Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

Regulamin organizacji prywatnych


anti

Rekomendowane odpowiedzi

1. Ogólne zasady


  1. Niniejszy regulamin jest dopełnieniem Regulaminu V-rp.pl i obowiązuje każdego Gracza, który uczestniczy bądź uczestniczył w życiu biznesu, projektu IC bądź spółki lub korporacji stworzonej w ramach projektu Organizacji Prywatnej. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z obowiązku przestrzegania.
  2. Organizacją prywatną nazywa się biznes, projekt IC, spółkę i korporację.
  3. Liderem organizacji prywatnej jest osoba składająca aplikację w dziale Aplikacji bądź osoba, która po przekazaniu projektu widnieje jako autor tematu.
  4. Środkiem komunikacji pomiędzy opiekunami a liderami projektów jest Discord Vibe Role-Play dla biznesów i projektów IC.
  5. Obowiązkiem lidera jest obecność na Discordzie Vibe Role-Play dla biznesów i projektów IC. Tym samym na w/w serwerze Discord przebywać mogą wszyscy, zaś rangi projektów, biznesów i spółek przydzielane są jedynie liderom bądź ich zastępcom (na czas zgłoszonej nieobecności).
  6. Lider organizacji prywatnej jest w pełni odpowiedzialny za prowadzony projekt oraz za poczynania osób grających pod projektem.
  7. Każdy biznes, spółka/korporacja mają obowiązek posiadać panel grupy o określonym przez opiekunów typie. Projekty IC nie mają tego obowiązku, natomiast istnieje możliwość utworzenia panelu grupy na wniosek lidera.
  8. Wszelkie przedmioty, pojazdy i budynki, które zostaną przypisane grupie po jej akceptacji, przepadają z momentem jej usunięcia. Zakazuje się odpisywania/przepisywania pojazdów i budynków spod panelu grupy.
  9. Zakazuje się posiadać więcej niż jedną postać w danej grupie. Istnieje jednak możliwość odstępstwa od tej zasady po wcześniejszym otrzymaniu zgody opiekunów. Odstępstwo nie jest zgodą na łączenie wątków wielu postaci jednego gracza, będących wówczas pod jednym panelem grupy. W przypadku braku zgody i zaniechania tego zakazu, opiekunowie zastrzegają prawo do blokady wszystkich postaci gracza pod danym panelem grupy.
  10. Każda postać może posiadać na czterech posiadanych przez nią slotach grupowych maksymalnie DWIE grupy, które są biznesami. Dwa dodatkowe sloty są przeznaczone dla projektów IC, spółek i korporacji. Opiekunowie mają pełne prawo zweryfikować postać pod panelem grupy pod kątem zasadności posiadania dodatkowych grup i prawidłowej kreacji postaci.
  11. W przypadku niepoprawnej kreacji postaci przez lidera grupy, może ona zostać usunięta, a sama osoba ukarana blokadą postaci.
  12. Ranga pod panelem musi być dostosowana do faktycznej roli postaci w danej organizacji. Dodatkowo, ranga właściciel może zostać nadana tylko i wyłącznie faktycznym właścicielom/współwłaścicielom biznesu.
  13. Opiekunowie mają prawo usunąć panel grupy bez podania przyczyny.
  14. Organizacje prywatne mają bufor maksymalnie dwóch ostrzeżeń za przewinienia. Po otrzymaniu kolejnego, trzeciego, projekt automatycznie zostaje zarchiwizowany bezpowrotnie.
  15. Na służbie grupy można przebywać tylko i wyłącznie w wyznaczonym miejscu rozgrywki, określonym w założeniach aplikacji. Wyłączone z tego obowiązku są tylko te grupy, których obecność poza miejscem stałej rozgrywki jest niezbędne do prawidłowego działania organizacji.
  16. Należy zgłosić każdą potrzebę sprzedaży/przekazania grupy opiekunom, którzy zweryfikują gracza i jego postać. Po otrzymaniu zgody należy odegrać stosowną akcję i poinformować o tym opiekunów. Dopiero wtedy temat oraz panel przechodzą pod własność nabywcy.
  17. Marker z narracją (/marker stworz) nie może znajdować się w powietrzu, na spawn, w pobliżu bankomatów ani w markerze wejścia.
  18. Bankomaty nie są umieszczane w żadnym interiorze organizacji prywatnych. Istnieje możliwość postawienia bankomatu w pobliżu budynku (vw 0), o ile taki już nie istnieje.
  19. Nowopowstały projekt, biznes, spółka mają obowiązek zamontować w swoim lokalu zabezpieczeń przeciwpożarowych. Po zainstalowaniu ich należy zgłosić fakt posiadania w temacie Fire Prevention Bureau. Organizacje są pod ochroną przez pierwsze 14 dni.
  20. Konflikty, przytyki czy inne zachowania (na podłożu OOC) w kierunku innego projektu bądź gracza są zabronione. W najgorszym przypadku Opiekunowie mają prawo nawet usunąć grupę z w/w powodu.
  21. Projekty prawnicze mają obowiązek zapoznać się z tematem sabar.sa.gov | The State Bar of San Andreas, a postacie spod projektu muszą w nim widnieć, by legalnie funkcjonować.
  22. Opiekunowie zastrzegają sobie prawo do rozwiązywania spraw nieokreślonych regulaminowo.

 

Benefity dla organizacji

  1. Organizowane przez liderów wydarzenia są honorowane dodatkową wyceną, zgodnie z Regulaminem wycen wydarzeń.
  2. Istnieje możliwość utworzenia poddziału w kategorii In character - Internet na potrzeby projektu, jeżeli od jego akceptacji minęło co najmniej dwa miesiące i jest aktywny.
  3. Istnieje możliwość wgrania na serwer liverki dla pojazdów na potrzeby projektu, jeżeli od jego akceptacji minęło co najmniej pół roku i jest aktywny. Wymagana jest również zgoda opiekunów strefy cywilnej.
  4. Weryfikacja strony na LifeInvader nadawana jest jedynie projektom, których staż wynosi minimum 2 miesiące.
  5. Istnieje możliwość zakupu pakietu premium na portalu LifeInvader. Chęć zakupu należy zgłosić w tickecie na Discord dla biznesów i projektów IC, dokonać odpowiedniej wpłaty na konto 0553549562 oraz podać link do profilu postaci. Dozwolone jest promowanie jedynie postów stron projektów. Promowanie prywatnych postów skutkuje usunięciem pakietu spod konta.
    Pakiety premium:
    - Star: $25,000/miesiąc (2 posty/2 strony)
    - Hot: $50,000/miesiąc (5 postów/5 stron)
    - Ultima: $75,000/miesiąc (20 postów/20 stron)
    - VIP: $100,000/miesiąc (40 postów/40 stron)
  6. Istnieje możliwość skorzystania z dodatkowej wyceny tematu biznesu i projektu IC, jeżeli udokumentowana jest w nim rozgrywka. Chęć wyceny należy zgłosić na odpowiednim kanale Discord dla biznesów i projektów IC.
  7. Organizacje mają możliwość skorzystać ze skryptowego sklepu na własne potrzeby (np. automaty, sklepy spółek). Sklepy mogą zostać przypisane przez panel pod poszczególną grupę, dzięki czemu otrzymuje ona na swoje konto 15% od sprzedaży przedmiotów z tego sklepu. Chęć skorzystania ze skryptu sklepu może zgłosić jedynie właściciel grupy, do której zostanie podpisany. Po odpowiednim odegraniu przygotowania sklepu/automatów, należy okazać dowód w postaci screenshotów z akcji oraz uiścić wskazaną przez opiekuna kwotę na konto 0553549562. Wymaga się również, by skryptowe sklepy były regularnie zaopatrywane (raz w miesiącu).
  8. Opiekunowie zastrzegają sobie prawo do udzielania wcześniejszych zgód.

 

Aktualizacja: 26.04.2023r.

arson i mati. lubią to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Biznesy


  1. Biznesem określa się każdą działalność gospodarczą na serwerze, dającej rozgrywkę innym graczom przybywającym do lokalu grupy oraz dającej innym graczom możliwość wcielenia się w rolę pracownika biznesu odpowiadającej jego typowi i założeniom. Biznes zazwyczaj odnosi się do możliwości zaoferowania konkretnej usługi w miejscu rozgrywki, z której mogą skorzystać przybywający klienci. Gracze mają możliwość interakcji z pracownikami, ci zaś mogą wspinać się po szczeblach kariery, awansując na wyższe stanowiska zgodnie z wyznaczoną strukturą biznesu. Biznesy są często pierwszym miejscem kontaktu graczy i aktywnymi spotami do prowadzenia rozgrywki, dlatego wymagane jest, by takie miejsca były czymś naturalnie ciekawym, nieodstępującym od ogólnego poziomu na serwerze RP i przede wszystkim aktywnym.
  2. Na serwerze obecnie jest 11 typów biznesów określonych skryptowo: restauracja, warsztat, salon fryzjerski, studio tatuażu, firma taksówkarska, komis samochodowy, firma ochroniarska, siłownia, strzelnica, coffee shop, agencja nieruchomości. Nie jest to jednak żadną przeszkodą, by stworzyć biznes o innym typie niż te zaimplementowane skryptowo. 
  3. Wprowadzono limit określonych biznesów ze względu na ich zbyt dużą ilość w stosunku do grających w nich osób. Aktualną ilość przedsiębiorstw i ich zapotrzebowanie można sprawdzić w tym temacie.
  4. W przypadku śmierci/blokady postaci lidera biznesu, w ciągu 24 godzin od zdarzenia należy wyznaczyć i poinformować opiekunów o ewentualnym przekazaniu biznesu na vlidera. W przeciwnym wypadku biznes zostaje zamknięty bezpowrotnie. Opiekunowie mają prawo zanegować decyzję i usunąć biznes, jeżeli uznają, że nowy lider nie nadawałby się z jakiegokolwiek powodu.
  5. Zabrania się na reklamowanie innego biznesu niż swój, za pomocą komendy /g [slot] reklama.
  6. Treści zamieszczane przy użyciu /g [slot] reklama nie mogą zawierać informacji OOC (przykład: /biznesy, forum -> abcd, itd.)
  7. Wynagrodzenie za służbę pracowników przyznawane jest automatycznie, pod warunkiem, że lider grupy ustalił wypłaty dla graczy.
  8. Zezwala się na odbywanie służby grupy poza lokalem za zgodą opiekunów, jeżeli jest to powiązane z działaniem biznesu.
  9. Zabrania się wchodzenia na /duty w lokalu, którego drzwi są zamknięte.
  10. Zabrania się odbywania służby ze statusem AFK.
  11. Biznesy zaimplementowane skryptowo nie mają obowiązku aktualizacji tematu, jednak rozliczane są na podstawie aktywności - według godzin duty, ofert, aktywnej gry z klientem oraz poziomu rozgrywki.
  12. Biznesy o typie innym niż skryptowy są zobligowane do prezentowania rozgrywki regularnie i umieszczania jej w głównym temacie co najmniej raz na koniec miesiąca (ostatni dzień miesiąca). Mile widziane jest także podsumowanie co dany biznes w minionym miesiącu zrobił.
  13. Biznesy o typie klub, kasyno są zobowiązane do organizowania imprez w swoich lokalach przynajmniej raz na dwa tygodnie.
  14. Lider ma obowiązek poinformować opiekuna o nieobecności trwającej dłużej niż 7 dni. Nakazuje się również wyznaczenie zastępstwa na okres jego nieobecności, aby sprawował pieczę nad biznesem. Nieobecność nie zwalnia kogoś z braku aktywności w biznesie.
  15. Sprzedaż biznesu może odbyć się tylko i wyłącznie za zgodą opiekuna sektora, wraz z uzasadnieniem. Minimalnym okresem posiadania przedsiębiorstwa do sprzedaży jest 60 dni.
  16. Zmiana lokalizacji biznesu jest zabroniona. W ściśle uzasadnionych przypadkach zgoda może zostać udzielona przez opiekunów.
  17. Zakazuje się posiadania pod panelem biznesowym (innym niż typ grupy agencja ochrony) swoich prywatnych ochroniarzy. Każda grupa skupia się na konkretnych działaniach, założeniach deklarowanych w momencie składania aplikacji. Ustępstwem od tego punktu jest granie bramkarzy, ochroniarzy pod panelem biznesu będącego klubem, kasynem.
  18. Biznes o typie agencja ochrony ma możliwość otrzymania broni palnej dla swoich pracowników. W gestii lidera jest zgłosić taką potrzebę w tickecie na discordzie biznesów. Po uiszczeniu opłaty, broń zostaje wydana przez opiekunów strefy cywilnej z odpowiednimą flagą grupy oraz nazwą. Zasady korzystania z broni palnej reguluje Fireams licensing.
  19. Biznes, który trafił do archiwum (np. przez brak aktywności), może powrócić z ponowną aplikacją dopiero po 30 dniach od usunięcia biznesu.
  20. Biznes o typie agencje nieruchomości powinny pozyskiwać lokale, domy od graczy, a nie masowo wykupując interiory za pomocą komendy /wycena. Dlatego zastrzegamy sobie prawo, do odrzucania wycen złożonych przez graczy, którzy reprezentują biura nieruchomości. 

 

  • Spoty organizacji przestępczych
  1. Organizacje przestępcze mają możliwość stworzenia maksymalnie dwóch biznesów o dowolnym typie poza limitem określonym w temacie zapotrzebowania. Taki biznes wówczas określa się spotem organizacji.
  2. Freelancerzy mają możliwość stworzenia jednego biznesu o dowolnym typie poza limitem określonym w temacie zapotrzebowania. Biznes freelancera działa jednakowo jak spot organizacji.
  3. Jeśli organizacja posiada już swój własny spot (w ilości dwa), każdy kolejny biznes będzie wliczał się w limit biznesów. W uzasadnionych (!) przypadkach oraz po okresie 3 miesięcy istnienia spotu organizacji o krótszym stażu, istnieje możliwość zwiększenia limitu spotów, jedynie za zgodą opiekunów.
  4. W przypadku, gdy postać lidera biznesu zostanie zabita lub organizacja, do której postać lidera należała, trafi do archiwum - spot zostaje zamknięty, a panel grupy usunięty.
  5. W przypadku śmierci bądź odejścia lidera spotu z organizacji, biznes może przejść pod wyznaczoną osobę z organizacji przestępczej, na tych samych zasadach. Jeżeli w ciągu 24h od śmierci lidera nie zostanie wyznaczony jego następca - biznes trafi do archiwum bezpowrotnie.
  6. Tylko za zgodą opiekunów możliwe jest przemianowanie biznesu ze spotu na biznes cywilny, wliczając się jednocześnie w limit zapotrzebowania.

 

  • Aplikacje: Odbiór panelu oraz budynku
  1. Wycenę budynku/drzwi pod biznes zawsze robią opiekunowie strefy po akceptacji aplikacji. (Budynki biznesowe są wyceniane tylko i wyłącznie przez opiekunów biznesów po akceptacji aplikacji na biznes. Początkowe koszty budynku zaczynają się od $20.000 zależnie od dzielnicy. Wydatek ten może kończyć się na $250.000 i jest wyceniany indywidualnie.)
  2. Lider biznesu jest zobowiązany do odbioru narzędzi gry (blip, panel) w ciągu 7 dni, w wybranej w aplikacji lokalizacji (komendą /biznes zakup uiszcza również opłatę). W przypadku braku zainteresowania, po wyznaczonym czasie aplikacja zostaje odrzucona.
  3. Na start gry otrzymuje się marker interioru oraz panel grupy biznesu, której właścicielem zostaje lider.
  4. Każdy nowy biznes otrzymuje w pierwszym budynku 150 darmowych obiektów.
  5. Nowopowstały biznes posiada 14 dniową protekcję nad wymuszeniami (haraczami).
  6. Nowopowstały biznes, po otrzymaniu panelu, zobowiązany jest w ciągu 14 dni otworzyć swój lokal. Przez 14 dni nie bierze się pod uwagę aktywności biznesu, zaś po tym czasie biznes rozliczany z aktywności normalnie.

Aktualizacja: 09.09.2023r.

mati. i arson lubią to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Projekty IC


  • Grupa będąca projektem IC nie może być organizacją przestępczą ani biznesem, jakimkolwiek przedsiębiorstwem  - przykładem projektu IC może być jakieś community, klub offroadu, fundacja, czy np. Port of Los Santos.
  • Projekt IC może zostać przekazany osobie trzeciej po wcześniejszym przedyskutowaniem tematu z opiekunem projektów IC.
  • Lider w przypadku dłuższej nieaktywności powinien wyznaczyć osobę, która pełnić będzie tymczasowo rolę lidera grupy, a także poinformować opiekunów o niej.
  • Lider projektu IC jest zobowiązany do systematycznej dokumentacji gry projektu w postaci screenów bądź filmów w swoim temacie. 
  • W przypadku braku aktywności grupy w temacie na forum przez okres 30 dni, opiekun może grupę usunąć bez wcześniejszej konsultacji z jej liderem. 
  • Projekty wykazujące się aktywnością i kreatywnym prowadzeniem rozgrywki mogą liczyć na nadanie paydayu jeżeli odpowiada to profilowi grupy - szczegóły ustalane są w PW z opiekunami.
  • Każdy projekt IC ma pełne prawo do wsparcia technicznego i narracyjnego opiekunów w celu kreowania miejsca rozgrywki, które tworzy swoim projektem IC. Opiekunowie mają prawo odmowić wsparcia, jeżeli kuje, lub nie jest zgodne z założeniami projektów IC, czy wewnętrznymi wytycznymi
Edytowane przez Jackal
W przypadku braku aktywności grupy w temacie na forum przez okres 30 dni, opiekun może grupę usunąć bez wcześniejszej konsultacji z jej liderem. 
arson i mati. lubią to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. Spółki i korporacje


  • Ogólne informacje o spółkach: [GUIDE]
  1. Spółką określa się przedsiębiorstwo niewpisujące się w idee biznesów ani projektów IC. Ideą spółki jest działalność wykraczająca poza działalność zwykłych biznesów. Ich gra składa się głównie z nawiązywania kontaktów, współpracy, realizacji zleceń i przetargów, kreowania rozgrywki innym graczom.
  2. Projekty spółek powinny być unikalne i różniące się od siebie, a cały zamysł nastawiony głównie na tworzenie ciekawej rozgrywki wokół swojej marki i wokół graczy.
  3. Każda spółka posiada swój kapitał, od którego generuje dochody w zależności od prezentowanej rozgrywki.
  4. Spółki wraz z rozwojem swojej marki mają możliwość zwiększenia renomy, innymi słowy odblokowania górnego limitu kapitału. Po Start-up istnieją trzy poziomy renomy wraz z określonym kapitałem maksymalnym:
  5. Marka lokalna ★ - kapitał max. $500,000 
    Marka stanowa ★★ - kapitał max. $1,000,000
    Marka krajowa ★★★ - kapitał max. $1,500,000
  6. Renoma spółki może być zwiększona jedynie za zgodą opiekuna strefy, po uprzednim uzasadnieniu przez lidera spółki.
  7. Lider spółki lub wyznaczona przez lidera osoba jest zobowiązana do systematycznego dokumentowania gry oraz do napisania podsumowania działań co najmniej raz na 4 tygodnie.
  8. Narracje i wyceny działają w systemie 3/1, co oznacza, że liderzy spółek mają 4 tygodnie na napisanie podsumowania, a opiekunowie w ciągu 1 tygodnia muszą je zweryfikować i napisać podsumowującą narrację (pozytywną, neutralną bądź negatywną) oraz określić parcele na kolejne 4 tygodnie.
  9. Wysokość tygodniowej parceli uzależniona jest od faktycznego poziomu i stanu gry, rozwoju spółki i wykonanych ruchów. Jej wysokość waha się między 0-35% kwoty liczonej od aktualnego zamrożonego kapitału.
  10. Opiekunowie zastrzegają sobie prawo do tworzenia negatywnych narracji w przypadku niepoprawnej kreacji spółki. Negatywna narracja może skutkować konsekwencjami In Character w postaci np. zadłużenia lub złej renomy. W przypadku otrzymania negatywnej narracji, wymaga się od graczy spółki reakcji na nadaną narrację.
  11. W przypadku śmierci bądź blokady postaci lidera spółka może zostać przekazana jedynie współwłaścicielowi wpisanemu w temat. W przypadku braku współwłaściciela spółka zostaje zamknięta bezpowrotnie.
  12. Sprzedaż spółki może odbyć się tylko i wyłącznie za zgodą opiekuna sektora, wraz z uzasadnieniem.
  13. Spółka, która nie zamieści podsumowania swojej rozgrywki w przeciągu 4 tygodni, pomiędzy jedną a drugą wyceną (w terminie podanym przez opiekunów na Discordzie strefy), a nie zgłosi wcześniej informacji o nieobecności, trafia do archiwum bez możliwości powrotu.
  14. Nie ma możliwości zawieszenia działalności spółki.
  15. Lider spółki jest zobowiązany do dokumentacji wydatków spółki w postaci screenshotów załączonych przy podsumowaniu. Wydatki bez dołączonych screenów nie będą brane pod uwagę.
  16. Spółka nastawiona jedynie na zysk, a nie kreowanie rozgrywki dla innych może zostać usunięta za decyzją opiekunów.
  17. Budynki pod spółkę są wyceniane indywidualnie przez opiekuna lub jego pomocników — nie poprzez /wycena.
  18. Opiekun ma prawo zamknąć spółkę, w przypadku niepoprawnej kreacji rozgrywki, słabej kreacji rozgrywki.
  19. Wszelkie nieuregulowane sprawy przez niniejszy zbiór zasad, rozstrzyga Opiekun.

 

  • Aplikacje: Odbiór panelu oraz budynku
  1. Wprowadzono limit spółek w liczbie 20, ze względu na ich zbyt dużą ilość.
  2. Opiekunowie zastrzegają sobie prawo do akceptacji aplikacji na spółkę ponad limitem jeśli uznają pomysł za innowacyjny.
  3. Każdy gracz startuje od samej aplikacji na spółkę, opisując w niej w sposób spójny historię marki do momentu rozpoczęcia rozgrywki.
  4. Każda nowo powstała spółka rozpoczyna swoją przygodę od Start-upu, mając możliwość zainwestowania w kapitał min. $50,000; max. $250,000.
  5. Wycenę budynku/drzwi pod spółkę zawsze robią opiekunowie strefy po akceptacji aplikacji. Koszt budynku uzależniony jest od dzielnicy, wyglądu budynku i jest wyceniany indywidualnie.
  6. Lider spółki jest zobowiązany do odbioru narzędzi gry (blip, panel) w ciągu 7 dni, po uprzednim zgłoszeniu się na Discordzie strefy cywilnej. W przypadku braku zainteresowania, po wyznaczonym czasie aplikacja zostaje odrzucona.

Aktualizacja: 20.08.2023r.

 
mati. i arson lubią to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Krótka informacja: Dla osób, które poszukują odpowiedzi na swoje pytania i potrzebują skontaktować się z opiekunami, mają od teraz możliwość stworzyć ticket na Discordzie projektów i biznesów. Kanał kontakt jest ogólnodostępny dla graczy, którzy nie prowadzą żadnej organizacji. Przypominam, że na Discordzie obowiązuje regulamin v-rp.pl, a także niniejszy Regulamin Organizacji Prywatnych.

mati. lubi to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin