Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

37. Pfister Neon - Wisienka na torcie w świecie elektryfikacji.


nzm

Rekomendowane odpowiedzi

cartest.png

Written by MONIQUE ARMELAU - DAILY GLOBE, 3/12/2022


Pfister. Niemieckie przedsiębiorstwo produkujące obecnie samochody sportowe oraz luksusowe samochody osobowe, założone w 1931 roku. Właścicielem spółki jest koncern BF Bürgerfahrzeug. Siedziba przedsiębiorstwa znajduje się obecnie w Stuttgarcie-Zuffenhausen. W 2021 roku Pfister dostarczył klientom ponad trzysta tysięcy samochodów z czego najwięcej poniewaz blisko dziewięcdziesiąt tysięcy sztuk było uwaga - Astronów. Przy okazji elektryczny model Neon sprzedawał się lepiej niż kultowe S2. Nie powinien więc dziwić plan Pfistera aby do 2030 roku aż 80% nowych pojazdów było z napędem elektrycznym.

UjK6MkX.png

Pfister Neon to wcale nie pierwszy elektryczny Pfister, pod koniec XIX wieku Ferdinand Pfister zaprojektował elektryczny model o mocy do 5 koni mechanicznych który osiągał zrywają asfalt 25 km/h w 1900 roku na wystawie w Paryżu zaprezentowano Pfister Electromobile rozpędzający się już do 37 kilometrów na godzinę. Od mniej-więcej dekady Pfister robił podejście do elektryfikacji wprowadzając do istniejących modeli wersje hybrydowe, ale z pełnym elektrykiem wstrzymywano się bo to miał być przede wszystkim Pfister, a dopiero potem samochód elektryczny. Jak zapewne mogliście zauważyć - udało im się, pod pedałem gazu mamy prawie 700 koni mechanicznych, 850 Nm i przez większość czasu nie czuć, że ten samochód waży ponad 2300 kilogramów, od zera do setki rozpędza się w 3,9 sekundy raz za razem. Neon prowadzi się jak S2. Zza kierownicy nie masz wątpliwości, ze prowadzisz Pfistera i to w dodatku klasykę gatunku a nie większego Astrona. Układ kierowniczy jest precyzyjny i szybki, środek ciężkości jest niżej niż w S2, a dzięki napędowi na wszystkie koła Neon się prawie nie ślizga przy szybkim starcie, po prostu rusza z miejsca w ciszy wciskając Cię w fotel. W ciasnych zakrętach? Żaden problem - nawet przegniesz i przez ułamek sekundy czujesz delikatny uślizg przedniej osi, nagle Pfister koryguje twój błąd i po chwili pojawia się delikatna nadsterowność. To nie ma prawa się dziać. Jedziesz 50, wciskasz gaz i nagle jedziesz za szybko, jedziesz 100 wciskasz gaz i jedziesz jeszcze bardziej o wiele za szybko. Najszybciej w życiu jechałam właśnie elektrycznym Pfisterem, bo ma takiego kopa, ze zdążyłam się rozpędzić zanim na horyzoncie ukazały się kolejne samochody.

FXCNJXE.png

Sam dźwięk - o ile możemy o tym w ogóle mówić w samochodzie o napędzie elektrycznym, jest zaprojektowany specjalnie do tego modelu, jest dopasowany do prędkości i stylu jazdy tak aby dawał kierowcy informację zwrotną na temat tego co dzieje się z pojazdem. I to ma sens, bo jesteśmy przyzwyczajeni do dźwięku silnika wchodzącego na wysokie obroty, do zmiany biegów i tak dalej. Sam dźwięk można włączać i wyłączać niezależnie od trybu jazdy. W trybie sportowym uruchamia się on automatycznie, dla Neona polecam skonfigurować go sobie pod tryb indywidualny. Pfister Neon ma być przede wszystkim samochodem sportowym a dopiero później elektrycznym w związku z tym znane z większości samochodów z napędem elektrycznym zasady rekuperacji tu nie mają zastosowania. Inżynierowi słusznie założyli, że podczas dynamicznej jazdy kierowca musi mieć pełną kontrolę nad hamowaniem i dodawaniem gazu. Akumulatory o pojemności ponad 93 KWh przyjmą nawet 270 KW, czyli szybkie ładowanie prawie pod korek w jakieś 20 minut, ale takich ładowarek w ogóle jest niewiele a w USA najszybsze mają góra 150KW. Pfister obiecuje zasięg między 381 a 450 kilometrów, dolna granica przy spokojnej jeździe jest osiągalna w trasie, ale przy prędkości autostradowej możesz liczyć co najwyżej na niskie 300-coś kilometrów. Neon ma prawie 190 centymetrów szerokości, jest o ponad 11 centymetrów szerszy od S2. Kokpit jest dokładnie taki jakiego oczekiwała bym po samochodzie przyszłości, na tyle nowoczesny zeby było jasne, ze to nie jest ten sam układ co we wszystkich modelach marki, ale też na tyle normalny aby po kilku godzinach przeklikania Pfistera zaakceptowała fakt, że ani ja, ani właściciel takiego samochodu nie będziemy przeklikać przez menu. Testowy egzemplarz w wersji standardowej kosztuje $450.000, być może kwota wydaje się być astronomiczna ale jak na Pfistera to tanio.


drQbVWP.png 31ACWdM.png

8Ivqu0c.png


Edytowane przez MarceI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin