Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

002. Grotti Furia RR Stradale - Legenda wśród supersamochodów, doskonałe połączenie mocy, stylu i emocji.


nzm

Rekomendowane odpowiedzi

6qf9qKy.png

Written by MONIQUE ARMELAU - DAILY GLOBE, 14/05/2023


Grotti – włoski producent samochodów sportowych i wyścigowych, a także supersamochodów z siedzibą w Maranello działający od 1938 roku. Samo przedsiębiorstwo zostało założone przez Enzo Grotti który od 1947 roku produkuje stale pojazdy spod szyldu swojej marki. Pojazdy cywilne Grotti, produkowane od wspomianego roku są znane ze swego wyszukanego stylu z domu Pininfarina, były i są symbolem luksusu.

I1qaiIC.jpg

Grotti Furia - czyli seryjnie produkowany super samochód spod szyldu Grotti. Furia już w testowanej przez nas wersji jest odziana w pakiet RR Stradale który względem zwyczajnej Furii nadaje jej zadziornego, agresywnego wyglądu. Wersja którą omawiamy różni się pod standardowej wersji tym, ze jest napędzana tylko i wyłącznie na tylną oś, zaś tylny spoiler pozostał wysuwany elektrycznie - po przez naciśnięcie guzika na desce rozdzielczej, bądź przekroczeniu określonej prędkości. Furia już w swojej standardowej wersji ma napomnianą przez nas widlastą ósemkę umieszczoną centralnie która według producenta generuje aż pięćset-siedemdziesiąt koni mechanicznych. Przy tylnym stałym napędzie? To na prawdę czuć, po przełączeniu samochodu w tryb Sport od razu zawieszenie staje się znacznie twardsze, zwarte - nawet najmniejsze wyboje na drodze są w pełni odczuwalne, układ kierowniczy reaguje na każdy - nawet drobny ruch kierownicą co się przekłada na niesamowite wrażenia podczas poruszania się tym wozem po torze, czy nawet zwykłej drodze.

image.png

Jak Furia ma się do jazdy na co dzień? Mimo swojej karty która jest podpisana pod klasę typowo super samochodów po wybraniu trybu comfort jesteśmy w stanie przemieszczać się bez większego przemęczenia. Klapy z akcesoryjnego wydechu we wspomnianym trybie są zamknięte przez co samochód jest znacznie cichszy, samo wygłuszenie w środku jest również na godnym poziomie, a  spasowanie elementów wnętrza zostało dopięte na ostatni guzik. Środek Grotti został wykonany dość nazwała bym to.. futurystycznie? Po samym zasiądnięciu na miejscu kierowcy przywitają was wielkie, analogowe zegary ze sporym wyświetlaczem po między nimi. Deska rozdzielcza jest obszyta w najwyższej jakości skóry przyozdobionej w tym przypadku czerwonymi przeszyciami. Na samej kierownicy producent dodał kilka - jakże istotnych przycisków. Kontrola trakcji, tryby jazdy czy nawet samego zawieszenia - to wszystko jest pod ręką.


image.pngFuria w wersji RR Stradale prowadzi się jak RSX. Zza kierownicy nie masz wątpliwości, ze prowadzisz Grotti i to w dodatku klasykę gatunku a nie większego RSX'a. Układ kierowniczy jest precyzyjny i szybki, a środek ciężkości jest niżej niż w RSX. W ciasnych zakrętach? Żaden problem - nawet przegniesz i przez ułamek sekundy czujesz delikatny uślizg tylniej osi, nagle Grotti koryguje twój błąd i po chwili pojawia się delikatna nadsterowność. Jedziesz 50, wciskasz gaz i nagle jedziesz za szybko, jedziesz 100 wciskasz gaz i jedziesz jeszcze bardziej o wiele za szybko. Najszybciej w życiu jechałam właśnie Furią, bo ma takiego kopa, ze zdążyłam się rozpędzić zanim na choryzoncie ukazały się kolejne samochody. Co znajdziesz w środku? Drugi już wielki jak tablet wyświetlacz ze wszystkimi dostępnymi opcjami dostosowania samochodu pod siebie. Od indywidualnego wybrania twardości zawieszenia po reakcje układu kierowniczego czy regulację klap układu wydechowego. Fotele nie przyprawią was o ból kręgosłupa, są wygodne przy tym dokładnie trzymają kierowcę na swoim miejscu. Z minusów? Totalnie brak jakiejkolwiek regulacji.. serio - mówimy tutaj o modelu najwyżej klasy, jednak fotele? przesuwają się tylko w przód i tył co jest moim zdaniem totalną abstrakcją. Panel klimatyzacji jest osobno od ekranu z info-rozrywką. Pomiędzy klimatyzacją a ekranem jest miejsce na telefon z ładowarką bezprzewodową, ale jeśli potrzebujesz ładować telefon przez USB to jedno z USB jest centralnie pod uchwytami na napoje. Do tego jeszcze dwa schowki przed pasażerem, oraz kieszenie w drzwiach, więc jest naprawdę dużo miejsca by odłożyć wszystkie swoje drobiazgi. W nocy można ustawić swoje własne kolory oświetlenia wnętrza, lub wybrać jeden z kilku dostępnych motywów. O bagażniku nawet nie będę wspominać bo po prostu go nie ma - zmieści się tam tylko twoja markowa torba z zakupami oraz ewentualny pokrowiec na samochód który jest dodawany przez producenta w zestawie po zakupie.

Pomijając więc fakt miernej regulacji fotelów która kończy się tylko i wyłącznie na wariantach przód i tył to nie ciężko określić dla jakiej grupy użytkowników jest ten samochód. Mamy tu legendarną markę którą można kochać lub nienawidzić, sportowe osiągi, niesamowity dźwięk silnika i klasyczną smukłą linię nie do podrobienia. Furia jest typem samochodu który swoim ekstrawaganckim wyglądem przykuje oko większości przechodniów, a zarazem godny kandydat na jazdę w krótszą trasę bądź do poruszania się nim na co dzień.


SZYLD-DZIA-W-DG-POD-ARTYKU-Y
Chcesz dołączyć do zespołu działu Behind The Wheels? Kliknij w reklamę i złóż aplikację!

Edytowane przez nzm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin