Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

[PM] Place Maker - lista ekstrawaganckich miejsc rozgrywki (obowiązujące narracje interiorów PM)


Lilith

Rekomendowane odpowiedzi

temat: aktualizowany / wczesny dostęp

twórca tematu: @Azzi_24

t5SApTK.png

Projekt Administracyjny

"Ludzie tworzą miejsca a miejsce tworzy ludzi"

John Green

 


Poniżej przedstawiamy publiczne miejsca rozgrywki wykonane w ramach projektu Place Maker lub w charakterze wspierającym. Każdy z interiorów jest przeznaczony do rozgrywek dla społeczności. 

 

[BUDYNKI]

 

1. Sklep Zoologiczny (autor: @szeryfuwa (pomysłodawca, główny wykonawca))

2. MZMC (autor: nieznany)

 


 

[PRZYRODA]

 

1. Obozowisko Góra Gordo

(autor: @szeryfuwa (pomysłodawca, główny wykonawca))

**Góra Gordo, majestatyczny szczyt górski w San Andreas. Cieszy się zasłużoną renomą jako obszar o wyjątkowej przyrodzie i unikalnej historii. Na jej zboczach rozkwitała różnorodność roślin i zwierząt, a krajobraz zapierał dech w piersiach. W samym sercu tych malowniczych krajobrazów istniało obozowisko. Było to miejsce, gdzie miłośnicy przyrody, wędrowcy i poszukiwacze spokoju mogli znaleźć schronienie, a jednocześnie szanować zasady ochrony środowiska. Obozowisko to było prawdziwym rajem dla tych, którzy pragnęli połączyć się z naturą, z dala od zgiełku miejskiego. Obozowisko oferowało różnorodne atrakcje edukacyjne, takie jak wędrówki po szlakach przyrodniczych, obserwacje ptaków, lekcje botaniki i nocne obserwacje gwiazd. Osoby korzystające z tego miejsca byli jak rodzina, zjednoczona miłością do przyrody i troską o środowisko.

Każdy uczestnik obozowiska jest zobowiązany przestrzegać zasad zrównoważonej turystyki i szanować naturalne środowisko tego miejsca. Wszelkie ślady ludzkiej działalności były starannie monitorowane, a każdy uczestnik był zachęcany do pozostawienia miejsca takim, jakie je zastał. Pomimo tego, aby zachować całkowicie miejsce w porządku, za ochronę tego obszaru również odpowiada jurysdykcją San Andreas State Park, skrupulatnie starając się to to, aby miejsce pozostało częścią przyrody niezniszczoną przez ludzką rękę.

Obozowisko oferuje kameralne miejsca pod namioty z widokiem na jeziorko. Otaczające je góry tworzą niepowtarzalną atmosferę, sprzyjającą relaksowi i odkrywaniu naturalnego piękna. Jezioro, z krystalicznie czystą wodą, zachęca do kąpieli i wędkowania. Na miejscu znajduje się również miejsce na ognisko, gdzie można spędzać wieczory przy romantycznym blasku płomieni. Dla aktywnych gości dostępne są szlaki turystyczne i ścieżki rowerowe, zapewniające możliwość eksploracji urokliwych okolic pod nadzorem przewodnika bądź na własną odpowiedzialność.

Mimo otwartego dostępu dla gości spoza obszaru, harmonia przyrody w tym miejscu pozostaje nienaruszona. Stanowi ono naturalne siedlisko dla wielu gatunków zwierząt, w tym również tych o charakterze drapieżnym. Pomimo stałego nadzoru ze strony San Andreas State Park, większość zwierząt drapieżnych stanowi pewne wyzwanie dla turystów. Do tej grupy zaliczają się górskie pumy, kojoty, majestatyczne orły, różnorodne węże oraz inne istoty związane z tym ekosystemem.

Oprócz tego miejsce to stanowi dom dla wielu innych gatunków zwierząt, takich jak dziki, sarny, jelenie, różnorodne ptaki i króliki. Pomimo obecności ludzi, fauna tego obszaru utrzymuje swoją naturalną równowagę, co świadczy o skuteczności działań State Park w ochronie środowiska i zachowaniu bioróżnorodności. Warto cieszyć się tym malowniczym zakątkiem, szanując jednocześnie dziką przyrodę, która w nim obfituje.

Góra Gordo, dostępna dla turystów, stanowi wyjątkowe miejsce, gdzie dbałość o harmonię z przyrodą jest priorytetem. W trosce o ochronę środowiska i zachowanie naturalnego piękna tego obszaru, State Park podjął decyzję o całkowitym zakazie wjazdu samochodami, vanami dostosowanymi do terenu, oraz innymi pojazdami przeznaczonymi do pokonywania trudnych terenów.

Jedynym zatwierdzonym środkiem transportu na szczyt są ekologiczne alternatywy, takie jak motocykle, rowery (w tym elektryczne), quady, oraz możliwość przemieszczania się pieszo. Ta zrównoważona polityka ma na celu minimalizację wpływu na środowisko, jednocześnie umożliwiając gościom pełne doświadczenie naturalnego piękna Góry Gordo. Dzięki temu podejściu, turystyka staje się bardziej ekologiczna, a obszar ten pozostaje dostępny dla wszystkich, zachowując swoją unikalność i dzikość.**

IC monitorowane przez frakcję: SASP

((wskazówki OOC dla Graczy oraz wskazania dla Administracji))

Spoiler

OOC: Obozowisko na terenie Góry Gordo jest pod jurysdykcją parków stanowych, czyli pieczę nad zgłoszeniami sprawuje San Andreas State Park. Oznacza to tyle, że każde wykroczenie, przestępstwo bądź zgłoszenie powinno przychodzić w pierwszej kolejności do nich. Każdy z graczy korzystający z tego miejsca powinien się dostosować do tego, aby rozgrywka tam była zgodna z narracjami narzuconymi przez gamemasterów. To dzikie miejsce które zamieszkują dzikie zwierzęta, pomimo tego, że obozowisko zostało przystosowane do spędzania tam czasu, jest ono dalej domem dla wielu zwierząt, w które mogą wcielać się gamemasterzy, członkowie event-team, bądź członkowie administracji.

Miejsce to jest przeznaczone dla ludzi chcących pograć coś więcej poza miejskim zgrzytem. Należy pamiętać, że wjazd na górę samochodami jest zakazany, co może w pełni egzekwować State Park, dodatkowo, pojawiały się już przypadki gdzie niektóre auta zsuwały się z szlaku a ludzie w nich otrzymywali dynamiczne FCK za swoją nieumiejętność korzystania z takich miejsc. Miejsce to jest na innym wirtual-world, co nie oznacza, ze jest przeznaczone dla odwalaczy bądź osób chcących niszczyć rozgrywkę innym. 

ADMIN:

  • Realistyczną rozgrywkę wspierać przez narzucanie ciekawych narracji. Można nagradzać za wyjątkowo dobrze rozegrane interakcje z interiorem.
  • Nierealistyczną rozgrywkę karać bardzo surowo. Sugeruje się wyciągać konsekwencje drogą IC.

tekst IC & OOC:  @szeryfuwa

 

2. Jaskinia: Reyot Cave

(autorzy: @Lilith (wykonawca), @Azzi_24 (pomysłodawca, główny wykonawca))

**Obowiązująca narracja IC: Jeszcze przed zdarzeniami, przed końcem 2023 roku - mało znana jaskinia, ale odznaczona na mapach stanowych. Położona w południowych wzgórzach Great Chaparral. Wśród pasjonatów i miejscowych; okryta bardzo złą sławą. Na przełomie 2023/2024 roku miał w niej miejsce bardzo niebezpieczny wypadek, w którym uczestniczyła szóstka amatorskich grotołazów. Dwie osoby cudem przeżyły. Media transmitowały wydarzenia z tego dnia - na cały stan San Andreas. State Parks po zakończonej akcji dla bezpieczeństwa zaplombowało wejście do jaskini, więc by się dostać do jej wnętrza - trzeba ową blokadę zdemonotwać/zniszczyć. Wejście wtedy następuje na własną odpowiedzialność. Mówi się o częściowym zawaleniu dzikiej jaskini. To co od zawsze przyciąga zaawansowanych grotołazów to małe podziemne jeziorko, które znajduje się na końcu jaskini. Śmiałkowie za główny cel zawsze obierali sobie zejście na sam dół by w dowodzie przejścia jaskini - przynosili w naczyniach odrobinę wody z owego jeziorka. W żargonie okolicznościowych, jezioro nazwano "Jeziorkiem Księżycowym" od pewnego miejsca, pewnego serialu...

Reyot Cave to jaskinia, gdzie światło dzienne nie sięga, a powietrze gęstnieje w ciemności. Wejście wydaje się niepozorne, bo wchodzi się do niej z drogi nieutwardzonej, która prowadzi między wzgórzami. Zaraz po wejściu do środka widać "drogę" w głąb jaskini oraz półkę skalną. Wewnątrz półki skalnej są pozostawione przedmioty grotołazów/ resztki sprzętu ratowniczego (liny, latarka itp.). Istnieje sposób by się do niej wspiąć. Ściany zaś są wygięte przez wieki erozji, wydają się grozić zawaleniem się. Sufit wiszący nisko nad głową sprawia, że czujesz się jakbyś przemierzał sklepienie diabelskiej pieczary. Cała jaskinia ma długość około 1 kilimetra. Z każdym krokiem w dół jej sklepienie i ściany zaciskają się na Tobie. Już w 1/3 drogi ciasność jaskini wymaga przeciskania się przez wąskie zakamarki. Skała w środku jest dość wilgotna, że łatwo się poślizgnąć i skręcić kostkę.

Wewnątrz Reyot Cave można napotkać różne zwierzęta. Od małych gryzoni po różne owady i gady. Kryją się one w ciasnych szczelinach. Można powiedzieć, że niebezpieczeństwo czyha na każdym kroku, dlatego przed wypadkiem - jaskinia była zalecana tylko zaawansowanym grotołazom. W 1/2 drogi przejście jest na tyle wąskie, że tylko osoby ze szczupłą lub wysportowaną sylwetką, są w stanie dostać się dalej. Trzeba się naprawdę mocno napracować i po przeciskać przez wąskie szczeliny by dostać się do miejsca, gdzie robi się na chwilę "luźniej". Zaraz przed kolejną szczeliną prowadzącą do jeziorka - napotykasz zakręt. Jest tam miejsce na zatrzymanie się i złapanie oddechu. Trzeba jednak pamiętać, że na tym poziomie powietrze jest wyjątkowo wilgotne, a temperatura spada do kilkunastu stopni. Bez zewnętrznego źródła światła - nie ma co się tam zapuszczać. Na tym etapie musisz się wręcz na leżąco czołgać.

Dochodząc do zakrętu należy uważać na głowę u luźno osuwające się kamienie. Po pokonaniu zakrętu - znajdujesz się na ostatniej prostej. Przed Twoimi oczami okazuje się podziemne jeziorko; upragnione serce jaskini. Sklepienie podnosi się na tyle, że istnieje możliwość swobodnego stania dla niskiej osoby. Samo jeziorko ma głębokość około 2-3 metrów. Nie jest duże.

Poruszanie się po Reyot Cave jest WYJĄTKOWO wyczerpujące, ponieważ wymaga ona ciągłego przeciskania się, walczenia z budzącą się klaustrofobią w głowie i przezwyciężania swoich własnych słabości. Bez częstych przerw; nie istnieje możliwość pokonania jej "na raz". Wentylacja jaskini jest dość słaba, często ma się uczucie, że "nie ma czym oddychać", więc przydatne wydają się w niej niewielkie aparaty z butlą z powietrzem. Reyot Cave wymaga specjalistycznego ubrania, które będzie chronić głowę i stawy przed spotkaniem się ze skałą.

Po wypadku, więc zawaleniu się pojedynczych odcinków trasy, niektóre miejsca mogą być nie do przejścia nawet dla wysportowanych osób. Szczeliny między kamieniami, które trzeba pokonać, miażdżą klatkę piersiową. Jedynie małe osoby na chwilę obecną są w stanie dostać się do jeziorka. Istnieje opcja odgruzowywania dla ambitnych.**

IC monitorowane przez frakcję: SASP

((wskazówki OOC dla Graczy oraz wskazania dla Administracji))

Spoiler

OOC: Jaskinia Reyot jest otwartym interiorem. Nie oznacza to jednak, że można od tak sobie do niej wejść bez odegrania adekwatnych narracji. Najpierw trzeba pokonać zabezpieczenia SASP, które narracyjnie są tam obecne (+/- lepszej jakości krata i znak "grozi śmiercią"). Samo przebywanie w jaskini naraża postać na niebezpieczeństwo chociażby utknięcia lub innych obrażeń. Przebywanie w niej to ryzyko, które gracz podejmuje na własną odpowiedzialność i ma świadomość, że gamemaster może narzucić w niej negatywną narrację, a nawet doprowadzić postać do śmierci. Nie mniej jednak, jeżeli Gracz zagra to z głową - może wkreować z tego miejsca ciekawą narrację dla siebie jaki dla służb.

Jasknia ma wewnątrz obiekty kamieni, które działają pod skryptem /brama - jednak nie każdy ma do niego dostęp. Interior jest podpisany pod grupę Event Team. Jeżeli ktoś zapragnie odgrywać przeciskanie się - należy przesuwać postać postać za pomocą animacji.

ADMIN:

  • Realistyczną rozgrywkę wspierać przez narzucanie ciekawych narracji. Można nagradzać za wyjątkowo dobrze rozegrane interakcje z interiorem.
  • Nierealistyczną rozgrywkę karać bardzo surowo. Sugeruje się wyciągać konsekwencje drogą IC przez FCK postaci.
  • Jaskinia jest dzika i bardzo niebezpieczna. Istnieje ryzyko wtórnego zawalenia się. Obecne niebezpieczne zwierzęta.
  • Interior nie jest na sprzedaż ani do przywłaszczenia.

((zdjęcia referencyjne))

Spoiler

Hn4C7o3.png

zdjęcie referencyjne wejścia do Reyot Cave; wygenerowane przez AI

lVPtEQI.png

zdjęcie referencyjne dalszego wnętrza Reyot Cave; źródło: Internet 

 

3. Jaskinia: Iza Cave

(autorzy: @Towarzysz Niedźwiedź (główny wykonawca), @Azzi_24 (pomysłodawca, wykonawca), @szeryfuwa (detal))

**Obowiązująca narracja IC: Dobrze znana mieszkańcom Paleto Bay oraz okolic. Jaskinia o dość mrożącym krew w żyłach, charakterze. Oznaczona na mapach stanowych ze swoją wysublimowaną historią. Wejście do niej znajduje się w skalnej grocie, która jest zaraz pod Obozem Indian (Altruistów). Jej lokalizacja znajduje się na mapach na obszarze Chiliad Mountain State Wilderness. Podejście jest dość strome; poleca się podchodzić z ulicy bądź z okolic Tartaku. Znana jest jako miejsce zgromadzeń wiekowych sekt, miłośników okultyzmu i szeroko rozumianego kultu śmierci. Jej gośćmi nigdy nie byli ludzie pełni rozumu co sugerują przyniesione i zostawione przedmioty w niej. Iza Cave to labirynt skalnych korytarzy, gdzie ścieżki wydają się skręcać i wić bez końca, zwiastując niepewność i zagubienie.

Po wejściu do środka widzisz rozwidlenie. Ścieżkę w prawo, na wprost oraz w lewo. Ciężko się zdecydować co wybrać. W przeciwieństwie Reyot Cave - tutaj jest pełna swoboda ruchu. Osoba o średnim wzroście i gabarytach jest w stanie pokonać korytarze pieszo przy lekkim pochyleniu się. Zaleca się uważać na głowę i pod nogi. Miejscami jaskinia jest oświetlona sztucznie; dbają o to okoliczni wyznawcy tego mistycznego miejsca, jednak znaczna jej część jest okryta zmrokiem.

Na prawo od wejścia znajdziemy sieć tuneli, która prowadzi do wysublimowanej części zwanej "Kaplicą", bo faktycznie została tam wzniesiona mała kapliczka dla wyznawców okultyzmu. Miejsce mrozi krew w żyłach, ale jednocześnie zwraca uwagę odwiedzającego. Dopieszczenie detali wydaje się być zadziwiające. Historia Iza Cave opowiada o tym, że w XIX wieku swoją tajną siedzibę mieli w niej rdzenni mieszkańcy Ameryki. Miały tam miejsce różne narady i spotkania. Dopiero później miejsce zostało opuszczone i przejęte przez lokalną sektę.

Na wprost od wejścia znajduje się "komin śmierci". Nie bez powodu. Jest to powiem gwałtowny spadek w dół w okresie deszczowym potrafi napełnić się wodą do mniej więcej połowy wysokości. Na co dzień jest jednak "suchy" i przypomina studnię. Jest dość wąski - wpadnięcie do niego grozi śmiercią lub trwałym kalectwem. Komin jest wąski, ale z drugiej strony na tyle szeroki, że spadek na sam dół zajmuje kilka sekund. Każdy odwiedzający ten tunel powinien wiedzieć, że zdecydowanie nie warto - iść prosto, a wręcz należy zawracać z tej ścieżki.

Na lewo od wejścia również mamy system tuneli, które prowadzą do żłobień w skale, gdzie znajdują się mniejsze kapliczki. Pokonując zakręty i ciasnotę w końcu można dotrzeć do jeziorka podziemnego, które można obejść. Jest to jedyne "urokliwe" miejsce w Iza Cave, które zapiera dech w piersiach. W jeziorze znajduje się słodka woda, w której żyją różne mikroorganizmy. W samej jaskini - podobnie jak w Reyot Cave; mieszkają różne zwierzęta. W szczególności należy obawiać się pająków lub/i skorpionów. Przy jeziorku można zauważyć różne przedmioty świadczące o obecności ludzi w tym czasami żarzące się ognisko. Niech pozory nikogo nie zmylą - palenie w niej ogniska to beznadziejny pomysł. Jaskinia jest słabo wentylowana i może grozić to zaczadzeniem.

Iza Cave jest dość łatwa do przejścia. Nie wymaga ona umiejętności czy sprzętu specjalistycznego. Wystarczy poruszać się ostrożnie i pochyloną głową. Warto nie zapuszczać się tam samemu ponieważ ciągle jest to miejsce spotkań różnych sekt i wyznawców "ciemnej strony". Przed jej wejściem zgaduje się tabliczka z numerem alarmowym do State Parks.**

IC monitorowane przez frakcję: SASP

((wskazówki OOC dla Graczy oraz wskazania dla Administracji))

Spoiler

OOC: Jaskinia Iza jest interiorem otwartym. Można do niej wejść (luty, 2024) bez większego przygotowywania. Ma jednak ona swoją mroczną historię, o której każdy odwiedzający powinien pamiętać. Podobnie jak w Jaskini Reyot - ta również ma niebezpieczne miejsca; wpadnięcie do "komina śmierci" może zakończyć się negatywną narracją lub śmiercią postaci - jeżeli gamemaster tak uzna. Wpadnięcie do niego to odpowiedzialność za narracje negatywne, które mogą zostać nałożone na postać. Całe wyjście z komina po upadku na jego dno jest praktycznie niemożliwe. Nawet z pomocą specjalistycznych służb. Pozostałe korytarze są dość bezpieczne. Akcesoria użyte tam należy odgrywać jako /atrapy/.

Miejsce to należy odgrywać zgodnie z jego narracją IC. Można się tam spodziewać IC ludzi powiązanych z różnymi sektami, ale też i takich, który zwyczajnie nie są do końca zdrowi psychicznie. W tym kierunku można składać np. tickety do ET o rozgrywkę dynamiczną. Warto odgrywać strach sytuacyjny.

ADMIN:

  • Realistyczną rozgrywkę wspierać przez narzucanie ciekawych narracji. Można nagradzać za wyjątkowo dobrze rozegrane interakcje z interiorem.
  • Nierealistyczną rozgrywkę karać bardzo surowo. Sugeruje się wyciągać konsekwencje drogą IC przez FCK postaci.
  • Jaskinia jest dzika, ale ucywilizowana. Nie grozi zawaleniem się, co najwyżej zalaniem w trakcie ulewy. Obecne niebezpieczne zwierzęta.
  • Interior nie jest na sprzedaż ani do przywłaszczenia.

 

4. Gorąca Laguna

(autor: @szeryfuwa (główny wykonawca), @Xeest (pomysłodawca), @Azzi_24 (wsparcie, nadzór, detal)

 

**Gorąca Laguna w Paleto Bay to oaza spokoju i urody, ukryta na pięknej plaży, otoczonej klifami oraz pięknem małego miasteczka. Kiedy stąpasz po miękkim piasku, w oddali rozpościera się spokojne ocean, zapraszając do kąpieli w swoich krystalicznie czystych wodach.

W samym centrum tej malowniczej plaży znajduje się wypożyczalnia sprzętu do nurkowania, gdzie entuzjaści podwodnego świata mogą wynająć niezbędny sprzęt i wyruszyć na poszukiwanie ukrytych skarbów głęboko pod taflą wody. Molo z łódeczkami wznosi się nieco dalej, zachęcając do spokojnych wypadów na wodę lub romantycznych przejażdżek odkrywając piękno tego miejsca.

Na brzegu plaży, pośród palm i egzotycznych roślin, znajduje się malutki parkiet z wyznaczonym miejscem dla DJ-a, gdzie wieczorami odbywają się animowane imprezy. Taniec na piasku pod gwiazdami, przy dźwiękach muzyki, to doświadczenie, które łączy dzikość natury z radością wspólnego spędzania czasu. Możesz również poczuć zapach świeżych owoców kokosowych unoszący się w powietrzu, dodając uroku i egzotycznego klimatu temu wyjątkowemu miejscu.

Rozświetlone latarniami, plaża staje się magicznym miejscem, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie - od relaksu na leżaku z książką, po aktywny wypoczynek na wodzie czy zabawę na parkiecie. To idealne miejsce dla miłośników natury i poszukiwaczy przygód, którzy pragną odnaleźć harmonię pomiędzy dzikością otaczającego krajobrazu a przyjemnościami życia nad brzegiem wody.

Gorąca Laguna jest bardzo popularnym miejscem odpoczynku dla okolicznych mieszkańców Paleto Bay. ale też i turystów. Oznacza to, że tam ciągle trwa zabawa, ciągle ktoś jest i to miejsce żyje własnym życiem. Plaża ma swój regulamin, który zobowiązuje jej Gości do zachowania kultury odpoczynku oraz dbania o jej mienie. Obiekt jest monitorowany i doglądany przez Lifegardów. Samych Lifeguardów można tam spotkać od godziny 09:00 do 22:00. Zapewniają oni bezpieczeństwo wypoczywającym.

To magiczne miejsce oferuje kilka lokalizacji nurkowych. Pierwsza z nich to platforma otoczona różnymi rzeźbami. Tam najczęściej prowadzone są zajęcia nurkowe dla początkujących, gdzie uczą się podstaw tego wspaniałego spotu. Dla bardziej ambitnych nurków przewidziane są inne obiekty, takie jak: zabytkowy szkielet dinozaura, koparka, samolot czy pociąg. Te i inne miejsce nurkowe są oznaczona bojami, z których poprowadzone są bezpośrednio stalowe linki, które ułatwiają schodzenie do zatopionych eksponatów. Najgłębiej położony obiekt jest na głębokości około 30 metrów pod wodą.**

IC monitorowane przez frakcję: SASP

((wskazówki OOC dla Graczy oraz wskazania dla Administracji))

Spoiler

OOC: Gorąca Laguna to pierwsza z egzotycznych plaż projektu Place Maker i można zajrzeć do niej o każdej porze dnia i nocy. Jest ona w pełni bezpieczna i przystosowana do potrzeb naszych postaci - raczej nie zbraknie tam niczego. Miejsce to jest o tyle wyjątkowe, że zabiera kilka miejsc "interaktywnych": parkiet z DJ'em, Bar, Obozowisko, Stację Nurkową, Molo, Pedy aż w końcu pełen dostęp do Oceanu. Jest to miejsce do totalnego wychillowania Należy zaznaczyć, że cały obiekt jest monitorowany 24/7 przez system CCTV i praktycznie na okrągło znajdują się tam ludzie. Jest to IC bardzo popularne miejsce wśród mieszkańców Paleto Bay, ale też turystów. W interiorze należy zachowywać się w cywilizowany sposób, jak na człowieka, a nie małpę przystało. 

ADMIN:

  • Realistyczną rozgrywkę wspierać przez narzucanie ciekawych narracji. Można nagradzać za wyjątkowo dobrze rozegrane interakcje z interiorem.
  • Nierealistyczną rozgrywkę karać bardzo surowo. Sugeruje się wyciągać konsekwencje drogą IC przez FCK postaci.
  • Każdą próbę IC, zniszczenia mienia/kradzież z plaży należy karać narracją negatywną w postaci: zeznań świadków, wyciągu z monitoringu oraz udostępniania twardych materiałów dowodowych dla LEA - na postaci, które owe zniszczenie zasiały.
  • Interior nie jest na sprzedaż ani do przywłaszczenia.

 

5. Podwodna jaskinia: Ainah Lake Cave

(autor: @Jesus (pomysłodawca, główny wykonawca))

**Ainah Lake Cave to duża i urokliwa jaskinia znajdująca się w pobliżu Cassidy Creek. Popularna wśród miejscowych, a także wśród turystów z wielu zakątków świata. Sławę zdobyła dzięki swojemu urokowi; odwiedzający ją turyści publikowali w social mediach zdjęcia krystalicznego źródła znajdującego się w samym sercu jaskini. Widok już z samych zdjęć zapierał dech w piersiach tak bardzo, że zaczęło ją odwiedzać coraz więcej śmiałków.

Co ciekawe, jaskinia Ainah Lake nie wyglądała zawsze tak samo, jak dziś. Swój niezwykły wygląd zawdzięcza mającym miejsce w 1994 roku ogromnym trzęsieniom ziemi, które znacznie wpłynęły na ukształtowanie jaskini. Woda z Cassidy Creek zaczęła stopniowo zalewać jaskinię, zalewając istniejące korytarze i tworząc nowe - tak powstała Ainah Lake Cave, którą znamy dziś, z malowniczym jeziorkiem pośrodku jaskini. Poziom wody w jaskini nie zagraża jej całkowitemu zalaniu, jednak według badań naukowców, w ciągu kolejnych kilkunastu lat poziom wody może podnieść się o kolejne 5-7 metrów.

Jeszcze do niedawna jaskinia pozostawała niemal dzika, bardzo trudna do zdobycia nawet przez profesjonalnego nurka-grotołaza. Starsza część społeczeństwa Los Santos może jeszcze pamiętać co najmniej kilka tragicznych wypadków, które miały miejsce w jaskini - ginęli zazwyczaj młodzi, lekkomyślni ludzie, którzy na wskutek nieuwagi lub zbyt śliskiej nawierzchni, spadali z dużej wysokości na skały. W końcu, w 1998 roku, opiekę nad jaskinią objęło San Andreas State Parks, które zadbało o odpowiednie oświetlenie wewnątrz jaskini, a także zatroszczyło się o drabiny, schody i barierki, które do dziś w znacznym stopniu ułatwiają eksplorację.

Zwiedzając Ainah Lake Cave należy mieć jednak w pamięci, że nie wszystkie konstrukcje, na które można się w niej natknąć, są całkowicie bezpieczne i zdatne do użytku. Wbrew zakazom i apelom SASP, na samym szczycie jeziorka entuzjaści sportów ekstremalnych tworzą rozmaite konstrukcje, umożliwiające im niebezpieczne skoki do wody. Mimo, że strażnicy regularnie demontują niebezpieczne budowle, na miejscu starych, wciąż tworzone są nowe prowizoryczne wyskocznie. Sam Andreas State Parks apeluje, by zgłaszać tego typu struktury i pod żadnym pozorem z nich nie korzystać.

Znaczna część Ainah Lake Cave zalana jest wodą, dlatego aby dotrzeć w ciekawsze zakątki, konieczne jest przepłynięcie kilkunastu, a w niektórych miejscach nawet kilkudziesięciu metrów pod wodą. Aby więc w pełni zwiedzić całą jaskinię, konieczny jest specjalistyczny sprzęt do nurkowania, a także umiejętność nurkowania jaskiniowego. Zarówno pod taflą wody, jak i nad nią, znajduje się wiele różnych korytarzy, przez co nawet profesjonalni nurkowie i grotołazi mogą łatwo stracić orientację w terenie. Do odwiedzających apeluje się, by zwracali uwagę na tabliczki informacyjne, a także trzymali się głównego szlaku, który uznaje się za najbezpieczniejszy.

Oprócz stosunkowo wąskich i ciasnych przejść, dodatkowym wyzwaniem dla zwiedzających jest panująca w całej jaskini ogromna wilgoć. Skały wokół źródeł porośnięte są mchem, a oprócz tego są wiecznie mokre, przez co łatwo o poślizgnięcie i wypadek. Z tego powodu oficerowie State Parks apelują, by zachować w jaskini szczególną ostrożność i rozwagę. W ścianach jaskini zamontowano specjalne splity, do których zwiedzający mogą podpiąć swój sprzęt wspinaczkowy. Nity te mają zminimalizować ryzyko wypadku.

Panujące w jaskini warunki sprzyjają jednak rozmaitej faunie i florze, radośnie rozwijających się wokół jeziorka - w gęstym bluszczu kryją się rozmaite gatunki ślimaków, wij i pająków, zaś przy samym szczycie można niekiedy dostrzec zwisające, śpiące nietoperze. Do niedawna jeszcze w jeziorach żyły ryby jaskiniowe, chociaż mówi się, że ich populacja w jaskini Ainah Lake wymiera.**

IC monitorowane przez frakcję: SASP

((wskazówki OOC dla Graczy oraz wskazania dla Administracji))
 

Spoiler

OOC: Jaskinia Ainah Lake jest interiorem otwartym. Można do niej wejść bez większego przygotowania, jednak aby dotrzeć w dalsze miejsca jaskini poprzez przepłynięcie podwodnych tuneli, wymagany jest profesjonalny sprzęt do nurkowania. Wiele podwodnych korytarzy jest wąskich, dlatego płynąc należy uważać w szczególności na głowę. Skały w jaskini są śliskie, dlatego próby biegania po jaskini mogą kończyć się upadkiem i negatywną narracją, nawet śmiercią postaci. Sugeruje się korzystanie ze splitów. W jaskini Ainah Lake znajdują się miejsca niebezpieczne, do których postać może wpaść i wyjście z nich jest praktycznie niemożliwe - w takim przypadku gracz również musi się liczyć z negatywną narracją.

ADMIN:

  • Realistyczną rozgrywkę wspierać przez narzucanie ciekawych narracji. Można nagradzać za wyjątkowo dobrze rozegrane interakcje z interiorem.
  • Nierealistyczną rozgrywkę karać bardzo surowo. Sugeruje się wyciągać konsekwencje drogą IC przez FCK postaci.
  • Jaskinia jest częściowo przystosowana pod odwiedzających. Nie grozi zawaleniem się, została doświetlona i wiele podejść jest ułatwionych dzięki drabinom i schodom. Skały w jaskini są jednak bardzo śliskie. Istnieją miejsca, do których można spaść i utknąć; jaskinia jest dość głęboka. Wspinaczkę ułatwiają zamocowane w skałach splity, do których można doczepić własny sprzęt. Obecne potencjalnie niebezpieczne zwierzęta.
  • Interior nie jest na sprzedaż ani do przywłaszczenia.

 

6. Park dla psów

(autor: @Lilith (pomysłodawca, główny wykonawca))

**Na obrzeżach dzielnicy mieszkalnej na Chamberlain Hills, tuż obok boisk do koszykówki, powstał park dla psów. Wybieg jest całkowicie zagrodzony i zabezpieczony, dzięki czemu właściciele czworonogów mogą spuścić ze smyczy swoich podopiecznych bez obaw o ucieczkę.

Na terenie parku znajdują się przeszkody typowe dla torów agility, umożliwiające trening właśnie w tym kierunku. Oprócz przeszkód, na terenie parku znajduje się sporo zielonej przestrzeni, pozwalającej na swobodne wybieganie psa, zabawę w aportowanie, freesbie, itd. W trosce o czworonożnych przyjaciół, na wybiegu ustawiono kilka misek z wodopojami, zaś dla ich właścicieli zainstalowano kilka ławek umożliwiających odpoczynek po wyczerpującym treningu.

Władze miasta apelują o zachowanie czystości na terenie całego parku. Na terenie wybiegu umieszczono kilka skrzynek z workami na psie odchody, z których swobodnie można korzystać, by usunąć nieczystości po czworonogu. Aby zadbać o bezpieczeństwo czworonogów i ich właścicieli, na terenie parku rozmieszczono kilka kamer, zaś przy samym wejściu na wybieg znajduje się tabliczka z regulaminem. Każdy wchodzący na teren parku jest zobowiązany do przeczytania go i stosowanie się do niego.**

IC monitorowane przez frakcję: ACC

Spoiler

REGULAMIN:

  1. Wybieg dla psów przeznaczony jest do zabaw z psami bez smyczy i kagańca z wyjątkiem psów zawartych w punkcie 2 c). Wybieg dla psów nie jest placem zabaw dla dzieci.
  2. Na terenie wybiegu dla psów obowiązują następujące zasady:
    a) Osoba, pod której nadzorem pozostaje pies jest odpowiedzialna za zachowanie psa na terenie wybiegu oraz za wyrządzone przez niego szkody.
    b) Osoba, pod której nadzorem pozostaje pies ma obowiązek po nim posprzątać i pozostawić miejsce zabaw w stanie nienaruszonym. Zachęcamy do korzystania z nieodpłatnych biodegradowalnych worków na psie nieczystości, znajdujących się w skrzynkach rozmieszczonych na terenie parku. Prosimy korzystać z worków tylko zgodnie z ich przeznaczeniem, a także w trosce o środowisko zabrać tylko taką liczbę worków, jaka jest niezbędna do usunięcia nieczystości po czworonogu.
    c) Psy potencjalnie niebezpieczne oraz psy niebezpieczne opisane w Los Angeles County Code w rozdziale 10.37 mogą wejść na teren wybiegu tylko na smyczy i w kagańcu i pod warunkiem, że właściciel jest w stanie zapanować nad psem, tzn. nie istnieje ryzyko zerwania się psa ze smyczy lub samodzielnego ściągnięcia kagańca.
    d) Osoby korzystające z wybiegu są zobowiązane do korzystania z urządzeń zgodnie z ich przeznaczeniem.
  3. Na terenie psiego parku zabrania się:
    a) przebywania osób będących pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających, b) spożywania alkoholu oraz inych środków odurzających, c) postępowania zagrażającego innym użytkownikom.
  4. Przebywanie na terenie parku dla psów odbywa się na własną odpowiedzialność.

 

7. San Chianski Mountain Range Ocean Cave

(autor: @V1CK3D, @Madziula)

**San Chianski Mountain Range Ocean Cave to urokliwa jaskinia kryjąca się za pasmem górskim z dostępem do oceanu, przez dziesiątki lat odwiedzana przez strudzonych hikerów finalnie stała się punktem zainteresowania Great American Outdoors Act. Przez miesiące prowadzone prace nad dostosowaniem miejsca do użytku publicznego i usprawnienia w bezpieczeństwie infrastruktury znajdującej się na miejscu finalnie doszły końcom blisko połowy roku 2024.

Jaskinia została gratką dla ludzi lubiących spacery po górach lub posiadających mocno off-roadowe pojazdy lub transport morski, niemal szczycąc się swoją trudną dostępnością a zarazem zmodernizowanym wyglądem strefy rekreacyjnej. Pomimo niełatwej dostępności, miejsce to cieszy się sporą popularnością, szczególnie wśród turystów i influencerów, radośnie dzielącymi się w sieci zdjęciami z oryginalnego, przyciągającego uwagę spota. Choć to niezwykłe miejsce jest regularnie doglądane i sprzątane, władze apelują by dbać o czystość i stan sprzętu pozostawionego dla użytku publicznego.

Przy wejściu do jaskini znajduje się tablica z regulaminem i zasadami bezpieczeństwa na której znajdują się m.in podpunkty wspominające o zagrożeniu i uskalnionym podłożu zbiornika wodnego, jak i informacje przeciwpożarowe i kontakty do służb sprawujących pieczę nad bezpieczeństwem w okolicy. Niżej znajduje się informacja o monitorowaniu obiektu.**

IC monitorowane przez frakcję: SASP

Spoiler

OOC: San chanski Mountain Range Ocean Cave to jaskinia znajdująca się na wschodnim wybrzeżu Los Santos, zaraz u podnóży pasma górskiego San Chianski, od strony oceanu. Dotarcie do jaskini jest trudne - zbocza gór są bardzo strome, dlatego podejście drogą lądową jest możliwe jedynie dla naprawdę zaawansowanych wspinaczy, a i dla nich może być bardzo męczące - droga jest długa, trzeba przebyć całą szerokość góry San Chianski lub przebyć kilkugodzinną wyprawę (niewiele łatwiejszą) wybrzeżem od strony elektrowni Palmer-Taylor. Jak łatwo się domyślić, dojazd pojazdem mechanicznym nie jest praktycznie możliwy, ewentualnie sprawny i doświadczony kierowca mógłby spróbować przebyć trasę odpowiednio przystosowanym jednośladem. Najłatwiejszym sposobem na dotarcie do jaskini jest dopłynięcie do niej, np. łódką. Sama jaskinia jest bezpieczna, została całkowicie przystosowana pod zwiedzających. Jaskinia jest regularnie sprzątana, a także doglądana przez dwie kamery CCTV - jedną skierowaną na wejście jaskini i drugą obserwującą główną platformę z grillem i bilardem.

ADMIN:

  • Samo miejsce nie jest niebezpieczne, ale dotarcie do niego jest trudne
  • Upominać lub karać za nierealną rozgrywkę, tzn. np.: przejazd pojazdami mechanicznymi w nierealnych do tego miejscach, przejście długiego, trudnego odcinka drogi w nierealnym czasie, itd.
  • W jaskini są 2 kamery, skierowane kolejno na: wejście jaskini (monitoruje dokładnie całe wejście, wiadomo kto wchodzi i wychodzi z miejsca) oraz główną platformę (obejmuje stoły, kanapy, stół do bilarda, grille i darta).
  • Interior nie jest na sprzedaż ani do przywłaszczenia.

 

8. Paradise Dive

(autorzy: @Azzi_24 (pomysłodawca, główny wykonawca), @miami (główny wykonawca - wnętrze wraku))

**Paradise Island to urocza, niewielka wyspa położona około godzinę lotu od Los Santos. Oprócz swoich pięknych terenów, gęstej roślinności oraz wyjątkowemu, zabytkowemu budownictwu - posiada prawdziwą perełkę, która jest afrodyzjakiem dla braci nurkowej. Rozchodzi się wysuniętą, niewielką plażę wraz z małym portem rybackim, gdzie swoją lokalizację ma Dive School Paradise. To właśnie tam zaczyna się cała przygoda, dla tych, którzy poszukują ekstremalnych wrażeń.

Nurkowie z okolic, ale też z całego świata odwiedzają tą miejscówkę z kilku powodów. Głównym z nich są zatopione atrakcje nurkowe, a w tym: wrak statku "Eternal Voyager", wraki potężnych koparek oraz wrak wielkiego samolotu transportowego. Prawdziwy raj dla miłośników podwodnego zwiedzania! Do atrakcji można dotrzeć zarówno wypływając samodzielnie z brzegu jak i korzystając z łodzi.

Dive School Paradise na miejscu zapewnia kompleksową obsługę. Od wypożyczenia i naprawy sprzętu, po planowanie nurkowań oraz szkolenia OWD (szkolenie dla początkujących). Jest to idealne miejsce zarówno dla tych, którzy zaczynają jak i dla tych, którzy dawano temu przekroczyli stopień zaawansowany.

To co robi na nurkach największe wrażenie to wisienka na torcie tej miejscówki, czyli wrak "Eternal Voyager". Możliwość opłynięcia go to - jedno, ale wpłynięcia do niego to drugie. To właśnie za wnętrze i "stop klatkę" turyści lubią go najbardziej. Ten został specjalnie wybudowany w 2019 roku, żeby rok później można było go bezpiecznie zatopić i udostępnić jako atrakcję nurkową. Od tamtej pory dla każdy go odwiedzi - pozostaje ze wspaniałym doświadczeniem życiowym oraz wspomnieniem zapierającym dech w piersiach. Wrak jest celową atrakcją nurkową, o którą na co dzień dbają pracownicy Dive School Paradise. 

Zatopiony statek składa się z kilku pokładów, ale tylko dwa są stałe udostępnione i można swobodnie się po nich poruszać, oddając się eksploracji i podziwianiu jego eksponatów. Chociaż wrak jest otwarty, a wejście jak i wyjście z niego jest bezpieczne to zaleca się nurkować z nim mając specjalizację na nurkowanie wrakowe lub robić to pod okiem Divemastera/Instruktora.

Reszta wraków jest równie ciekawa. Dwie koparki dają równie dobre wrażenie co sam statek. Możliwość opłynięcia ich oraz wpłynięcia do nich - też pozostawia miłe doświadczenia. Na samym końcu czekać będzie na nas samolot transportowy "Titan", który znajduje się na głębokości około 20/25 metrów. Jest to oryginalny wrak samolotu z okresu zimnej wojny, który nieszczęśliwie wodował. Ze źródeł historycznych wiadomo, że załodze udało się ewakuować. Jednak samego samolotu nigdy nie wydobyto i pozostawiono go w miejscu lądowania. Kilkadziesiąt lat później, ze względu na swoją wysoką popularność został lekko zmodyfikowany pod zostanie atrakcją nurkową. Każdy miłośnik nurkowania powinien obowiązkowo odhaczyć to miejsce oraz spróbować swoich sił zdobywając kolejne wraki.**

Spoiler

OOC: Paradise Dive to miejscówka nurkowa, która jak sama nazwa mówi - znajduje się na Paradise Island. Jest to interior otwarty dla każdego Gracza i nie należy on do samego projektu "Paradise Island". Z interioru - jak z każdego należy korzystać z głową. Oznacza to, że nie można w nim odwalać dzikich akcji. IC znajduje się w nim obsługa oraz ludzie. Sama "szkółka" jest pod ścisłą kontrolą. Jeżeli ktoś decyduje się tam nurkować to bierze za siebie odpowiedzialność. Poleca się nurkować z instruktorem, który będzie w stanie odpowiednio pokierować zainteresowanymi postaciami. Zarówno wrak statku jak i koparki należy traktować jako celowe atrakcje nurkowe (czyli takie, które zostały zbudowane tylko po to, żeby je zatopić). Wrak samolotu należy z kolei odgrywać jako "oryginalny"/ "prawdziwy" - z własną historią. 

ADMIN:

  • Samo miejsce jest bezpieczne i otwarte dla każdego. Dotarcie do niego jest proste z pozycji wyspy.
  • Realistyczną rozgrywkę wspierać przez narzucanie ciekawych narracji. Można nagradzać za wyjątkowo dobrze rozegrane interakcje z interiorem.
  • Nierealistyczną rozgrywkę karać bardzo surowo. Sugeruje się wyciągać konsekwencje drogą IC przez FCK postaci.
  • Dive School - szkoła nurkowa. Wspierać Gracza odgrywając instruktorów lub sprawdzać czy postaci mają odpowiednie uprawnienia, żeby móc tam nurkować.
  • Wnętrze wraku jest "stare". Miejscami są tam ostre krawędzie, które przez nieuwagę mogą np. rozerwać piankę lub skaleczyć nurka. Jest też gęsta roślinność, w którą nurek może się zaplątać. Nierealistyczną rozgrywkę karać bardzo surowo. Sugeruje się wyciągać konsekwencje drogą IC przez obrażenia lub FCK postaci. Postaci wpływające do wraku powinny być doświadczonymi nurkami lub być pod okiem instruktora. 
  • Interior nie jest na sprzedaż ani do przywłaszczenia.

 

9. Big Basin Redwoods State Park

(autor: @Logan)

**Big Basin Redwoods State Park to jeden z najstarszych parków stanowych w San Andreas. Ogromne sekwoje i liczne szlaki turystyczne to namiastka tego, co ludzie widzą w tym miejscu. Miejsce to, przez ukształtowanie terenu i zalesienie, tworzy mistyczną, mroczną i tajemniczą atmosferę, tworząc idealne miejsce na straszny biwak, zwłaszcza nocą. Przez długi okres w historii park ten nie był dostępny dla osób trzecich z racji obawy przed zniszczeniem piękna przyrody. Około 2018 roku część szlaku nazwana została "Mystical Camping in Big Basin Redwoods", a następnie otwarta dla turystów chcących poczuć gęsią skórkę, adrenalinę i poczucie przymusowego survivalu, by przetrwać.

Miejsce, mimo, iż nie jest monitorowane, to bardzo często jest patrolowane na wejściu przez lokalnych Rangerów, dbających o bezpieczeństwo w owym miejscu. Część szlaku turystycznego oraz miejsca na Biwak kontrolowana jest również pod względem czystości. Rangerzy na wejściu przypominają o zostawieniu porządku oraz o karze grzywny za śmiecenie i niszczenia piękna przyrody Stanów Zjednoczonych.

Zwierzęta przez lata nauczyły się obcować i omijać szlak turystyczny, gdzie znajdują się ludzie, zachowując przy tym odpowiednią odległość z dala od niebezpieczeństwa. Daje to możliwość obserwacji ssaków, takich jak jelenie, szopy, lisy szare, lwy górskie, nietoperze, rysie, ptaków, m.in. sójki Steller's, puchacze, jastrzębie, sępy czy dzięcioły oraz gadów i płazów: rzekotki drzewne, traszki kalifornijskie, jaszczurki zachodnie czy węże zbożowe. Ponadto ciekawski i spostrzegawczy fan przyrody może zaobserwować również owady i bezkręgowce, m.in. ślimaki bananowe, różnorakie motyle czy pająki.

Kolejną otwartą częścią parku jest dzika plaża, mieszcząca się nieopodal. W wodach tych zobaczyć można szczególnie dwa gatunki ryb, czyli pstrąga tęczowego i łososia Coho.**

 

Spoiler

OOC: Miejsce IC oddalone jest od San Andreas ok ~100km. Szlak poziomem trudności określany jest jako średni oraz jest obserwowany cały czas przez Rangersów, stojących na wejściu przed szlakiem, a czasem wchodzących w górę, na główny plac biwakowy. Na tyłach kolejna odnoga szlaku prowadzi do dzikiej plaży (można iść pieszo prosto lub przejść przez marker). W parku istnieje zakaz wjazdu pojazdami mechanicznymi ze względu na możliwość spłoszenia zwierzyny. Wjazd dwuśladem jest fizycznie niemożliwy ze względu na nierówność terenu oraz wąskie przejścia. Technicznie możliwy jest wjazd jednośladami przystosowanymi do jazdy terenowej, w tym rowerami i crossami.

ADMIN:

  • Miejsce jest bezpieczne i otwarte dla każdego przez całą dobę. Można w nim legalnie nocować i biwakować.
  • Realistyczną rozgrywkę wspierać przez narzucanie ciekawych narracji, możliwość gry np. dzikimi zwierzętami.
  • Nierealistyczną rozgrywkę karać - w tym nieimersyjne poruszanie się pojazdami nieprzystosowanymi pod dany teren.
  • Interior nie jest na sprzedaż ani do przywłaszczenia.

 


 

[MUZEUM]

 

1. Muzeum - Kopalnia Złota | Great Chaparral Mine 

(autor: @Jesus (główny wykonawca))

**Park Historyczny Great Chaparral - kopalnia złota.

Miejsce, w którym znajduje się jedna z najstarszych, najgłębszych i najbogatszych kopalni złota w San Andreas. Park znajduje się w Great Chaparral, zjazd na 3 milii przy drodze 205 LS County; Mount Vinewood Drive. Działająca przez ponad 100 lat kopalnia wydobyła 5,8 miliona uncji złota, zanim została zamknięta w 1956 roku.

Jedna z licznie rozsianych po całym stanie opuszczona kopalnia złota z XIX wieku. Jako jedna z pierwszych za sprawą środków z San Andreas State Parks Historic Place Program przeszła metamorfozę pod kątem bezpieczeństwa i infrastruktury. Jej ściany zostały zabezpieczone przed zawałem, zaś cała kopalnia jest wentylowana przez potężne wentylatory wtłaczające świeże powietrze do środka a wypychająca nieczystości ku powierzchni.

Obecnie kopalnia służy jako muzeum i wiekową pamiątkę po gorączce złota, która dała życie i zarobek dla ludności, która zaczęła osiedlać okoliczne wioski wydobywcze, a dzisiejsze Los Santos i okolice.**

IC monitorowane przez frakcję: SASP

 

 


 

[DoA&C]

 

1. Department of Arts and Culture (kompleks interiorów)

(autorzy: @lon3star (główny wykonawca@Mixer (nadzór) @Lilith (nadzór) @Azzi_24 (pomysłodawca))

  • Muzeum
  • Kompleks biur
  • Kompleks sal warsztatowych
  • Sala wykładowa DAC&ULSA

2. Opera Narodowa (autor: @Garrett (pomysłodawca, główny wykonawca))

V1CK3D, Jesus, szeryfuwa i 8 innych lubią to

59928383d1a1bddf64772b741fdbf3af.gif.76bde0a752b44196b7acb3725e70b21e.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin