Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

Jak uniknąć blokady na koło? Poprawne parkowanie, procedura mandatowa.


gicik bobo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, przedstawiam krótki poradnik dotyczący poprawnego parkowania na serwerze. Jest to powszechny problem graczy. Ich niewiedza razi w oczy graczy, którzy chcą wczuć się w grę i poczuć immersję. Odgrywamy Los Santos, które jest odpowiednikiem Los Angeles w stanie Kalifornia dlatego też wielu z nas chciałoby, by pojazdy nie były zaparkowane tak jak w Warszawie. Każdy powinien to wiedzieć głównie ze względu na immersję oraz kreowanie swoich postaci w CA, upominanie przez LSSD, LSPD oraz pouczanie postaci o poprawnym parkowaniu mija się z celem bo przecież wszystkie postacie żyją w CA i powinny wiedzieć jak to robić.

 


1. Parkowanie
Kiedy parkujesz obok krawężnika na ulicy, przednie i tylne koła muszą być ustawione równolegle i nie dalej niż 18 cali (45.72cm) od krawężnika. Parkuj równolegle do ulicy, jeśli nie ma krawężnika. Jest to równoznaczne z tym, że Wasz pojazd nie może być zaparkowany na chodniku, ani nie może na niego najeżdżać nawet jednym kołem (wyjątkiem są pojazdy komercyjne i sytuacje bez wyjścia), krótki temat do ogarnięcia. Poniżej załączam obrazek prezentujący poprawne parkowanie równolegle do krawężnika.

Spoiler

POPRAWNIE

dobrze2.png

 

NIEPOPRAWNIE

hujowo.png

 

2. Kierunek ruchu
W CA mamy ruch prawostronny, zabrania się parkowania pojazdu niezgodnie z kierunkiem ruchu. Na chłopski rozum - zabrania się parkowania pojazdu po lewej stronie jezdni.

 

3. Czerwone krawężniki
Widzieliście czerwone krawężniki na mapie? Jest ich multum. Zastanawialiście się po co i dlaczego one są? Przypatrzcie się w jakich miejscach krawężniki są pomalowane na czerwono, głównie są to skrzyżowania, ostre zakręty, wejścia do budynków itp. Parkowanie przy czerwonych krawężnikach jest surowo zabronione, nigdy nie parkujcie pojazdów przy czerwonych krawężnikach.

 

Odnośnie parkowania to tak naprawdę tyle, nie ma tutaj wielkiej filozofii - wystarczy raz przeczytać ze zrozumieniem wyżej wymienione punkty i Wasza wiedza ogólna nt. odgrywania CA wzrasta o jeden poziom.

 

 

Procedura mandatowa w CA

 

Dodatkowo, chciałbym poruszyć temat mandatów w CA. Wielu z Was uważa, że może przyjąć mandat na miejscu oraz dowiedzieć się od oficera/zastępcy w jakiej kwocie będzie mandat, podpisać go i elo. To błąd, w CA nie ma czegoś takiego jak mandat, który informuje Was o kwocie podczas zatrzymania drogowego. Nie ma też czegoś tj. punkty karne.
Oczywiście jesteśmy w grze, mandat otrzymujecie skryptowo po zakończonej akcji i jesteście świadomi o jego kwocie przez skrypt - my jako gracze LEA nie dajemy Wam możliwości "odrzucenia" mandatu bo coś takiego nie istnieje.

 

Wygląda to w następujący sposób, Wasza postać otrzymuje "cytację", która zdefiniowana jest według naruszeń w San Andreas Penal Code. 
Zatrzymani są zobowiązani do podpisywania wszelkich cytacji skierowanych do nich przez organy ścigania. Jeśli ktoś odmówi podpisania cytacji, powinien zostać zakuty w kajdanki i przewieziony na stację w celu zabookowania. Cytacja to obietnica stawienia się przed sądem drogowym zamiast aresztowania. Nikt nie może odmówić podpisu, jeśli „nie zgadza się” z decyzją.


Po podpisaniu cytacji, zatrzymanie drogowe dobiega końca - żegnamy się, co dalej? Wasza postać otrzymuje na adres zamieszkania wezwanie na rozprawe sądową podczas której moze być obecny oficer/zastępca wydający tamtego dnia cytację. Sąd przedstawia dowody oraz przesłuchuje kierowcę jak i oficera/zastępce. Na tej podstawie Sąd uznaje, czy kierowca jest winny i czy nadać na niego karę w postaci mandatu. Gdy Wasza postać zostanie ukarana mandatem, macie 7 dni kalendarzowych na jego spłatę, w przeciwnym wypadku grozi Wam aresztowanie.

 

To tylko formułka In Character, pomagająca nam wszystkim w zachowaniu immersji, mandat otrzymujecie na miejscu podczas zatrzymania drogowego i spłacacie go w DMV. Nie ma żadnego Sądu, więc nie ma się o co martwić, warto znać tą regułkę by wczuć się bardziej w grę. Powtarzam jeszcze raz - nasze postacie żyją w CA i raczej wiedzą jak to działa, nigdy nie słyszeli o mandacie na miejscu czy punktach karnych.
 

Edytowane przez wersow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wersow napisał:

- nasze postacie żyją w CA i raczej wiedzą jak to działa, nigdy nie słyszeli o mandacie na miejscu czy punktach karnych.

akurat w Kalifornii stosowany jest system punktów karnych, który wpływa nie tylko na utratę licencji prowadzenia pojazdów, ale także na wysokość ubezpieczenia pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, chlor napisał:

A co gdy obok czerwonego krawężnika stoją parkometry?

 

Nie zdołałem wyszukać frazy nt. parkometrów przy czerwonych krawężnikach.

Cytat

Painted colored curbs have the following special parking rules:

Red – No stopping, standing, or parking (buses may stop at a red zone marked for buses)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo w prawdziwym życiu taka sytuacja nie będzie miała miejsca. Wystarczy się przyjrzeć paru ulicom w GTA5 by zauważyć, że w wielu miejscach znaki/pasy nie mają sensu. To nie  symulator jazdy po mieście. W samym centrum, przy najbardziej znanym skrzyżowaniu jest skręt w lewo... oznaczony od początku do końca ciągłą linią, a nie przerywaną. Może u nich to normalne i tylko podwójnej ciągłej nie można przekraczać? idk.

Co do parkometrów przy czerwonych krawężnikach to sami zdecydujcie jak się powinno to odgrywać, rockstar zjebało i tyle. 

1. A co z żółtymi krawężnikami? One są chyba czasowe IRL. Będą traktowane jako żółte z reala czy jako białe?

2. Są chyba białe krawężniki, ale ze znakiem, że na całej długości <- no parking  -> jest znak, to jak to odgrywać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Vey napisał:

No bo w prawdziwym życiu taka sytuacja nie będzie miała miejsca. Wystarczy się przyjrzeć paru ulicom w GTA5 by zauważyć, że w wielu miejscach znaki/pasy nie mają sensu. To nie  symulator jazdy po mieście. W samym centrum, przy najbardziej znanym skrzyżowaniu jest skręt w lewo... oznaczony od początku do końca ciągłą linią, a nie przerywaną. Może u nich to normalne i tylko podwójnej ciągłej nie można przekraczać? idk.

Co do parkometrów przy czerwonych krawężnikach to sami zdecydujcie jak się powinno to odgrywać, rockstar zjebało i tyle. 

1. A co z żółtymi krawężnikami? One są chyba czasowe IRL. Będą traktowane jako żółte z reala czy jako białe?

2. Są chyba białe krawężniki, ale ze znakiem, że na całej długości <- no parking  -> jest znak, to jak to odgrywać?

Nikt nie przyciąga aż tak dużej uwagi do przepisów ruchu drogowego na serwerze, by odgrywać żółte i białe krawężniki - jeśli jesteś ciekaw i chcesz odgrywać to dla siebie, wystarczy wpisać frazę w Google po angielsku. Wszystkiego sie dowiesz. Czerwony krawężnik jest najbardziej "ważny" i dlatego go egzekwujemy. Nie widziałem zbyt wiele białych czy żółtych krawężników, może nie zwracałem na to uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin