Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

Changelog #69: Autumn Update


csskrouble

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Don Daniel napisał:

- Co do podatków - podatki likwidują zatem konieczność logowania się na chara raz na 2 tygodnie aby dom nie zniknął?

- Co z firmami zajmującymi się sprzedażą / skupem nieruchomości. Są zobowiązani do płacenia podatków za "mieszkańca"? Owner budynku z automatu jest mieszkańcem.

- Chcecie ograniczyć rozgrywkę na serwerze do 1 aktywnie użytkowanej postaci na konto? Ładna posesja to kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie wedle Waszych kalkulacji. Ludzie grają często na kilku charach z różnym zaangażowaniem. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że zostają zmuszeni do prowadzenia sztucznej, przymuszonej rozgrywki tylko po to aby grindować hajs na konto podatkowe. Sam osobiście posiadam 1 postać, gdzie mam posesje o wartości ~1kk a odgrywam emeryta. Postać jest na tyle specyficzna, że pójście nią do jakiejkolwiek pracy jest równe z znijaczeniem i w przełożeniu zablokowaniem jej.
- Jaki macie plan na antyafka na postaciach do których gracze nie przykładają full focusu, a będą nabijać minuty aby mieć hajs na podatki? Jasne, że można takie chary blokować czy nakładać inne kary, ale to jest żadne rozwiązanie.

Cieszę się, że zostało wprowadzone coś takiego jak podatki, ale informacje są na tyle cząstkowe, że nie jestem w stanie ocenić czy to jest w ogóle zmiana na plus w tym formacie. W ten sposób jak to wygląda budujecie w ludziach jeszcze większe przywiązanie do tej rozgrywki, myślenie o tym i uświadomienie, że zapomnienie o jakiejś głupiej postaci na okres dłuższy niż kilkunastu dni może prowadzić do poważnych konsekwencji (tj. usunięcie komuś chaty, gdzie poświęcił miesiące na jej zdobycie). Widzę tu próbę srogiego uzależnienia gracza. Ciężko mi sobie wyobrazić jadąc np w delegacje na 3/4 tygodnie czy na wakacje za granicę i myśleć;
"Kurwa, czy ja na pewno na każdej postaci zagospodarowałem dobrze budżet na te podatki?" 

To tylko gra i wskutek mojego zagapienia się na jakimś charze, z większą dozą prawdopodobieństwa pożegnałbym się z serwerem aby po prostu ściągnąć z barków przymus częstego myślenia o głupiej grze. Przemyślcie dobrze jak to ugrać bo nie wygląda to user-friendly. Chcę mieć radość z możliwości gry a nie obowiązek i przymus wybierania, żegnania się z postaciami które nie są pierwszoplanowe.

Jakiś czas temu prowadzona była ankieta średniej wieku graczy na serwerze:

fVqc1Md.png

Najwięcej osób jest w przedziale 22-26 lat. Ankieta była przeprowadzana rok temu. Jeśli już zbieracie takie dane to je wykorzystujcie.

Panowie i Panie - zważając na tą skalę jest to gap w chuj. ~70% graczy jest po szkole średniej i zajmują się już dorosłym życiem. Część jest po ślubach, mają dzieci, partnerki, swoje pierwsze prace po 12h aby zarobić jak najwięcej i pójść na studia, pierdyliard innych powodów aby nie siedzieć całe dnie na komputerze. Nie każcie im myśleć o takich głupotach. Przedstawcie te podatki w taki sposób, w jaki powinny zostać przedstawione. Ten punkt z aktualizacji jest na totalnie odrębny temat, a nie jeden z podpunktów bo jest ekstra inwazyjny. Ogarnijcie kogoś od analiz takich rzeczy. Może 5 lat temu bez większego przemyślenia byłby to fajny temat. W tym przypadku tylko prnt screen powyżej deklasuje temat podatków w teraźniejszym formacie i jasno wskazuje, że możecie stracić mniej lub więcej aktywnie biorących udział w życiu serwera graczy.


Popieram, lecz niestety wątpię że to coś da. Miłego dzionka
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Don Daniel napisał:

- Co do podatków - podatki likwidują zatem konieczność logowania się na chara raz na 2 tygodnie aby dom nie zniknął?

- Co z firmami zajmującymi się sprzedażą / skupem nieruchomości. Są zobowiązani do płacenia podatków za "mieszkańca"? Owner budynku z automatu jest mieszkańcem.

- Chcecie ograniczyć rozgrywkę na serwerze do 1 aktywnie użytkowanej postaci na konto? Ładna posesja to kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie wedle Waszych kalkulacji. Ludzie grają często na kilku charach z różnym zaangażowaniem. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że zostają zmuszeni do prowadzenia sztucznej, przymuszonej rozgrywki tylko po to aby grindować hajs na konto podatkowe. Sam osobiście posiadam 1 postać, gdzie mam posesje o wartości ~1kk a odgrywam emeryta. Postać jest na tyle specyficzna, że pójście nią do jakiejkolwiek pracy jest równe z znijaczeniem i w przełożeniu zablokowaniem jej.
- Jaki macie plan na antyafka na postaciach do których gracze nie przykładają full focusu, a będą nabijać minuty aby mieć hajs na podatki? Jasne, że można takie chary blokować czy nakładać inne kary, ale to jest żadne rozwiązanie.

Cieszę się, że zostało wprowadzone coś takiego jak podatki, ale informacje są na tyle cząstkowe, że nie jestem w stanie ocenić czy to jest w ogóle zmiana na plus w tym formacie. W ten sposób jak to wygląda budujecie w ludziach jeszcze większe przywiązanie do tej rozgrywki, myślenie o tym i uświadomienie, że zapomnienie o jakiejś głupiej postaci na okres dłuższy niż kilkunastu dni może prowadzić do poważnych konsekwencji (tj. usunięcie komuś chaty, gdzie poświęcił miesiące na jej zdobycie). Widzę tu próbę srogiego uzależnienia gracza. Ciężko mi sobie wyobrazić jadąc np w delegacje na 3/4 tygodnie czy na wakacje za granicę i myśleć;
"Kurwa, czy ja na pewno na każdej postaci zagospodarowałem dobrze budżet na te podatki?" 

To tylko gra i wskutek mojego zagapienia się na jakimś charze, z większą dozą prawdopodobieństwa pożegnałbym się z serwerem aby po prostu ściągnąć z barków przymus częstego myślenia o głupiej grze. Przemyślcie dobrze jak to ugrać bo nie wygląda to user-friendly. Chcę mieć radość z możliwości gry a nie obowiązek i przymus wybierania, żegnania się z postaciami które nie są pierwszoplanowe.

Jakiś czas temu prowadzona była ankieta średniej wieku graczy na serwerze:

fVqc1Md.png

Najwięcej osób jest w przedziale 22-26 lat. Ankieta była przeprowadzana rok temu. Jeśli już zbieracie takie dane to je wykorzystujcie.

Panowie i Panie - zważając na tą skalę jest to gap w chuj. ~70% graczy jest po szkole średniej i zajmują się już dorosłym życiem. Część jest po ślubach, mają dzieci, partnerki, swoje pierwsze prace po 12h aby zarobić jak najwięcej i pójść na studia, pierdyliard innych powodów aby nie siedzieć całe dnie na komputerze. Nie każcie im myśleć o takich głupotach. Przedstawcie te podatki w taki sposób, w jaki powinny zostać przedstawione. Ten punkt z aktualizacji jest na totalnie odrębny temat, a nie jeden z podpunktów bo jest ekstra inwazyjny. Ogarnijcie kogoś od analiz takich rzeczy. Może 5 lat temu bez większego przemyślenia byłby to fajny temat. W tym przypadku tylko prnt screen powyżej deklasuje temat podatków w teraźniejszym formacie i jasno wskazuje, że możecie stracić mniej lub więcej aktywnie biorących udział w życiu serwera graczy.

Tak jak napisał Daniel uważam że ta zmiana absolutnie nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z sytuacjami - wille na Vinewood w większości są dosyć stare, każdy wie jak to wyglądało kiedyś. /Datek lub kwit komuś z ekipy i on stawiał blipa i tyle. Wtedy wartość domu wynosi 0 więc podatek wyjdzie podobnie. To ma sens jak kurtyzanie majtki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Manalu napisał:

Co ja mam teraz odgrywać? Że nagle wprowadzili podatek który muszę codziennie opłacać?

 

To co w sumie zawsze powinieneś, że podatki zawsze były. Nic się nie zmieniło w narracji i w życiu Los Santos, podatki nagle się nie pojawiły.  

boa lubi to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Kolacz napisał:

Tak jak napisał Daniel uważam że ta zmiana absolutnie nie ma sensu.

Ta zmiana miałaby sens, gdyby Ekipa postarała się o przedstawienie jasnego i ciekawego systemu podatków oraz odpowiadała na pytania techniczne bo napisali tak ubogo o systemie, jakby wprowadzili cały system na poczekaniu i nie mieli z nim większych oczekiwań. Tylko problem leży w tym, że w sytuacji zmian opodatkowania budynków, powinni pomyśleć o zmianach w systemie PD i wynagradzaniu biznesów oraz wprowadzili szereg regulacji (np. o realności cen względem usług bo nie zdziwie się, jak niektórzy gracze będą narzucać większe marże na swoje usługi czy inne rzeczy kosztem spłacenia swojego podatku chakit), w tym FAQ bo tak, jak wcześniej napisałem - budynki są różne, niektóre mają kilka budynków sobie, a niektóre nawet nie są w realnej obecnej cenie, co jest nie fair w stosunku do innych graczy. 

PS. Chyba już jest pierwszy błąd, bo w historii naliczyło mi podwójnie?

image.png.8d4cab07d9d2745db8b77240f3fce109.png

Oraz pokazuje mi, że niektóre domy są pod inną grupą mimo że są pod moją postacią.

 

Cytat

W praktyce oznacza to, że możemy wpłacić na konto podatkowe np. $100.000 i nie przejmować się nimi przez kilka miesięcy. Jak są obliczane podatki? Obliczane są na podstawie ilości mieszkańców oraz ceny zakupu nieruchomości według wzoru √liczba mieszkańców * √cena zakupu. W liczbę mieszkańców nie są wliczani nielegalni imigranci. Jeśli pod interiorem znajdują się jedynie nielegalni imigranci, podatki nie będą naliczane.
 

W praktyce można wpłacić tylko do 100k, co nie ma sensu w sytuacji, kiedy ma się pierdyliard interiorów do opłacenia i nie można je opłacić do swojego ustalanego progu bo zamyka Cie limit, w szczególności w sytuacji, kiedy masz interiory warte powyżej miliona i sto tysięcy w stosunku do ceny jest mało. Co będzie upierdliwe chociażby dla agencji nieruchomości czy graczy, którzy mają np. X interiorów, na których ich stać z opłaceniem.

Plus fajnie, jakby w tabeli /podatków - kwota do opłacenia wyświetlała się na froncie, a nie w historii bo szukanie, co jest do opłacenia w sytuacji posiadania X interiorów jest nużące, kiedy musisz co X czasu je opłacać.  No i opcja wrzucania hajsu z karty? W obecnej chwili to nawet się nie da uregulować podatków bo banki nie działają, a system wpłacania z karty byłby o wiele wygodniejszy.

Edytowane przez anti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, anti napisał:

Ta zmiana miałaby sens, gdyby Ekipa postarała się o przedstawienie jasnego i ciekawego systemu podatków oraz odpowiadała na pytania techniczne bo napisali tak ubogo o systemie, jakby wprowadzili cały system na poczekaniu i nie mieli z nim większych oczekiwań. Tylko problem leży w tym, że w sytuacji zmian opodatkowania budynków, powinni pomyśleć o zmianach w systemie PD i wynagradzaniu biznesów oraz wprowadzili szereg regulacji (np. o realności cen względem usług bo nie zdziwie się, jak niektórzy gracze będą narzucać większe marże na swoje usługi czy inne rzeczy kosztem spłacenia swojego podatku chakit), w tym FAQ bo tak, jak wcześniej napisałem - budynki są różne, niektóre mają kilka budynków sobie, a niektóre nawet nie są w realnej obecnej cenie, co jest nie fair w stosunku do innych graczy. 

PS. Chyba już jest pierwszy błąd, bo w historii naliczyło mi podwójnie?

image.png.8d4cab07d9d2745db8b77240f3fce109.png

Oraz pokazuje mi, że niektóre domy są pod inną grupą mimo że są pod moją postacią.

Popieram. Dodatkowo u mnie wyświetla się na wszystkich postaciach tak samo.

9e7o323.png

Nie wiem na jakiej zasadzie odbywa się klepnięcie różnych rzeczy do aktualizacji. Jeśli jest opcja wprowadzić coś nowego ale chujowego, albo nic nie wprowadzić - moim zdaniem lepiej nie wprowadzić. Temat jest totalnie nieprzemyślany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, anti napisał:

image.png.8d4cab07d9d2745db8b77240f3fce109.png

 

45 minut temu, Don Daniel napisał:

9e7o323.png

image.png

Mi trafiło się nawet 3 razy. Developerzy kolejny raz dają nieprzetestowany i rozwalony skrypt. Nie zmienia to faktu, że opisali to krótko w jednym małym changelog'u zamiast poświecić na to większy temat. To kolejna rzecz "zapchaj dziurę", gdzie ekipa myśli, że przy pomocy tych podatków cokolwiek coś to da i obieg gotówki się zmniejszy zamiast już dawno zrobić wipe, kiedy była ku temu okazja.

Dodatkowo aplikacja VehSafe dalej nie działa jak powinna, gdyż pojazdy mimo, że pokazuje się ikonka grupy to pojazd się nie wyświetla. Gdyby posiedzieć przy tym skrypcie to dałoby się znaleźć więcej nowych bugów niż nowości lub "poprawek".

Edytowane przez Ksunix
"bary — 02/08/2023 19:25
nie pinguj mnie tępa kurwo
czego nie rozumiecie"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Ksunix napisał:

 

image.png

Mi trafiło się nawet 3 razy. Developerzy kolejny raz dają nieprzetestowany i rozwalony skrypt. Nie zmienia to faktu, że opisali to krótko w jednym małym changelog'u zamiast poświecić na to większy temat. To kolejna rzecz "zapchaj dziurę", gdzie ekipa myśli, że przy pomocy tych podatków cokolwiek coś to da i obieg gotówki się zmniejszy zamiast już dawno zrobić wipe, kiedy była ku temu okazja.

Dodatkowo aplikacja VehSafe dalej nie działa jak powinna, gdyż pojazdy mimo, że pokazuje się ikonka grupy to pojazd się nie wyświetla. Gdyby posiedzieć przy tym skrypcie to dałoby się znaleźć więcej nowych bugów niż nowości lub "poprawek".

Bo system nie nalicza co dzień, a co godzine lub krótszy okres. Podobnie mam
image.png.856e86b574965f581c7a2cb3237a69ec.png

ixenen lubi to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin