Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

Postrach_szatana

Gracz
  • Postów

    2
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Aktywność reputacji

  1. Postrach_szatana polubił odpowiedź w temacie przez Toyer w [GRA/Toyer] spokoziomekpl   
    Apelacja zostaje zaakceptowana na następujących warunkach.
    Wszystkie MK zostają usunięte, wypisz tutaj w komentarzu linki do profili forum wszystkich swoim MK. Dodatkowo otrzymujesz wpis do profilu o dożywotnim zakazie dołączania do ekipy.
  2. Postrach_szatana polubił odpowiedź w temacie przez only gang members w [GRA/Toyer] spokoziomekpl   
    Link do Twojego konta globalnego: https://forum.v-rp.pl/profile/18099-spokoziomekpl/?tab=node_vrp_VibeProfileTab
    Nazwa postaci na którą nałożono karę: wszystkie
    Rodzaj kary: Ban
    Powód nałożenia kary: MK
    Członek ekipy nakładający karę: Toyer
    Wyjaśnienie sytuacji: Cześć, zostałem zbanowany za MK na koncie Quintyy, Zugajka14 i spokoziomek. Przyznaje że zrobiłem wiele na szkodę serwera w trakcie mojej gry na Quintyy, mimo wszystko od czasu jak założyłem konto spokoziomekpl zawsze prezentowałem wysoki poziom gry w praktycznie każdym sektorze jaki oferuje serwer i nie działałem nigdy na niczyja niekorzyść, i przez prawie półtora roku nie złapałem prawie żadnych poważnych logów (poza jednym z niska szkodliwoscia społeczna). Żałuję, że moja gra na Quintym wyglądała tak, że w glownej mierze odwalałem, przez to łatwo dało się mnie podpuścić. Mimo wszystko nie uważam siebie za złego gracza i przez ponad półtora roku wystarczyło mi, żeby pokazać, że się zmieniłem. Wykazywałem się wysokim poziomem gry IC i chciałem zrobić wiele dobrego dla serwera i pewnie coś z tego udało się zrobić pomagając przy jakichś poradnikach. Liczę na pozytywne rozpatrzenie apelacji i na to że otrzymam druga szanse na dalsza gre na serwerze. Wielka miłość dla sprawdzających.
  3. Postrach_szatana polubił odpowiedź w temacie przez Wiesiu w Bójki, a poprawne odegranie Player Kill i Character Kill.   
    Niedawne wydarzenia skłoniły nas do udostępnienia tej publikacji, by uniknąć nieporozumień wynikających z niedoskonałości gry i platformy na której toczymy rozgrywkę. Mamy nadzieję, że ten temat pomoże Wam w rozstrzyganiu sporów o zasadności odgrywania morderstwa na osobie postronnej, powszechnie znanego jako PK.
    Dlaczego PK podczas bójki nie powinno być grane w każdej sytuacji?
    Ograniczenia i niedoskonałości gry, oraz platformy powodują, że gracz nie zawsze jest w stanie obrać za cel kolejnego uderzenia odpowiednią postać. Zdarza się, że cios przypadkowo dosięga leżącą, nieprzytomną osobę i po kilku takich kopniakach, gracz kończy z Player Kill. Nie oznacza to, że status ten został wbity w sposób zamierzony. Zgodnie z wszelką logiką - nie może być tutaj mowy o odgrywaniu morderstwa, a co najwyżej nieco większych obrażeń wymagających hospitalizacji, chyba, że obie strony konfliktu zgodnie stwierdzą, że ta konkretna sytuacja powinna być odgrywana jako śmierć.
    Kiedy PK w wyniku bójki powinno być odbierane jako morderstwo?
    Player Kill powinno być odbierane jako morderstwo gdy podczas bójki, lub po jej zakończeniu:
    gracz biorący udział w bójce odegra na nieprzytomnej postaci narrację, wskazującą na chęć zadania poważnych obrażeń, możemy wtedy stwierdzić, że potencjalnie chce doprowadzić do śmierci leżącej osoby. Wskazywać na to mogą wielokrotne uderzenia w głowę czy okolice nerek. Mogą to być również wielokrotne uderzenia bronią białą, która sama w sobie może wyrządzić większą krzywdę. Mowa tu jednak o umyślnej narracji, nie o ciosach skryptowych wyprowadzonych w ferworze trwającej akcji dynamicznej; gracz biorący udział w bójce, będąc oddalonym od innych uczestników bójki na tyle, że uderzenie innego gracza nie może być w żadnej mierze możliwe, celowo znęca się nad nieprzytomną postacią zadając kolejne skryptowe ciosy. Punkt ten ma zastosowanie również po zakończeniu bójki, gdy zasady akcji dynamicznej przestają obowiązywać. Nie ma wtedy mowy o przypadkowym kopnięciu i wbicie nieprzytomnej postaci statusu MARTWY będzie odbierane jako morderstwo. Bójka a Character Kill.
    Gracz, który otrzymuje status BW ma prawo do zaakceptowania śmierci jego postaci. Te sytuacje traktujemy zawsze jako śmiertelne, chyba, że uprawniony do narzucania narracji członek ekipy wskaże inaczej.
  4. Postrach_szatana polubił odpowiedź w temacie przez Tarcza w Regulamin serwera V-RP   
    Regulamin serwera V-RP
    1. Postanowienia ogólne
    1.1 Rozgrywka na Vibe RolePlay (dalej zwanym "V-RP" lub "serwerem") osadzona została w fikcyjnym mieście o nazwie Los Santos.
    1.2 Na serwerze obowiązują ogólnie znane zasady rozgrywki Hard RP. Poniżej przypominamy najważniejsze pojęcia:
    IC (In Character) - wszystko co dzieje się w świecie gry
    OOC (Out of Character) - wydarzenia i informacje poza grą. 
    PG (Powergaming) - zmuszanie innej postaci do wykonywania danej czynności bez jej zgody
    MG (Metagaming) - wykorzystywanie informacji zdobytych poza rozgrywką
    BU/BA (Bug Using/Abusing) - wykorzystywanie bugów w skrypcie gry - karane banicją.
    1.3 Uporczywe nie stosowanie się do ogólnie przyjętych zasad RP może oznaczać karę, wyznaczoną przez dowolnego członka ekipy.
    1.4 Zabronione jest wykorzystywanie programów, mających za zadanie ułatwić grę i oszukać resztę społeczności. Nie tolerujemy cheatów i innego oprogramowania służącego do ingerencji w rozgrywkę.
    1.5 Surowo zabronione jest handlowanie dobrami zdobytymi na serwerze w celu osiągnięcia korzyści finansowej w realnym życiu.
    1.6 Podczas rozgrywania akcji zabronione jest opuszczanie serwera bez uzyskania zgody osób biorących w niej udział lub członka ekipy.
    1.7 Obowiązuje całkowity zakaz posługiwania się wulgaryzmami na czatach przeznaczonych do narracji (/me, /do).
    1.8 Podczas akcji wykorzystującej mechanikę gry, przykładem jest wywołanie bójki, narracja może zostać pominięta w myśl nadania dynamiki oczywiście, jeżeli nie podlega to pod PG (Powergaming).
    1.9 Omijanie systemów zastosowanych w skrypcie serwera (np. status AFK, BW itd.) jest surowo zabronione.
    1.10 Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
    1. 11 O wszelkich działaniach na szkodę Vibe Roleplay sankcjonowanych w prawie Polskim informowane są odpowiednie organy ścigania.
    1. 12 Zakazuje się posiadania więcej niż jednego konta na serwisie przypisanego do jednego adresu IP. Wyjątkiem są sytuacje, w których na jeden adres IP przypada większa ilość użytkowników. Musi to jednak zostać zgłoszone w wyznaczonym w przez ekipę miejscu.
    1.13 Zabrania się udostępniania wizerunków użytkowników serwera bez uzyskania ich wcześniejszej zgody.

    2. Postaci
    2.1 Proces tworzenia postaci powinien się odbyć w zgodzie z zasadami RolePlay (dalej zwanym "RP"). Niedozwolone jest wykorzystywanie kreatora w celu tworzenia osób znacznie zdeformowanych lub wyglądających nierealnie. Nie zezwalamy także na tworzenie postaci o imionach i nazwiskach znanych osób. Zabronione są także polskie postacie i spolszczanie zagranicznych imion i nazwisk. 
    2.2 Dozwolone jest posiadanie wielu postaci w ramach jednego konta globalnego, jednak nie mogą być one w żaden sposób ze sobą powiązane (również majątkowo).
    2.3 Zabronione jest posiadanie więcej niż jednej postaci w danej grupie.
    2.4 Postać umiera wraz z CK lub FCK. W tym przypadku nie ma możliwości odblokowania postaci.
    2.5 Ekwipunek posiadany przez postać jest jej realnym stanem posiadania. Zabronione jest odgrywanie ukrywania przedmiotu w momencie posiadania go w ekwipunku. 
    2.6 Zabronione jest odgrywanie posiadania przedmiotów, mających swój skryptowy odpowiednik, w sytuacji, gdy nie mamy ich w ekwipunku.
    2.7 Opis postaci służy tylko i wyłącznie do przedstawienia jej wyglądu. Zakazane jest umieszczanie innych treści, np. reklam.
    2.8 Ekipa nie nadaje blokad na postacie, które nie osiągnęły limitu umożliwiającego uśmiercenie (CK).
    2.9 Elementy ubioru, muszą być dopasowane i nie kolidować ze sobą.
    2.10 Zabronione są wszelkie próby wyzbycia się majątku, bez uzasadnienia narracyjnego.
    2.11 Dozwolone jest posiadanie dwóch grup biznesowych, oraz jednej organizacyjnej na postaci.
    2.12 Zabronione jest granie jednocześnie w organizacji przestępczej i porządkowej. W sytuacjach wyjątkowych, można wnioskować o pozwolenie u opiekunów obu wymienionych stref.
     
    3. Środki transportu
    3.1 Każda osoba posiadająca pojazd powinna wziąć pod uwagę jego realne możliwości oraz warunki panujące na drodze, którą się poruszają. Gracz powinien zachować realizm jazdy, a w przypadku kolizji lub wypadku, zachować należytą reakcję poprzez adekwatnej do sytuacji akcji. Negatywny przykład: rower poruszający się po piaszczystej plaży.
    3.2 Zabronione są wszelkie akcje ze sprzedażą pojazdów, mające na celu oszukać skrypt oraz innych graczy. Każde takie oszustwo, nawet odegrane w sposób RP, będzie karane banicją.
    3.3 Nie da się odpisać pojazdu przypisanego do danej grupy.
    3.4 Osoba kupująca pojazd w salonie, zobowiązana jest do upewnienia się, że będzie on pasował do odgrywanej przez nią postaci. W skrajnych przypadkach ekipa ma prawo odebrać pojazd.
    3.5 W skrajnych przypadkach użytkowania pojazdu niezgodnie z przeznaczeniem tj. (Wodowania, skoki kaskaderskie) wóz może zostać usunięty przez ekipę.
     
    4. Nieruchomości
    4.1 Nieruchomość nie może być współdzielona, odpowiedzialność za nią ponosi jedynie główny właściciel lub w przypadku grupy jej lider.
    4.2 Nazwy pickupu oraz wnętrze nieruchomości (rozmiar, kształt) powinno być dostosowane do wyglądu budynku i jego usytuowania. Nie mogą być wulgarne, nikogo obrażać oraz propagować treści zabronionych polskim prawem.
    4.3 Czerpanie korzyści finansowych IC z projektowania interioru nieruchomości może odbywać się tylko i wyłącznie poprzez prowadzenie odpowiedniego biznesu oferującego tego typu usługę.
    4.4 Zabrania się użytkowania systemu audio w interiorach do puszczania nieodpowiedniej muzyki (tj. reklamy, piosenki mające na celu obrazić innego użytkownika).
    5. Ekipa
    5.1 Ekipa V-RP w pierwszej kolejności ma za zadanie pomagać użytkownikom w grze.
    5.2 Osoby będące w ekipie są również zobowiązane do pilnowania porządku we wszystkich obszarach projektu, tj. kanał Discord, Forum, serwer gry, czy Lifeinvader.
    5.3 Złamanie regulaminu forum, discorda lub serwera może grozić odpowiednią karą: kickiem, ostrzeżeniem/warnem, admin jailem, blokadą lub banicją.
    5.4 Członek ekipy ma prawo interweniować w trakcie gry i gdy uzna to za słuszne, może zadecydować o unieważnieniu akcji RP i odegraniu jej ponownie.
    5.5 Obrażanie członków ekipy jest zakazane. Niezależnie od rangi danej osoby karane jest banicją.
    5.6 Wskazane jest, aby w pierwszej kolejności prosić o pomoc osoby będące najniżej w ekipowej hierarchii. W przypadku braku wystarczających uprawnień, są one zobowiązane do poproszenia o pomoc odpowiednich osób.
    5.7 Podczas rozgrywki chęć komunikacji z członkiem ekipy musi odbywać się tylko i wyłącznie za pomocą przeznaczonej do tego funkcji (/raport). Nie jest on zobowiązany do odpowiadania drogą prywatnych wiadomości (/w).
    5.8 Podczas interwencji członka ekipy akcja zostaje niezwłocznie wstrzymana. Niestosowanie się do tej zasady jest surowo zabronione.
     
    6. Pozostałe
    6.1 Zasady obowiązujące biznesy, organizacje przestępcze, projekty IC oraz frakcje zostały ustalone przez odpowiednich opiekunów i są wiążące.
    6.2 Na czatach OOC w grze obowiązują te same zasady, co w przypadku regulaminu forum. Zabrania się spamowania, nadużywania wulgaryzmów czy propagowania treści zabronionych prawem polskim.
    6.3 Regulacje wprowadzone przez Gamemasterów są wiążące.
    6.4 Rekomendujemy grę na czystym GTA V. Nie udzielamy pomocy jeżeli gracz korzysta z dodatkowych modyfikacji.
    6.5 Reklama innych serwerów RP, niezależnie od wersji GTA, jest zakazana.
    6.6 W przypadku sytuacji spornych, które nie pasują do żadnego z w/w punktów regulaminu, decyzję podejmuje administrator serwera.
    6.7 Używanie serwerowego numeru "911" w sposób łamiący zasady roleplay'u jest surowo zakazane. Autorzy zgłoszeń typu: "HWDP" będą surowo karani.
  5. Postrach_szatana polubił odpowiedź w temacie przez mafineeek w Changelog #72 - Sylwestrowy update 🥳   
    Hej! Czy dobrze mnie słychać? Mam nadzieję, że tak bo dzisiaj przedstawiamy wam coś, na co czekał każdy gracz.
    Mobile Data Terminal V2
    Po ciężkich miesiącach pracy - planowania, projektowania i programowania, chcemy z waszą pomocą przeprowadzić publiczną betę nowego systemu.
    Mamy nadzieję, że oczekiwany przez was projekt, przypadnie wam do gustu a użytkowanie go będzie samą przyjemnością.

    Publiczna beta?
    Projekt był testowany przeze mnie, przez developerów, testerów i inne osoby zaangażowane w serwer, jednak jest to tak ogromny skrypt, że bez was - nie damy rady!
    MDT pojawi się na serwerze już 29.12.2023 a my od samego początku będziemy zbierać feedback od was wszystkich. W panelu w zakładce zgłoszenia pojawiła się specjalna kategoria: 

    Tam kierujcie wszelkie bugi, czy problemy. Lepiej mieć wszystko zebrane w jednym miejscu, tak będzie mi wygodniej rozplanowywać zadania.
    Poradnik
    Poradnik użytkowania został napisany przeze mnie i osoby zaangażowane w projekt, a więcej przeczytacie tutaj.
     
    Zwierzaki
    Po długim czasie oczekiwania, przywitajcie Zwierzaki! 🐶
    Zwierzaki to wasi przyjaciele, z którymi możecie chodzić na spacery i bawić się - natomiast, pupile to również odpowiedzialność. Musicie o nich dbać!
    Wasze pupile mogą również wymagać opieki Weterynarza, którego zlokalizujecie przez dashboard (Przycisk: HOME). W tym samym miejscu również będziecie mogli pilnować statystyk waszych zwierząt. 
    Zakup zwierzaka
    Kupujecie sloty - czyli miejsca na wasze zwierzaki przy pomocy panelu gracza. Tam wszystko odbędzie się automatycznie po zakupie usługi w vShop, do wyboru macie zakup 1/3/5 slotów na zwierzęta. Dla każdego gracza, który chce zapoznać się z systemem nie wydając swoich cennych vPoints przygotowaliśmy darmowy okres próbny który wynosi 2 dni. Kiedy będziecie już w posiadaniu slotu, możecie zakupić waszego zwierzaka za gotówkę w Sklepie zoologicznym. Tam wybierzecie rodzaj zwierzaka (Królik/Szczur/Kot/Pies) oraz jego umaszczenie. Na ten moment maksymalna ilość zwierząt jakie możecie posiadać na raz przy sobie to 1, w przyszłości planujemy zwiększyć ten limit na wszystkie zwierzaki jakie posiadacie. Usługa ta jest abonamentem na 30 dni, po upływie tego czasu trzeba ją odnowić w panelu vShop.
    Psy K9 dla frakcji są dostępne bezpłatnie. Posiadają one jedynie funkcjonalności związane z działalnością frakcji LEA, nie można się z nimi bawić tak jak ze zwykłymi zwierzętami.
    Interakcje ze zwierzakiem
    Wszystkie interakcje są dostępne pod Menu Interakcji (Klawisz Z -> zespawnowany zwierzak). Interakcje są również zależne od rodzaju zwierzęta:
    Aportowanie piłki - duże psy Przeszukiwanie pod kątem narkotyków - Pies K9 Siad - każdy pies Sikanie na hydrant - duże psy Defekacja - duże psy (komenda /mopuj pozwoli posprzątać) Atak - Pies K9 Szczekanie - każdy pies Daj łapę - duże psy Pogłaszcz - duże psy Błagaj - duże psy Oprócz tego, możecie wsiadać z waszym kotkiem czy pieskiem do pojazdu i zwiedzać Los Santos. Szczury i króliki podczas tej przejażdżki poczekają na was w domu🥳

    Opieka nad zwierzakiem
    Tak jak pisałem wcześniej - zwierzak to nie tylko zabawa, a również odpowiedzialność i wydatki!
    Jeśli wasz zwierzak zostanie poważnie zraniony i straci przytomność, nie zwlekaj - udaj się z nim do Weterynarza. Weterynarz obliczy na podstawie uzyskanych obrażeń, koszt leczenia pupila. Ale uważajcie! W momencie kiedy zwierzę zostanie poważnie zranione 3 razy zostanie uśmiercone i jedyną opcją będzie zakup kolejnego.
    Oprócz weterynarza, możecie dbać o zdrowie psa na bieżąco za pomocą karmy i lekarstw.
    Małe lekarstwo - odnawia 10 punktów zdrowia.
    Średnie lekarstwo - odnawia 15 punktów zdrowia.
    Duże lekarstwo - odnawia 30 punktów zdrowia.
    Karmę kupicie w Sklepie zoologicznym - dbajcie o to, aby wasz zwierzak był zawsze najedzony, inaczej umrze z głodu. 😵‍💫 
     
    Psy K9
    Gracze posiadający odpowiednie uprawnienia mogą zarejestrować zwierzę K9 poprzez interakcję ze specjalnym Pedem interaktywnym.
    Psy K9 moga być używane tylko przez członków frakcji i są one ograniczone do atakowania, przeszukiwania pod kątem narkotyków i siadania.
     
     
     
     
     
     
    Pomniejsze zmiany
    Włączanie/wyłączanie efektu śniegu (/tog snow-effects) Dodano efekty śniegu (ślady stóp, ślady opon, efekty) Poprawiono bug związany z wyławianym typem ryb Różne style jazdy autopilota (/autopilot <predkosc> <styl jazdy> Poprawiono napad na stacje bez broni Dodano zsynchronizowane tańce (/taniec) Poprawiono błędy związane z łowieniem ryb Naprawiono zapisywanie /tog freeze Poprawiono bugi z siłownią i trenerem Zablokowano linki YouTube w boombox. Zablokowano możliwość wkladania magazynku do bronii takich które nie powinny mieć takiej możliwości Zablokowano możliwość wysyłania pustej wiadomości SMS w telefonie (nie wlicza się do zdjęć) Credits
    Mobile Data Terminal - @mafineeek z pomocą: @Shadek @rudytako Zwierzaki - @Toyer Style autopilota - @mafineeek Zsynchronizowane tańce - @avepy Mniejsze poprawki - @avepy @mafineeek @csskrouble  
    Zmiany wchodzą w życie 29.12.2023, 4:00
    Szczęsliwego nowego roku, od całej ekipy Vibe RolePlay!
  6. Postrach_szatana polubił odpowiedź w temacie przez mafineeek w Changelog #71 - Zimowy Vibe   
    Changelog #71 - Zimowy Vibe
       Wstęp
    Cześć wam! Mamy nadzieję, że 6 grudnia znaleźliście u siebie super prezenty, a dzisiaj, w zimny, grudniowy wieczór - ciepło przyjmiecie nową aktualizację od całego zespołu Vibe RolePlay. Zachęcamy do komentowania changeloga, miłej lektury! 🧑‍🎄
     
        Bugfixy
    W ostatnich dniach mogliście na serwerze zauważyć wiele poprawek błędów, które nam zgłaszaliście. O to kilka z nich:
    Naprawiono błąd z tym że można było otwierać dowolne drzwi Naprawiono błąd z przypisaniem broni "Remington" jako pistolet Naprawiono błąd, przez który nie działał aparat w telefonie. Naprawiono błąd, przez który nie można było napadać na sklepy. Naprawiono pokazywanie markera, oraz wykrywanie pojazdu w komendzie /radar Naprawiono zapadanie się przy wejściu do interioru pod mapę graczy wykonujących animacje Naprawiono płatność kartą za przejazd taxi Naprawiono błąd z komunikatem radaru Poprawiono działanie edytora obiektów Poprawiono błąd związany z wyświetlaniem niepoprawnych grup np. podczas przypisywania Poprawiono czas ładowania interiorów przy kolejnych wejściach, z zwiększenia czasu o ~ 300% podczas każdego wejścia, na praktycznie brak takowego Zablokowano /kasjer wydaj na swoje ID Zablokowano /kasjer alarm jeśli nie jesteś sklepikarzem Poprawiono błąd związany z brakiem limitu znaków na czacie podczas wklejania z ctrl+v Poprawiono flagi (freeze itp.) w edytorze obiektów Poprawiono działanie /tog freeze  
        Nowości
    Poza poprawkami, nie mogliśmy wam dać aktualizacji bez nowości. Poniżej przeczytacie kilka drobnych nowości 🙂
    Dodano wyliczany na podstawie siły dzienny limit złowionych ryb. Dodano nowe opcje do anty cheata Dopisano model benson2 do /tow Dodano osobny typ biznesu Klub, teraz pod /biznesy jest większe zróżnicowanie między klubami a restauracjami Wprowadzono limit siły 20.000j  Od teraz w zależności od siły będą tworzone różne sztangi Dodano brakujące powiadomienia do /tel wycisz i /v z Dodano lokalną narracje o wibracji telefonu, kiedy dostaniemy SMS a jest komórka jest wyciszona Dodano 1240 brakujących obiektów rockstarowych w /oe Nowy typy dokumentów: Licencja lotnicza i myśliwska. Ponad to, zmieniliśmy Licencje rybacką na Licencję wędkarską. Dodano nowy typ kary "Blacklista organizacji przestępczych/publicznych" Dodano powiadomienia o prowadzonej transmisji /news w postaci lokalnego /do jeśli mamy odciszony telefon. (Wyłączyć powiadomienia można przez /tog telpowiadomienia 👻) Dodano komendę /losuj [min] [max] która losuje liczbę w podanym przez gracza zakresie. Dopisano popularny w Sandy Shores obiekt dystrybutora paliwa do skryptu /v tankuj Dodano brakujący IPL domu przy polu golfowym Dodano komendę /tog kompas Dodano łączenie się łusek i śladów krwi po 10 śladów w jeden obiekt Teraz, przejdziemy do większych zmian.
     
        Nowy panel Event Team
    Event Team to projekt, który codziennie wspiera dziesiątki graczy w rozgrywaniu epizodów, czy tworzeniu dla nich miejsca rozgrywki. Jest on nieodłączną częścią naszej społeczności, tak samo jak nowy panel, który został zaprojektowany specjalnie dla graczy ET. Poniżej zamieszczam drobny showcase a za razem odsyłam do lektury na temat Event Teamu. Kto wie? Może to właśnie ty znajdziesz się w nim po następnej rekrutacji?
    Czytaj więcej o Event Team

    Prezentacja nowego panelu Event Team (kliknij)
     
        Nowe UI dla taksówkarzy
    Nieodłączną częścią pracy taksówkarza jest widok panelu zgłoszeń. Wyglądał on strasznie staro, więc żeby umilić prace na taksówce - przerobiliśmy go 😄

     
        Zadania grup - rework
    Jeden z naszych graczy, w dyskusji na forum Propozycje drobnych zmian i dodatków do /g x zadania dał nam bardzo dobrą, ciekawą i fajną propozycję. Nie czekając długo, przerobiliśmy trochę ten skrypt...
    Dodano status zadania (oczekujące/w trakcie) Dodano możliwość przyjęcia zgłoszenia (zadanie nie zostanie usunięte, zmieni mu się status) Dodano możliwość odrzucenia Dodano możliwość ponownego zaznaczenia lokalizacji dzwoniącego Dodano możliwość wybrania numeru telefonu zgłaszającego, bez konieczności przepisywania go. Mamy nadzieję, że spodobają wam się te zmiany dotyczące zadań grupowych.

     
        Nowe opcje - tuning
    Jeden z najczęściej używanych przez was skryptów też uzyskał kilka udoskonaleń. Dokładniej chodzi o kreator tuningu. Obecnie możecie wybrać sobie typ lakieru który chcecie nałożyć na pojazd. Co za tym idzie, sami możecie nakładać przykładowo mat na swoje wózki. Z resztą, zobaczcie sami

    Prezentacja w formie filmu (kliknij)
     
        Zakończenie
    Zmiany pojawią się na serwerze po restarcie o godzinie 4:00, 09/12/2023. Mamy nadzieję, że aktualizacja wam się podoba, a my już niedługo przyjdziemy do was z nowymi funkcjami 😍
  7. Postrach_szatana polubił odpowiedź w temacie przez Matieusz w 003# - PARADISE ISLAND ((ZNANA JAKO CAYO PERICO))   
    Paradise Island
    Paradise Island – malownicza wyspa położona w San Andreas w niedalekiej odległości od miasta Los Santos, która jest wzorowana na Santa Catalina Island. Jej charakterystyczne położenie nadaje jej tropikalny klimat, dzięki czemu jest to wręcz idealne miejsce na wypoczynek lub wakacje. Na wyspie znajduje się lotnisko, dzięki czemu droga powietrzna jest najłatwiejszym sposobem dostania się na wyspę. W jaki sposób można zapewnić sobie wypoczynek w tym miejscu? Odpowiedź jest prosta… Biuro podróży Paradise. Co jakiś czas organizowane są turnusy, w których goście za opłatą będą mogli delektować się przez określoną liczbę dni na sielankowej wyspie, korzystając z wszystkich jej udogodnień. Typy apartamentów podzielone są na cztery kategorie. Pierwszymi dwoma kategoriami jest kategoria standardowa oraz ta nieco ekskluzywniejsza. Są to rozmieszczone po wyspie domki, w których przeciętny mieszkaniec Los Santos będzie mógł spędzić swoje wakacje, korzystając z udogodnień, jakie oferuje Paradise. Klasa wysoka oraz ekskluzywna jest umieszczona w samym sercu wyspy, a mianowicie w kurorcie, w którym znajdują się dwa baseny, restauracja, spa, sauna oraz jacuzzi. Klasa wysoka ma charakterystyczną numerację pokoi przedstawioną dosłownie w kolorach, gdzie jeden kolor przedstawia jeden typ pokoju, natomiast klasę ekskluzywną przedstawiono w klimatycznych elementach charakteryzujących wyspę. Podczas pobytu na wyspie goście będą mieli wybór czy wolą spędzić czas w spokoju i ciszy, czy wziąć udział w atrakcjach, które zaprezentuje im obsługa w Paradise. Dość popularną atrakcją jest nurkowanie w czystych wodach z akwalungiem i rurką. Łodzie ze szklanym dnem kursują po okolicznych rafach i wrakach statków, zapewniając turystom niezapomniane wrażenia. Organizowane są wycieczki jeepem, motorami i autobusem po obszarach chronionych, zarządzanych przez San Andreas State Parks. 
     
     
    Paradise Island – zarys jak to będzie wyglądać i co można robić
    Aby spędzić wakacje na Paradise Island, trzeba wykonać kilka kroków. W pierwszej kolejności należy zabookować swój pobyt podczas turnusu według podanego wzoru. Należy brać pod uwagę, że warto to zrobić jak najszybciej, ponieważ liczba miejsc jest ograniczona! W drugiej kolejności po akceptacji bookingu należy wykonać przelew na podany numer konta z określoną kwotą, wysyłając potwierdzenie przelewu, w którym zamieszczone jest imię oraz nazwisko gości. Po otrzymaniu potwierdzenia przelewu można zabrać się do pakowania swoich bagaży i oczekiwania na lot u jednej z firm lotniczych. Będzie można samemu zdecydować, o której godzinie wybierzemy lot, jednak warto uważać na to, by punktualnie zjawić się na odprawę. W przypadku spóźnienia można skorzystać z wersji alternatywnej udostępnionej na końcu dla spóźnialskich. W momencie, gdy dotrzemy na wyspę, przyjedzie po nas samochód transportowy, który zawiezie nas do samego serca wyspy, a mianowicie kurortu. W tym miejscu zostaną wydane przepustki w postaci opasek, które są bardzo ważne podczas pobytu, ponieważ identyfikują każdą osobę jako gość, a nie potencjalne zagrożenie. W momencie gdy zostanie dla was wydana bransoletka identyfikująca oraz otrzymacie klucze do pokoju, będziecie mogli dowolnie rozkoszować się atrakcjami jakie dla was ma do zaoferowania wyspa, a także zarezerwować dla siebie udział w ekskluzywnych aktywnościach dostępnych tylko po uprzednim umówieniu. Wolisz spędzić ten okres na wylegiwaniu się? Nie ma problemu, ale jeśli chcesz spędzić ten czas aktywnie, to spójrz na harmonogram przygotowany przez osoby pracujące na wyspie. Warto zaznaczyć, że jeśli opuścimy wyspę, to nie ma już na nią powrotu, dlatego dobrze jest zaplanować ten czas, by odpowiednio go spożytkować na wypoczynku i ucieczce do rajskiego klimatu. Na miejscu można skorzystać z wielu atrakcji, między innymi z dostępnych usług fryzjerskich, tatuatorskich, gastronomicznych, jak również konopnych. Jeśli szukacie pamiątek z wyspy, to z pomocą przyjdzie sklep z pamiątkami, w którym możecie zakupić charakterystyczne przedmioty związane bezpośrednio z wyspą. Dla ułatwienia można skorzystać z wypożyczalni samochodów, quadów, jak również rowerów, które z pewnością ułatwią poruszanie się po rajskiej wyspie, jaką jest Paradise Island. W momencie ostatnich dni na wyspie następuje zwrot bransoletek oraz bezpieczny powrót do Los Santos drogą powietrzną do czasu następnego turnusu.
     
     
    Ważne informacje związane z projektem
    Paradise Island jest projektem cywilno-branżowym będącym bezpiecznym ośrodkiem wypoczynkowym przeznaczonym dla waszych postaci, jak również biznesów, projektów IC oraz spółek, które będą aktywnie zaangażowane w turnusy. Do jej realizacji przerobiona została mapa Cayo Perico, z której zostały usunięte wszystkie elementy kojarzące się z działalnością przestępczą, w których miejsce zostały dodane domki wypoczynkowe. Zabronione jest tworzenie wycen budynków na terenie wyspy. Projekt oczywiście ma na celu zapewnienie wam ciekawej gry, w postaci kilkudniowych wczasów (wszystko zależy od długości turnusu) pokryte aktywną grą IC według przygotowanego planu określonego na dany turnus. Turnusy będą odbywać się co około dwa lub trzy tygodnie. By wziąć udział w turnusie, należy zarezerwować miejsce w odpowiednim do tego temacie, który pojawi się za jakiś czas razem z innymi informacjami, które przedstawią wam spoty rozgrywki na Paradise Island. Turnus nie jest jedynym sposobem dostania się na wyspę, jeśli posiadasz grupę kilku osób możesz dołączyć na serwer discord, gdzie następnie umówisz termin. Pamiętaj, że nie musi być to tylko i wyłącznie chęć zwiedzenia wyspy. Możesz umówić tutaj ceremonię ślubną, imprezy itd.
     
     
    Szczegóły rozgrywki
    Paradise Island jest wzorowana na Santa Catalina Island. Wyspa znajduje się na południe od Los Santos, należąc do stanu San Andreas.
      Wyspa jest otwarta dla wszystkich osób, którzy dostaną się na nią za pomocą łódki, samolotu lub helikoptera. Nie jest to zalecany sposób ze względu na to, że projekt nie jest w stanie zapewnić Wam atrakcji, transportu ani zakwaterowania. Kategorycznie zabrania się przemieszczenia z wyspy do Los Santos i na odwrót w krótkim odstępie czasowym. Musicie pamiętać, że transport nie zajmuje "chwili" czasu. 
      Zalecanym sposobem dostania się na wyspę jest skorzystanie z usług firm transportowych i biur podróży, którzy ustalą z Wami dogodny termin wylotu/przylotu i zapewnią Wam atrakcje, transport oraz zakwaterowanie (spawn). Na wyspie będzie czekać na Was masa atrakcji takich jak przejazdy jeepem, przelot helikopterem, płynięcie łódką i wiele, wiele więcej. Wszystko ustalacie jeszcze przed dotarciem na wyspę i określacie się jakimi atrakcjami jesteście zainteresowani. Czeka na Was wiele niespodzianek, a ponadto możecie zakupić unikalne przedmioty w sklepie z pamiątkami. Najlepszą opcją jest dobranie się w grupę kilku osób. Termin najlepiej z 3 lub 4 dniowym wyprzedzeniem możecie umówić na discordzie https://discord.gg/9xSDUAeaNr
      Wyspa daje Wam możliwość organizacji ceremonii ślubnych, imprez okolicznościowych i wielu, wielu innych wydarzeń. Musicie natomiast pamiętać, że tutaj obowiązkowo jesteście zobowiązani do ustalenia terminu i podania szczegółów czym jesteście zainteresowani, żeby projekt był w stanie Wam to wszystko przygotować na czas. Termin najlepiej z 3 lub 4 dniowym wyprzedzeniem możecie umówić na discordzie https://discord.gg/9xSDUAeaNr
      Każda osoba przebywająca na wyspie (dotyczy tylko osób, które skorzystały z usług firm transportowych i biur podróży - umawiając termin) zostaje dodana do specjalnie utworzonej grupy w której znajdują się unikalne pojazdy służące do zapewnienia transportu po wyspie. Tak samo grupa pozwala na otwieranie interiorów. EKIPA SERWERA NIE TEPA WASZYCH POJAZDÓW NA WYSPĘ!
      Odpowiedzialnymi za projekt są: @Madeleine, @Matieusz. Projekt należy również do wszystkich Gamemasterów.  Temat został napisany przez @Mitsu, @Komandor Tarkin
     
  8. Postrach_szatana polubił odpowiedź w temacie przez theProdiger w Used Classic Car Dealer   
    Zastanawiałeś się kiedyś ile może kosztować Pegassi z 1980 roku, albo powojenne Lampadati? Albo może klasyczne Grotti? Wystarczy, że wejdziesz na stronę uccd-ls.com i wyszukasz pojazd!
     

     
    Z naszą firmą zawsze znajdziesz to, czego szukasz. Stare, nowe, z silnikiem benzynowym lub diesla, ze skórzanymi fotelami, ze składanym dachem - dosłownie wszystko! Czasem trafiają się wyjatkowe okazje, więc czuwaj i bądź gotowy, by kliknąć "Kup teraz" i wydać ostatnie pieniądze, które były przeznaczone na budowę Twojego nowego domu, ale hej! Klasyczne Pegassi za $400.000!? Takiej okazji nie można przegapić!
     
    OFERTA
    Zajmujemy się sprowadzaniem aut głównie z Japonii oraz Europy, gdzie wybór klasycznych aut, które są pożądane na naszym rynku, jest o wiele większy. Nasi analitycy doskonale przewidzieli wymagania klientów z USA, dlatego skupiamy się na sprowadzaniu rzadkich i megadrogich aut, których cena przekracza średni życiowy dochód zwykłego obywatela. To wszystko dla zaspokojenia Twojej żądzy posiadania! Z nami wydawanie pieniędzy jest łatwiejsze i przyjemniejsze! Dodatkowo przy każdym aucie możesz wybrać opcję dostawy do Ciebie bądź odbioru osobistego!
    UWAGA! Nie realizujemy sprzedaży ratalnej, istnieje możliwość płatności gotówką oraz przelewem.
     
    GWARANCJA
    Każdy samochód, jaki posiadamy w swojej ofercie posiada pełną dokumentację serwisową, co oznacza, że nie kupisz u nas auta składanego z trzech egzemplarzy, który tylko udaje sprawny samochód, a w rzeczywistości jest śmiercią na kółkach. Absolutnie każdy egzemplarz jest przez nas dokładnie prześwietlany i sprawdzany, tak by nie narazić was, klientów, na zatopienie gotówki w nic nie wartym złomie!
     
    SPRZEDAŻ POJAZDU
    Masz stare, klasyczne auto, którego chciałbyś się pozbyć, bo ci się znudziło, porzebujesz pieniędzy, bądź zrzędliwa żona postawiła ci ultimatum? Zgłoś się do nas! Skontaktuj się z nami mailowo, by umówić się na oglądanie pojazdu i wycenę. Jeśli spodoba nam się Twoje auto, podpiszemy umowę i odkupimy je od Ciebie.
     
    Kontakt:
    Mail: [email protected]
     
     
  9. Postrach_szatana polubił odpowiedź w temacie przez mafineeek w Changelog #70   
    Cześć, w związku z aktualizacją alt:V 15, my również przedstawiamy Wam, jakich zmian dokonaliśmy w ostatnim czasie. Standardowo - temat otwarty na feedback. 😎
    Napady na sklep Wraz z aktualizacją na serwerze zawita nowy system skierowany do sektora przestępczego - napady na sklepy.
    Aby rozpocząć napad, trzeba wbiec do sklepu na służbie grupy przestępczej i wycelować z broni palnej w peda stojącego za ladą.
    Domyślnie, napad trwa 60 sekund a maksymalna ilość gotówki jaką możemy uzyskać to $5000. Jednak, każdy sklep może być indywidualnie skonfigurowany przez członka ekipy, który może zwiększyć/zmniejszyć maksymalną ilość gotówki i czas trwania napadu.
    Aby zatrzymać skradzione pieniądze, trzeba opuścić zaznaczony w świecie gry obszar a pieniądze pojawią się w kieszeni naszej postaci.
    Obrabowany sklep, jest NIECZYNNY do restartu serwera.
     
    Pedy dialogowe Na serwerze pojawił się system pedów dialowoych, który będzie z biegiem czasu rozwijany o nowe typy interakcji.
    System aktywuje się, używając menu interakcji (klawisz Z), klikając na peda, a następnie Porozmawiaj.
    W momencie aktualizacji na serwerze istnieje 5 różnych typów pedów:
    Barber Rybak Policjant Sklepikarz Chirurg Każdy rodzaj implementuje inną interakcje i dialog jaki możesz podjąć.

    Łowienie ryb Wyczekiwany przez wiele osób system łowienia jest już dostępny na serwerze.
    Każdy gracz może łowić w dowolnym miejscu na mapie/świecie - musi tylko być w tym miejscu wystarczająco głęboka woda (nie można np. łowić w basenach, czy przy samym brzegu plaży).
    Łowienie jest bardzo proste i polega zwyczajnie na użyciu wędki z ekwipunku, wyboru miejsca, w które chcemy zarzucić wędkę i kliknięciu LPM. Po odczekaniu chwili otrzymamy informację o tym, że mamy branie - wówczas trzeba wcisnąć klawisz C, by wyciągnąć rybę - w tym miejscu skrypt działa losowo, jednak pomaga mu w tym umiejętność łowienia ryb postaci.
    To znaczy, że im większe doświadczenie naszej postaci - tym częściej i większe (bardziej wartościowe) ryby można złowić.
    Ryby możemy sprzedać u Rybaka, od którego kupimy również wędkę. No chyba, że jesteśmy głodni, to zjeść.
    Pamiętaj, aby legalnie łowić - wyrób kartę wędkarską w Urzędzie Miasta
     
    Praca sklepikarza Dodana została nowa praca dorywcza - Sklepikarz. 
    Aby rozpocząć pracę należy skorzystać z opcji Porozmawiaj u peda dialogowego, który stoi za ladą sklepu.
    Następnie chcącym coś zakupić graczom zaoferować asortyment za pomocą komendy /o kasjer [ID].
    Gracz otrzyma 20% od ceny każdych zakupów zrobionych w sklepie, w czasie jego pracy.
    Sklep może zostać również jak w wypadku skryptowych sklepikarzy obrabowany, jednak tym razem zależy to od gracza czy rabusie otrzymają  pieniądze.

    Paleto Bay
    Projekt społeczności Paleto Bay, który działa pod nadzorem @Mateuszovsky prosperuje bardzo dobrze od pierwszych dni.
    Zobaczcie jakie usprawnienia przygotowaliśmy dla graczy Paleto Bay:
    Dodano spawn w Paleto Bay & Sandy Shores (/spawn) Dodano możliwość korzystania z Fryzjera automatycznego w Paleto Bay (jeśli biznes w Los Santos jest otwarty) Dołącz do społeczności Paleto Bay
     

     
    Rework systemu zwłok W ciągu ostatnich dni, aktualizacji doczekał się również System zwłok.
    Od teraz, trup po PK, FCK czy CK, wygląda jak nasza postać, a nie torba na zwłoki. 
    Dodana została również komenda /cialo przeszukaj, która pozwala na przeszukanie ciała z FCK/CK i wyciągnięcie z niego przedmiotów.
    Ciągnięcie ciała również zostało poprawione, ciała można teraz przeciągać przez interiory i wodę.
    Włożenie ciała do bagażnika pojazdu spowoduje, że kiedy go otworzymy to otrzymamy stosowną narracje /do związaną z tym, że w bagażniku leży trup.
    Podobny komunikat zostanie dołączony jeśli podejmiemy się inspekcji auta przez /v opis sprawdz, lub je przeszukamy (zobaczymy item ciała).
    Po podniesieniu ciała do ekwipunku, możemy je również gdzieś wyrzucić, tworząc ponownie na ziemi postać z przedmiotami.

    Pomniejsze zmiany
    Dodano informacje o tym kto nadał reklamę grupy Dodano numer konta bankowego do tabelki z pracownikami (w panelu grup) Poprawiono węże strażackie, znikają już przy otrzymaniu BW Poprawiono błędy związane z zostawaniem węży strażackich Poprawiono błędy, które powodowały że węże wyrzucały błędy w konsoli Poprawiono puste menu interakcji przy rzeczach do których nie mamy uprawnień Poprawiono wyświetlanie właściciela w ALPR Poprawiono literówkę w powiadomieniu od VCard Poprawiono możliwość łączenia ze sobą narkotyków o różnym typie Dodano informację jakiego typu jest dane auto pod menu interakcji Dodano komendę /tog id, która wyłącza wyświetlanie ID Dodano podpowiedzi komend na chacie (Po kliknięciu /)  
    Zmiany wchodzą w życie z dniem jutrzejszym, tj. 22.10.2023
  10. Postrach_szatana polubił odpowiedź w temacie przez Lukrownik w [Biznes/Komis] Watkins Car Dealer   
    Watkins Car Dealer - Used Car Dealer

    Watkins Car Dealer - Szybkość, Profesjonalizm, Zadowolenie - te trzy słowa idealnie opisują nowy komis samochodów używanych. Klienci komisu Watkins mogą liczyć na zadowolenie z każdej transakcji. Ceny skupów i sprzedaży pojazdów używanych są odpowiednio dostosowane do potrzeb klientów. Właścicielem komisu jest Royce Watkins, który powrócił do miasta po kliku latach ciężkiej pracy i pogoni za pieniądzem. Poprzez nabyte doświadczenie w pracy z klientem, Watkins doskonale wie czego potrzebują jego przyszli klienci. Swoją wiedze przekazuje pracownikom przez co klienci komisu mogą liczyć na pełen profesjonalizm. Zostało ostatnie słowo, czyli szybkość. Wypełnienie umowy w komisie zajmuje dosłownie chwile, większość odbywa się przez uzupełnienie danych w komputerze i wydrukowanie gotowej umowy. Wystarczy mieć ze sobą dokument, gotówkę i dosłownie chwile czasu na podpisanie umowy.
    Lokalizacja

     
    Watkins Car Dealer zlokalizowany jest w Zachodnim Vinewood przy Las Lagunas Boulevard.  Zachodnie Vinewood graniczy od południa z Burton i Hawick, od zachodu z Rockford Hills a od wschodu z Centrum Vinewood. Brzmi to idealnie dla nowego przedsiębiorcy i jego klientów. Kto nie chciałby zwiedzić trochę Los Santos i przyjechać do jednych z bogatszych okolic tego miasta? Szczególnie że kilka kilometrów na północ i wkraczamy na Vinewood Hills gdzie idealnie można przetestować swój nowo zakupiony pojazd, delektując się podróżą wśród pięknych willi zlokalizowanych na wzgórzach miasta. To na tych wzgórzach zlokalizowany jest najbardziej rozchwytywany napis w stanie San Andreas, czyli Vinewood.
     
     
    OOC
    Hej, wychodzę z propozycją nowego komisu. Chciałbym zrobić coś innego niż do tej pory mamy na Vibe. Każdy z pięciu komisów aktualnie dostępnych prowadzi swoje aplikacje. To powoduje, że rozgrywka w danym komisie jest ograniczona do minimum. Gracze / klienci którzy przychodzą do komisu, wiedzą już dokładnie po co przyjechali. To z jednej strony genialne ułatwienie, ale z drugiej strony... zabiera rozgrywkę IC po którą przychodzimy na serwer. Ja wychodzę naprzeciw temu i chciałbym żeby mój biznes skupił się w dużej mierze na grze IC. Nie chcę prowadzić aplikacji poprzez discord. Wszelkich informacji na temat wozów będzie można dowiedzieć się u sprzedawców obsługujących komis. Myślę, że to zmusi trochę ludzi do rozgrywki, czego jestem dużym zwolennikiem. Minusem prowadzenia takiego komisu jest brak ewentualnych licytacji, czyli ludzie muszą liczyć się z tym, że nie każdy pojazd zostanie kupiony w komisie. 

    Kolejną kwestią jest fakt skupu pojazdów. Aktualne komisy mocno zaniżają ceny kupna i sprzedają po zawyżonych cenach. Ja chcę to zmienić, ustalić odpowiedni procent za jaki będziemy skupować pojazdy od ceny salonowej, plus oczywiście do tego dojdą inne czynniki takie jak tuning czy stan techniczny pojazdu. Nie jest to tworzenie biznesu pod szybki zarobek. To jest biznes bardziej pod background mojej nowej postaci, licząc na to że uda mi się stworzyć fajne miejsce rozgrywki. Mam nadzieję, że ludzie będą doceniać moją chęć do gry, zamiast uciekać do innych komisów bo można tam o wiele szybciej załatwić sprzedaż / kupno pojazdu.

    Myślę że tyle z moich wypocin OOC. Liczę na pozytywne rozpatrzenie aplikacji.

     
  11. Postrach_szatana polubił odpowiedź w temacie przez kuzyn w 005# - SYGNALIZACJA ŚWIETLNA   
    Cześć. W związku z ostatnim zamieszaniem dookoła sygnalizacji świetlnej, wraz z ekipą postanowiliśmy wprowadzić regulację, która powinna rozjaśnić ten temat:
    na serwerze nie stosujemy się do kolorów świateł w sygnalizacji drogowej z uwagi na błędy w synchronizacji między graczami. Skrzyżowania z sygnalizacją świetlną traktujemy więc jak wszystkie inne skrzyżowania, przed którymi należy się zatrzymać (traktując sygnalizację jako znak STOP).
      na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną stosujemy się do zasady "kto pierwszy ten lepszy" - czyli pierwszeństwo ma ten gracz, który jako pierwszy zbliżył się do skrzyżowania
      przejechanie przez skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną bez uprzedniego zatrzymania się będzie traktowane jako wykroczenie drogowe, będące podstawą do zatrzymania przez odpowiednie służby. Nie przyjmujemy tłumaczeń "ale ja miałem zielone". Każde skrzyżowanie to nakaz zatrzymania się, bezapelacyjnie. Przypominamy, że dalej będziemy karać was za miasto duchów, jeżeli będziecie jeździć nierealistycznie.
  12. Postrach_szatana polubił odpowiedź w temacie przez Orzeł w orzeł🦅   
    Zapeaszam na pv dogadamy się 😁
    Skończ....
  13. Postrach_szatana polubił odpowiedź w temacie przez Mateuszovsky w SEBowska guma czyt. Dolton, Rivera i Wright w akcji   
    Miles Dolton (20.01.1992r.)  Deputy Sheriff Bonus II Special Enforcement Bureau 9 lat w służbie Właściciel ochrony Gruppe Sechs Pasjonat broni, sportu i motoryzacji  
     
    Charlie Rivera (20.05.1995r.) Deputy Sheriff Bonus I Special Enforcement Bureau 7 lat w służbie Pasjonat broni i sportu  
     
    Forrest Wright (02.12.1995r.) Deputy Sheriff Special Enforcement Bureau & Mental Evaluation Teams 6 lat w służbie Pasjonat fotografii


     
     
  14. Postrach_szatana polubił odpowiedź w temacie przez kuzyn w [LEA] Czarna lista organizacji publicznych.   
    @troy defraudacja gotówki frakcyjnej, odwalasz po odejściu z frakcji
  15. Postrach_szatana polubił odpowiedź w temacie przez Teddy. w Ekipa oraz liderzy projektu Vibe Roleplay   
    @Orzeł dołącza do niebieskich na S1.
  16. Postrach_szatana polubił odpowiedź w temacie przez Wiesiu w www.lssd.org/careers/JoinLSSD (REKRUTACJA OTWARTA)   
    Deputy Sheriff Trainee to funkcja jaką sprawuje zastępca na początku swojej kariery w patrolu, po dostaniu się do Field Training Program. Chcąc rozpocząć powyżej wspomniany etap, swoją karierę należy zacząć od:
    pół rocznej nauki w akademii, gdzie kandydat na zastępcę szeryfa poznaje podstawy swojego przyszłego zawodu. Studiuje prawo karne, metody dochodzeniowe, procedury patrolowe, kształtuje swoje umiejętności fizyczne, uczy się odpowiedniego posługiwania się bronią palną etc. Minimalny wiek rozpoczęcia nauki w akademii to 19,5 roku. minimum rocznego stażu w County Jail, gdzie przyszły zastępca rozpoczyna praktyczny wymiar swojej pracy. Jako Custody Assistant dba o bezpieczeństwo na terenie obiektu więziennego, zajmuje się transportem więźniów, prowadzi niezbędną dokumentację. Staż może się przeciągnąć w zależności od dostępności miejsc w programie Field Training Program.  

    Aby dostać się do Field Training Program, przyszły zastępca, odbywający staż w County Jail, składa wniosek o przeniesienie do FTP. Wybiera przy tym kilka stacji, a kapitanowie tychże dobierają ludzi na podstawie złożonych wniosków. Nie każdy kandydat otrzymuje możliwość przeniesienia od razu po odbyciu rocznego stażu. Przystępując do powyższego programu, minimalny wiek kandydata to 21 lat. Program FTP może trwać nawet do 5 lat, choć wszystko zależy od postępów szkolonego i można ukończyć go dużo szybciej.
    Podczas Field Training Program zostaje Ci przydzielony zastępca - Field Training Officer, którego głównym zadaniem jest przygotować Cię do pełnienia samodzielnej służby. Uczysz się poprzez praktykę, jeżdżąc na patrole i wykonując wszystkie czynności, jakie wykonuje samodzielny zastępca.
    Okres szkoleniowy kończy się patrolem sprawdzającym, który wykonuje przydzielony do tego zastępca. Przysługują Ci maksymalnie dwa podejścia do patrolu sprawdzającego. Jeśli oba wyniki okażą się niesatysfakcjonujące - zostajesz odesłany do County Jail i masz możliwość ponownej próby przy kolejnym naborze.
     

    Przy rozpoczęciu FTP trafiacie na stacje 28 gdzie wasi FTO odpowiednio przygotują was do pracy samodzielnej w terenie:
                
    28 Davis Sheriff's Station - stacja znajdująca się na Davis, gdzie zastępcy na co dzień mają do czynienia z uliczną przestępczością. Rozpoczynając swoją karierę na tej stacji masz większą szansę na dalszy rozwój w strukturach dywizji: Operations Safe Street Bureau, która odpowiada za kontrolowanie, profilowanie i rozbijanie grup przestępczych. Dzieli się dalej na: Gang Enforcement Teams, ramię patrolowe OSSB, do ich głównych zadań należy: nawiązywanie relacji z członkami gangu i zdobywanie ich zaufania; pośredniczenie w sporach między gangami i bycie czynnikiem odstraszającym; dokumentowanie kontaktów i wykorzystywanie ich do budowania świadomości na temat hierarchii gangów. Operation Safe Street Detail, ramię dochodzeniowe OSSB, detektywi skupiający się na sprawach dotyczących działalności gangów. Gang Surveillance Unit, ramię wywiadowcze OSSB, osoby, których głównym zadaniem jest pozostanie w całkowitym cieniu i zbieranie informacji o członkach i działaniach gangów. Detective Division, która odpowiada za prowadzenie śledztw i dochodzeń wszelkiego rodzaju. Crime Impact Team, jednostka śledcza odpowiedzialna za prowadzenie podstawowych dochodzeń i śledztw w terenie. Określana jest jako detektywi pierwszego kontaktu. Misją Crime Impact Team jest zmniejszenie lub wyeliminowanie na danym obszarze napadów z bronią lub bez, wymuszeń, porwań, kradzieży pojazdów, kradzieży kieszonkowych, rabunków, aktów wandalizmu, zastraszania, wymuszeń i uprowadzeń osób. Narcotics Bureau, biuro zajmujące się prowadzeniem śledztw i dochodzeń związanych z narkotykami. Zajmują się profilowaniem i zbieraniem informacji o dilerach narkotyków, najpopularniejszych miejscach handlu i organizacjach przestępczych zajmujących się handlem substancjami kontrolowanymi. Współpracują ściśle z OSSB.  Homicide Bureau, elitarna dywizja odpowiadająca za dochodzenia w sprawach zabójstw. Dostanie się do tej dywizji nie jest proste i wymaga wieloletniej, nienagannej służby w szeregach Detective Division. Major Crimes Bureau: Vice Detail, egzekwuje przepisy dotyczące prostytucji, prowadząc dochodzenia i dokonując aresztowań związanych z działalnością prostytutek i sutenerów. Prowadzi regularne inspekcje i podejmuje działania egzekucyjne w barach, sklepach monopolowych i wszystkich innych placówkach licencjonowanych przez Alcohol Beverage Control (ABC). Egzekwuje przepisy dotyczące hazardu, badając nielegalne wyścigi konne i zakłady sportowe, gry w karty i kości, automaty do gier i sfałszowane urządzenia do gier, gry w bingo i nocne kasyna. Przeprowadza regularne inspekcje firm regulowanych przez policję, takich jak pokoje karciane, kabarety, hale bilardowe, kabiny podglądaczy i lokale rozrywkowe dla nudystów. Traffic Services Detail, która odpowiada za dbanie o bezpieczeństwo na drogach. Posiadają oni pierwszeństwo reagowania do wszelkich incydentów drogowych i przejmowania nad powyższymi pieczy. Głównymi zadaniami powyższej dywizji są: odpowiadanie na zgłoszenia o kolizjach i wypadkach drogowych; odpowiadanie na zgłoszenia o wykroczeniach i przestępstwach drogowych; edukowanie społeczeństwa na temat zagrożeń i przepisów w ruchu drogowym; kontrolowanie prędkości; patrolowanie autostrad i głównych dróg na terenie hrabstwa. Po zakończonym programie FTP czeka was jeszcze dwa tygodnie samodzielnego patrolu. Po tych dwóch tygodniach możecie wybierać dalszą ścieżkę swojego rozwoju. Poniżej macie przedstawione gdzie możecie dalej się rozwijać:
      
    24 La Mesa Sheriff's Station - stacja skupiająca się na dywizjach specjalistycznych departamentu. Dywizje i biura wchodzące w skład stacji 24 to: Special Enforcement Bureau, wielozadaniowe biuro, sprawujące pieczę nad następującymi dywizjami: Special Enforcement Detail, dywizja, której głównym celem jest zapewnienie skrzydła realizacyjnego dla departamentu. Na ich barkach spoczywa realizacja zdecydowanej większości Search i Arrest Warrant. Udzielają wsparcia w przypadku scen wysokiego ryzyka. Działają jako Crime Support; Emergency Services Detail, dywizja której głównym zadaniem jest zapewnienie jednostek poszukiwawczych i paramedycznych. Udzielają pomocy osobom rannym, biorą udział w poszukiwaniach osób zaginionych, wspomagają Fire Departament w działaniach paramedycznych; Arson/Explosives Detail, dywizja zajmująca się materiałami wybuchowymi i łatwopalnymi. Wyposażeni w specjalistyczny sprzęt; Hazmat Detail, dywizja zajmująca się zagrożeniami chemicznymi i biologicznymi. Ściśle współpracująca z Arson/Explosives Detail. Canine Services Detail, dywizja przynależąca do SEB, posiadająca wyszkolone psy, które wspomagają operatorów SEB we wszelkich działaniach, od przeszukiwań i aresztowań, przez poszukiwania aż do wykrywania ładunków wybuchowych, czy zagrożeń chemicznych i biologicznych. Aero Bureau, biuro skupiające się na elemencie powietrznym departamentu. Zapewnia wyszkolonych i profesjonalnych pilotów, mechaników i sztab administracyjny skupiony na działaniach lotniczych. Ściśle współpracuje z Federal Aviation Administration. Canine Station Detail, dywizja patrolowa, której zastępcy podróżują z psami przeszkolonymi do przeszukiwań oraz udzielaniu wsparcia w pościgach pieszych, czy poszukiwaniach.  
    11 Paleto Bay Sheriff Station - stacja znajdująca się w Paleto Bay, gdzie zastępcy skupiają się na wszystkich terenach poza Los Santos. Ich głównym celem jest patrolowanie i opieka nad cywilami w rejonach Paleto Bay czy Sandy Shores.
    Mental Evaluation Teams, dywizja nieprzypisana do konkretnej stacji. Skupia się na udzielaniu profesjonalnej pomocy osobom chorym psychicznie, niestabilnym psychicznie. Jest pierwszą linią negocjacyjną w przypadku sytuacji z zakładnikami, prób samobójczych etc.  
    Internal Affairs Bureau, biuro wewnętrzne, zajmujące się dochodzeniami w sprawach w których stroną oskarżoną jest zastępca, lub inny członek departamentu. Są wzywani na scenę zawsze wtedy, gdy występuje podejrzenie o popełnieniu przestępstwa przez pracownika departamentu.  
     
    Data rozpoczęcia rekrutacji: 24.04.2024 godz. 15:30
    Data zakończenia rekrutacji: 03.05.2024 godz. 19:00
    Data spotkanie In Game oraz TS3: 05.05.2024 godz. 19:00
    Aktualny format rekrutacji, która polega na otwieraniu jej w konkretnym terminie i zamykaniu we wcześniej ustalonym terminie. W dodatku do przejścia są trzy etapy. Pierwsze dwa etapy są związane z waszymi podaniami, czyli napisanie podania a później jego akceptacja. Trzecim etapem jest spotkanie In Game oraz na TS3.
    Po przejściu wszystkich etapów lądujesz u nas we frakcji telemarkiem, otrzymując przydział FTO i rozpoczynając praktyczną naukę do patrolu sprawdzającego.
    Podania wyłącznie na postaci męskie - grę damską postacią możesz rozpocząć dopiero po dołączeniu do naszej frakcji i uzyskaniu odpowiedniej zgody.
    Zastrzegamy sobie prawo do odrzucenia Twojego podania bez podania przyczyny. Choć zawsze staramy się udzielić Ci konkretnej odpowiedzi, by w przyszłości Twoje podanie było lepsze.
    Podania z wypełnionym wzorem wysyłaj TUTAJ. Dział jest moderowany. Nazwa tematu powinna być następująca [LSSD] Nick In Character waszej postaci. Jeśli jesteś weteranem, masz duże doświadczenie i jesteś pewny, że nie zagniemy Cię na podstawach - nazwa tematu powinna być następująca [LSSD | W] Nick In Character waszej postaci.
    Wszelkie pytania związane z rekrutacją kieruj do @Nicziro lub @Lukree w wiadomości prywatnej, lub na discord.
    Wzór podania:
  17. Postrach_szatana polubił odpowiedź w temacie przez baryyy w Mods Changelog   
    2.09.2023
     
    Zmiany w salonach
    Od dzisiaj stawiamy na imersyjność w przypadku pojazdów z kategorii JDM. Dlatego wycofujemy z salonu Prodigy Motorsports, poniższe modele, które będą dostępne tylko i wyłączenie poprzez import z Azji/Europy. Poniżej lista pojazdów wycofanych z salonu od momentu pojawienia się changelog, pojazdy będą dostępne poprzez interakcje z projektem do którego zostawiamy odnośnik poniżej, wchodząc w niego znajdziecie więcej informacji co i jak. Dodatkowo informujemy, że skryptowe ceny na ten moment nie ulegną zmianie, więc wycofanie możliwości zakupu nowego wozu, nie wpłyną na ceny ew. modyfikacji. Poniżej w spojlerze znajdziecie listę pojazdów, oraz zamieszczamy wam link do projektu: 
     
    Pomniejsze zmiany w pojazdach i zasobach
    Od kilku dni zaczynamy wyłączać nieużywane pojazdy czy też inne zasoby, jeżeli zdarzyłaby się sytuacja w której jakikolwiek pojazd nie chce wam się zrespić pod panelem, czy też /v l, zapraszamy do pisania ticketów w panelu gracza, gdzie będziemy zwracać wam pieniądze za usunięte pojazdy, dodatkowo jeżeli mogliście zauważyć, w ostatnich dniach zaczęliśmy również update'ować pojazdy czy też paczki pojazdów lub innych zasobów, może to wpływać na pobierane przez was zasoby przez kolejne kilka dni.
     
    Wszystkie zmiany wchodzą na serwer
    wraz z opublikowaniem changelog'a.
    via @Ostersky & @baryyy
  18. Postrach_szatana polubił odpowiedź w temacie przez Orzeł w SPPO | Multimedia   
  19. Postrach_szatana polubił odpowiedź w temacie przez Azzi_24 w ET — Multimedia   
    oczywiście, że tak
     
    Huragan Hilary - kulisy tworzenia katastrofy żywiołowej 
    Dziś nieco nietypowy post w naszych multimediach, bo opowiadający o tym jak powstał spontaniczny, sytuacyjny eventy burzy tropikalnej. Odkrywamy tutaj trochę jak wygląda praca Event Team na rzecz serwera, a jak się sami przekonacie - trochę jej było. Myślę, że to dobra okazja, bo nie każdy ma okazję zobaczyć właśnie kulisy. Praktycznie zawsze widać "efekt", jednak coś za tym efektem stać musi. Dodam też, że często jest to serio wyczerpująca, ale równie satysfakcjonująca robota. Zacznijmy od tego, że dobry event to sztuka. W brew pozorom zrobienie czegoś dobrego na serwisie - to nie taka łatwa sprawa. Problem są preferencje i różne rozumienie szeroko pojętej immersji. Stworzenie narracji huraganu, który przeszedł przez wybrzeże San Andreas i nadanie jej dynamiki - było sporym wyzwaniem. Wiedzcie, że przy tworzeniu jej uczestniczył sztab ludzi, poświęcając często kilka jak nie w całości kilkanaście godzin od strony backstage. Razem z @Garrett wzięliśmy na siebie koordynacje nad wydarzeniem, co uważam za naprawdę świętą współpracę. Pierwszym pomysłodawcą był @Orzeł, jednocześnie też dostał miano "Czujki". Był jedną z kilku osób, która odpowiadała za śledzenie tego co dzieje się IRL i przekazywania informacji. Samo wydarzenie było napędzane przez Event Team, ale też przez normalnych graczy, którzy sami załapali vibe huraganu i dawali coś od siebie. Program wydarzenia zarysował @Wiesiu, ten później został oszlifowany i ułożony w /większą całość/ przez kilka osób z ET. Finalnie został spisany i dopięty przez @Mixer. Tak duży event nie odbył by się gdyby nie współpraca z Gamemasterami nadzorującymi @Mixer @Lilith @Garrett.
    Dla ciekawskich wrzucam skrócony Game Plan, który był realizowany od strony Ekipy i Event Team
     
    2 DNI DO EVENTU
    19.08.2023 - wszystko zaczęło się od tego, że moi drodzy obywatele ET (@Orzeł zaczął) zaczęli dzielić się newsami ze świata Kalifornii; na jednym z kanałów poświęconych rozgrywkom głównie pod LEA. Zaczęli wrzucać na kanał informacje o nadchodzącym i przemieszczającym się huraganie Hilarym. Później (właściwie to tego samego dnia) odezwał się do mnie @Garrett z wiadomością prywatną zapytać czy idziemy w to. W pierwszej kolejności trochę zdziwiłam i miałam mieszane uczucia. W końcu NIKT WCZEŚNIEJ CZEGOŚ TAKIEGO NIE GRAŁ. Jak gram na serwisie i służę w administracji to nie widziałam by była grana tego typu katastrofa. To nie jest kategoria rozegrania pogrzebu, nawet nie lepszego pożaru czy eventu pod strefę cywilną. To było zagranie pod CAŁY SERWER. Może z boku wydaje się "a co to takiego", a Ja powiem - wejdź w nasze buty to się przekonasz. Poprzeczka została zawieszona nieporównywalnie wysoko. Tak czy inaczej... Zainteresowałam się tematem i zaczęłam czytać informacje z drugiej części świata. Wszystko działo się bardzo dynamicznie. Obudziliśmy się gdy huragan IRL był w San Diego, więc całkiem "blisko" Los Angeles. Trzeba było podjąć szybką decyzję. Jak to lecą słowa pewnej piosenki "bo do tanga trzeba dwojga" - w eventach też tak jest. To musi pstryknąć "matching" dwóch graczy, a w przypadku katastrofy żywiołowej - całego zespołu graczy. Tak się stało.  
    Pomyślałam, no dobra. Czemu nie? Skoro całe ET zaczęło żyć tematem, pingować i pisać pomysły odezwałam się do CM porządkowych. @Matieusz z @kuzyn po zapoznaniu się z tematem powiedzieli /dla mnie spoko, ale z głową/. No to jak spoko to jedziemy z tym. Nie ma co dłużej czekać. Co widać na powyższym screenie - po prostu działamy. To było jak hm poderwanie się do lotu; szybkie i ukierunkowane. Gramy pierwszy event katastrofy żywiołowej. No właśnie, ale jak go zagrać?
    1 DZIEŃ DO EVENTU
    20.08.2023 - następnego dnia ogłosiłam spotkanie voice, w którym zebrały się wszystkie osoby zainteresowane oraz sprzymierzeni Gamemasterzy i Supporci (tak po ich stronie też pojawiła się chęć pracy nad wydarzeniem). Zaczęliśmy obrady, dyskusje i układanie szkieletu całego huraganu. Oczywiście sto pomysłów na minutę, żywa i aktywna dyskusja, x-ray całego Internetu by jak najwierniej oddać emocje, sytuacje i przypadki, które działy się realnie miały miejsce. W między czasie na czacie odezwał się @Wiesiu, który zapoczątkował owe układanie programu wydarzeń. Rozpisał w punktach kilka swoich wizji. Spojrzałam - mówię, e... zajebiste. Bierzemy to. Od razu wzięłam wiadomość na warsztat i do dyskusji zaprzęgłam @Mixer wraz z resztą ET-owców. W między czasie ciągle aktywnie udzielał się @Orzeł wraz z @Kbvcpr @Syntek @Saboorek @Legion, którzy ciągle wysyłali coraz nowsze linki z tego co dzieje się w Kalifornii. Po chyba 2 godzinach? W końcu udało się - wspólnymi siłami, burzą mózgów i dialogiem wymyśliliśmy i spięliśmy wszystko w całość. Postawiliśmy na serię mini-eventów, które będą działy się w różnych częściach miasta pod różne frakcje oraz strefę cywilną. Do tego uwzględniliśmy lekki tuning mapy (tak, osuwiska i drzewa). Jednak część wydarzeń miała stawiać bardziej na (irracjonalne) zachowania grupowe i zachowania kierowców, bo tego na co dzień się nie gra, ale o tym później. Zostało wykonanie...
    PRÓBA OGNIA
    21.08.2023 - jesteśmy z około 12 godzinnym cooldownem, bo w końcu spać musimy, a nie będziemy o 3 czy 7 - rano grać eventu.
    Koło godziny 15:00 siadłam przed komputer, odpaliłam Vibe i zaczęło się. Gdy ET zbierało siły i zaczęło szykować się na maraton eventowy, zaczęłam modować mapę. Nie mogło zabrakąć osuwisk skalnych, lawin błotnych, generalnie błota i wody, gałęzi. Na pierwszy ogień poszło pokrzyżowanie planów kierowcom i utrudnienia w ruchu drogowym. Dobrą godzinę zajęło mi przygotowanie trzech miejsc: pierwsza blokada - największa znalazła się na odcinku za Fortem Zancudo, Great Ocean Highway; druga blokada - nieco mniejsza, zalazła się na autostradzie, jednym z wyjazdów Los Santos w kierunku Sandy Shores, Los Santos Freeway; trzecia blokada - podobna do drugiej, znalazła się chyba... gdzieś na Marlove Drive (szczerze, nie pamiętam dokładnej lokacji, na bak Vinewood). W ruch poszło /oe i inwencja twórcza. Do tego nie mogło zabraknąć narracji, więc też /a text, dzięki któremu mogliście widzieć tekst 3D na mapie, a nie sam marker. Wystarczyło czekać. Oczywiście gracze zajarzyli o co biega, że trzeba zadzwonić po pomoc by ta zajęła się tworzeniem objazdów oraz kierowaniem ruchem. Można powiedzieć, że SAHP odegrało pierwsze role. Udało mi się być przy dwóch z trzech blokad. Na Freeway chłopaki sprawnie sobie poradzili, tam sytuacja była nieco lepsza, bo tylko jeden z dwóch pasów był zblokowany. Pozdrawiam @szeryfuwa widziałam, że elegancko tam grałeś. Wystarczyło, więc zblokować jeden i przekierowywać kierowców na zewnętrzny. Gorzej było na Great Ocean Highway, bo tam dosłownie stworzył się korek inicjowany zarówno przez zwykłych graczy jak i samo ET. Nie zabrakło niemałej dramy o stworzenie objazdu ruchem wahadłowym i kłótni o przepuszczenie zdenerwowanych kierowców. Emocje zawrzały, a konflikt eskalował. Pojawienie się dodatkowych jednostek okazało się pomocne i zawróciło kierowców. @LaLatek - też widziałam, dobra robota. W między czasie chłopaki z FD odegrali stosowane narracje i odblokowali jeden z pasów. Finalnie udało się odblokować jeden z dwóch pasów i udrożnić ruch. Jeżeli chodzi o Vinewood tam nie miałam okazji się załapać na grę, ale widziałam, że służby poradziły sobie i z tym. Objazd również został stworzony, a droga odblokowana. Co mogę tutaj powiedzieć, było to coś "nowego" - specjalnie do restartu było w planach czekanie z udrażnianiem i zdejmowaniem z /oe. Widziałam, że niektórzy gracze też sami z siebie podjeżdżali odgrywać z osuwiskiem. Nie wiem kto też grał /ostre hamowanie/, ale jak gram to pierwszy raz widziałam takie oddanie w narracji. Fajnie, fajnie. Oczywiście dużą rolę oprócz samych służby porządkowych zagrało tutaj DG, które dzielnie jeździło i informowało. Widziałam też posty na forum z ostrzeżeniami. Dobra robota.
    Koło godziny 16:00 pojedyncze osoby z ET zaczęły odgrywać kierowców właśnie z powyższych sytuacji. Zwyczajnie wcielaliśmy się w kierowców, którzy uciekali z miasta i gnali do Paleto Bay. Raz udało się nawiązać lepsze raz gorsze interakcje IC z będących na drogach SAHPowcami. Pojawili się i tacy, którzy pytali się o najlepszą drogę, o utrudnienia i o najlepsze wytyczne do jazdy w trudnych warunkach. Byli też i tacy, którzy z totalnej blokady przez korek opuszczali swoje pojazdy wymuszać na oficerach tworzenie objazdów i kierowania ruchem. Nie zabrakło też kierowców, którzy ze złości łamali prawo i mijali owe blokady. Koło godzin 16:00-17:00 gdy ludzie zaczęli się zbierać na DC ET i wchodzić do gry przeszliśmy do naszego planu działania, jednym z pierwszych punktów eventów była drama i panika o zasoby paliwowe. Padło na stację LTD na Małym Seulu. Ta została zastawiona i zablokowana przez zirytowanych i zachłannych kierowców. Myjnia przez ilość wody została zalana, a dystrybutory zajęte. Na scenie pojawiły się pierwsze jednostki LSPD, które próbowały pokojowo zaprzestać eskalacji narastającego konfliktu. Cóż - tak moglibyśmy zareagować na to natychmiast i współpracować z Departamentem, ale co to by była za gra? Przyjechać i odjechać można na co dzień, podczas huraganu stawialiśmy na zachowania tłumu. O czym mowa? O złości, egoizmie, panice, strachu, walce o zasoby. Chociaż nie doszło do rękoczynów (przynajmniej z tego co wiem) to uwierzcie mi, że atmosfera została podgrzana do czerwoności i niektórym (tak, TS ma uszy) - nerwy puściły za ekranami. Kochani, spokojnie! To cywile mogą się rzucać i pultać w takich sytuacjach. Co by nie było tak  źle byli i tacy, którzy elegancko poradzili sobie ze zdenerwowanymi kierowcami. Finalnie udało się odblokować stację, a zezłoszczonych kierowców odesłać w dalszą podróż. Scena eventu została zamknięta, pozostała jedynie myjnia, która nie poradziła sobie z odprowadzaniem wody. Pierwotnie drama miała mieć miejsce na Davis, jednak w drodze rozmów przesunęliśmy ją bliżej Vespucci. Myślę, że przejeżdżający gracze doskonale widzieli jak obłożona była stacja i faktycznie nie dało się tam za dużo zrobić. 
    W między czasie ciągle na ulicach miały miejsce większe i miejsce - wypadki samochodowe. Głównie inicjowane przez graczy. Widziałam co się dzieje pod 9-1-1 - myślę, że event huraganu chociaż w tej części immersji pod tytułem "ilość roboty" oddał w 100%. No tak, tak to właśnie wygląda IRL. Jak sami wiecie, wydarzenia pod tytułem "katastrofa żywiołowa" nie dzieją się codziennie, właściwie chyba stała się pierwszy raz. Zapewniam, że tylko na tego typu wydarzenia będziemy trzymać 911-rollercoster (wiadomo, o ile owy powtórzymy kiedyś). Koło godziny 17:00 wywalił się dźwig, ale to nie nasza sprawka. Lilith kończyła, a raczej łatała odgórnie narrację, która stanęła z braku jej twórcy na scenie. Koło godzin 17:00-18:00 rozpoczął się kolejny event z naszego programu. Miało wyjść coś w rodzaju karambolu samochodowego i powiedzmy, że wyszło. Owy karambol w pierwotnym założeniu miał się znaleźć na autostradzie... W wyniku poślizgu i zniecierpliwienia kierowców doszło do wypadku na Vespucci Cannals. Kilka pojazdów wpadło do kanałów, a część rozbiła się na chodniku. No i tam scena potrwała dobrą godzinę jak nie dłużej. Karambol był głównie skierowany pod jednostki LSFD, które musiało się mocno napracować przez USAR/HR by powyciągać zatopione pojazdy. W pierwszej kolejności jednak akcja rozpoczęła się od ratowania samych postaci niż jeżeli pojazdów, prawidłowo. Niestety, nie brałam w tym udziału - z drugą grupą przygotowywaliśmy Stab City. Wiem, że @Mixer tam prężnie pracował i cisnął z resztą ET-owców całą narrację, więc tutaj mogę postawić kropkę. Widziałam screeny, słyszałam komentarze - brzmiało to dobrze, chłopaki nieźle tam kręcili HDS'em. Wyzwaniem był dostawczak, ale z nim też sobie poradzili. 
    Koło godzin 19:00-20:00/21:00 była krótka przerwa i czas na przegrupowanie się. Sprawa była taka, że właśnie przez event powyżej byliśmy podzieleni na dwie ekipy. Stab City miało być dla nas punktem połączenia się, dojścia nowych ET-owców do wsparcia oraz opracowania nowej scenerii, postaci, narracji. Byli i tacy co w międzyczasie poszli wyprowadzić pieska na spacer! Zebraliśmy się na miejscu, teleport poszedł w ruch. @Lilith zajęła się ściągnięciem wozów, chłopaki zajęli się postaciami i informowaniem DG, ja zajęłam się poinformowaniem SASP'ów. Moje drogie SASPy, wiedzcie, że cieszyłam się razem z Wami gdy dawałam Dispatcha na !. A drogi czytelniku wiedz, że SASPy mają się dobrze, zagrali pierwsze skrzypce na Stab City i była to gierka dedykowana głównie pod nich. Zieloni bohaterowie sceny. Więc ich uprzejmość - za wezwanie reszty porządkowych do wspólnej gierki. Oh no... co mogę powiedzieć, mi się grało za-je-bi-ście z Wami. Generalnie słuchy mnie doszły, że gierka ewakuacji Stab City odbiła się pozytywnym echem i było to coś serio wyjątkowego. Dla tych, których tam nie było, zagraliśmy częściowo zbuntowaną społeczność, która ze zmartwienia o własny dobytek nie chciała opuścić swojego miejsca zamieszkania. Negocjacje trwały długo, obyło się bez żadnych agresywnych scen. Czysty dialog i kłótnie. W między czasie do ewakuacji dołączyło SAHP oraz LSFD, które też znalazło swoją narrację do pogrania. Pozdrawiam @puvtxr , który utknął w dachu (XD). Kreatywnie, kreatywnie. Finalnie tamtejszy "Wódz" zdecydował, że nie ma co i pójdą na ugodę, ewakuują pozostałą mniejszość, która zaciekle walczyła o obietnice chronienia przez LEA - ich dobytku. Przyjechał autokar, który zabrał ludność, a następnie przetransportował ich do Paleto Bay w konwoju! Gdzieś pobocznie wiem, że @Mixer z @KasiuLa grali swoją mini gierkę w tamtych rejonach zaginięcia -chyba- żony. Pojawił się więc ponownie motyw SAR. Ten kto był to wiedział, że sytuacja była dynamiczna. Ponownie pozdrowienia dla DG, które wiernie oddawało narrację dla reszty serwisu.
    Koło godzin 20:00/21:00-22:00 rozpoczęły się dwa równocześnie idące eventy. Nie zwalniamy z rozkręconego flow katastrofy. Ponownie podzieliliśmy się tutaj na dwie grupy, na dwie części mapy.   Pierwszy event to Punkt Pomocy Humanitarnej przy Mega Mall na Davis. Razem z @Mixer ponownie weszliśmy w modowanie mapy, szybko postawiliśmy mały punkt pomocowy. Chłopaki podzielili się rolami wolontariuszy, ściągnęli podstawowy zestaw fur no i co? Poleciała narracja z użyciem /ado byście mogli wiedzieć, że owy punkt stoi i czeka na interakcję. Obowiązkowo pojawił się też blip na mapie (w postaci czerwonej torby). Ponownie - nie było mnie tam, ale wiem, że nawet kilka/ kilkanaście osób ruszyło z intków, żeby pograć. Najczęściej pojawiali się przejezdni oraz frakcje porządkowe. Pisałam już na DC Branży - napisze jeszcze raz; ziomek celebryta, serio spoko akcja oddolna. Przyjechał z własnymi ciuchami chyba? Oddał na rzecz potrzebujących. Następnego dnia też wiem, że przyjechał ktoś z owego sektora i przywiózł pluszowe zabawi? Jedzenie? Coś w tym stylu. Serio, spoko akcja. W między czasie też wiem, że pojawiło się LSFD, które podzieliło się swoimi generatorami i oświetleniem. Fajny pomysł, ET nie spodziewało się takiej inicjatywy. Wiedzcie, że się pozytywnie zaskoczyli. Drugi event to uwięziony pies w Grapeseed. No tak, nie mogło zabraknąć elementu zwierzaka. Chłopaki z SASP nie chcieli niczego typowego z lasu, ale kreatywność nie zna granic. Chyba nie raz się spotkaliśmy z tym jak człowiek potrafi źle potraktować zwierzaka. Odgrywany pies znalazł się w beznadziejnej sytuacji, bo został przywiązany na łańcuchu w piwnicy. Piwnica jak to piwnica tym bardziej w Grapessed, no została zalana. Przypadkowy przechodzień usłyszał szczekanie biednego psiaka i natychmiast wezwał pomoc. Na miejscu pojawiły się ponownie jednostki LSFD, SAHP i SASP. Co tutaj dużo pisać, no poziom wody w piwnicy ciągle się podnosił, sam pies był mocno spanikowany i agresywny wobec osób, które chciały my pomóc. Nie wiem czy mówiłam już, że jednostki zmagały się 25-kg Rottweiler'em co utrudniało sprawę. Na plus odgrywanie strachu przed zestresowanym psem. Finalnie akcja zakończyła się sukcesem, a pies został wyciągnięty z owej piwnicy. Na koniec ładne odegranie Animal Control. Wszystko nie trwało dłużej niż godzina tutaj.
    Koło godziny 22:00-23:00 rozpoczął się kolejny event skierowany do SASP - bezdomny w tunelu. Tutaj pociągnęłam współpracę z @KasiuLa rozegrałyśmy prosty event osób bezdomnych w pomieszczeniach technicznym. Kto jeździł tunelem obok Raton to wie, że chodzi o ten interior na odcinku T-01. No właśnie, tam się wszystko zaczęło, bo zbłąkana para bezdomnych szukała suchego i bezpiecznego schronienia przed burzą. Na ich nieszczęście ktoś to zgłosił, a nagrania z tunelu potwierdziły ich obecność. Na miejscu pojawili się Rangerzy, którzy zainterweniowali. Dowiedzieli się, że bezdomni nie mają złych intencji i zwyczajnie szukają schronu. Kobieta była w nieco lepszym stanie i samodzielnie opuściła lokal, niestety mężczyzna był w znacznie gorszym stanie; kaszlał, miał gorączkę i przeziębił się. Bez wchodzenia w dalsze szczegóły - interweniowało RA. Akcja spokojna, chłopaki z SASP ponownie pokazali klasę rozbudowaną narracją i empatią jaką okazali wobec bezdomnych. @KoKo - majstersztyk, przekaż koledze, z którym graliśmy obok. Koło godzin 23:00-00:00 rozpoczął się kolejny event w Los Santos Port ze strony @Garrett oraz skierowany dla Habor Patrol. W tym wypadku wcięliśmy się w związkowców Portu, którzy zwyczajnie się zbuntowali i nie chcieli opuścić swojego miejsca pracy. No to tutaj powiem tak, chociaż ekipa się nieco zmniejszyła przez późną godzinę, a graliśmy tutaj z @Husio23 @Saboorek i @Mixer - to zadyma była jak na co najmniej 10 osób. Najpierw negocjowaliśmy z samym Komisarzem portu, ale ten nie bardzie szedł na nasze warunki, więc wezwał na miejsce Habor Patrol, które miało jakoś załagodzić atmosferę i pomóc przy ewakuacji związkowców. Nagle jednak pojawiło się LSSD to już wiedzieliśmy, że się zaczyna jazda. Z "przytulnego" zacisza z ogniskiem trzeba się było sprawnie zabrać, bo zwyczajnie by nas tam spacyfikowali szybciej niż jak się zebraliśmy na gierkę. Wtedy właśnie gierka się rozkręciła. Związkowcy stwierdzili, że idą dalej pracować. Jako, że mają rodziny na utrzymaniu to przecież nie mogą pozwolić sobie, żeby dniówka im przepadła. Służby porządkowe stwierdziły, że to kiepski pomysł i że należy zatrzymać pracowników portu. Wtedy na miejsce wjechał chyba SEB (?) oraz armatka wodna. No cóż, nasi Haborowcy byli silnego zdania, że chcą siąść na żurawia i chcą rozpakowywać kontenery. Druga część poszła na frachtowiec by tam zdejmować zabezpieczenia. No to resztę możecie sobie dopisać samo co tam się działo, a działo się dużo! Ale to co działo się u Garretta zostaje u Garretta. Po prostu wiedzcie, że sceny były konkretne tam, a nawet zadziały się zwroty akcji. Chociaż moja postać skończyła na dnie (XD) to miło będę wspominać strajk Haborowców, fajnie mi się to grało. Btw. jeżeli ktoś by się zastanawiał jaki był finał to ten... Garrett dał w łapę dniówkę i się dogadali bez użycia środków przymusu bezpośredniego. TRZEBA BYŁO TAK OD RAZU, CO NIE?
    Koło godzin 00:00-01:00 miał miejsce kolejny event z udziałem US. ARMY. Tutaj krótko zwięźle i na temat. Od jakiegoś czasu wcielamy się we frakcje eventowe co by bardziej urozmaicić trochę świat IC. Do gustu przypadła nam armia, bo czemu nie. Mamy na składzie zespołowym nie jednego żołnierza to nawet wiemy jak to grać, żeby było ze smakiem i z sensem. Tym razem przyjechaliśmy super ciężarówką, która miała na pace super ekstra ilość piasku do zabezpieczania Vespucci Canals. No dokładnie! Dogra strefa cywilna wyraziła obawy o to, że kanały wybiją - bardzo dobrze zrobiła. Wtedy odezwało się do nas LSFD, które stwierdziło, że potrzebne jest wsparcie, a kto daje najlepsze wsparcie? A no żołnierze. Tym sposobem znaleźliśmy się ponownie na wspólnej scenie, gdzie razem stawiliśmy wały przeciwpowodziowe.
    Koło godzin 01:00-03:00 rozpoczął się, a jednocześnie zamknął scenę wydarzeń - ostatni event: Łowcy Burz. No tak, bo kto nie kocha obserwować burze? Znalazła się taka parka, która zapragnęła wykonać jak najlepsze zdjęcia i zbadać trwającą burzę. Oczywiście brak rozwagi przyniósł złe konsekwencje w postaci utknięcia na szlaku w Kanionie Raton. Jedna z osób zginęła przez poślizgnięcie się na skałkach i upadku z wysokości. Drugiej osobie udało się przeżyć, ale niestety skończyła cała połamana. Na miejscu nie mogło zabraknąć nikogo innego niż chłopaków z LSFD. Gra skierowana bezpośrednio pod jednostkę SAR. W między czasie boski @Husio23 wcielił się w orła, który w wyniku burzy hm... uległ uszkodzeniu, kręcą poboczny wątek dla będących w pobliżu SASP'owiczów. Mimo późnej godziny, podobno wyszło całkiem fajnie i udało się skleić gierkę na zamówienie. Tak, poszukiwania zaginionej osoby były zapisane w Game Planie na zamówienie. 22.08.2023 - (by @Mixer) pora otrząsnąć Los Santos z kataklizmu. W tym dniu skupialiśmy się na skierowanie gry w strefę cywilną i LSFD, która po poprzednim dniu i tak dostała w kość. We wtorek stonowaliśmy "grubość akcji", organizując tylko pomniejsze epizody. Te miały na celu wyhamować narrację i skupić się nieco bardziej na usuwani skutków niż jeżeli tworzeniu specjalnie nowych. Tego dnia zmieniliśmy też pogodę na bardziej "zachmurzoną". W godzinach popołudniowych jeszcze chwilę popadło.
    Koło godziny 20:00 - ponowne zgłoszenie o palmach oraz ogromnych kamieniach, które uniemożliwiały przejazd na autostradę  na zjeździe przy Del Perro. Podczas, gdy Firefighterzy zajmowali się usuwaniem palm, kamieni oraz kory drzewnej - miejsce i wjazd na ulicę zabezpieczała jednostka Highway Patrol, w której był między innymi uczestnik z poprzedniego dnia, który wraz ze mną szukał zaginionej żony ( @KasiuLa ) i próbował ją uratować. Dlaczego o nim wspominam? Bo powiedziano mi, że poprzedniego dnia wracając na stację jeszcze po drodze jego postać się rozryczała (sic!) - było mi dosłownie szkoda postaci przed komputerem jak widziałem, jak odgrywał rozpacz i przejęcie się, a jeszcze w dniu 22.08 - zauważyłem, że jeszcze wspominał tę akcję IC  i wpłynęła ona na samopoczucie i jego grę. Miło takie coś zobaczyć, nie każdy się decyduje na takie coś. Koło godziny 21:00 - kontynuacja Los Santos Humanitarian Aid Point. Ubiegłego dnia wolontariusze informowali o przekazaniu pozostałych ubrań dla poszkodowanych w Stab City, które zostały przekazane przez branżę. Teraz też się to nie zmieniło, na miejscu serwowaliśmy gorące posiłki, jednocześnie rozdawaliśmy i obieraliśmy odzież, którą dostarczyli nam cywile, wodę, papier toaletowy. Ku naszemu zdziwieniu, na miejscu pojawił się gracz, który ze swojej własnej woli przekazał nam około 20 kanapek (!), żeby wspomóc działania charytatywne. LSPD ponownie zadysponowało jednostkę patrolową, która doglądała naszego bezpieczeństwa - w końcu to Megamall na Davis. Przed godziną 22.00 - zebraliśmy się i zakończyliśmy działania LSHA. W międzyczasie została osuszona i odblokowana myjnia na Little Seul. Została też odblokowana stacja LTD na Pacific Bluffs.  Koło godziny 22:30 - skutki huraganu, które dotknęły mieszkańców klatki na Vespucci. Gra nam się zdecydowanie przesunęła, ze względu na ilość wezwań dla FD, ale byliśmy z nimi w stałym kontakcie, żeby mieć pewność - że uda nam się im dostarczyć grę, która była spod skrzydła Event Teamu. Tutaj rozegraliśmy mieszkańców klatki przy Vespucci, których garaż został całkowicie zalany i był pod wodą. Na wezwanie oczywiście zareagowało Fire Department, a poza narzekaniem naszych postaci o utracie dobytku, postanowiliśmy też wspomóc działania Fire Department i rozłożyć z nimi motopompę, by odpompować wodę zalegającą na podjeździe i samym garażu. Ogromny plus dla FD, które też postawiło na grę międzydepartamentową i wezwało do zabezpieczenia terenu PD, które przywiozło nam KAWĘ i się nami zaopiekowało, aktywnie wchodząc z nami w interakcję. Najzabawniejszą akcją było to, że chłopaki z którymi grałem przejmowali się bardziej TYTONIEM Z MEKSYKU, niż resztą swojego dobytku. 
    Około północy zakończyliśmy grę z LSFD.  Zaraz po tym, usunęliśmy obiekty, które pojawiły się na mapie wskutek Huraganu, tym samym zamykając event. 27.08.2023 - kilka dni po katastrofie żywiołowej ma miejsce spotkanie rządu z służbami porządkowymi oraz ludnością cywilną. Pomył pojawił się chyba trzy dni temu jak to mniej więcej będzie wyglądać. Wtedy też zaczęły się przygotowania. Największy problem stanowiło znalezienie odpowiedniego interioru. Najpierw miało to być centrum medialne HQ LSPD, ale w ostatniej chwili udało znaleźć się coś bardziej "GOV", scena przeniosła się do Los Santos County Goverment - County Hall. Tam też odbyła się uroczysta konferencja, na której zostało przedstawione kilka raportów, ale przede wszystkim - podziękowaliśmy każdemu z Departamentów czy Służb - za ich odwagę i ciężką pracę w godzinie próby. Później miało odbyć się uroczyste odznaczanie postaci, ale niestety... Mi wywaliło internet, Mixer też zdechł po drodze, później cały interior dostał crash'a. No masakra. Całe wydarzenie zaczęło się o godzinie 20:40, a skończyło się koło 22:30. Dzięki za obecność - serio, świetnie było Was wszystkich zobaczyć. Słowo, że nadrobimy odznaczanie postaci, gdy tylko złapiemy się na łączach. Itemy potworzone, przemowy napisane! 

    Nie bylibyśmy sobą gdybyśmy nie zadbali o gości specjalnych, w czym się ostatnio próbujemy specjalizować. Mogliście zobaczyć takie agencje jak: CRT - Los Santos Mayor's Crisis Response Team; EMD - Los Santos Emergency Management Department; FEMA - San Andreas Federal Emergency Management Agency (odpowiednik 9 regionu Kalifornii). Jeżeli chodzi o postaci, tutaj mieliśmy: CRT - Director of the Crisis Response Team - Toby Doherty (M); EMD - General Manager - Leslie Johnson (K); FEMA - Region 9 Administrator - Eric Hitt (M). Szczerze? Postaramy się utrzymać te postaci. Oczywiście nie zabrakło też nowego Mayor'a - James'a Wyatt'a. Tak, już raz go widzieliście na przekazaniu HQ LSPD, tam też przemawiał. Myślę, że coś świeżego jeżeli chodzi o event chociaż tak, zdajemy sobie sprawę, że ten jeżeli chodzi o dynamikę - nie wyrywał z butów. Pozdrawiam też DG, które wpadło - spoko, spoko : ) Kto był to wie co się działo, nie wiem czy można coś tutaj dodać. Ot taka konferencja po tragedii i nią zamykamy temat huraganu. Powiedzmy, że wisienka na torcie.
    Podsumowując
    Podsumowując i reasumując. Chciałabym, żeby to wybrzmiało, że ten event był zajebiście, wybitnie trudny do organizacji. Nie wiem czy wystarczająco po podkreśliłam w trakcie całego tekstu dlatego teraz to robię. Trudność polegała w tym, że nikt wcześniej tego nie grał; obejmował każdą frakcję; obejmował całą mapę i staraliśmy się - objąć wszystkie strefy; składał się z narracji, których nigdy wcześniej nie graliśmy. Trudność też polegała w skoordynowaniu tego wszystkiego, ludzi i wewnątrz i zewnątrz i Ekipy. W sali 10-stopniowej dałabym mu chyba okrągłe 10 (gdzie Mudlands też było trudne), bo zwyczajnie przebił wszystko inne co miało miejsce przez ten (prawie) rok zarządzania Event Team. Satysfakcja jest ogromna, ale świadomość tego jak naprawdę trudne to było - z boku człowiek się zastanawia jak my to wszystko wygraliśmy. Mam nadzieję, że podołaliśmy i nawet, jeżeli ta noga się podwinęła czasem - to mieliśmy ku temu podwód. My jako Opiekunowie ET - jesteśmy zadowoleni, ale o tym niżej. 

    jedni mają METRO, drudzy mają SEB my mamy jednostkę specjalną G.O.T.O.W.E. (XD!)
     
    Chcę podziękować w pierwszej kolejności swoim ludziom (a jest to ponad 30-osobowy zespół graczy) za poświęcenie swojego czasu i swojej gry na rzecz gry innych. Wystarczyło jedno zdanie o pełnej mobilizacji i ta pełna mobilizacja była. Jesteśmy ze @Spectre dumni z Waszej roboty. Wiem, że w każdy mini-event, w każdą postać włożyliście swoje serducha i mnóstwo pracy. Myślę, że gracze to odczuli i na długo, naprawdę długo zapamiętają to wydarzenie. Co mogę więcej powiedzieć. Jesteście Teamem przez duże T. Pokazaliście szczyt formy Grupy, gdy ją przejmowaliśmy no nie było opcji na taką akcję. Więcej napisze na wewnętrznych komunikatorach.
    Dalej, chciałabym podziękować GM oraz CM, którzy nas wsparli i umożliwili nakręcenie gry na taką skalę. W szczególności: @Matieusz, @kuzyn, @Madeleine, @Ritelka, @Garrett, @Mixer, @Lilith, @wuuu. Dalej chciałabym też podziękować każdemu graczowi, który dostosował się do narracji i na tyle na ile to możliwe, zwyczajnie odgrywał. Szanuje. Tutaj specjalne podziękowania do strefy porządkowej, która dostała myślę, że ostry wycisk na 9-1-1, /d i !. Gdy jeszcze grałam z Wami, pamiętam podobne chwile i wiem, że wielu z Was serio się oddało tej grze; robiło nawet po 4h duty. Woah! Mam nadzieję, że chociaż atmosfera IC czasami była gorąca to dobrze zapamiętacie tego Global'a. Kto wie, może jeszcze kiedyś przyjdzie nam razem zagrać kolejną katastrofę żywiołową? Dalej, chcę też wymienić tutaj... media. Widziałam Was, nawet chwilę graliśmy. Starałam się czytać Wasze posty na forum i cisnąć Marcela wraz z Oliwierem, żeby Was informował o wszystkim! Świetna robota, artykuły, LI i zdjęcia. Wasza obecność była niezastąpiona na tym wydarzeniu. No i w końcu... @Garrett pisałam Ci na pv, ale tutaj też napisze: UWIELBIAM GRAĆ Z TOBĄ EVENTY! Pamiętaj o tym i jestem gotowa na więcej.
    Zdjęcia: Członkowie frakcji porządkowych & Członkowie ET
     
    Więcej screen'ów:
     

     
    If you can dream it, you can do it.
    ECM Azzi_24 & JGM Mixer ~
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin