Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

Elita33

Gracz
  • Postów

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Aktywność reputacji

  1. Elita33 polubił odpowiedź w temacie przez 0mercy w Los Santos County Sheriff's Department 2.0   
    2022                                                                 2023
     
     
     
  2. Elita33 polubił odpowiedź w temacie przez 0mercy w Los Santos Fire Department   
  3. mati. polubił odpowiedź w temacie przez Elita33 w Plebiscyt Vibe | 2022   
    Zarząd: @Toyer
    Administrator: @Magik
    Developer: @avepy
    Community Manager: @mecenas lea
    Gamemaster: @kuzyn
    Supporter: @Teddy.

    Organizacja publiczna: LSFD
    Organizacja przestępcza: Angels Of Death Motorcycle Club
    Biznes: -
    Projekt IC: Eugenics Medical Center
    Spółka/Korporacja: -
    Postać kobieca: Skylar Paisley @nvr forgive
    Postać męska: Tommy Hamilton @Teddy.
    Celebryta: -
    Użytkownik forum: - 
    Najbardziej pomocna osoba: @kamil2289
    Działacz immersji: @Profesor Dziad
  4. Elita33 polubił odpowiedź w temacie przez 0mercy w San Andreas Highway Patrol 2.0   
    the last thing of sahp.. 😭
  5. Elita33 polubił odpowiedź w temacie przez Mrawka w Los Santos Fire Department   
    @Kurpan@pmak0 foty; @TwerkingMaster


     
     
    https://imgur.com/a/nYjQrnH 
  6. Elita33 polubił odpowiedź w temacie przez KasiuLa w 6-7's crime numbers   
  7. Koltsow polubił odpowiedź w temacie przez Elita33 w [Biznes/gastronomia] [PaletoBay] La Bocca Americana Ristorante   
    Wpadnę i zobaczymy co tam ciekawego macie. 😉
  8. blackmouse polubił odpowiedź w temacie przez Elita33 w [Biznes/gastronomia] [PaletoBay] La Bocca Americana Ristorante   
    Wpadnę i zobaczymy co tam ciekawego macie. 😉
  9. Elita33 polubił odpowiedź w temacie przez doozan w Przestępstwa i ich konsekwencje, popełnianie zbrodni za dnia i w zatłoczonych miejscach - kilka słów o kreacji przestępców.   
    Przestępstwa w Los Angeles.
    Od lat mieszkańcy hrabstwa Los Angeles, podobnie jak społeczności innych części kraju, skarżą się na wzrastającą w ich regionie przestępczość. Od kradzieży katalizatorów, paczek, pojazdów, włamań, aż po przestępstwa, które bezpośrednio wpływają na ich życie, czyli pobicia, gwałty, morderstwa. Ponad trzy lata po rozpoczęciu pandemii COVID-19, portal USA TODAY przyjrzał się danym, aby ocenić jak bardzo tak naprawdę wzrosła przestępczość w LA County. Celem sporządzenia tych danych prócz przekonania się o wzroście częstotliwości przestępstw, miało też być stwierdzenie, czy mieszkańcy miast z hrabstwa Los Angeles są mniej bezpieczni, niż w poprzednich latach (w tym w 2019, czyli roku przed wybuchem pandemii). Władze miasta Los Angeles odnotowały jedenastoprocentowy wzrost ogólnego wskaźnika przestępczości w 2022 roku, z sześćdziesięcioma przestępstwami na tysiąc mieszkańców. Dla porównania - w 2019 liczba ta wynosiła 54 przestępstwa na 1000 mieszkańców. Dane obejmują zarówno przestępstwa z użyciem przemocy, zdefiniowane przez FBI, obejmujące gwałt, rozboje, napaść z bronią w ręku i zabójstwo, jak i przestępstwa przeciwko mieniu, czyli włamania, podpalenia i kradzieże pojazdów.
    O przestępczości nie można wspomnieć, bez uprzedniego uwzględnienia ogromnej populacji bezdomnych w całym okręgu LA, która według niektórych pomiarów jest największa w całych Stanach Zjednoczonych. Szeregi namiotów ustawionych na terenach zielonych i wzdłuż chodników w centrach miasta, oraz w bardziej zamożnych dzielnicach westside mogły pozostać w miejscu podczas szczytu pandemii koronawirusa, co ostatecznie przyczyniło się do wzrostu wskaźników przestępczości w tamtych miejscach. Co ciekawe - nowo wybrana burmistrz Karen Bass, która zobowiązała się do rozwiązania kryzysu bezdomnych w Los Angeles, planuje przenieść ludność z obozowisk ulicznych do pokoi hotelowych i mieszkań socjalnych. 
    Choroby psychiczne, wzrost użycia narkotyków takich jak heroina, crack, czy fentanyl, plus wzrost liczby bezdomnych noszących broń, to tylko jedne z czynników przyczyniających się do wzrostu liczby przestępstw, powiedziała dowódca Central Division, Elaine Morales, z Los Angeles Police Department. Jej dywizja obejmuje niesławny obszar nazywany "Skid Row", czyli 54 przecznice, gdzie wielu bezdomnych mieszka w namiotach w pobliżu miejsc, które są przeznaczone dla społeczności. 
    Downtown, czyli obszar który ma ponad siedemdziesiąt tysięcy mieszkańców, doświadczył wzrost o 25% przestępstw z użyciem przemocy - z ponad 1800 incydentów w 2019 roku, do ponad 2200 w 2022 roku - i wskaźnikiem 45 zgłoszonych przestępstw z użyciem przemocy na 1000 mieszkańców. W przestępstwach przeciwko mieniu, śródmieście odnotowało największy wzrost procentowy, jak również wskaźnik przestępczości, z prawie 57% wzrostem przestępstw przeciwko mieniu między 2019, a 2022 rokiem i mniej więcej 167 przestępstwami przeciwko mieniu zgłoszonymi na 1000 mieszkańców. Morales, dowódca Central Division, która obejmuje znaczną część centrum powiedziała, że obszar ten jest bardzo zróżnicowanym i "bogatym w cele" środowiskiem dla przestępców. Wszystko to dlatego, że zawiera on głównie obszary biznesowe i rozrywkowe, a w rezultacie większy ruch lokalnych odwiedzających, turystów i pracowników przekłada się na większą ilość popełnianych przestępstw.
    Przestępca i konsekwencje, czyli o czym warto pamiętać.
    Każda postać prowadzona na serwerze musi rozgrywana być według przyjętych przez tryb roleplay zasad i zwyczajów. Jak jednak poprawnie rozegrać popełnienie przestępstwa? Czym się wzorować, czym się sugerować, podczas gdy przecież nikt z grających na serwerze nie ma z tym styczności na co dzień? Z pomocą przychodzą nam filmy, nagrania CCTV które bezpośrednio przedstawiają popełnione przestępstwa w Stanach Zjednoczonych. Często możemy na nich zauważyć, że każda akcja przeprowadzana jest szybko - nikt przecież nie chce zostać schwytany przez służby na gorącym uczynku - bez zbędnych powrotów na miejsce zbrodni, czy przedłużania akcji i urozmaicania jej w filmowe scenki rodem z netflixa. Gracze często nie zdają sobie sprawy, jak bardzo wyrok w więzieniu powinien wpłynąć na kreację ich postaci. W Kalifornii, włamanie do domu karane jest nawet do 6 lat pozbawienia wolności, a popularne w ostatnim czasie kradzieże aut, nawet do 3 lat pozbawienia wolności (w przypadku wyroku felony, bądź 365 dni w przypadku misdemeanor), niektóre przypadki posiadania broni (które zaliczają się do misdemeanor) mogą sprowadzać się do grzywny do $1,000 w najlepszym wypadku, bądź do roku pozbawienia wolności w county jail. Te bardziej poważne sprawy, gdzie chociażby broń zostaje użyta w nieprawidłowy sposób, bądź jest posiadana przez nieletniego, albo posiadającego choroby psychiczne, mogą spotkać się z pozbawieniem wolności nawet do dwudziestu lat. Nie wspominając już o tym, że morderstwo, czy inne przestępstwa które popełniane są na serwerze kilka razy w ciągu miesiąca, mogą odbić się na waszych postaciach bardziej, niż może wam się wydawać. 
    Zdrowe podejście do przestępstwa, czyli nie traktuj zbrodni jak codzienność.
    Jasne - popełnianie przestępstw to duża część rozgrywki w strefie przestępczej, jednak wypada pamiętać o tym, że wasze postacie w większości przypadków to młodociani przestępcy, którzy nie są seryjnymi mordercami, a wanna-be członkami grup przestępczych, nie mającymi za sobą stu innych, popełnionych przez siebie zbrodni. Jak drobna kradzież, wandalizm, czy pobicie nie jest niczym, co mogłoby rzeczywiście wejść na psychikę waszej postaci, tak tortury innej osoby, morderstwo, czy podpalenie budynku już czymś takim jest. Mimo zabicia swojego wroga, wasz char może czuć nieco satysfakcję, że może wyłożył robotę dla grupy do której należy, czy pozbył się osoby, która rzeczywiście wadziła jego przestępczej karierze, to na dłuższą metę i tak będzie pamiętał o tym, że kogoś zamordował. Wspominając o tym zmierzam do tego, że jako gracze macie częste tendencję chociażby do kontynuowania zwykłej, codziennej rozgrywki po wykonaniu grubego przestępstwa. Mordujesz? Nie idź chwilę po tym do baru, czy do innej siłowni, by pogadać sobie ze znajomymi. Graj strach, graj obawy przed byciem złapanym, graj konsekwencje tego, że pozbawiłeś kogoś życia, zabrałeś w zaświaty członka jakiejś rodziny. Coś, czego nie widzi się w mediach, czy w trybie roleplay, to poważne urazy psychiczne, po wykonaniu dużych, często głośnych zbrodni. Zespół stresu pourazowego to coś, co dotyka nie tylko żołnierzy wracających z misji, ale też przestępców. Bezsenność, depresja, stany lękowe - to również ich dotyka. Nikt o tym po prostu nie mówi, a w rezultacie nikt tego na poważnie nie gra.
    Przestępstwa popełniane za dnia i w zatłoczonych miejscach.
    Popełnienie przestępstwa w obrębie z pozoru zatłoczonych części miasta nie jest niczym złym, w końcu mamy swój umysł i mózg, by zrozumieć podstawowe czynniki, które ewentualnie mogą zabronić nam wykonanie przestępstwa. Tak naprawdę przekonanie o tym, że przestępstwa popełniane są jedynie w nocy, po zmroku, jest totalnie błędne. Włamania do domów wykonywane są często w porze, gdzie większość mieszkańców jest w szkołach, pracy, może też na uczelniach. Kradzieże samochodów często zabierane są jednak w godzinach największego ruchu ulicznego, by bez większych problemów wtopić się w tłumy jeżdżących po ulicach, wracających z prac i szkół cywili. Mimo wszystko faktem jest to, że po zapadnięciu zmroku, przestępstw jest więcej. Nie jest to jednak twarda reguła, a istnieją też przestępstwa, które popełniane są o każdych porach dnia, takie jak morderstwo, handel narkotykami, produkcja narkotyków, pobicia, mniejsze kradzieże, czy różnego rodzaju oszustwa. Zatłoczone, mocno strzeżone miejsca jednak nie padają często ofiarami licznych przestępstw, ze względu na to, że albo ryzyko przyłapania jest ogromne, albo sam czyn nie jest na tyle opłacalny, by ryzykować swoją wolność. Przykładem może być kradzież pojazdu ze strzeżonych parkingów, czyli coś, co ostatnimi czasy przyprawiło graczy o zdenerwowanie i rozgoryczenie. W tym wypadku wspólną decyzją przyjęliśmy, że kradzieże z takich miejsc nie mają zwyczajnie sensu i są mało realistyczne, bo w końcu ktoś tych parkingów pilnuje, często również sprawdza kto tak naprawdę wjeżdża i wyjeżdża z terenu parkingu. To samo tyczy się kradzieży pojazdów z domów, które według rockstarowej mapy mają otwarte bramy, czy inne furtki - takie miejsca nie są ogólnodostępne dla przeciętnego mieszkańca, czy też złodzieja i logicznym jest, że nikt nie zostawi sportowego pojazdu kosztującego kilkaset tysięcy dolarów, na podwórku z otwartą bramą, tym bardziej samemu nie będąc na terenie swojej rezydencji. Stąd też na końcu tej publikacji, pojawi się krótka wstawka z postanowieniami dotyczącymi popełniania przestępstw.
     Postanowienia i prośby opiekunów strefy przestępczej serwera.
    Przestępstwa takie jak kradzieże, włamania, pobicia, strzelaniny i inne głośne zbrodnie nie mogą popełniane być na terenach budynków rządowych (np. stacje departamentów, city hall) oraz w strefie spawnowania się nowych graczy - ma to na celu zapobiec zrażenia świeżych graczy do trybu roleplay, jak i samego serwera. Zbrodnie popełnione w miejscach mocno zaludnionych, punktach turystycznych, bądź biznesach i siedzibach projektów, zapisane zostać powinny w odpowiednim dziale na forum (przestępstwa). Niech przykładem będzie tutaj ciężkie pobicie klienta jednego z lokali gastronomicznych, lub strzelanina w okolicach alei gwiazd, w Vinewood. Na mapie są miejsca, gdzie z logicznego punktu widzenia, duże przestępstwa nie będą miały zwyczajnie miejsca. (tj. banki, wcześniej wspomniane budynki rządowe, ULSA, szkoły, ogromne wieżowce pokroju Maze Bank Tower, czy też strzeżone, duże parkingi). - Wiadomo, jest odejście od tej zasady, ale mówimy tutaj o zwykłych sytuacjach, bez konsultacji z mistrzem gry. Podchodzenie do prawie każdego napotkanego samochodu w celu sprawdzenia, czy należy on do panelu grupowego, bądź próba kradzieży kilku pojazdów dziennie (lub codzienne kradzieże w przeciągu kilku dób) będzie traktowane jako chain robbing i odpowiednio egzekwowane przez członków ekipy. Jeżdżenie na drugi koniec mapy (~30/40km irl) by ukraść auto, bądź zrabować przeciętnego cywila uważane jest przez nas za kompletną abstrakcję i takie zachowania nie będą szanowane.  Od dzisiaj (dzień wprowadzenia publikacji), wszystkie grupy tracą dostęp do komendy /kradnij i żeby je odzyskać, należy napisać ticket (discord liderów org. przestępczych) w którym przedstawicie background odpowiednich postaci, które będą kreowane w stylu car-jacking, bądź założyć odpowiedni projekt zarobkowy, skupiający się na kradzieżach i rozbiórce pojazdów.  O ile organizowanie tzw. hitsquadu ze znajomą nam postacią, bądź dwiema, z drugiego gangu, organizacji, wygląda w porządku, tak zbieranie dwóch, lub więcej organizacji, by zbudować jak najliczniejszą grupę (tzw. masówkę) nie będzie dobrze traktowane przez opiekunów, a konsekwencje takich zagrywek będą surowe.
  10. Malibuu polubił odpowiedź w temacie przez Elita33 w [Biznes/gastronomia] [PaletoBay] La Bocca Americana Ristorante   
    Wpadnę i zobaczymy co tam ciekawego macie. 😉
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin