Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

[Skarga/malibudreams]


hadson

Rekomendowane odpowiedzi

Link do Twojego konta: https://forum.v-rp.pl/profile/5071-hadson/
Link do konta oskarżonego: https://forum.v-rp.pl/profile/846-malibudreams/
Powód składania skargi: Usunięcie biznesu wraz z interiorem bez żadnej próby podjęcia kontaktu, niesprawiedliwe potraktowanie
Wyjaśnienie sprawy: 
W czwartek malibudreams zabrała się ochoczo za wyrzucanie do archiwum nieaktywnych biznesów. Wśród jej ofiar znalazł się także nasz klub Rhythm & Booze. Zasady znam i wiem, że w ostatnim czasie mocno zaniedbaliśmy tam aktywność, nie mamy zwyczajnie już tyle czasu co wcześniej - każdy prowadzi jakieś tam życie. Ostatni koncert u nas miał miejsce 08.04.2022 a od jakichś dwóch tygodni próbowaliśmy zagrać kolejny, ale cały czas coś komuś wypadało, a planowaliśmy coś specjalnego (o ile to ma jeszcze jakieś znaczenie). Ostatecznie udało się nam umówić na 29 kwietnia. Jeszcze w środę w dziale Wydarzenia wstawiłem temat o planowanym koncercie, ogłaszałem też to na różnych discordach (mój błąd, że zapomniałem wstawić posta do tematu klubu). O tym, że temat wylądował w archiwum, dowiedziałem się jakoś 1,5h przed wydarzeniem, gdy chciałem wbić do interioru, żeby sprawdzić czy wszystko działa (m.in. stream). Interioru oczywiście nie było, bo został z buta usunięty razem z grupą. Jako, że od poniedziałku wszystko pod to przygotowywaliśmy, możecie sobie wyobrazić naszą reakcję. 

Nawet jeśli usunięcie klubu mogło być zgodne z regulaminem biznesów (pkt. 1 ust. 7, pkt. 2 ust. 4), to i tak uważam, że było ono niesprawiedliwe i to z kilku powodów.

Po pierwsze, malibudreams nie chciało się nawet z nami skontaktować. Nie napisała ani do mnie, ani do Łesta, który był autorem tematu i właścicielem klubu. Z tego co widziałem, to w przypadku innych biznesów potrafiła spytać się w temacie, czy ktoś dalej działa (przykłady: 1, 2, 3). U nas tego nie zrobiła, wrzuciła temat natychmiast do archiwum. I to mimo tego, że niektóre z tych biznesów miały w temacie dłuższą nieaktywność niż my. Nie wiem więc, czym to było podyktowane. Nie zorientowała się zresztą nawet, że JEST JUŻ zaplanowane wydarzenie na piątek, ale o tym już pisałem.

Po drugie, wykazała się chyba niezrozumieniem tego, czym był nasz klub i jak funkcjonował. Od początku było to miejsce podporządkowane naszej kapeli Dick in Dixie. Mieliśmy tam grać koncerty, otworzyć się na graczy i spędzać zwyczajnie czas. Nie był to typowy biznes pod nabijanie forsy, my nawet wstęp mieliśmy zawsze za darmo. Potem wystartowaliśmy też z inicjatywą OPEN STAGE, która miała przyciągnąć początkujących artystów z branży, którzy siedzieli raczej w cięższych brzmieniach – na ten czas, nie było praktycznie innych takich miejsc na serwerze. Oferowaliśmy im pełną pomoc od organizacji, po plakaty itd. itp. Co prawda wielu chętnych się nie znalazło, ale myślę, że ci którzy z nami współpracowali, mogą to poświadczyć.  O naszej grze może też chyba trochę powiedzieć wyróżnienie w rankingu biznesów za styczeń/luty, w którym nasz klub zajął trzecie miejsce w ogólnym zestawieniu oraz pierwsze w kategorii klubów.

Rhythm & Booze było projektem niszowym. To był punkowy klub o ciężkim klimacie, a nie typowy klub nocny z DJ’em, których jest mnóstwo i mogą grać regularnie co tydzień. Część opiekunów to rozumiała, podobnie zresztą jak koncept naszej kapeli. Malibu najwidoczniej nie chciało się nawet tym zainteresować, podjąć jakiejkolwiek rozmowy. Po prostu wyrzuciła nasz prowadzony z sercem przez trzy miesiące projekt razem z interiorem, który Łest zbudował sam od podstaw z moją małą pomocą. Czuję się trochę, jakby ktoś nam strzelił w ryj, bo po siedmiu miesiącach dość aktywnej gry Dick in Dixie (ponad 120 odpowiedzi w temacie), zmierzaliśmy do końca, skupiliśmy się na domknięciu ważniejszych kwestii i pod sam koniec ktoś pozbawił nas niejako “serca” projektu bez jakiejkolwiek próby dialogu.

Pewnie dla niektórych cała ta skarga będzie się wydawać śmieszna i się w sumie nie dziwię, ale chciałem dać po prostu sygnał, że po stronie kompetencji malibudreams coś jest chyba nie halo. My się dla siebie niczego nie domagamy, bo interioru pewnie nikt nam już nie zwróci, a na forsie nam nie zależy. Jestem świadom, że były powody ku usunięciu klubu, ale wystarczyłoby się nas spytać, jakie mamy plany, cokolwiek. Bo my w ciągu dwóch tygodni i tak prawdopodobnie zakończymy grę,  pozbawiono nas jednak narzędzi, by zrobić to w satysfakcjonujący sposób. 

Dowody:  chyba wszystkie potrzebne linki zostały załączone w wyjaśnieniu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cóż decyzja jak zawsze była podejmowana przez kilka osób. W tym przypadku konsultowane było to z @Mitsu. Dodatkowo wcześniej informowaliśmy o tym, że będziemy zwalniać miejsca dla nowych, świeżych biznesów gdy inne są niemalże wymarłe. Po trzecie i ostatnie co napiszę w tym temacie, to oczywiście regulamin biznesów jasno określa, że możemy zamknąć biznes nawet bez podawania przyczyny. Jak widać wasza aktywność była dla nas zbyt mała i mieliśmy prawo zamknąć go, gdy biznes XXX czasu był wymarły, a impreza raz na 3-4 tygodnie, to za mało. Również wiadome jest to, że ten typ biznesu MUSI organizować przynajmniej jedną imprezę raz na dwa tygodnie, a wasz był nieaktywny przez trzy ponad. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia Cię z jego przestrzegania.

Cytat

 

image.png.48cc0ce9fea03db69a6a84dc6df26370.png

image.png.baad4bbdc7cee9f775ae2a4214130ec9.png

 

Mitsu lubi to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My wiemy, że zaniedbaliśmy aktywność i znamy regulamin, o czym zresztą wspomniałem parę razy w skardze. Nie skarżymy się na regulamin, tylko na sposób rozwiązania tej sprawy. Nie będę powtarzał tych samych argumentów o tym, że na dzień przed wyrzuceniem biznesu wstawiliśmy temat o kolejnym koncercie czy o tym, że inne biznesy zostały potraktowane inaczej i stały jeszcze dwa tygodnie po tym, jak zapytałaś się ich o aktywność. Nam chodzi o brak jakiejkolwiek komunikacji, bo to jest jednak gra, gdzie każdy chce raczej przyjemnie spędzić czas, a nie urząd podatkowy. Można było to rozwiązać moim zdaniem na wiele innych sposobów, wystarczyłoby się z nami tylko skontaktować. Moglibyśmy po prostu przemianować klub na zwykły projekt bez możliwości zarabiania na /duty czy sprzedaży napojów, moglibyśmy zapłacić nawet jakąś karę w ramach braku uzyskanych dochodów, ponoszenia samych strat etc. Zależało nam po prostu na miejscu do gry. 

Naza lubi to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Zgadzam się, razem rozpatrywaliśmy aktywność biznesu. Usunięcie złożyło się na kilka czynników, które wypunktuję poniżej.

1. Brak aktywności w panelu grupy.
2. Brak imprezy w ustalonym regulaminowo okresie dwóch tygodni.
3. Brak zgłoszonej nieobecności.
4. Brak informacji o planowanej imprezie na kanale #rezerwacje-terminu-imprezy (discord biznesy/projekty), gdzie liderzy biznesów rezerwują terminy.
5. Brak informacji o planowanej imprezie na kanale #eventy (discord biznesy/projekty).

W dniu 1.05.2022 o 13:36, hadson napisał:

Ostatni koncert u nas miał miejsce 08.04.2022 a od jakichś dwóch tygodni próbowaliśmy zagrać kolejny, ale cały czas coś komuś wypadało, a planowaliśmy coś specjalnego (o ile to ma jeszcze jakieś znaczenie). Ostatecznie udało się nam umówić na 29 kwietnia. Jeszcze w środę w dziale Wydarzenia wstawiłem temat o planowanym koncercie, ogłaszałem też to na różnych discordach (mój błąd, że zapomniałem wstawić posta do tematu klubu). O tym, że temat wylądował w archiwum, dowiedziałem się jakoś 1,5h przed wydarzeniem, gdy chciałem wbić do interioru, żeby sprawdzić czy wszystko działa (m.in. stream). Interioru oczywiście nie było, bo został z buta usunięty razem z grupą. Jako, że od poniedziałku wszystko pod to przygotowywaliśmy, możecie sobie wyobrazić naszą reakcję.

Ostatnim koncertem jaki wpisaliście na listę rezerwacji terminu imprezy jest ten z 08.04.2022.  Wstawiłeś temat w wydarzenia, natomiast zapomniałeś, że każdy klub jest zobowiązany do rezerwacji swoich imprez. Według regulaminu kluby muszą przeprowadzić minimum jedną imprezę w tygodniu. Zatem odległość pomiędzy imprezą, która była ostatnio (08.04.2022), a tą planowaną 29.04.2022 wyniosła 21 dni, czyli trzy tygodnie. Oczywiście macie prawo do nieobecności z przyczyn prywatnych jeśli zgłosicie to nam poprzez ticket lub na kanale #nieobecności. W przypadku braku komunikacji uznajemy, że biznes jest wymarły.

Lider ma obowiązek poinformować opiekuna o nieobecności trwającej dłużej niż 7 dni. Nakazuje się również wyznaczenie zastępstwa na okres jego nieobecności, aby sprawował pieczę nad biznesem. Nieobecność nie zwalnia kogoś z braku aktywności w biznesie.

Cytat

Po pierwsze, malibudreams nie chciało się nawet z nami skontaktować. Nie napisała ani do mnie, ani do Łesta, który był autorem tematu i właścicielem klubu. Z tego co widziałem, to w przypadku innych biznesów potrafiła spytać się w temacie, czy ktoś dalej działa (przykłady: 1, 2, 3). U nas tego nie zrobiła, wrzuciła temat natychmiast do archiwum. I to mimo tego, że niektóre z tych biznesów miały w temacie dłuższą nieaktywność niż my. Nie wiem więc, czym to było podyktowane. Nie zorientowała się zresztą nawet, że JEST JUŻ zaplanowane wydarzenie na piątek, ale o tym już pisałem.

Biznesy, które umieściłeś w załącznikach nie posiadają skryptu do ich gry przez co ich aktywność nie jest porównywalna do biznesów gastronomii z /podaj, ponieważ jedyną metodą na dokumentację swojej gry jest aktualizacja tematu. Ponadto są to biznesy o typie "Inny", które nie zabierają wolnych miejsc dla kolejnych biznesów. Ich gra jest oparta tylko o grę IC.

Ponadto Waszemu klubowi i tak była przydzielana taryfa ulgowa, może świadczyć o tym odstęp czasu pomiędzy imprezami.

Imprezy w Rhytm & Booze
1. 21.01
2. 04.02
3. 20.02 - opóźnienie 2 dni
4. 18.03 - opóźnienie 12 dni
5. 08.04 - opóźnienie 7 dni

Trzy razy złamaliście regulamin gdzie jest jasno napisane: Wszelkie kluby, kasyna albo inne podobne biznesy są zobowiązane do organizowania imprez w swoich lokalach przynajmniej raz na dwa tygodnie. 

Jeszcze dodam, że nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania, co jest udokumentowane w pierwszym punkcie regulaminu biznesów.

Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania. Każdy lider i osoba uczestnicząca w życiu sektora (np. pracownik biznesu, członek projektu, czy spółki) musi przestrzegać niniejszy regulamin.
 

 

ktosik... i hadson lubią to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowiem się jako opiekun z największym stażem w tym sektorze. Przede wszystkim działania @malibudreamsjakolwiek nie były sporne z regulaminem oraz wytycznymi, które wprost informujemy na naszych kanałach, dostępnych dla liderów biznesów na naszym kanale discord. Cała procedura archiwizacji została wykonana tak, jak każda i naturalnie przeprowadzona w większym gronie, tak jak to mówi Malibu.

Cytat

Nawet jeśli usunięcie klubu mogło być zgodne z regulaminem biznesów (pkt. 1 ust. 7, pkt. 2 ust. 4), to i tak uważam, że było ono niesprawiedliwe i to z kilku powodów.

Po pierwsze, malibudreams nie chciało się nawet z nami skontaktować. Nie napisała ani do mnie, ani do Łesta, który był autorem tematu i właścicielem klubu. Z tego co widziałem, to w przypadku innych biznesów potrafiła spytać się w temacie, czy ktoś dalej działa (przykłady: 1, 2, 3). U nas tego nie zrobiła, wrzuciła temat natychmiast do archiwum. I to mimo tego, że niektóre z tych biznesów miały w temacie dłuższą nieaktywność niż my. Nie wiem więc, czym to było podyktowane. Nie zorientowała się zresztą nawet, że JEST JUŻ zaplanowane wydarzenie na piątek, ale o tym już pisałem.

Żaden z opiekunów wraz z pomocnikami nie ma przymusu pisania do Ciebie w sytuacji archiwizacji czy też narzucenia na Ciebie zapytania. Nie jest to przede wszystkim żaden kaprys pojedynczego opiekuna, w tym przypadku Malibu. Przedstawiłeś trzy biznesy, które nie posiadają rozwiązań skryptowych i są biznesami o typie innym czyli dawne projekty IC o zalążku biznesów, które w głównej mierze są zwykłymi projektami, nie wchodzącym ogół limitów i zapotrzebowań, gdzie nie widzimy czy dany biznes o tym typie jest aktywny, jeżeli nie jesteśmy w stanie sprawdzić tego IG (bo np. mijamy się czasowo z graczami danej grupy, ktorzy graja dany biznes/inny) czy po prostu projekt nie wrzuca aktywnie kontentu.  W przypadku biznesów o typie innym, jest to zabieg naturalnie aktywnie przeprowadzany i nie jest czymś dziwnym, kiedy o zapytamy. W przypadku biznesów, które są oskryptowane i mają pewne obowiązki do spełnienia, by spełniać nasze wytyczne w utrzymaniu się - często nie praktykujemy tego typu zapytań. To w roli gracza jest obowiązek utrzymywania aktywności i informowania nas o ewentualnych perturbacjach związanym z utraceniem aktywności. W tym przypadku Malibudreams w żaden sposób nie zaniechała swoich kompentencji.

"Nie wiem więc, czym to było podyktowane. Nie zorientowała się zresztą nawet, że JEST JUŻ zaplanowane wydarzenie na piątek, ale o tym już pisałem." - Najpewniej brakiem umieszczania materiału w Waszym temacie i rezerwacji terminu w odpowiednim dziale na discordzie liderów biznesów. Co jest w waszej doli, by umieścić tego typu rzeczy i spełniać to, co jest wytycznych.

Cytat

Po drugie, wykazała się chyba niezrozumieniem tego, czym był nasz klub i jak funkcjonował. Od początku było to miejsce podporządkowane naszej kapeli Dick in Dixie. Mieliśmy tam grać koncerty, otworzyć się na graczy i spędzać zwyczajnie czas. Nie był to typowy biznes pod nabijanie forsy, my nawet wstęp mieliśmy zawsze za darmo. Potem wystartowaliśmy też z inicjatywą OPEN STAGE, która miała przyciągnąć początkujących artystów z branży, którzy siedzieli raczej w cięższych brzmieniach – na ten czas, nie było praktycznie innych takich miejsc na serwerze. Oferowaliśmy im pełną pomoc od organizacji, po plakaty itd. itp. Co prawda wielu chętnych się nie znalazło, ale myślę, że ci którzy z nami współpracowali, mogą to poświadczyć.  O naszej grze może też chyba trochę powiedzieć wyróżnienie w rankingu biznesów za styczeń/luty, w którym nasz klub zajął trzecie miejsce w ogólnym zestawieniu oraz pierwsze w kategorii klubów.

Rhythm & Booze było projektem niszowym. To był punkowy klub o ciężkim klimacie, a nie typowy klub nocny z DJ’em, których jest mnóstwo i mogą grać regularnie co tydzień. Część opiekunów to rozumiała, podobnie zresztą jak koncept naszej kapeli. Malibu najwidoczniej nie chciało się nawet tym zainteresować, podjąć jakiejkolwiek rozmowy. Po prostu wyrzuciła nasz prowadzony z sercem przez trzy miesiące projekt razem z interiorem, który Łest zbudował sam od podstaw z moją małą pomocą. Czuję się trochę, jakby ktoś nam strzelił w ryj, bo po siedmiu miesiącach dość aktywnej gry Dick in Dixie (ponad 120 odpowiedzi w temacie), zmierzaliśmy do końca, skupiliśmy się na domknięciu ważniejszych kwestii i pod sam koniec ktoś pozbawił nas niejako “serca” projektu bez jakiejkolwiek próby dialogu.

Nie rozumiem kompletnie tego argumentu ani czemu miałoby to jakiejkolwiek wpływać na zaniechania obowiązków przez malibudreams. Przede wszystkim to, w jaki sposób prowadzicie biznes i na co jest nastawiony, nie zwalnia Was z przestrzegania regulaminu, wytycznych czy przede wszystkim pilnowania, by wasz biznes nie został usunięty zgodnie z regulaminem. Wasz biznes mógł być jednym z lepszych, być prowadzony klarownie, czego oczywiście nie neguje, jednak jeżeli przeprowadzamy systematycznie czystki w biznesach i je usuwamy za brak aktywności czy zaniechanie wytycznych, to nic to nie zmienia w percepcji respektowania wytycznych i usuwania nieaktywnych biznesów, które nie informują o ewentualnej prośbie zwiększenia czasu na zorganizowanie danej imprez, co jest u Was jedynym tak naprawdę wymogiem do spełnienia. To nie leży w winie Malibudreams tak naprawdę, że wasz biznes trafił do archiwum i w tym, jak postąpiła, a w głównej mierze w braku respektowania wytycznych czy też w ewentualnym informowaniu nas, że tego typu sytuacja może się zdarzyć przez co jesteśmy świadomi, że zależy wam na biznesie i chcecie go dalej prowadzić, a nie bawimy się w rozlane mleko po fakcie. 

Przede wszystkim trzeba brać poprawkę, że jeżeli działacie zgodnie z naszymi wytycznymi, to nie traficie od tak do archiwum. Musicie mieć świadomość, że jeżeli stracicie aktywność, nie uwzględnicie nam tego, to jest coś naturalnego, że wylądujecie w archiwum. Staramy się aktywnie prowadzić rotacje i umniejszać pułap biznesów, tak, jak tego oczekują gracze. To, że byliście dobrym biznesem i oczywiście potwierdzam to, nie zwalnia z tego, byście się w pierwszej linii nie kontaktowali z nami i uwzględniali tego, jaki jest problem z aktywnością, by zapobiec ewentualnie właśnie tego typu archiwizacją w przyszłości.


 

ktosik... i hadson lubią to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin