórym możliwość aranżacji nieruchomości na jakiś projekt lub przystosować go na mieszkanie.
    Sam fakt wprowadzenia podatku doda smaczku i zmusi ludzi do mądrego zarządzania swoimi finansami, bo uważam że relatywnie za większą i lepiej usytuowaną nieruchomość powinno odprowadzać się większe opłaty. 
    Pieniądze z tego źródła można by poświęcić choćby na inwestycje w szpital i straż pożarna lub inne ciekawe projekty w których nakład pracy wkładany przez graczy nie jest adekwatnie wynagradzany.
    Dodam jeszcze że moim skromnym zdaniem jest to dobry sposób na nałożenie pewnych sankcji na handlarzy nieruchomości oraz sposób na fabularne wytłumaczenie, dlaczego nieruchomość znikają z postaci po dłuższym czasie nielogowania się w grze. Nie płacenie podatków = zabraniem nieruchomości.
  13. Tachi polubił odpowiedź w temacie przez GEBI w [Warsztat] Fuentes Workshop   
  14. Tachi polubił odpowiedź w temacie przez GEBI w [Warsztat] Fuentes Workshop   
    Dźwięk pracujących pomp i ryk silników V8 - to właśnie Fuentes Workshop.
    ''Somos siempre los primeros''
     
     
    Warsztat samochodowy założony w 2022 roku przez Roberta Fuentes. Były pracownik poważanego warsztatu na Davis postanowił opuścić dotychczasowe miejsce pracy i spełnić swoje marzenie o przeróbce samochodów na skaczące potwory. Cukierkowe barwy, bogato zdobione wnętrza, lśniące w słońcu szprychy a wszystko to z rąk ludzi z pasją. Początkowo warsztat nie przynosił ogromnych kokosów - najpierw trzeba było wbić się na scenę tuningową pod inne, wcześniej otwarte biznesy. Jednak z czasem mieszkańcy Santos, widzący kolumny przyjeżdżających na trzech kołach samochodów zainteresowali się tematem low' co przyniosło pierwsze, poważne zyski. 
                                               
    Zacznijmy od tego co to jest lowrider i skąd się wywiódł...

    Samochód o niskim zawieszeniu posiadający zmodyfikowany układ hydrauliczny.
    Tak przerobiony układ pozwala na dosłowne ''położenia'' pojazdu na ziemi.
    Hydraulika pozwala na skoki pojazdu przez to lowridery są nazywane ''skaczącymi samochodami''.
    Lo-lo pojawiły się w USA na początku lat 30-tych za sprawą meksykańskich emigrantów, którzy zmieniając wygląd samochodów chcieli pokazać swoją latynoską odrębność w społeczeństwie.




    Lowrider często otrzymuje wizualnie wiele zmian od swojego właściciela, ale prawdziwy lowrider jest identyfikowany przez jego technikę i umiejętności. Podczas konwersji osie pojazdu są najpierw stabilizowane, aby później mogły amortyzować skoki i inne obciążenia. Po zakończeniu tego pierwszego kroku na każdym kole zamontowane są pompy elektryczne, które można obsługiwać niezależnie od siebie. Dzięki tym indywidualnie adresowalnym pompom można podnieść tylko jedną oś, a nawet tylko jedno koło, aby pojazd podskoczył.



     
    Ale czy to koniec możliwości  Fuentes Workshop?
     
    Klasyczne, skaczące samochody to nie wszystko.
    Czym byłoby życie bez wyróżniającego się motocykla w starym dobrym stylu?
    Są jeszcze na świecie ludzie, którzy stanowią przysłowiowy procent w pewnych kręgach motoryzacji.
    Dla wielu, wśród motocyklistów jeżdżących codziennie po drogach, gwiazdy sportu są wzorem.
    Wielu chce ich naśladować, lub choćby się do nich upodobnić.
    Dlatego twórcy maszyn customowych często szukają inspiracji w świecie motosportu.
    Już pierwsze amerykańskie cut-downy i bobbery przypominały ówczesne motocykle flatrackowe.
    Były po prostu połączeniem lekkiego i sprawnego podwozia z mocnym silnikiem i atrakcyjnym, nowoczesnym wyglądem.
    Amerykańskie Harleye i Indiany znacznie cięższe i wyposażone jeszcze w ręczną zmianę biegów i nożne sprzęgło wyglądały na ich tle jak relikt minionej epoki.
    Ale i one miały swoje zalety, pancerna budowa powodowała, że można je było naprawiać bez końca.
    Starą maszynę z demobilu albo z policyjnej wyprzedaży można było kupić prawie za grosze, a i części zamiennych było w bród.
    Harleye kupowano więc z pobudek patriotycznych albo ekonomicznych lub z obu powodów jednocześnie.
    Jak już miałeś takiego Harleya musiałeś zrobić z nim coś, by był szybszy.
    Najprostszym sposobem było pozbycie się zbędnego balastu, czyli ciężkich błotników, wielkich lamp i reflektorów i ewentualnie zastąpienie ich lżejszymi częściami z mniejszych motocykli.
    Przeróbki prowadzono oczywiście mając za wzór maszyny, które rywalizowały na amerykańskich owalnych torach.
     
     
    Przerabianie motocykli było szczególnie popularne w amerykańskich nieformalnych klubach motocyklowych, których członkowie rekrutowali się ze zdemobilizowanych żołnierzy i młodzieży z robotniczych osiedli.
    Byli to ludzie, którzy lubili wspólne wypady, ostrą jazdę i ostrą zabawę.
    By pogłębić swój wizerunek buntownika, dosiadali przerabianych motocykli.
    Początkowo zmiany miały na celu, jak wspomniałem wyżej, sprawienie, by motocykl stał się lżejszy i szybszy, z czasem ważne było również, by szokował swą formą.
    Przeróbki zaczęły przybierać coraz bardziej ekstremalne formy, a kiedy w latach 60. nastała era dzieci kwiatów.
    Niezwykle barwne malowania, psychodeliczne motywy zastąpiły wcześniejszy, właściwy dla bobberów brudny styl, gdzie maszyny malowano głównie podkładem lub innymi matowymi farbami i stosowano proste motywy ozdobne  formie scallopów, płomieni i klubowych emblematów.
    Powiedzmy sobie jeszcze czym różni się chopper od bobbera.
    Przede wszystkim oba te gatunki wywodzą się z tej samej bazy, czyli typowego ciężkiego amerykańskiego motocykla turystycznego.
    W bobberze przeróbki ograniczają się zazwyczaj do ulżenia konstrukcji przez usunięcie ciężkich elementów karoseryjnych i turystycznego wyposażenia.
    Bobber zachowuje seryjną postać ramy i w tamtych latach były to przeważnie ramy ze sztywnym tyłem, bo takie miała większość amerykańskich motocykli.
    Bobber ma też przeważnie koła i opony o jednakowej szerokości, choć jak zawsze zdarzają się wyjątki.
    Charakterystyczne dla bobberów są szerokie i lekko podwyższone kierownice, jak w motocyklach flattrackowych oraz takich, które ścigały się w rajdach przełajowych w latach 30. i 40.
    Chopper ma już zmodyfikowaną ramę, najczęściej również ze sztywnym tyłem, wydłużony widelec i jeszcze bardziej zredukowane elementy karoseryjne.
    Kierownica może przyjmować bardzo różne formy - może być szerokim i bardzo wysokim ape hangerem, prostym i węższym drag barem.
    We wczesnych chopperach popularne były małe siodełka zawieszone na sprężynach dla kierowcy i wyścigowe "poduszeczki" przymocowane wprost do tylnego błotnika dla pasażera.
    Rury wydechowe bardzo często zadarte są wysoko do góry, a do mocowania bagażu i oparcie pasażera służy, często wysoki pałąk zwany sissy barem.
     
    Lokalizacja warsztatu.
     
    Budynek warsztatu mieści się przy Innocence Blvd w dzielnicy Strawberry. W godzinach wieczornych słuchać z budynku cięcia stali oraz warkot silników. 
    Przez okna błyskają promienie pracujących spawarek zaś z tyłu budynku chodzą wentylatory filtrujące powietrze w budynku.



    ''Somos siempre los primeros''
     
     
  15. Tachi polubił odpowiedź w temacie przez KIRAGA JEŻOZWIERZ w Role-playowy savoir-vivre   
    Cześć, zakładam ten temat po to by przedstawić niektórym osobom pewien mało utarty schemat. Bywają na serwerze sytuacje, które zniechęcają i odrażają nowych graczy, albo graczy którzy kreują barwne i niecodzienne postacie. Wszystkie przedstawione sytuacje co prawda są zgodne z zasadami role play, ale "szanowani" gracze od tego stronią. Myślę, że warto się z tym zapoznać.
    1. Disgusting role play
    Role play jest po to, by robić rzeczy na które prawdziwy świat nie pozwala. Brakuje nam milionów na koncie, trzech firm zarejestrowanych w urzędzie, karabinu maszynowego albo nie odważymy się być płatnym zabójcą, naturalna kolej rzeczy. Jesteś przecież zwykłym, ułożonym gościem, który nigdy nie uderzyłby kobiety. Wyobraź sobie, że w świecie role play powinno być tak samo. To co teraz napisze zabrzmi komicznie, wielu się z tym nie zgodzi, ale takie są realia. Jeśli chcesz zgwałcić trzeciego gracza albo wlać mu benzynę przez lejek do dupy, a następnie wrzucić zapałkę zapytaj go o zgodę. Istnieje masa fobii społecznych, a także kwestii podglądowych przez co druga osoba przed monitorem może poczuć się niekomfortowo. Nawet nie chodzi o samą kwestie gwałtu, który potrwa w grze dwadzieścia minut, ale o sam fakt, że nie każdy będzie chciał później odgrywać postać zgwałconej kobiety. Myślę, że to cholernie nieprzyjemne. Gramy w tą grę dla przyjemności. Istotnym jest, że garstka osób by to pociągnęła. Ale trzeba brać pod uwagę to, że nie wszyscy to stara gwardia. Tylko garstka podoła z takim trudnym i ciężko zrozumiałym wątkiem fabularnym. Nie każ też nikomu jeść psich odchodów w formie szantażu, to raczej zrozumiałe.
    2. Granie na czyjąś niekorzyść w sytuacjach które tego nie wymagają
    Mamy 2021 rok, dziewięćdziesiąt procent odgrywanych postaci to gangsterzy, mafiozi, szeryfowie, celebryci i biznesmeni. To nic kreatywnego. Nuda. Wyobraź sobie, jak mało postaci na serwerze kreuje postać kelnera, albo kucharza. Przychodzisz do eleganckiej restauracji w celach rekreacji na postaci osmarkanego czarnucha, bo Ci się nudzi. Chcesz pocwaniakować, pożerować na innych osobach bez premedytacji. Szukaj dogrywek w miejscach, które od tego nie stronią. W eleganckiej knajpie nie pluj nikomu do żarcia, nie rozwalaj talerzy, bo masz taki humor. Możesz totalnie zniechęcić drugą osobę do gry. Postacie kucharza, czy kelnera to w dzisiejszych czasach totalne skarby. Nie daj im uciec. Zaufaj mi, mafiozi może i rozwalają talerze, ale w sytuacjach kiedy przychodzą po haracz. Graj na czyjąś niekorzyść, to normalna sprawa. Ale w miejscach, które na to pozwalają.Taka kwestia liczy się napadów w losowych miejscach, kiedy dany charakter znalazł się w złym miejscu o niewłaściwej porze. Po co psuć wenę komuś z szarych, pospolitych graczy? Skoro jesteś gangsterem, wyżyj się na gangsterze. Trochę polotu i finezji w tym co robisz. Kolejna sytuacja. Okay, naoglądałeś się jakiś gangsterskich filmów. Grasz wanna-be w rosyjskiej mafii. Wpadasz na genialny i "oryginalny" pomysł, by napaść na kierowcę taksówki i zabrać mu wszystkie oszczędności. Przed taką decyzją zastanów się, ile musiał napracować się lider korporacji taksówek, by pozyskać tego jedynego pracownika, który ma ochotę raz na jakiś czas pojeździć taksówką i jakoś nakręcać rozgrywkę, jako nic nie znaczący w świecie fabularnym kierowca taksówki. Przed komputerem może być czternastoletni gracz, który może obrazić się na cały świat i nie wrócić do rozgrywki bo ukradłeś mu trzy tysiące dolarów. A przecież prostych i schludnych postaci scena role play potrzebuje najbardziej.
    3. Używanie wulgaryzmów w /me i /do
    /me i /do to narracja, której nie trzeba nikomu przedstawiać. Czy czytając kiedyś książkę widziałeś, jak narrator opisywał czynność w taki prostacki sposób?
    **J. Fanseco rozjebał S. Cerrado mordę.** Oczywiście, że nie. Narrator w twojej ulubionej książce opisałby to w taki sposób:
    **J. Fanseco uderzył S. Cerrado.** Staraj się nie używać wulgaryzmów na /me i /do, bo to razi w oczy. Jest to kwestia kunsztu screenowania, jak i po prostu przyjemnej gry. To czysta narracja, a w niej po prostu opisywane czynności. Przekleństw staraj się używać tylko w zwykłym dialogu, to po prostu kwestia czysto etyczna i estetyczna.
    4. Szanuj czas drugiego gracza
    Często zdarza się tak, że ktoś przeciąga strasznie dialogi albo pisanie na komendach narracyjnych. Wynika to z tego, że jakiś losowy Czesiek grzebie w telefonie podczas rozgrywki, albo minimalizuje grę by przeglądać instagram. Jeśli już logujesz się na serwer, odpuść inne przyjemności albo przemyśl, czy masz do wykonania jakieś obowiązki, zanim rozpoczniesz grę. Czasem akcja role play, która trwałaby w czasie rzeczywistym trzy minuty zajmuje do dwudziestu minut. Przez takie właśnie kwestie. Staraj się jak najszybciej, aczkolwiek dalej w miarę starannie uzupełniać dialogi oraz kwestie narracyjne. Przykładowa druga kwestia szanowania czasu jest na przykład podczas wizyty w lombardzie. Widzisz, że jest kolejka. Każdy chce coś odegrać, każdy chce zostać obsłużony. Nie wpieprzaj się między wódkę, a zakąskę, nie pośpieszaj nikogo, nie wtrącaj się. Takie kwestie są istotne jeśli chodzi o zachowanie ciągłości fabularnej na czacie. Zbędne teksty osób trzecich strasznie irytują. Jest to pewna forma spamu. Gracz, który zajmuje się interesem ma kłopot, ponieważ ciężko jest czytać prośby na przykład czterech graczy na raz.
    5. Ograniczenie pisania na czatach OOC
    Pisanie na /b, czy czatach biznesowych to zbędny spam. Przekazuj na nim tylko niezbędne informacje i wskazówki potrzebne do gry dla dużego grona odbiorców. Do wszelkich pierdół czy zapytań pisz do kogoś na wiadomość prywatną. Nie rozpraszaj w ten sposób i nie zaburzaj nikomu rozgrywki. Wszystkie możliwe informacje, które możesz przekazać na chacie IC przekazuj na chacie IC. To zawsze ubarwienie wątku fabularnego.
    6. Uszanowanie wroga/kolesia, z którym masz przysłowiową kosę
    To, że nie lubisz jakiegoś gościa OOC nie znaczy, że nie masz uszanować jego postaci. Odpuść sobie wasze wrogie zagwozdki totalnie. Potraktuj kolesia za drugim monitorem jak powietrze, jakbyś go po prostu nie znał, jakby to był ktoś inny. Przecież to świat fabularny. To, że nie traktujecie się w porządku prywatnie nie oznacza, że wasze postacie automatycznie muszą toczyć ze sobą wojnę. Wykaż się entuzjazmem i tocz wątek fabularny bez względu na waszą sytuację. A kiedy on nie chce tego uszanować, odeślij go po prostu do tego poradnika.
    A Ciebie co razi w oczy? Chętnie podejmę ten temat w tym poradniku.
     
  16. Tachi polubił odpowiedź w temacie przez Diego w [Projekt IC] .101   
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin