Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

Send it! | Shōri Drift Champioship


wojciesz_

Rekomendowane odpowiedzi


Bez_nazwy-2.png?ex=65711576&is=655ea076&hm=e6c439a5f0d48546e7ae69ee45dbddb6b952e31745999461ed05b6b802dd275d&
 

NpsuHKy.jpg

Drifting - Technika jazdy, polegająca na celowym wprowadzeniu pojazdu w kontrolowany poślizg oraz utrzymaniu go. Drifting jest rozumiany również jak pełnoprawna dyscyplina motorsportu i uważany jest za jedną z najbardziej widowiskowych.  Kierowcy prezentują doskonałą precyzję oraz dynamikę, zachowując przy tym pełną płynność przejazdu. Według wielu, dyscyplina ta, jest jedną z najszybciej rozwijających się na świecie, z roku na rok przekonuje do siebie nie tylko nowe osoby, ale także starych motorsportowych wyjadaczy, w postaci fanów rajdów czy F1.

_____________________________________________________________________________________________________________________



y6avFRH.jpg


Historia driftu rozpoczyna się w Japonii, głęboko w latach 70. Pierwszą osobą która celowo wprowadzała pojazd w poślizg był Kunimitsu Takahashi - kierowca wyścigowy, lecz za propagatora driftu w Japonii uznaje się Keiichiego Tsuchiya, to za sprawą jego filmu nagranego w większości na drogach publicznych, co raz więcej młodych japończyków próbowało swoich sił w lekkich tylnonapędowych samochodach na touge. Drifting z krętych górskich dróg, zaczął przenosić się na tory wyścigowe, gdzie następnie zaczęły być organizowane zawody driftingowe z prawdziwego zdarzenia, tylko po to, aby w 2001 roku powstała pierwsza profesjonalna liga driftingowa - D1 Grand Prix. Drift bardzo szybko rozprzestrzenił się poza Japonię w 2003 roku D1 zostało zorganizowane w Californii na torze Irwindale. Współorganizatorzy D1GP z USA w 2004 roku utworzyli zupełnie nową ligę - Formula Drift. FD jest aktualnie jedną z najpopularniejszych lig driftingowych na świecie, wszystkim kojarzy się z gigantycznymi budżetami, świetnymi kierowcami oraz ogromnymi prędkościami przejazdów. 



Zawody driftingowe na przestrzeni lat bardzo ewoluowały jeśli chodzi o profesjonalizm, ale także formułę. Zawody rozgrywane są poprzez przejazdy pojedyncze lub przejazdy w tzw. parach. W przejazdach pojedynczych, punkty przyznawane są przez skład sędziowski, który ocenia głównie linię przejazdu (na trasie znajdują się również strefy punktowane - tzw. clipping zone/point, a zadaniem zawodnika jest zaliczenie ich wszystkich kołami przedniej lub tylnej osi), kąt wychylenia pojazdu, prędkość i ogólny styl. Warto nadmienić, że można uzyskać 0 punktów, jeśli podczas przejazdu zaprzestanie się poślizgu lub samochód wyspinuje (obróci się wokół własnej osi, uniemożliwiając płynne dokończenie przejazdu).             Rywalizacja w parach jest realizowana w systemie pucharowym, każdy pojedynek składa się z dwóch przejazdów, w których każdy z zawodników wciela się w rolę leader'a oraz chaser'a. W przejeździe, rolą lidera jest wykonanie jak najlepszego przejazdu, na takich samych zasadach jak podczas przejazdów pojedynczych. Rolą zawodnika goniącego natomiast, jest stałe kopiowanie linii lidera, starając się jechać jak najbliżej, nie wpływając przy tym na przejazd leada. Logicznie, po takim przejeździe następuje zamiana miejsc i powtórka z rozrywki.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
SH3Gxbt.jpg
Aktualnie większość lig driftingowych na świecie jest bardzo mocno sprofesjonalizowana, startowanie w takich zawodach wymaga samochodu o mocy co najmniej 600HP, gruntownie przygotowanego do jazdy w zawodach. Opony stosowane podczas zawodów paradoksalnie nie są jak najmniej trakcyjne, aby umożliwić ślizganie się - wręcz przeciwnie! W topowych ligach stosowane są opony typu SemiSlick, są to typowo wyścigowe opony, zapewniające niesamowicie dużą trakcję, wszystko to, aby zapewnić jak największą prędkość oraz kontrolę nad samochodem. Aby walczyć o najwyższe lokaty, trzeba również mieć pokaźne zaplecze serwisowe - części zamienne, mechaników. Wszystko to wiąże się z ogromnymi kosztami, na przeciw temu postanowiła wyjść Hyun Sujin - CEO Shōri Racing. Utworzenie nowej ligi na terenie stanu San Andreas, ma na celu spopularyzowanie driftingu jako motorsportu i ukrócenie niektórych nieprzychylnych stereotypów na temat driftu. Seria kładzie duży nacisk na luźne podejście do całej rywalizacji, zawody mają fundować przedewszystkim dobrą zabawę w zmotoryzowanym towarzystwie, bez dużego nacisku na wynik. Oczywiście eventy te, będą także idealne dla semi-pro drifterów, którzy nie są w stanie sobie pozwolić na starty w poważnych ligach ze względu na finanse. Cały event od strony technicznej ma być organizowany bardzo profesjonalnie, więc jest to idealne miejsce na poczucie przedsmaku przed startami w topowych ligach.
Do startu w Shōri Drift Champioship, nie są wymagane żadne licencje, regulamin techniczny również nie jest przesadnie skomplikowany - dopuszczone są wszystkie auta z napędem RWD które posiadają conajmniej trzypunktowe pasy bezpieczeństwa (występujące oryginalnie w większości samochodów produkcyjnych), wymagane jest również aby kierowca posiadał podczas przejazdu kask. Wpisowe na zawody ma raczej formę symboliczną, a co za tym wszystkim idzie - starty w SDC są możliwe niemal dla każdego, dlatego na eventach tej serii można spotkać bardzo zróżnicowane pojazdy oraz bardzo zróżnicowanych kierowców.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Z0wo7Uw.jpg
Jak za każdym takim projektem, za SDC stoi również biznes. Sama liga ma znacząco przyczynić się do promocji Shōri Racing na lokalnym rynku. Specjalnie z okazji startu Shōri Drift Champioship, ogłaszany jest najnowszy produkt spod szyldu Shōri Racing - gwintowane amortyzatory przeznaczone typowo do Driftu. Nowy model m.in. cechuje się:

  • Wzmocnioną główną konstrukcją tłoczyska
  • 34 - stopniową regulacją twardości
  • Regulacja poziomu napięcia wstępnego sprężyn zawieszenia za pomocą oddzielnych nakrętek blokujących
  • W przypadku pojazdów takich jak np. Sentinel SG3, gdzie zamontowany jest osobno amortyzator i sprężyna. Cały ten system zastępowany jest kolumną McPherson'a (Amortyzator zintegrowany ze sprężyną)
  • Większym wyborem dostępnych sprężyn, z naciskiem na te bardziej miękkie

     

Spoiler

OOC: Hej! Z racji tego, jak dobrze wspominam eventy spod projektu DriftOut, postanowiłem wskrzesić tego typu wydarzenia na serwisie, tworząc projekt podlegający pod prowadzoną przeze mnie spółkę. Od wielu wielu lat jeżdżę na zawody driftingowe, nie tylko jako zwykły, szary widz, dlatego bardzo dobrze wiem jak wygląda ogarnianie czy sędziowanie tego typu eventów od zaplecza. Więc organizacja będzie tak profesjonalna, jak pozwalają na to realia serwera.    Cały projekt nie jest zamknięty na postacie profesjonalnych kierowców driftingowych, wziąć udział może każdy lepszy fan motoryzacji który tylko posiada tylnonapędowy samochód. 


 

 

Edytowane przez wojciesz_
Z3RO, kage-, Brtmss i 10 innych lubią to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

FOYnVh7.png

 

**w ostatnim czasie w social mediach oraz na mieście można spotkać grafiki promujące nadchodzące wydarzenie, które jednocześnie będzie pierwszą rundą nowo powstałej serii Shōri Drift Champioship. Całe wydarzenie odbywa się z inicjatywy CEO Shori Racing, natomiast wspierane jest przez takie marki jak ENDO, czy A&K Autodetailing. Patronem medialnym jest RIDE!. Wydarzenie odbędzie się w standardowej formule zawodów driftingowych, a zapisy będą w pełni otwarte dla każdego. Dla zwycięzców przewidziane są nagrody nie tylko symboliczne, ale także materialne. Dla widzów zapewnione mają być liczne spoty do oglądania, wystawy ciekawych pojazdów oraz mała strefa gastronomiczna. Dla zainteresowanych wydarzeniem została uruchomiona aplikacja, na której będą udostępniane wszystkie aktualne informacje na temat eventu, regulaminy oraz będzie możliwość zarejestrowania się jako zawodnik.**

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin