Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

Gra detektywa


Satan666

Rekomendowane odpowiedzi

Emergency Medical Services in the Crime Scene - JEMS

Nigdy taki poradnik nie pojawił się na forum, ponieważ nigdy nikt nie zdawał sobie sprawy że jest on potrzebny, ponieważ każdy zazwyczaj ma zaufanie do osób grających na wysokich stopniach w służbach porządkowych. Do napisania tego poradnika przekonałem się ze względu na obserwację tego co dzieje się w dziale 'przestępstwa' i widząc co chwile posty typu 'nie ma przestępstw idealnych'. 

Zanim zadasz pytanie na forum to zagraj to w grze.

  • Wielokrotnie zdarza się tak, że osoba grająca detektywa nawet nie wchodzi z daną sprawą na serwer i nie fatyguje się na miejsce zdarzenia, nie rozgrywa na miejscu kilku akcji związanych z technikami oraz w ogóle nie próbuje pograć z właścicielem choćby biznesu aby otrzymać jakiekolwiek dowody do sprawy. Finalnie kończy się to tak, że sprawa kończy się po jednym dniu prawie jak w filmowym serialu, a nikt nie zwraca uwagę że czasami mają IC do czynienia z śledztwami trudnymi. Faktycznie zawsze swoją grę zaczynaj od tego by IC pojechać w miejsce zbrodni i odegraj to, co już wiesz z tematu - pograj zabezpieczanie śladów i zapytaj o nie dopiero w temacie jako że nie jesteś wstanie sam ich ustalić ze względu na to że jest to gra IC.

Ustal motyw i wytypuj oskarżonych

  • W przypadku strzelanin, porachunków gangsterskich czy zwykłego pobicia jest ważne ustalenie motywu zbrodni oraz wytypowanie oskarżonych. Trudno przecież skazać kogoś lub udowodnić mu winę nawet nie wiedząc czym dana osoba się kierowała w momencie popełniania przestępstwa. Warto w tym momencie przesłuchać kilka osób, które mogą być zamieszane w sprawę - pamiętaj by dokumentować screenami przesłuchanie i odgrywanie wywierania emocji, ponieważ zawsze dodaje to klimatu do gry. 

Zamykaj sprawy na jakiś czas

  • Masz jedynie odciski palców oraz ślady DNA, aczkolwiek postać nie była karana? Nie rób jak Twoi koledzy z frakcji i zamknij sprawę do momentu gdy dana postać będzie już karana. Wtedy bezpiecznie odwieszasz sprawę, wyciągasz ją z archiwum X i stawiasz IC oskarżenia. Absurdem na polskiej scenie roleplay jest to, że służby porządkowe są w posiadaniu odcisków palców wszystkich ludzi na planecie oraz śladów DNA - TY JAKO DOBRY DETEKTYW ICH NIE MASZ i dlatego zamykasz sprawy poszlakowe by je odwiesić gdy sprawca wpadnie z czymś innym (no chyba że już był karany, wtedy wystawiasz BOLO).

Ślady się zacierają

  • Pamiętaj że jak przestępstwo wisi już kilka dni, to ślady z nim związane się zacierają bądź przestępcy już je zatarli - reaguj natychmiast.

Nie ma przestępstw idealnych, ale też nie ma doskonałych śledczych

  • Nasze postacie nie są idealnymi przestępcami, nikt tak nie gra ale też nie ma idealnych śledczych, którzy znajdują dowody nawet tam gdzie ich faktycznie nie może być. Większość przestępstw faktycznie jest popełnianych w emocjach, gdzie ktoś kogoś postrzeli/pobije lub napady w naprawdę zatłoczonych miejscach, aczkolwiek istnieją tez przestępstwa praktycznie idealne, a raczej zbrodnie idealne popełniane często w sposób maksymalnie przemyślany przy których śladów praktycznie nie ma i prowadzi to tylko do śledztwa poszlakowego. Przykładowo zabójstwo Jimmyego Hoffy czy Marka Papały. 

 

Na sam koniec dodam, że gram tylko w organizacjach przestępczych i nie mam wiedzy o tym jak bada się trajektorie lotu pocisku, ale proszę was to powyżej to logiczne sprawy, które każdy kto interesuje się tematem powinien znać i wiedzieć, że na wyniki DNA się czeka trochę, że to wszystko kosztuje pieniądze i nikt tak nie będzie odwalał przy śledztwach, gdzie ktoś stracił portfel czy został delikatnie pobity lub skradziono jedną fure, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, koniur napisał:

@hetmano może ci sie przydać

ale po chuj ty mi mowisz co mi się moze przydać, jak ja grałem na rp jak ciebie jeszcze w podstawowce gnebili, wiec możesz z takimi podjazdami by koledzy cie docenili wypierdalac, bo 1. jestes chujem do szczania 2. walisz sobie konia w koleczku wzajemnej adoracji i pewnie pocisz sie przed komputerem o gierke xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Satan666 napisał:

Zamykaj sprawy na jakiś czas

  • Masz jedynie odciski palców oraz ślady DNA, aczkolwiek postać nie była karana? Nie rób jak Twoi koledzy z frakcji i zamknij sprawę do momentu gdy dana postać będzie już karana. Wtedy bezpiecznie odwieszasz sprawę, wyciągasz ją z archiwum X i stawiasz IC oskarżenia. Absurdem na polskiej scenie roleplay jest to, że służby porządkowe są w posiadaniu odcisków palców wszystkich ludzi na planecie oraz śladów DNA - TY JAKO DOBRY DETEKTYW ICH NIE MASZ i dlatego zamykasz sprawy poszlakowe by je odwiesić gdy sprawca wpadnie z czymś innym (no chyba że już był karany, wtedy wystawiasz BOLO)

 

może nie wszystkich ludzi na planecie, ale w USA każda osoba, która wyrabia sobie licencję kierowcy ma pobierane odciski palców, a jeśli o czymś nie wiesz to po prostu nie pisz pls 😷 

14 godzin temu, Satan666 napisał:

Wielokrotnie zdarza się tak, że osoba grająca detektywa nawet nie wchodzi z daną sprawą na serwer i nie fatyguje się na miejsce zdarzenia, nie rozgrywa na miejscu kilku akcji związanych z technikami oraz w ogóle nie próbuje pograć z właścicielem choćby biznesu aby otrzymać jakiekolwiek dowody do sprawy. Finalnie kończy się to tak, że sprawa kończy się po jednym dniu prawie jak w filmowym serialu, a nikt nie zwraca uwagę że czasami mają IC do czynienia z śledztwami trudnymi. Faktycznie zawsze swoją grę zaczynaj od tego by IC pojechać w miejsce zbrodni i odegraj to, co już wiesz z tematu - pograj zabezpieczanie śladów i zapytaj o nie dopiero w temacie jako że nie jesteś wstanie sam ich ustalić ze względu na to że jest to gra IC.

zazwyczaj o jakieś dodatkowe ślady, poszlaki idą pytania w postach, a według Twojej logiki detektyw ma wejść na serwer i co? /me zebrał ślady, bo przecież nie wie co mógłby zabezpieczyć na miejscu zdarzenia do momentu aż gracz mu na to nie odpisze w temacie

14 godzin temu, Satan666 napisał:

Na sam koniec dodam, że gram tylko w organizacjach przestępczych i nie mam wiedzy o tym jak bada się trajektorie lotu pocisku

wiedzy to nie masz o działaniu frakcji porządkowych i podstawowych rzeczach, a bierzesz się za pisanie poradnika, który ma być PODOBNO pomocny dla graczy grających detektywów - lepiej napisz poradnik o środowisku o którym masz pojęcie 

Edytowane przez Keesh
hetmano, Szychu i Spectre lubią to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj @Keesh chciało Ci się tyle pisać, przecież w skrócie można to zmieścić w słowach - Poszerz swoją wiedzę na temat działania jak to ładnie nazwałeś "Detektywów" a dopiero potem bierz się za pisanie poradników (xD), bo to co napisałeś mogę podsumować tylko słowami "KEK". 

Spectre lubi to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Satan666 napisał:

Tak jak ja waszą grę na forum, eloooo

kolego, po pierwsze to z poradnika moze 10% jest faktycznie okej, ale skoro sie nie znasz to na huj sie za to bierzesz. to jest problem tego narodu /nie wiem ale sie wypowiem/. po drugie zes teraz dojebal jak lysy o kant kuli po trzecie 

 

Szychu, Saurafel, Keesh i 1 inny lubią to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin