Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

91. ALL ROUTE LOGISTICS - Czy warto ratować tonący okręt?


szaftyxox

Rekomendowane odpowiedzi

 

pWWzv25.png

written by Valentina White, 06.04.2024, DAILY GLOBE

 


ALL ROUTE LOGISTICS - Czy warto ratować tonący okręt?

Już szóstego kwietnia w naszym studio odbył się wywiad z CEO All Route Logistics - Gianluigim Caruso. Nie mieliiście okazji przesłuchać na żywo? Zapraszamy do sprawdzenia nowinek z biznesowego świata!


Vibe_Roleplay_Screenshot.jpg?ex=66240963&is=66119463&hm=5721964a4792d0c0a79b7579e10405793b408647eeb20fdca737b7e38be73437&=

Valentina White: Witamy wszystkich bardzo serdecznie! Z tej strony Valentina White, w dzisiejszym wywiadzie WHAT IN BUSINESS mamy zaszczyt gościć nikogo innego, jak CEO AR LOGISTICS - Gianluigi Caruso!

Gianluigi Caruso: Dobry wieczór Ma'am, dobry wieczór Państwu. Cieszę się, że mogę dzisiaj gościć w studiu WHAT IN BUSINESS. To ogromna nobilitacja dla każdego przedsiębiorcy w Los Santos.

Valentina White: Również cieszymy się, że zechciałeś przyjść do nas i uchylić rąbka tajemnicy w kwestii swojej pracy. Nasuwa mi się pytanie, co skłoniło Cię do przejęcia spółki od CLAIRE DOWELL w momencie jej prawie upadku?

Gianluigi Caruso: Od początku widziałem w All Route Logistics ogromny potencjał. Wtedy przedsiębiorstwo faktycznie nie miało się dobrze, ale podjęcie najpilniejszych działań restrukturyzacyjnych przyniosło pożądane efekty. W pierwszych momentach była to przede wszystkim ewaluacja dotychczasowych działań. Nowy zarząd sprawił, że dzisiaj jesteśmy jedną z największych firm transportowych w Stanach Zjednoczonych, a z pewnością największą w San Andreas.

Valentina White: Ewaluacja działań...rozumiem. Aczkolwiek podejmując się takiej odpowiedzialności na pewno musiałeś mieć przygotowane jakieś wstępne plany inwestycyjne, tak?

Gianluigi Caruso: Oczywiście. Współpracowałem wtedy blisko z komisarzem portu - Gaspare Luciano. Razem z nim podjąłem się tego bez dwóch zdań trudnego zadania. Mógłbym określić go swoim biznesowym mentorem - bez dwóch zdań. Jednakże nie o tym teraz.

Plan "odbudowy" podzielony został na trzy etapy: o pierwszym już wspomniałem, bowiem była to ewaluacja. Drugim odbudowa zaplecza, to jest infrastruktury i kadr. Na końcu zaś wyjście z ofertą do klientów.

Valentina White: Praca w przedsiębiorstwie, jak z resztą nie tylko w tej dziedzinie - niesie za sobą ryzyko niepowodzeń. Wszystkie z zaplanowanych przez Ciebie działań były strzałem w dziesiątkę?

Gianluigi Caruso:Jestem zdecydowanym przeciwnikiem przemocy, więc nie traktowałbym tego w kategoriach "strzału". Do podejmowanych przez nas kierunków podchodzimy na chłodno. Emocje w biznesie są zbyteczne; niosą za sobą ryzyko niepowodzeń. Tak w życiu, jak i tutaj zawsze trzeba kalkulować odpowiednio potencjalne ryzyko. Czy All Route Logistics nigdy się nie pomyliło? Oczywiście, że się pomyliło. Sztuką jest jednak wyjść temu naprzeciw.

Valentina White: Będąc w temacie ryzyka i niepowodzeń, może zechcesz nam powiedzieć, jakie wyzwania postawiła Ci firma z samym początkiem, zważając na jej wątpliwy stan?

Gianluigi Caruso: Braki kadrowe, ryzyko niewypłacalności czy w końcu wysoka w tamtym czasie inflacja. W związku z tym ostatnim czynnikiem FED podnosił stopy procentowe, a to dla nas - odbudowującego się przedsiębiorstwa - nie było łatwe.Przede wszystkim ze względu na dwa czynniki: konieczność dalszego zwiększania wynagrodzeń, by pozostać konkurencyjnym na rynku pracownika oraz zdolność kredytową, której brakowało nam w kluczowych momentach ze względu na wysokie koszty obsługi długu.  Wreszcie na samym końcu wysokie ceny paliw na globalnym i krajowym rynku. Napędzało to inflację, ale jeszcze bardziej dotkliwe w skutkach było dla nas. W tym momencie po raz pierwszy poczułem na własnej skórze, że jako przedsiębiorstwo jesteśmy elementem znacznie większego systemu połączonych ze sobą naczyń. Logistyka jest krwioobiegiem całego organizmu na których opierają się usługi, handel czy w końcu przemysł. Zdaje się jednak, że znacząco odbiegam od kluczowego dla nas tematu. Jeśli miałbym wyróżnić ostatni element, który był dla nas trudny, to konkurencyjność. Tutaj podjęliśmy się dość odważnego kroku: przejęcia Los Santos Truck Lines. I wygraliśmy.

Vibe_Roleplay_Screenshot_2.jpg?ex=66240968&is=66119468&hm=b6b30f9c248827971a2cc2b6106b0fda52c07dfb9a2483aa1c04dd0355c302bb&=

Valentina White: Rozumiem, że przeszliście niełatwą drogę, żeby znaleźć się a aktualnym miejscu - przede wszystkim - stabilnym. Założę się, że słuchają nas młodzi przedsiębiorcy, którzy też mogą być postawieni przed podobnymi decyzjami do podjęcia, może chciałbyś im coś doradzić? Dać jakąś dobrą radę?

Gianluigi Caruso: Wyjdę teraz na mola książkowego, ale pozwolę zacytować sobie "Sztukę Wojny" Sun Tzu: Poznanie innych i poznanie siebie to zwycięstwo bez ryzyka. Poznanie otoczenia i poznanie sytuacji to zwycięstwo całkowite.

Valentina White: Dziękuję, tym samym chciałabym zwrócić się do naszych słuchaczy - jeżeli macie Państwo jakieś pytanie do uczestnika wywiadu - Gianluigiego Caruso - możecie wysyłać do nas wiadomości z pytaniami.

 Zajmijmy się kwestiami teraźniejszymi - bardzo głośno było o wprowadzeniu przez Was zielonej transformacji, jest to bardzo kwestionowane. Powiedz nam proszę, jaki macie plan rozwojowy na poczet tego przedsięwzięcia?

Gianluigi Caruso mówi: Szanowna Pani Redaktor, pozwolę sobie odpowiedzieć pytaniem na pytanie - kwestionowane przez kogo?

Valentina White: Internauci powątpiewają, czy jest to cel zamierzony w kierunku firmy - by dać jej odpowiedni rozgłos, czy rzeczywista chęć wyjścia z inicjatywą o ochronie środowiska.

Gianluigi Caruso: Dla mnie ostatecznym dowodem na to, że nie stosujemy greenwashing, a faktycznie w odpowiedzialności o przyszłe pokolenie, zmierzamy do pełnej transformacji, jest rosnący zasób floty opartej o elektromobilność. Już teraz popularne "elektryki" stanowią blisko połowę całego zasobu All Route Logistics. We współpracy z Ventre Technologies stawiamy na wzrost efektywności, jednocześnie niwelując ślad węglowy: służą temu choćby nowe algorytmy dla naszych systemów. Jeśli potencjalna "trasa" może zostać wykonana przez pojazd o napędzie pozbawionym spalania paliw, wybieramy właśnie ten pojazd. Czy niesie to za sobą wzrost kosztów? Naturalnie. Jednak odpowiedzialność o której wcześniej wspomniałem wymaga od nas poświęceń.

Valentina White: Na tejże konferencji wspomniane były koszta wprowadzenia tej rewolucji sięgające niemałych kwot - rzecz jasna jest to zrozumiałe. Jakie środki All Route Logistics przeznaczyło dotychczas na ten cel?

Gianluigi Caruso: Dokładne kwoty sprawdzić można w naszych rozliczeniach finansowych. Zapewniam jednak, że jest to ponad trzydzieści procent zysku netto przedsiębiorstwa. Mniej-więcej taki strumień środków przekierowany jest w inwestycje w zeroemisyjność.

Valentina White: W porządku. Poruszmy teraz kwestię CSR - Corporate Social Responsibility. Zakładam, że zielona transformacja jest jej częścią. Wspomniałeś na konferencji, że skutki tej strategii mają wpływ na pracowników i na przyszłe pokolenie;jakie dokładnie są to korzyści? Pomijając fakt naszego poprzedniego tematu, rzecz jasna.

Gianluigi Caruso: Odpowiedzialność społeczna biznesu wpisuje się w naturę odejścia dużego biznesu od stritce kapitalistycznego podejścia, które oparte jest na maksymalizacji zysków danego podmiotu gospodarczego. Tym samym dzielimy się wypracowanym przez nas zyskiem ze społeczeństwem. W tym celu podejmujemu dialog z przedstawicielami władzy, organizacjami pozarządowymi czy w końcu samymi związkami zawodowymi. Chcę przez to powiedzieć, że dialog leży u podstaw funkcjonowania All Route Logistics, a nasze ruchy niosą temu potwierdzenie. To kamień węgielny naszej tożsamości. Dzięki temu środki trafiają w te miejsca, gdzie akurat są najbardziej potrzebne. Wszystko to w duchu odpowiedzialności.

Vibe_Roleplay_Screenshot_4.jpg?ex=6624096c&is=6611946c&hm=9a9b87add146202f37f9aa4bcc44204f1f0576fb42e95c7efeb7652c0d77b0e8&=

Valentina White: Wyczerpująca odpowiedź. Dziękuję. Jeszcze chwila i będziemy kończyć, tym samym chciałabym zadać jeszcze jedno pytanie. Już jakiś czas temu było bardzo głośno o sprawie morderstwa Tayla Cruz i Alexander Hawkins w której, niestety, musiałeś uczestniczyć. Po podjęciu stanowiska CEO ARL musiał być to niemały strzał w kolano dla Twojej personalnej reputacji, oraz spółki. Nie miałeś obaw mimo iż wyczyszczony z zarzutów, tak ta sytuacja może postawić nad Twoją karierą znak zapytania? 

Gianluigi Caruso: Wierzę w działania Department of Justice, wierzę w funkcjonowania Państwa Prawa. Silnie identyfikuję się ze środowiskami, które są przeciwne przemocy. Ława przysięgłych w sprawach karnych oddaliła stawiane mi zarzuty i to - choć wielokrotnie już w tej sprawie zabierałem głos - powinno stanowić ostateczny dowód. Skazujmy tych, którzy skazani zostać powinni, a dajmy wolność tym, którzy na nią zasługują. Jesteśmy Narodem miłującym wartości z tego płynące. Prezydent Bill Clinton mawiał, że państwo prawa jest gwarantem wolności i sprawiedliwości - fundamentem naszej demokracji. Ja zaś kocham demokrację i kocham Stany Zjednoczone Ameryki, które stały się dla mnie domem.

Valentina White: Jednak pomimo wsparcia instytucji ludzie wyrabiają sobie swoje zdanie. Nie obawiałeś się, że stracisz kontrakty, współprace?

Gianluigi Caruso: All Route Logistics na bazie tej sytuacji nie straciło swoich partnerów. Ufamy sobie wzajemnie.

Valentina White: Okej. Cóż...chyba na ten moment to by było na tyle. Bardzo dziękujemy za obecność w studio, dziękujemy Wam - słuchacze za spędzony z nami czas. Mówiła dla Was Valentina White, a naszym dzisiejszym gościem był Gianluigi Caruso. Dobranoc!

Gianluigi Caruso: Dziękuję Ma'am, dziękuję Państwu. Spokojnej nocy.

 


yIXjUp8.png

Edytowane przez szaftyxox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin