Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

2022 IFA San Andreas Formula Series Sporting Regulations


_michal

Rekomendowane odpowiedzi

 ifa2.png

    Internationale Fédération de l’Automobile

2022 IFA SAN ANDREAS FORMULA SERIES SPORTING RULES

linia2.png
 

1. TECHNICAL RULES

Spoiler

1.1     Wszystkie konstrukcje mechaniczne (bolidy) biorące w serii wyścigowej SAFS na sezon 2022 są zobowiązane do przestrzegania poniższych regulacji.
1.2     “Bolidem” nazywamy wszystkie pojazdy o nadwoziu z serii “BR8” certyfikowanym przez IFA.
1.3     Każdy bolid w swojej konstrukcji musi zawierać następującą specyfikacje: 
hybrydową jednostkę napędową składającą się z silnika spalinowego V6 o pojemności 2 litrów, który może maksymalnie spalać 150 litrów na godzinę. Jednostka jest wspomagana układem elektrycznym.
elementy aerodynamiczne zgodne z dostępnymi wytycznymi otrzymanymi od delegatów IFA.

1.4 Na sezon przysługują możliwe trzy wymiany komponentów jednostki napędowej, które nie będą karane. 
 
1.5 Każda kolejna wymiana komponentu jednostki napędowej bądź całej jednostki napędowej będzie karana przesunięcie w dół kolejno: 5 lub 10 pól startowych.

1.6 Na sezon przypada możliwa jedna wymiana skrzyni biegów która nie będzie karana, wymiana może przebiec po 5 wyścigach. 
    
1.7 Każda kolejna wymiana skrzyni biegów będzie karana przesunięciem w dół o 10 pól startowych.

1.8 Bolid mechanicznie modyfikować można co 2 wyścigi. ((ulepszenia tj. turbo, silnik))

1.9 Każde nagięcie reguły z podpunktu 1.8 będzie skutkować karą grzywny nałożonej na team (w zależności od skali modyfikacji) oraz przesunięciem na koniec stawki.

 

2. SAFETY RULES

Spoiler

2.1 Limity toru wyznaczają:

  • białe linie,
  • tarki, krawężniki
  • barierki

          
2.2 Barierki mają za zadanie chronić kierowców i amortyzować uderzenia o wysokich przeciążeniach. Organizatorzy mają obowiązek zastosować tylko barierki wytyczone i sprawdzone przez IFA.

2.3 Każdy tor ma obowiązek być wyposażony w stanowiska "marshall post", gdzie stacjonować muszą zatrudnieni przez federacje ratownicy.

2.4 Na każdym torze musi znajdować się zaplecze medyczne oraz obsadę medical car w skład której muszą wchodzić wykwalifikowani ratownicy.

2.5 Obsada samochodu bezpieczeństwa musi składać się z kierowcy oraz pilota. Obie osoby muszą posiadać licencje respektowane przez wewnętrzne wytyczne IFA.

2.6 Flagi - rozróżniamy:

  •  140.pngZielona flaga - sygnalizuje normalne warunki do kontynuacji wyścigu lub powrócenia do niego.
  •  140.png Żółta flaga - Pojedyncza nieruchoma żółta flaga oznacza zakaz wyprzedzania z powodu niebezpieczeństwa w pobliżu toru. Pojedynczo falująca żółta flaga oznacza zakaz wyprzedzania z powodu niebezpieczeństwa na torze. Podwójnie powiewająca żółta flaga oznacza zakaz wyprzedzania z powodu zablokowania toru. Przy obu flagach wymagana jest redukcja prędkości.
  • 140.png tabliczka "Safety Car/Virtual Safety Car" - sygnalizuje, że z powodu niebezpieczeństwa na torze wyjechać ma samochód bezpieczeństwa bądź zostać użyta wirtualna neutralizacja. Kierowcy muszą zwolnić i trzymać się delty.
  •  140.png niebieska flaga - oznacza, że kierowca jadący z przodu, który ma jedno lub więcej okrążeń straty, musi przepuścić szybsze samochody z tyłu. Jeśli kierowca zignoruje 3 kolejne niebieskie flagi, zostanie na niego nałożona kara.
  • 140.png biała flaga - wolno poruszający się pojazd przed nami. Głównie używane gdy na torze znajduje się inny pojazd, np. samochód medyczny lub ambulans.
  • 140.png czerwona flaga - sesja zawieszona lub zatrzymana z powodu bezpośredniego zagrożenia dla zawodników lub widzów, lub z powodu złej pogody.
  • 140.png czarna flaga - kierowca zostaje zdyskwalifikowany i musi natychmiast wrócić do boksu. Podczas wywieszania flagi dołączany jest numer samochodu kierowcy.
  • 140.png czarno-biała flaga - informuje (ostrzega) kierowcę, że naruszył zasady. Dalsze nagięcie przepisów może skończyć się karą bądź dyskwalifikacją z sesji. Podczas wywieszania flagi dołączany jest numer samochodu kierowcy który otrzymał ostrzeżenie.
  • 140.png flaga z szachownicą  - sygnalizuje zakończenie danej sesji. W przypadku sesji treningowych lub kwalifikacyjnych kierowcy którzy zaczęli okrążenie pomiarowe przed wywieszeniem flagi mogą je dokończyć.

2.7 Każdy kierowca biorący udział w serii SAFS z ważną licencją IFA objęty jest bezwzględnym zakazem konkurowania w nieuznawanych przez federację (nielegalnych) seriach wyścigowych. Każdy przypadek wraz z wymiarem kary będzie rozpatrywany indywidualnie.

 

3. PENALTIES    

Spoiler

 3.1 Federacja IFA w imieniu delegatów IFA dla serii SAFS zastrzega sobie prawo do indywidualnego podejścia z osobna do każdych incydentów i indywidualnego wydawania kar kierując się karami z punktu 3.2.

   3.2 Na sezon 2022 federacja IFA przewiduje wymiary kar:

  1. punkty karne dodawane do licencji kierowcy IFA,
  2. kary czasowe dodane do końcowych czasów,
  3. kary czasowe “stop & go”,
  4. kara wykluczenia (dyskwalifikacji) z sesji,
  5. kary pieniężne nałożone na kierowcę,
  6. kary pieniężne nałożone na drużynę,
  7. kary odjęcia punktów w klasyfikacji kierowców,
  8. kary odjęcia punktów w klasyfikacji konstruktorów,
  9. kary wykluczenia z sezonu kierowcy,
  10. kary wykluczenia z sezonu drużyny.

3.3 Każda drużyna ma prawo do złożenia protestu (odwołania od kary) w przeciągu najbliższych siedmiu (7) dni od otrzymania kary. Protest musi być złożony przez dyrektora drużyny bądź inżyniera głównego w imieniu kierowcy odpowiednio odwołując się do werdyktu. Protest musi zostać złożony w formie elektronicznej do dyrektora wyścigowego

3.4 Adnotacja do punktu 3.3. Istnieje brak możliwości odwołania do kar z punktu 3.2. Są to kary z podpunktu: 1,4,5,6,9,10

    

4. SAFETY CAR 

Spoiler

4.1 Pięćdziesiąt minut przed rozpoczęciem okrążenia formującego samochód bezpieczeństwa jest zobowiązany do opuszczenia alei serwisowej i zajęcia pozycji na czele stawki oraz pozostanie na torze do momentu sygnału oznaczającego 5 minut do rozpoczęcia wyścigu.

 4.2  Samochód bezpieczeństwa może być uruchomiony w celu neutralizacji na polecenie dyrektora wyścigowego. Będzie on użyty tylko wtedy, gdy zawodnicy lub personel toru są w bezpośrednim niebezpieczeństwie fizycznym na torze lub w jego pobliżu, ale okoliczności nie są takie, aby wymagały zawieszenia wyścigu.

4.3 Kiedy zostanie wydane polecenie użycia samochodu bezpieczeństwa, komunikat "SAFETY CAR DEPLOYED" zostanie wysłany do wszystkich zespołów oraz zawodników poprzez oficjalny system komunikatów, wszystkie tablice świetlne IFA będą wyświetlać “SC", a na wszystkich stanowiskach sędziowskich będą powiewały żółte flagi i tablice "SC" przez cały czas trwania neutralizacji.

4.4 Samochód bezpieczeństwa będzie wjeżdżał na tor z zapalonymi pomarańczowymi światłami (kogutami) i będzie to robił niezależnie od tego
gdzie znajduje się lider wyścigu.

4.5 Wszystkie samochody znajdujące się na torze podczas neutralizacji muszą zmniejszyć prędkość i uformować się w linii za samochodem bezpieczeństwa w odległości nie większej niż dziesięć długości samochodu. Kierowcy muszą trzymać się wyznaczonej delty oraz tempa samochodu bezpieczeństwa.

4.6 W warunkach safety car kierowcy nie mogą wyprzedzać innych pojazdów na torze oraz samochodu bezpieczeństwa. Przypadki złamania tej reguły będą surowo karane.

4.7 Wyjątki od punktu 4.6 stanowi:

  1. Zjazd do alei serwisowej podczas otwartego okna postojowego,
  2. Polecenie wyprzedzenia samochodu bezpieczeństwa przez zdublowanych kierowców w celu oddublowania,
  3. Polecenie oddania pozycji wydane przez sędziów lub dyrektora wyścigowego

4.8 Reguły podpunktów podyktowanych w punkcie 4.7:

Okno postojowe może być otwarte: 

  1. na okrążeniu wyjazdowym samochodu bezpieczeństwa,
  2. nie później niż jedno okrążenie po wyjeździe samochodu bezpieczeństwa na tor,
  3. Dublowani kierowcy mogą dostać polecenie wyprzedzenia samochodu:
  4. nie wcześniej niż po pierwszym okrążeniu od momentu wyjazdu samochodu bezpieczeństwa na tor
  5. nie później niż na ostatnim okrążeniu samochodu bezpieczeństwa na torze, przez co rozumie się okrążenie na którym do drużyn został nadany komunikat “SAFETY CAR IN THIS LAP”.

    
każdy przypadek z podpunktu “3” punktu 4.7 jest pod indywidualną decyzją sędziów podpartą incydentem który wydarzył się maksymalnie 5 okrążeń przed wyjazdem samochodu bezpieczeństwa. 

 

5. PRE-RACE RULES 

Spoiler

5.1 Przed każdym wyścigiem zawodnicy muszą zostać zważeni. Procedura ta ma na celu uniknięcie nieprawdiłowości i ewentualnych oszustw związanych z kombinezonami.

5.2  Warunki sesji tj.

  • limity toru
  • ograniczenia prędkości w pit lane
  • przydziały opon

   będą podawane na briefingu IFA z kierowcami, który odbywać się będzie pół godziny przed rozpoczęciem FP1.

5.3 W trakcie otwartych sesji treningowych (free pratice) drużyny mogą dowolnie modyfikować setup bolidu oraz komponenty tj. przednie oraz tylnie skrzydło.

5.4 Podczas sobotnich sesji kwalifikacyjnych obowiązują zasady parc ferme (parku zamkniętego) według których drużyny nie mogą dokonywać modyfikacji mechanicznych bolidów, jedyne dopuszczalne zmiany to balans hamulców, siła docisku przedniego skrzydła oraz zmiana ciśnienia w oponach.

5.5 Na każdy weekend przysługuje wyznaczony przez organizatorów przydział mieszanek opon o różnych specyfikacjach. Drużyny są rozliczane z kompletów opon.

          
6. PIT LANE RULES

Spoiler

6.1 Każda z drużyn otrzymuje swój garaż w parku zamkniętym. Garaże przydzielane są alfabetycznie.

6.2 Personele drużyn nie mogą przebywać w innych garażach niż swoich. 

6.3 W alei serwisowej należy zastosować "PIT LIMITER" (ogranicznik prędkości) według prędkości ustalonej przez organizatorów. Może być to: 60 km/h, 80 km/h. Prędkości narzucone są ze względu na specyfikacje toru oraz specyfikacje alei serwisowej.


7. SUSPENDING A RACE

Spoiler

7.1 Wyścig musi zostać zawieszony jeżeli zawodnicy lub personel toru są w bezpośrednim niebezpieczeństwie fizycznym stworzonym przez samochody poruszające się po torze bądź ze względu na okoliczności takie jak tor nie może zostać pokonany bezpiecznie, nawet za samochodem bezpieczeństwa
Jeśli będzie konieczne zawieszenie wyścigu, dyrektor wyścigu zarządzi wywieszenie czerwonych flag na wszystkich stanowiskach sędziowskich oraz światła awaryjne na linii start-meta.

7.2 Długość zawieszenia wyścigu będzie dodana do maksymalnego okresu dwóch godzin trwania wyścigu.


7.3 Kiedy sygnał o zawieszeniu wyścigu zostanie podany a czerwone flagi zostaną wywieszone wyprzedzanie jest zabronione, zjazd do boksu zostanie zamknięty i wszystkie samochody muszą powoli zjechać do pit lane. Pierwszy samochód, który pojawi się w pit lane powinien udać się bezpośrednio do wyjazdu z pit lane pozostając na szybkim pasie, wszystkie pozostałe samochody powinny ustawić się w linii za pierwszym samochodem.

7.4 Na pięć minut przed ponownym wznowieniem wyścigu na torze musi pojawić się samochód bezpieczeństwa który zbada warunki panujące na torze po neutralizacji. Samochód bezpieczeństwa następnie musi wrócić do alei serwisowej i ustawić się na czele stawki prowadząc okrążenie formujące i ustawić bolidy na pola startowe. Następnie wykonana zostanie procedura restartu i ponownego rozpoczęcia wyścigu z pól startowych.

7.5 Adnotacja do zapisku o restarcie z punktu 7.3. Drugim sposobem rozwiązania restartu może być tzw. “start lotny” o sposobie restartu decyduje dyrektor wyścigu.

7.6 Podczas gdy wyścig jest zawieszony:

  1. Ani wyścig, ani system pomiaru czasu nie zostanie zatrzymany, jednakże, zgodnie z zapiskiem 7.2 długość zawieszenia wyścigu będzie dodana do maksymalnego okresu dwóch godzin.okresu.
  2. Samochody mogą być naprawiane po zatrzymaniu się na szybkim torze, ale wszelkie takie prace są ograniczone są do prac wymienionych w punktach od 4) do 9) poniżej i nie mogą utrudniać wznowienia wyścigu.
  3. Uruchamianie silnika i wszelkie bezpośrednio z tym związane przygotowania,
  4. Dodawanie sprężonych gazów,
  5. Montowanie lub usuwanie dozwolonych urządzeń chłodzących i grzewczych,
  6. Zmiany w kanałach powietrznych wokół przednich i tylnych hamulców,
  7. Zmiany w kanałach chłodnicy,
  8. Zmiany dokonane dla wygody kierowcy,
  9. Zmiana opon,
  10. Naprawa uszkodzeń powypadkowych, w tym wymiana podzespołów zawierających takowe uszkodzone części aerodynamiczne jest zabronione,
  11. ustawienie przedniego skrzydła może być regulowane przy użyciu istniejących części. Żadne części nie mogą być dodawane, usuwane lub wymieniane.


8. RACE RULES

Spoiler

8.1 Zabrania się modifikowania mechanicznie bolidów w tym stosowania innych map silnika zgodnie z punktem 2.3.

8.2 Podczas wyścigu kierowcy powinni zachowywać szczególną ostrożność i kulturę na torze. Każdy incydent narażający zdrowie i życie drugiego kierowcy będzie surowo karany.

8.3 Przez kulturę jazdy rozumie się zachowanie ostrożności przy manewrach oraz zabrania się wykonywania niedozwolonych manewrów.

8.4 Niedozwolone manewry z punktu 8.3 są to:

  • Zmiana lini jazdy więcej niż dwa razy,
  • wykonywanie manewru “waveing”,
  • nadużywania limitów toru celem uzyskania przewagi czasowej nad innymi zawodnikami,
  • niebezpiecznych manewrów podczas obrony przed drugim zawodnikiem.

9. AFTER RACE RULES

Spoiler

9.1 Wedle punktu 2.1 zawodnicy według procedur muszą być zważeni po wyścigu. Procedura ta ma na celu uniknięcie nieprawdiłowości i ewentualnych oszustw związanych z kombinezonami.

9.2 Po wykonaniu procedur kierowcy zajmujący pierwsze trzy pozycje zostają wywołani na podium, gdzie rozpoczyna się ceremonia, której procedury wyglądają następująco:

  1. wywołanie kierowców na podium w kolejności:
  • trzecie miejsce,
  • drugie miejsce
  • pierwsze miejsce wraz z konstruktorem zespołu,
  • odtworzenie hymnu krajowego druyżyny zwycięzcy
  • odtworzenie hymnu narodowego zwycięzcy 

      2. wręczenie trofeów w kolejności:

  • trzecie miejsce
  • drugie miejsce
  • trofeum dla konstruktora
  • pierwsze miejsce

      3. pozostała część ceremoni.

9.3 Dostęp do parku zamkniętego w celu przeprowadzenia wywiadów mają tylko i wyłącznie licencjonowani dziennikarze.

       

Edytowane przez streetfighter
Armethe i DanQ lubią to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

**Kodeks został uzupełniony o podpunkt 2.7 w punkcie 5 . Safety Rules"**

Spoiler

  2.7 Każdy kierowca biorący udział w serii SAFS z ważną licencją IFA objęty jest bezwzględnym zakazem konkurowania w nieuznawanych przez federację (nielegalnych) seriach wyścigowych. Każdy przypadek wraz z wymiarem kary będzie rozpatrywany indywidualnie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin