Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

040. Ocelot Jugular - Brytyjski sedan z podwójnym charakterem.


nzm

Rekomendowane odpowiedzi

cartest.png

Written by MONIQUE ARMELAU - DAILY GLOBE, 10/12/2022


Ocelot - brytyjski koncern samochodowy, skupiający się głównie na produkcji aut sportowo-luksusowych, w swojej ofercie przedstawiają między innymi: Pariah, XA-21, klasyczny Ardent. Marka powstała w 1933 roku, od razu przyciągnęła klientów perfekcyjną jakością wykończenia wnętrza, czy spasowania elementów nadwozia, oraz uwiodła wszystkich kształtami. Od początku ta Brytyjska marka pokazywała swoją klasę, gdzie pozostałe marki dopiero raczkowały.

V2cOSkN.png

Ocelot Jugular zadebiutował w 2015 roku i miał podbić rynek oferując dobre osiągi oraz angażujące prowadzenie, z testu wersji z 2 litrowym silnikiem o mocy 240 koni mechanicznych z tylnym napędem i pakietem Ocelot-Dynamic. Czy udało się poprawić układ kierowniczy względem poprzednika? Zanim odpowiem wam i sobie na te pytanie, kilka zmian o zmianach które Ocelot chętnie wskazuje, po pierwsze odświeżono wygląd, według Ocelota Jugular czerpie jeszcze więcej ze sportowego Coupe, powiększone wloty powietrza z przodu co sprawia, że auto wydaje się niższe i szersze. Pojawiły się nowe reflektory w technologii LED ze światłami do jazdy dziennej w kształcie litery J, z tyłu zaś jest nowy zderzak i światła w technologii led z nowym motywem co także podkreśla wizualnie szerokość auta. To jest wersja O-Dynamic z pakietem black, który dodaje eleganckiemu Ocelotowi bardziej agresywnego wyglądu. Już w wersji przedliftowej, byłam zachwycona pakietem O-Dynamic a teraz jeszcze te plastikowe dodatki. Zmiany widoczne są też wewnątrz, gdzie uwaga Ocelot komunikuje zastąpienia obrotowego wybieraka tradycyjną dźwignią zmiany biegów również inspirowaną XA-21. Kilkanaście lat temu ktoś wpadł na pomysł, że te wysuwane pokrętło może być fajne, wdrożyli to w modelach, a potem okazało się że ludzie nie potrafią lub nie chcą tego obsługiwać, więc teraz wracamy do zwykłego lewarka bo to jest bardziej sportowe.

TPr5mhb.png

Poprawiono, podobno - schowki i kieszenie w drzwiach, pojawiło się bezprzewodowe ładowanie do telefonów, jest jedna z kilku wersji nowego systemu inforozrywki z dwoma wyświetlaczami jak na przykład w Gallivanterze. Ale tu górny wyświetlacz nie jest ruchomy. To pokrętło na kolumnie kierownicy to nie pozostałość po stacyjce, a blokada regulacji manualnej kolumny kierownicy. Dopiero w teście wersji przedliftowej zauważyłam, że w tym miejscu jest przełącznik regulacji elektrycznej. Wygląda to dziwnie, ale jest to wygodniejsze rozwiązanie niż blokada gdzieś głęboko pod kierownicą. Zmiany też pod maską, zniknęła 3 litrowa benzyna, zostały same dwulitrowe silniki. Z Diesli jest tylko 180 konny, silnik benzynowy występuje w dwóch wariantach 250 i 300 koni mechanicznych. Niezależnie od wersji silnikowej Ocelot Jugular jest oferowany tylko z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. W standardzie jest napęd na tylną oś, opcjonalnie do każdej wersji silnikowej można zamówić napęd na wszystkie koła, ale akurat w USA 250 konna benzyna występuje tylko z napędem na tył. Testowy egzemplarz to właśnie J250, producent obiecuje zużycie paliwa na poziomie 8-8,5 litra na setkę w cyklu mieszanym. Lecz realnie nastawiałbym się na jedenaście i więcej, co przy 65 litrowym zbiorniku paliwa powinno dawać się w granicach 600 kilometrów, ale komputer wskazuje wiele wiele mniej. Od strony dynamiki i zawieszenia Jugularowi nigdy nic nie brakowało za to w wersji przed liftowej układ kierowniczy zupełnie nie nadąrzał za kierowcą przez co zrywało przyczepność z tyłu. Samego Jugulara mozna kupić juz w granicach $400.000, zaś za wersję napakowane trzeba dopłacić nawet o 50 tysięcy więcej.


X9eVOdZ.png qbJrJ0T.png


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin