Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

[ODRZUCONE] System BW2


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Propozycja niezwykle prosta (bo wymaga praktycznie jedynie opisania działania tego systemu i dodania komendy respawnujacej nas) i zapobiegająca wszelkim niedopowiedzeniom podczas gry pokroju grania postaci która była postrzelona 10 razy podczas tygodnia.
W momencie gdy nasza postać dostawałaby BW istniałyby dwa wyjścia z tej sytuacji. Pierwsze z nich to udzielenie nam pomocy przez służby lub zwyczajne ocknięcie sie po kilkudziesięciu minutach. Drugą opcją byłaby komenda /akceptujsmierc (lub cokolwiek pochodnego) która respawnowałaby naszą postać w miejsce jej spawnu, a na miejscu w którym wpisywaliśmy CK zostawiałaby ciało (bez żadnego podpisania pokroju Ciało - John Smith, po prostu ciało).
W tym momencie gracz grający zabitą postać odgrywałby że taka sytuacja nigdy nie miała miejsca, a gracz zabijający odgrywałby że nie zabił Johna Smitha tylko np. innego, randomowego członka gangu, zastępce szeryfa czy zwyczajnie jakąś postać w świecie gry z którą miał konflikt. To samo miałoby się w momencie zabicia dajmy na to oficera LEA którzy w świecie roleplayu potrafią być postrzeleni 2/3 razy dziennie - ten system by tego uniknął.

Uprzedze wszystkich piszących że system byłby trudny do ogarnięcia dla osób nowych - otóż nie. Podobne systemy działają świetnie od lat na największych serwerach RP na świecie i żadna osoba zaczynająca tam rozgrywkę nie ma z nimi problemu, ponieważ posiadają one świetnie rozpisane poradniki i administrację służącą pomocą w momencie gdy ktoś czegoś nie zrozumie.

//edit Samo zablokowanie postaci byłoby możliwe tylko przez jej właściciela przez komendę lub panel na forum, lub przez Gamemastera po akceptowaniu wniosku na FCK i odegraniu stosownej akcji na poziomie.
//edit2 trzeba też pamiętać że na alcie hitboxy działają świetnie, zapobiegłoby to sytuacji gdy ktoś strzela komuś w głowę, a gracz grający ranną postać odgrywa że dostał w rękę.

//edit3 
Alternatywą od tego mogłoby być też zwyczajne zaostrzenie zasad co do samego strzelania, tak by zamienianie ulic Paleto Bay w Bagdad nie było na porządku dziennym. Prosta, działająca w jedną stronę zasada "Otwierasz do kogoś ogień = zgadzasz sie na FCK w przypadku dostania BW" zmusiłaby graczy do faktycznego przemyślenia czy warto jest otworzyć ogień, i byłoby to wyjściem bardziej podchodzącym pod te mityczne hard rp o którym każdy tyle gada, a nikt nie potrafi podać jego definicji. Naturalnie ta zasada nie mogłaby działać w drugą stronę, tzn osoba która byłaby zaatakowana owszem, miałaby prawo się bronić, ale nie musiałaby wyrażać zgody na FCK w przypadku BW bo nie była ona osobą inicjującą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie /akceptujsmierc powinno być równoznaczne z CK i tyle. Problem postrzelonych 850 razy gliniarzy nie wynika z niedostatków systemu, tylko ze słabego poziomu graczy, którzy nie potrafią zrozumieć, że w PD i przestępczych nie gra się dla hajsu tylko fajnej rozgrywki. Jak gliniarz, albo gangster dostaną 13 kulek podczas strzelaniny, to CK powinno być standardem dobrego odegrania takiej akcji - zwłaszcza po stronie inicjującej.

 

PS. @lexiz CK to permanentne uśmiercenie postaci, a nie zrespienie się "w szpitalu" i zostawienie noł nejmowego ciała nie wiadomo kogo. Dodatkowo na FCK nigdy nie trzeba wyrażać zgody, ponieważ jak sama nazwa wskazuje jest to przymusowe CK. Zgodę na wykonanie FCK musi wyrazić opiekun/gamemaster, a nie osoba, która ma zostać uśmiercona.

Edytowane przez Wiesiu
WebsteR i Romain Grosjean lubią to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Wiesiu napisał:

Według mnie /akceptujsmierc powinno być równoznaczne z CK i tyle. Problem postrzelonych 850 razy gliniarzy nie wynika z niedostatków systemu, tylko ze słabego poziomu graczy, którzy nie potrafią zrozumieć, że w PD i przestępczych nie gra się dla hajsu tylko fajnej rozgrywki. Jak gliniarz, albo gangster dostaną 13 kulek podczas strzelaniny, to CK powinno być standardem dobrego odegrania takiej akcji - zwłaszcza po stronie inicjującej.

 

PS. @lexiz CK to permanentne uśmiercenie postaci, a nie zrespienie się "w szpitalu" i zostawienie noł nejmowego ciała nie wiadomo kogo. Dodatkowo na FCK nigdy nie trzeba wyrażać zgody, ponieważ jak sama nazwa wskazuje jest to przymusowe CK. Zgodę na wykonanie FCK musi wyrazić opiekun/gamemaster, a nie osoba, która ma zostać uśmiercona.

CK to Character Kill (po polsku śmierć postaci). Przy systemie który przedstawiłem wyżej dalej występuje śmierć postaci, jedyną różnicą jest to że nie twojej tylko wyimaginowanej, dopowiedzianej w narracji.
Co do FCK - fakt, przy trzecim edicie źle to ująłem. W momencie niewprowadzenia systemu BW2 byłoby to zwykłe CK, mój błąd.

 

 

6 minut temu, insane napisał:

a co z gangwarsami gangow? Tez by mieli po dmie dostawac fck jak by padli np na db?

Chciecie "Hard RP" to miejcie "Hard RP". Nie rozumiem, OOC po strzale w łeb też dopowiadają sobie że dostali w rękę i żyją dalej?
Tak jak mówiłem, każdy rzuca frazą "Hard RP" na forum a nikt nie potrafi podać jej definicji, różnicy między trudnym a łatwym. 
Przy takim systemie ludzie nauczyliby sie w końcu odgrywać strachu przed śmiercią i faktycznego myślenia o konsekwencjach pociągania za spust. Jeżeli ktoś nie potrafi wczuć się w swoją postać to niech przynajmniej wczuje sie w samego siebie który nie chce tej postaci utracić.

+ tak jak opisywałem to wyżej. Osoby inicjujące strzelanine - tak. Osoby będące ofiarami - nie.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam neutralne zdanie na ten temat. Wiadomo, że jeśli parę osób z gangu wystrzela z zaskoczenia wszystkich policjantow na serwerze, to dobrze by było, gdyby jednak miał kto zareagować i wtedy taka funkcja byłaby w porządku. Z drugiej strony, gdy policjanci będą po kolei eliminować członków gangu, może okazać się, że jest ich nieskończoność i za każdym razem likwidują mało ważne w organizacji osoby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, insane napisał:

a co z gangwarsami gangow? Tez by mieli po dmie dostawac fck jak by padli np na db?

@insane Według mnie jeżeli strona inicjująca zostanie ostro rozstrzelana to powinni wpisywać /ck i elo. Decydują się na to ryzyko, więc niech liczą się z konsekwencjami.

 

5 minut temu, lexiz napisał:

CK to Character Kill (po polsku śmierć postaci). Przy systemie który przedstawiłem wyżej dalej występuje śmierć postaci, jedyną różnicą jest to że nie twojej tylko wyimaginowanej, dopowiedzianej w narracji.

@lexiz W zasadzie powinno się wprowadzić nowe określenie, ICK - Imaginary Character Kill, bo zwykłe CK nigdy nie odnosiło się do postaci narracyjnych, stąd moja uwaga 😛

Edytowane przez Wiesiu
WebsteR lubi to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, insane napisał:

ty chyba nie rozuimesz pewnych rzeczy, co ma hardrp jakies do tego czy ktos strzeli i masz juz wpisywac fck smieszne? Na serwerze .*** masz dmy i nawet mocno uproscili sprawe z tym, na gang warsach nie ma zadnego sensu twoje "FCK", jezeli jakis member odwalal mocno IC to pisze sie na niego wniosek na fck a potem wykonuje, moim zdaniem nie ma to jakiegokolwiek sensu w gang warsach.

Przeczytaj jeszcze raz całą propozycje. Jeżeli nie poskutkuje to jeszcze raz. I jeszcze raz. Aż do skutku. Jeżeli dalej nie będziesz rozumiał to lepszym wyjściem będzie ograniczenie sie do odgrywania zabijania ludzi w Fortnite i wyrywania sie w ten sposób z ghetta.

Prosta, działająca w jedną stronę zasada "Otwierasz do kogoś ogień = zgadzasz sie na FCK w przypadku dostania BW"
Naturalnie ta zasada
nie mogłaby działać w drugą stronę, tzn osoba która byłaby zaatakowana owszem, miałaby prawo się bronić, ale nie musiałaby wyrażać zgody na FCK w przypadku BW bo nie była ona osobą inicjującą.


Ludzie w końcu zrozumieliby że tryb RP to nie Gang Wars polegające na bezmyślnym DMie, a na myśleniu.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, insane napisał:

czyli co robi na ciebie driveby organizacja i masz wpisywac ck xD?

Jeszcze raz - strona inicjująca. Inicjowanie polega na rozpoczynaniu danej interakcji, w tym wypadku strzelaniny, a więc moja wypowiedź tyczyła się osób, które DB przeprowadziły, a nie tych, które oberwały stojąc sobie na chodniczku swojej dzielnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, insane napisał:

nie no ty nie rozuimesz dalej ze w gang warsach to nie ma sensu jak codziennie organizacje robia na siebie db/gb XDDDDDD czlowieku nie grales w polswiatku to sie nie wypowiadaj w taki sposob nawet bo to wyglada co najmniej komicznie, z tej gry ma wychodzic fun bo twoje zasady wygladaja jak wniosek na FCK, czyli przy wniosku jak polegniesz to wpisujesz, a ty wypisujesz ze jezeli oddasz strzaly i padniesz, to masz wpisac co jest po prostu no komicznie nie oszukujac sie.

protip, na GTA Online jest tryb Gang Wars gdzie mozna sie strzelac bez obawy o utrate postaci
https://gta.fandom.com/wiki/Gang_Attacks


Problemem nie jest to, że ginęłoby za dużo postaci, tylko to że obecnie na polskim roleplayu ulice San Andreas wyglądają jak Bagdad - to jest jedyny sposób by temu zapobiec.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, insane napisał:

nie no ty nie rozuimesz dalej ze w gang warsach to nie ma sensu jak codziennie organizacje robia na siebie db/gb XDDDDDD czlowieku nie grales w polswiatku to sie nie wypowiadaj w taki sposob nawet bo to wyglada co najmniej komicznie, z tej gry ma wychodzic fun bo twoje zasady wygladaja jak wniosek na FCK, czyli przy wniosku jak polegniesz to wpisujesz, a ty wypisujesz ze jezeli oddasz strzaly i padniesz, to masz wpisac co jest po prostu no komicznie nie oszukujac sie.

Your choice. Masz prawo do tego, aby postrzegać RP w inny sposób niż ja. Dla mnie jednak istotnym elementem RP są konsekwencje swoich działań i czynów. Jeżeli wyskoczysz na kogoś z bronią i dostaniesz przez to w czapę to powinieneś wpisać to CK, a nie iść w zaparte, że "Przecież gangusy strzelają się 300 razy dziennie!". Jeżeli Twoja postać mogłaby zginąć to zastanowiłbyś się 10 razy zanim wjechałbyś na czyjąś dzielnicę z gnatem i robiłbyś to tylko wtedy, kiedy inne wyjścia się wyczerpią. Bo dla zabawy, to sobie możesz pograć w karty z ziomeczkami na blokowisku, a nie postrzelać do innego gangu.

Evit, Vey, WebsteR i 2 innych lubią to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, lexiz napisał:

protip, na GTA Online jest tryb Gang Wars gdzie mozna sie strzelac bez obawy o utrate postaci
Problemem nie jest to, że ginęłoby za dużo postaci, tylko to że obecnie na polskim roleplayu ulice San Andreas wyglądają jak Bagdad - to jest jedyny sposób by temu zapobiec.

niezly protip ziomek, propozycja na tym samym poziomie co ta o celownikach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, bo po co odgrywać realny strach postaci przed śmiercią w momencie szykowania sie na strzelanine, przecież można sobie poodwalać, pograć jak w CSika z ziomeczkami siedzac na TSie i wyjsc z gry po nabiciu 40 minut duty za ladą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, lexiz napisał:

No tak, bo po co odgrywać realny strach postaci przed śmiercią w momencie szykowania sie na strzelanine, przecież można sobie poodwalać, pograć jak w CSika z ziomeczkami siedzac na TSie i wyjsc z gry po nabiciu 40 minut duty za ladą.

Widac, ze wypowiadasz sie na temat kompletnie nie wiedzac jak wyglada gra w polswiatku, co jest smutne

insane, flexin i majkeloff lubią to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając wypowiedzi niektórych ludzi zaczynam rozumieć z jakiego powodu taki procent osób był przeciwny jednorazowym podaniom sprawdzającym wiedzę o trybie RP przy zakładaniu konta xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin