Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

martinek

Gracz
  • Postów

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Aktywność reputacji

  1. martinek polubił odpowiedź w temacie przez wuuu w Ekipa oraz liderzy projektu Vibe Roleplay   
    Zgodnie z ustaleniami @Matieusz schodzi z tymczasowego opiekuna strefy porządkowej, zostawiając pod sobą system sądownictwa w który włożył masę swojego czasu, jako projekt GameMasterski, a na jego miejsce wraca @Garbowniczek z ukierunkowaniem na LEA.
    Dodatkowo @oliwierr obejmie funkcje trzeciego opiekuna strefy porządkowej z ukierunkowaniem na RESCUE
  2. blacksugar polubił odpowiedź w temacie przez martinek w [Biznes/Gastronomia] Hedera Oriental Restaurant   
    Jedziesz z tym Roska. 🤑
  3. martinek polubił odpowiedź w temacie przez mafineeek w Ekipa oraz liderzy projektu Vibe Roleplay   
    @spokoziomekpl - S1
    @V1ruSsSs - S1
    @Wiesiu - JGM
     
    Powodzenia bracia
  4. martinek polubił odpowiedź w temacie przez Magik w San Andreas Vehicle Code   
    San Andreas Vehicle Code
    I - Postanowienia ogólne
    Akt ten nosi nazwę Vehicle Code Postanowienia niniejszego dokumentu, o ile zasadniczo są takie same, jak istniejące przepisy odnoszące się do tego samego przedmiotu, będą interpretowane jako ich przekształcenia i kontynuacje, a nie jako nowe akty. Wszystkie osoby, które w chwili wejścia w życie niniejszego kodeksu sprawują urząd na podstawie kodeksu uchylonego przez ten kodeks, które to funkcje są kontynuowane przez ten kodeks, nadal sprawują je zgodnie z poprzednią kadencją. Żadne działanie lub postępowanie rozpoczęte przed wejściem w życie niniejszego kodeksu i żadne nabyte prawo nie jest objęte postanowieniami tego kodeksu, ale wszelkie procedury podjęte później w tym kodeksie będą w miarę możliwości zgodne z postanowieniami niniejszego kodeksu. Jeśli jakakolwiek część niniejszego kodeksu zostanie uznana za niezgodną z konstytucją, taka decyzja nie wpłynie na ważność jakiejkolwiek innej części tego kodeksu. O ile z przepisu lub kontekstu nie wynika inaczej, niniejsze ogólne przepisy i zasady konstrukcji regulują konstrukcję niniejszego kodeksu. Nagłówki działów, rozdziałów i artykułów w żaden sposób nie wpływają na zakres, znaczenie ani intencję postanowień niniejszego kodeksu.
      II - Rodzaje przestępstw
        (I) - Infraction
        (M) - Misdemeanor
        (F) - Felony
     
    III - Definicje
    “Osoba” odnosi się do osoby fizycznej czyli każdego żyjącego człowieka. “Oficer pokoju” oznacza osobę będącą pracownikiem danego organu ścigania ogólnie uznanego za część Law Enforcement Agencies “Pojazd ratunkowy” odnosi się do każdego pojazdu posiadającego uruchomione sygnały ostrzegania okolicznych osób takie jak: - światła ostrzegawcze w postaci czerwonych lub niebieskich.' - syreny o zmiennym tonie głosowym wysyłanych nieustannie. “Pojazd pracowniczy” oznacza pojazd używany przez daną firmę niezwiązaną z działalnością organów ścigania, tak jak przedsiębiorstwa wykorzystujące pojazd w celach dostarczania usług lub transportu pracowniczego. “Wypadek” określa zdarzenie drogowe w którym poszkodowane zostały osoby na zdrowiu fizycznym lub psychicznym. “Kolizja” określa zdarzenie drogowe w którym nie ma osób poszkodowanych, ale jest poszkodowane mienie. “Każdy” określa każdego z osobna obywatela żyjącego na terenie stanu i odnosi się do osoby fizycznej jako wyżej opisanego. “U-Turn” oznacza zawrócenie pojazdem, gdzie litera U w słowie to poglądowy łuk po jakim musi poruszać się pojazd podczas manewru zawracania. "Pierwszeństwo" odnosi się do drogi z pierwszeństwem przejazdu. Na podstawie konwencji międzynarodowej, praktycznie wszystkie państwa korzystają z zasady prawego pierwszeństwa. Jeśli brak znaków lub brak świateł, pierwszeństwo ma ten, który znajduje się po prawej stronie. Znak YIELD położony na drodze zmusza kierowców z tej drogi do ustąpienia pierwszeństwa kierowcom drogi do której się włączają. Znak STOP nakazuje kierowcom zatrzymać się bezwzględnie przed wjazdem na skrzyżowanie lub włączeniem się do innej drogi.  
    IV - Założenia Vehicle Code
    San Andreas Vehicle Code to dokument powstały dzięki pracy urzędu stanowego w celu informacyjnym, prewencyjnym i działań dyscyplinarnych względem przestępstw popełnianych na drogach całego stanu. Dokument ten jest jednocześnie informacją dla dowolnego obywatela o prawie jakie obowiązuje go podczas poruszania się pojazdem bądź byciem w inny sposób zaangażowanym w ruch drogowy. Jest też informacją dla organów ścigania i urzędów w celu zapobiegania i egzekwowania prawa drogowego w sposób zgodny z literą prawa opisaną w tym akcie prawnym. Każde z przestępstw drogowych z racji na numerację tego dokumentu będzie rozpoczynał się liczbą 20, a kolejnie następować będzie klasyfikacja trzy-liczbowa przestępstwa zgodnie z jego regulacją prawną i odpowiedzialnością dyscyplinarną względem prawa. Kolejnie do poszczególnego opisu dodaje się skrót VC ze względu na jego przynależność do tego dokumentu.

    V - Opis przestępstw i ich nazewnictwo oraz kategoryzacja.

    20.101 VC - Podanie fałszywych danych (M)
    Używanie fałszywego lub fikcyjnego nazwiska/imienia w trakcie popełnienia przestępstwa drogowego lub bycia osobą na miejscu incydentu związanego z zdarzeniem drogowym, będąc uczestnikiem działań związanych z oficerem pokoju.
     

    20.102 VC - Podanie fałszywego oświadczenia (M)
    Każdy kto podaje informacje niezgodne z prawdą w związku z incydentem drogowym co powoduje opóźnienie śledztwa lub jego werdyktu z rąk oficera pokoju.
     

    20.103 VC - Niewykonanie polecenia oficera pokoju (M)
    Każdy kto nie wykonuje poleceń wydanych przez oficera pokoju w trakcie trwania lub rozpoczynania zatrzymania drogowego bądź innej interakcji z oficerem pokoju związanej z incydentem drogowym.   
     

    20.104 VC - Nieuprawnione zachowanie (M)
    Każdy kto łamie ogólno przyjęte zasady związane z bezpieczeństwem oficera pokoju w trakcie zatrzymania drogowego, rozumie się przez to m.in.: wysiadanie z pojazdu w trakcie trwania lub rozpoczynania zatrzymania drogowego, nieutrzymywanie rąk na kierownicy podczas trwającego zatrzymania drogowego, posługiwanie się telefonem w trakcie zatrzymania drogowego.
     

    20.105 VC - Unikanie oficera pokoju i odpowiedzialności (F)
    Każdy kto podejmuje się ucieczki przed organami ścigania zaraz po wykonaniu przestępstwa drogowego, ale gdy nie następuje pościg za uciekinierem z uznania iż powód nie jest na tyle poważny by wszcząć pościg za uciekinierem.
     

    20.106 VC - Ucieczka przed organami ścigania (F)
    Każdy kto podejmuje się ucieczki przed organami ścigania z jakiegokolwiek powodu i zostaje za nim rozpoczęty pościg.
     

    Adnotacja: Zabranie pojazdu jest możliwe tylko w przypadku posiadania solidnych powodów, a ostateczna decyzja będzie rozpatrywana indywidualnie przez liderów sądu i opiekunów organizacji publicznych. Samo posiadanie dwóch wcześniejszych rekordów za ucieczkę nie może być używane jako jedyny dowód popierający decyzję odebrania pojazdu.

    20.107 VC - Spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym (F)
    Każdy kto podczas prowadzenia pojazdu powoduje incydent drogowy swoim zaniedbaniem czego skutkiem jest śmierć innej osoby.

    20.108 VC - Spowodowanie wypadku (M)
    Każdy kto podczas prowadzenia pojazdu powoduje incydent drogowy swoim zaniedbaniem czego skutkiem jest uszkodzenie tymczasowe lub trwałe zdrowia osoby postronnej.
     

    20.109 VC - Spowodowanie kolizji (I)
    Każdy kto podczas prowadzenia pojazdu powoduje incydent drogowy swoim zaniedbaniem czego skutkiem jest uszkodzenie mienia innej osoby.
     

    20.110 VC - Brak obowiązkowych dokumentów (I)
    Każdy kto prowadzi pojazd bez posiadania w tym czasie obowiązkowych dokumentów takich jak: licencja kierowcy, dowód rejestracji pojazdu oraz dowód ubezpieczenia pojazdu.
     

    20.111 VC - Nieokazanie dokumentu (M)
    Każdy kto nie okazuje dokumentów obowiązkowych podczas zatrzymania drogowego uprawnionemu oficerowi pokoju jednocześnie posiadając je ze sobą.
     

    20.112 VC - Niepoprawne przytwierdzenie tablicy rejestracyjnej (M)
    Kazdy kto prowadzi pojazd z niepoprawnie przytwierdzoną tablicą rejestracyjną jest winny przestępstwa. Do powyższej sekcji VC zalicza się również brak tablicy rejestracyjnej, posiadanie zakrytej tablicy rejestracyjnej, poruszanie się pojazdem z nieoficjalną tablicą rejestracyjną niewydaną przed Department of Motor Vehicles bądź poruszanie się z tablicą rejestracyjną przedstawiającą indeks stanowy przypisany do innego pojazdu.
     

    20.113 VC - Jazda podczas dezaktywowanej licencji kierowcy (M)
    Każdy kto prowadzi pojazd jednocześnie nie posiadając aktywnej licencji kierowcy z powodu jej niewyrobienia lub nieodebrania dokumentu z urzędu, lub zawieszeniu jej przez organ sprawiedliwości.
     

    20.114 VC - Hit&Run (F)
    Każdy kto ucieka z miejsca wypadku lub kolizji w momencie jej spowodowania.
     

    20.115 VC - Lekkomyślna jazda (I)/(M)
    Każdy kto prowadzi pojazd w sposób niezgodny z zasadami ruchu drogowego wskutek czego popełnia przestępstwo bądź wykroczenie drogowe.
     

    20.116 VC - Stwarzanie śmiertelnego zagrożenia pojazdem (F)
    Każda osoba, która świadomie i dobrowolnie znacząco lekceważy obowiązujące prawo drogowe oraz bezpieczeństwo innych uczestników ruchu podczas poruszania się pojazdem, tym samym stwarzając znaczne ryzyko utraty życia bądź odniesienia ran dla osób postronnych, jest winna przestępstwa. Przestępstwo lekkomyślnej jazdy opisane w sekcji 20.115 Vehicle Code zmienia się w stwarzanie śmiertelnego zagrożenia pojazdem opisane w tej sekcji Vehicle Code wtedy, kiedy rozsądna osoba o podobnym doświadczeniu uznałaby, że sposób prowadzenia pojazdu narusza prawo oraz stanowi znaczne zagrożenie życia bądź zdrowia dla innych uczestników ruchu.
     

    20.117 VC - Przekroczenie dopuszczalnej prędkości na drodze publicznej (I)
    Każdy kto porusza się z prędkością wyższą niż rozsądna biorąc pod uwagę dozwoloną prędkość, natężenie ruchu ulicznego, warunki pogodowe, widoczność bądź wielkość drogi jest winny wykroczenia.
     

    20.121 VC - Nieustąpienie pierwszeństwa pojazdowi ratunkowemu (I)
    Każdy kto nie zwalnia pasa ruchu dla pojazdu ratunkowego jadącego do incydentu używając sygnałów dźwiękowych i świetlnych.
     

    20.122 VC - Nielegalne parkowanie (I)
    Każdy kto parkuje swój pojazd w sposób nieprzewidziany w tym dokumencie lub uznany za nielegalny w tym dokumencie. (Opisane poniżej)
     

    20.123 VC - Wytwarzanie hałasu (I)
    Każdy kto z pomocą pojazdu wytwarza zbyt duże natężenie hałasu które niezgodne jest z ogólnie przyjętymi zasadami spokoju.
     

    20.124 VC - Nielegalny komponent pojazdu (I)
    Każdy kto posiada lub używa komponentu nielegalnego przewidzianego w tym dokumencie jako nielegalny lub nieprzewidziany prawem w tym dokumencie. (Opisane poniżej)
     

    20.125 VC - Nielegalnie zaciemnione szyby (I)
    Każdy kto prowadzi pojazd z szybami, które z racji na nałożoną folię przyciemniającą (bądź inne urządzenie mające na celu ograniczenie przepuszczalności światła/widoczności) przepuszczają mniej niż 70 procent światła jest winna wykroczenia.
     

    20.126 VC - Jazda pod wpływem (M)
    Każdy kto prowadzi pojazd w stanie upojenia alkoholowego które uniemożliwia mu prowadzenie pojazdu w sposób bezpieczny przewidziany prawem, lub każdy kto prowadzi pojazd podczas odurzenia narkotykowego.
     

    20.127 VC - Niezastosowanie się do znaku STOP lub sygnalizacji świetlnej (I)
    Każdy kto nie zatrzymuje pojazdu w momencie gdy przy skrzyżowaniu znajduje się znak STOP lub nakazuje mu to sygnalizacja świetlna.
     

    20.128 VC - Jazda pod prąd (I) / (M)
    Jeżeli nie zachodzi w momencie gdy powoduje to śmiertelne zagrożenie może być traktowane jako Infraction, lecz gdy zachodzi śmiertelne niebezpieczeństwo z powodu tego przestępstwo może być i powinno być traktowane jako Misdemeanor.
    Każdy kto prowadzi pojazd niepoprawnym pasem ruchu.
     

    20.129 VC - NIewłaściwie wyprzedzanie (I)
    Każdy kto wyprzedza pojazd po jego prawej stronie w czasie gdy nie znajduje się na autostradzie lub gdy wyprzedza pojazd nie jadąc po jezdni i wyznaczonej do tego strefie.
     

    20.130 VC - Nielegalny U-Turn (I)
    Każda osoba która dokonuje zawrócenia pojazdu w miejscu do tego nieprzeznaczonym lub na skrzyżowaniu.
     

    20.131 VC - Jaywalking (I)
    Każdy kto przechodzi przez jezdnię w miejscu do tego nieprzystosowanym/nie przeznaczonym.
     

    20.132 VC - NIelegalny pasażer (I)
    Każdy kto prowadzi pojazd z pasażerem będącym w miejscu nieprzeznaczonym jako miejsce pasażera, np. bagażnik, dach pojazdu, bagażnik pickupa.
     

    20.133 VC - Zbyt powolna jazda (I)
    Każdy kto prowadzi pojazd w sposób który powoduje opóźnienie ruchu lub jego zatrzymanie z małego powodu.
     

    20.134 VC - Rozmowa przez telefon w trakcie jazdy. (I)
    Każdy kto prowadzi pojazd jednocześnie rozmawiając przez telefon lub użytkując telefonu podczas jazdy.
     
     
    20.135 VC - NIelegalny wymiar pojazdu (I)
    Każdy kto wjeżdża pojazdem i prowadzi go w terenie miejskim, czyli innym niż jego przeznaczenie. Dotyczy pojazdów typu off-road, pojazdów ciężarówek, dużych pickup’ów oraz ciężarówek w miejscach gdzie nie mogą one przejeżdżać.
     

    20.136 VC - Wyścig uliczny (M)
    Każdy kto prowadzi rywalizację drogową z innym użytkownikiem pojazdu.
     

    20.137 VC - Posiadanie otwartych pojemników (I)
    Każdy kto posiada otwarte pojemniki z lub po alkoholu w pojeździe.
     

    20.138 VC - Jazda pojazdem uznanym za niebezpieczny (I)
    Każdy kto prowadzi pojazd uznany za niebezpieczny lub będący niebezpiecznym ze względu na swoje modyfikacje.
     

    20.139 VC - Niepoprawna obsługa roweru (I)
    Każdy kto w sposób niepoprawny używa roweru, tj. jazda po lewym pasie lub środku jezdni tym pojazdem, lub jazda po chodniku czy wykonywanie manewrów stwarzających bezpośrednie zagrożenie dla innych osób.
     

    20.140 VC - Niezastosowanie się do znaków oficera pokoju. (M)
    Każdy kto nie przestrzega poleceń drogowych wydawanych przez uprawnionego oficera pokoju lub zawraca w momencie gdy znajduje się w kolejce do DUI Checkpoint.
     
    20.141 VC - Brak osprzętu zabezpieczającego (I)
    Każdy kto nie posiada ubranego sprzętu zabezpieczającego w postaci kasku/hełmu lub ochraniaczy podczas jazdy motocyklem lub pojazdem off-road.
    Pojazdy które nie wymagają osprzętu zabezpieczającego określone są jako chopper/krążownik.
     

    20.142 VC - Nielegalne malowanie pojazdu ratunkowego (M)
    Każdy kto prowadzi pojazd z nadaną kolorystyką przypominającą jakikolwiek organ ścigania i/lub posiadający napis który błędnie lub poprawnie wskazuje nazwę departamentu organu ścigania. Również każdy kto prowadzi pojazd z nadaną kolorystyką przypominającą malowanie pojazdu ratunkowego. Nie dotyczy faktycznych pojazdów ratunkowych którymi posługują się departamenty ratunkowe bądź egzekwowania prawa.
     

    20.143 VC - Jazda bez świateł (I)
    Każdy, kto podczas warunków ograniczających widoczność porusza się pojazdem, który nie jest wyposażony w reflektory rozświetlające drogę, bądź którego reflektory nie są uruchomione, jest winny wykroczenia.
    Warunki ograniczające widoczność to między innymi warunki, w których kierowca pojazdu nie może wyraźnie zobaczyć innej osoby bądź pojazdu na drodze z odległości tysiąca stóp. Do warunków ograniczających widoczność zalicza się również pora dnia, w której na zewnątrz jest ciemno.

    40.508 VC - Nieopłacenie grzywny (M)
    Każdy kto nie opłaca grzywny nałożonej przez sąd będącej skutkiem cytacji drogowej/grzywny nadanej przez oficera pokoju przez okres większy niż 7 dni.
     
     


    VI - Postanowienia prawne
    Pojazdy będą poruszać się ruchem prawostronnym lub takim, w jaki pokaże im osoba uprawniona, sygnalizacja lub znak drogowy. Kolejnością wykonywania poleceń drogowych będzie zawsze: osoba uprawniona (oficer pokoju lub pracownik drogowy), kolejnie sygnalizacja świetlna, a kolejnie znak drogowy. Regulacja nielegalnego parkowania ma zastosowanie, gdyż kierowca nie powinien parkować W sposób blokujący pas ruchu lub uniemożliwiający prawidłowy przepływ ruchu. W sposób, który blokuje boczną alejkę wykorzystywaną przez ruch i uniemożliwia przejazd przez nią. W sposób, który blokuje parking i uniemożliwia pojazdom wjazd lub wyjazd. W obrębie oznaczonego przejścia dla pieszych. Na chodniku w sposób całkowicie blokujący ruch pieszych. W kierunku przeciwnym do kierunku jazdy. Na moście lub wewnątrz tunelu. Na autostradzie.  Na torach kolejowych lub w ich zasięgu stwarzającym ryzyko uderzenia przez pojazdy szynowe. Na parkingu karetek lub w zatoce szpitala. W bezpośrednim sąsiedztwie wejścia do banku, w tym na chodniku przy metalowych barierkach. W sposób blokujący prywatny podjazd lub wjazd na prywatną drogę. W pobliżu hydrantu przeciwpożarowego lub na drodze pożarowej oznaczonej czerwonymi liniami. W sposób, który blokuje przepływ ruchu drogowego. Na dowolnej części chodnika. Na lądowisku dla helikopterów lub w strefie lądowania samolotów. Przy czerwonym lub żółtym krawężniku Za nielegalny komponent (odniesienie do 20.124 VC) uznaje się: oś koła przekrzywiona o więcej niż 5 stopni (negatyw (przód) lub negatyw (tył) w /v tuning o wariancie równym bądź większym niż 7) felga wystająca poza obręb ogumienia inny kolor reflektorów niż: biały, jasnożółty, jasnoniebieski ksenon inny generator jakiegokolwiek światła niż określone prawem reflektory lub światła fabryczne pojazdu (np. światła neon spod pojazdu) Pomiarów prędkości (tak zwanych speed-trap) może używać: lokalny departament policji, biuro/departament szeryfa hrabstwa oraz policja stanowa. Oficer porządku którego jedynym bądź głównym celem służby jest egzekwowania przepisów Vehicle Code powinien nosić pełne charakterystyczne umundurowanie, a jeśli podczas służby korzysta z pojazdu silnikowego, to powinien mieć on charakterystyczne oznakowanie identyfikujące pojazd jako należący do agencji egzekwującej prawo i prowadzony przez oficera porządku. Powyższy przepis nie dotyczy sytuacji w której:
    - oficer prawa przypisany jest do służby w zakresie badania oraz zabezpieczania dowodów dotyczących kradzieży aut,
    - w przypadku w którym popełnione przestępstwo jest kategoryzowane jako felony,
    - w przypadku w którym dochodzi do złamania sekcji 20.136 Vehicle Code (Wyścig uliczny)
    - pracuje jako oficer egzekwujacy prawo bezpieczenstwa drogowego na terenach autostrad oraz dróg ruchu szybkiego
    Jeśli oficer nie spełnia powyższych wymagań bądź dana sytuacja nie podchodzi pod odstępstwo wymienione wyżej, to jego zeznania nie mogą być użyte jako dowód w sądzie w sprawach dywizji drogowej lub dywizji karnej dotyczących Vehicle Code. Jeżeli kierowca popełni 3 wykroczenia w ciągu jednego tygodnia, niezależnie od ich klasyfikacji przestępstw - automatycznie ma dezaktywowaną licencję kierowcy na 7 dni od dnia dokonania trzeciego przestępstwa drogowego i decyzja sądu nie jest w tym przypadku koniecznością. Vehicle Code nie przewiduje możliwości zatrzymania pojazdu przez organy ścigania z powodu drogowego gdy nie zostało popełnione przestępstwo drogowe. Kierowca pojazdu podczas jego prowadzenia obowiązany jest do posiadania takiego dokumentu jak: licencja kierowcy, dowód rejestracji pojazdu, dowód ubezpieczenia pojazdu na wypadek zdarzenia drogowego z winy kierującego. Aby pojazd organów ścigania mógł stać się pojazdem ratunkowym powinien mieć włączone przynajmniej sygnały świetlne w postaci punktowego światła koloru czerwonego. Prostopadła biała linia na pasie ruchu narysowana w poprzek nakazuje niezwłocznie zatrzymać przed nią pojazd, chyba że sygnalizacja, znaki lub uprawniony do kierowania ruchem mówią inaczej. Podwójna linia żółta na środku jezdni oddziela przeciwne pasy ruchu. Pojedyncza linia żółta na środku jezdni oddziela pasy ruchu w tym samym kierunku. Przerywana linia biała na środku jezdni oddziela pasy ruchu w tym samym kierunku z możliwością wyprzedzania. Osoba poniżej 16 roku życia nie może otrzymać licencji kierowcy. Pojazd ratunkowy może nie stosować się do wszystkich regulacji prawnych dotyczących prawa drogowego. Obowiązujące prędkości na drogach przedstawiają się w następujący sposób 90 mil na godzinę (145 km/h) na autostradach 75 mil na godzinę (120 km/h) na drodze poza obszarem zabudowanym 55 mil na godzinę (90 km/h) w obszarze zabudowanym 30 mil na godzinę (50 km/h) w strefach szkolnych 30 mil na godzinę (50 km/h) w parkach stanowych Żadna osoba nie może prowadzić hulajnogi lub roweru z napędem, z prędkością przekraczającą 15 mil na godzinę (25 km/h). Jeżeli jednak osoba tego się podejmuje, podlega pod przestępstwo opisane w 20.138 VC. via. @nvr forgive
  5. martinek polubił odpowiedź w temacie przez blacksugar w [17/01][ASTAROTH RECORDS] ASAMI KIYOKO - STARDUST (Official Music Video)   
    **17 listopada 2024 w godzinach wieczornych na oficjalnych profilach Asami Kiyoko oraz oficjalnych kanałach wytwórni ASTAROTH RECORDS pojawił się utwór STARDUST z zapowiadanego albumu MOON CHILD. Pierwsze wzmianki o nadchodzącym albumie ukazały się już w lipcu poprzedniego roku, a sam utwór jeszcze przed oficjalną datą premiery można było usłyszeć na bankietach charytatywnych w Gemstone, bądź podczas pokazu mody domu COVGARI. Artystka wraca w utworze do swojego charakterystycznego brzmienia  i emocjonalnych tekstów - składa w nim obietnice, lecz nie podaje adresata.**
     

    INFORMACJE DLA OPIEKUNA:
     
  6. MALINOWY polubił odpowiedź w temacie przez martinek w [Biznes/Gastronomia] Hedera Oriental Restaurant   
    Jedziesz z tym Roska. 🤑
  7. Roskaax3 polubił odpowiedź w temacie przez martinek w [Biznes/Gastronomia] Hedera Oriental Restaurant   
    Jedziesz z tym Roska. 🤑
  8. martinek polubił odpowiedź w temacie przez Roskaax3 w [Biznes/Gastronomia] Hedera Oriental Restaurant   
    Pewnego dnia dwie przyjaciółki Melody Bradshaw oraz Makoto Sakura podczas swojej podróży po krajach orientu postanowiły zrealizować swoje marzenie o stworzeniu miejsca, które zapewniłoby unikalne doznania smakowe z zakątków Azji. Obie podziwiały różnorodność kuchni orientalnej, pragnąc przekazać jej bogactwo mieszkańcom i podróżnikom. Smaki te nie były im obce, ponieważ przodkowie obu kobiet pochodzą ze wspaniałego państwa kwitnącej wiśni. Zdobywszy większe doświadczenie oraz wiedzę na temat kuchni azjatyckiej postanowiły wspólnie spróbować swoich sił, tworząc restaurację, która byłaby prawdziwym rajem dla miłośników kuchni orientalnej. Nazwały ją "HEDERA", czyli wiecznie zielone pnącze. Roślina ta pochodzi z Azji i w starożytnym języku arabskim oznaczała wspólnotę i jedność.

     
     
     
    Dzięki pasji oraz zaangażowaniu kobiet, HEDERA ma się stać nie tylko restauracją, ale także miejscem, które budziło by zmysły i inspiracje. To opowieść o dwóch kobietach, które marzą o podzieleniu się miłością do kuchni orientalnej z innymi oraz chcą stworzyć miejsce, które stałoby się prawdziwą oazą dla wspólnoty, podążającej za miłością do wysublimowanych smaków kuchni orientalnej.
    Przyjaciółki wybrały na swoją nową siedzibę jedno z najdynamiczniejszych miast w San Andreas - Los Santos. Pulsujące życiem miasto otworzyło przed nimi nowe możliwości. Zdecydowane na dostosowanie się do lokalnych preferencji kulinarnych chcą wprowadzić do menu HEDERA nie tylko tradycyjne dania z Azji, ale także połączenia lokalnych przysmaków ze starannie przygotowanymi, w pełni autorskimi wariacjami smaków orientalnych.
    Restauracja ma być również miejscem spotkań dla bardziej wymagającej klienteli, serwująca szeroki wachlarz ekskluzywnych doświadczeń kulinarnych. Dzięki strategicznej lokalizacji w sercu Los Santos, HEDERA ma się stać nie tylko restauracją, lecz także platformą do konfrontacji klientów o różnych poglądach kulturowych. Miejscem, gdzie ludzie z różnych środowisk łączą się poprzez wspólną miłość do jedzenia. Proponowane przez nas dania będą znajdowały się w karcie w restauracji oraz
    na stronie internetowej, którą przyjaciółki mają zamiar skrupulatnie prowadzić.
                             

    OOC:
     
     
  9. martinek polubił odpowiedź w temacie przez Rezus w [Biznes/Kasyno] Sakaguchi’s Jackpot   
    Sakaguchi's Jackpot to jedno z najbardziej charakterystycznych miejsc rozrywki w dzielnicy Little Tokyo w Los Santos. Historia tego salonu gier zaczęła się wiele lat temu, gdy został otwarty pod nazwą "Tokyo Slots Haven". Początkowo cieszył się ogromną popularnością, zwłaszcza ze względu na swoje tradycyjne automaty do gry.
    Jednak pod koniec 2022 roku salon zaczął tracić na swojej dawnej chwale. Wpływ nowoczesnych technologii i rosnąca konkurencja innych form rozrywki sprawiły, że liczba klientów gwałtownie spadła. Właściciel salonu, zaniepokojony sytuacją, próbował różnych strategii marketingowych i promocyjnych, ale niestety nie udało mu się zatrzymać upadku interesu. Przez większość roku 2023 salon ledwo opłacał swoich pracowników, a jego atmosfera zaczęła być przygnębiająca.
    Pogłębiające się straty sprowadziły właściciela do niejakiego Tsuyoshiego Sakaguchi, który gwarantując luźny procent zysków użyczył mu swoich pieniędzy. Mimo pożyczki i zastrzyku gotówki lokal dalej kierował się w stronę niemożliwego, zdaniem byłego właściciela,  do zatrzymania upadkowi.
    Nowe początki...
    W grudniu 2023 roku losy salonu jednak się odmieniły, gdy Tsuyoshi przejął interes gwarantując tym spłatę długu wcześniej u niego zaciągniętego. Sakaguchi, przedsiębiorca z silnym zamiłowaniem do tradycji i rozrywki, był zafascynowany historią miejsca i postanowił odnowić jego ducha. Zmienił nazwę na Sakaguchi's Jackpot i przeprowadził gruntowny remont wnętrza, przywracając mu japoński urok z nutą nowoczesności. Wprowadził także kilka innowacyjnych zmian, takich jak wprowadzenie najnowszych automatów do gry, które łączyły w sobie klasyczne elementy z nowoczesnym designem. Dodatkowo, Sakaguchi wprowadził specjalne wydarzenia tematyczne, turnieje i promocje, by przyciągnąć uwagę lokalnej społeczności. Sakaguchi's Jackpot szybko zyskał na popularności, przyciągając zarówno stałych bywalców, jak i nowych klientów. Atmosfera miejsca nabrała nowego życia, a lokal stał się miejscem, gdzie ludzie z różnych grup wiekowych spotykają się, aby cieszyć się grą, rozmowami i jednocześnie odkrywać urok japońskiej kultury. Dzięki determinacji nowego właściciela, Sakaguchi's Jackpot stał się prawdziwym klejnotem Little Tokyo, przywracając dawny blask salonu gier w tej malowniczej dzielnicy Los Santos.
     
    OOC:
  10. martinek polubił odpowiedź w temacie przez blacksugar w MeetApp   
  11. martinek polubił odpowiedź w temacie przez LordSokol w MeetApp   
  12. martinek polubił odpowiedź w temacie przez blacksugar w MeetApp   
  13. martinek polubił odpowiedź w temacie przez doozan w [Skarga/Yoko Yamada (Bezimienny)]   
    Przegladajac wasze logi nie widze, by zostalo to przeniesione jakkolwiek do swiata in character (?). Dobrze bedzie jesli kolejnym razem zalatwicie cos takiego zwyczajnie miedzy soba, bez wyciagania tak blahej sprawy na forum
  14. martinek polubił odpowiedź w temacie przez blacksugar w Changelog #69: Autumn Update   
    trochę nie ma to sensu, bo budowanie intków w gta, wygląda jak wygląda. Brakuje wielu obiektów i czasami zbudowanie czegoś sensownego pochłania naprawdę masę obiektów, które swoją drogą same w sobie tanie nie są, poza tym płacenie podatku od kupionej posiadłości okej, ale płacić od tego jak masz ją umeblowaną?
  15. martinek polubił odpowiedź w temacie przez kuzyn w 005# - SYGNALIZACJA ŚWIETLNA   
    Cześć. W związku z ostatnim zamieszaniem dookoła sygnalizacji świetlnej, wraz z ekipą postanowiliśmy wprowadzić regulację, która powinna rozjaśnić ten temat:
    na serwerze nie stosujemy się do kolorów świateł w sygnalizacji drogowej z uwagi na błędy w synchronizacji między graczami. Skrzyżowania z sygnalizacją świetlną traktujemy więc jak wszystkie inne skrzyżowania, przed którymi należy się zatrzymać (traktując sygnalizację jako znak STOP).
      na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną stosujemy się do zasady "kto pierwszy ten lepszy" - czyli pierwszeństwo ma ten gracz, który jako pierwszy zbliżył się do skrzyżowania
      przejechanie przez skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną bez uprzedniego zatrzymania się będzie traktowane jako wykroczenie drogowe, będące podstawą do zatrzymania przez odpowiednie służby. Nie przyjmujemy tłumaczeń "ale ja miałem zielone". Każde skrzyżowanie to nakaz zatrzymania się, bezapelacyjnie. Przypominamy, że dalej będziemy karać was za miasto duchów, jeżeli będziecie jeździć nierealistycznie.
  16. martinek polubił odpowiedź w temacie przez Wiesiu w www.lssd.org/careers/JoinLSSD (REKRUTACJA ZAMKNIĘTA)   
    Deputy Sheriff Trainee to funkcja jaką sprawuje zastępca na początku swojej kariery w patrolu, po dostaniu się do Field Training Program. Chcąc rozpocząć powyżej wspomniany etap, swoją karierę należy zacząć od:
    pół rocznej nauki w akademii, gdzie kandydat na zastępcę szeryfa poznaje podstawy swojego przyszłego zawodu. Studiuje prawo karne, metody dochodzeniowe, procedury patrolowe, kształtuje swoje umiejętności fizyczne, uczy się odpowiedniego posługiwania się bronią palną etc. Minimalny wiek rozpoczęcia nauki w akademii to 19,5 roku. minimum rocznego stażu w County Jail, gdzie przyszły zastępca rozpoczyna praktyczny wymiar swojej pracy. Jako Custody Assistant dba o bezpieczeństwo na terenie obiektu więziennego, zajmuje się transportem więźniów, prowadzi niezbędną dokumentację. Staż może się przeciągnąć w zależności od dostępności miejsc w programie Field Training Program.  

    Aby dostać się do Field Training Program, przyszły zastępca, odbywający staż w County Jail, składa wniosek o przeniesienie do FTP. Wybiera przy tym kilka stacji, a kapitanowie tychże dobierają ludzi na podstawie złożonych wniosków. Nie każdy kandydat otrzymuje możliwość przeniesienia od razu po odbyciu rocznego stażu. Przystępując do powyższego programu, minimalny wiek kandydata to 21 lat. Program FTP może trwać nawet do 5 lat, choć wszystko zależy od postępów szkolonego i można ukończyć go dużo szybciej.
    Podczas Field Training Program zostaje Ci przydzielony zastępca - Field Training Officer, którego głównym zadaniem jest przygotować Cię do pełnienia samodzielnej służby. Uczysz się poprzez praktykę, jeżdżąc na patrole i wykonując wszystkie czynności, jakie wykonuje samodzielny zastępca.
    Okres szkoleniowy kończy się patrolem sprawdzającym, który wykonuje przydzielony do tego zastępca. Przysługują Ci maksymalnie dwa podejścia do patrolu sprawdzającego. Jeśli oba wyniki okażą się niesatysfakcjonujące - zostajesz odesłany do County Jail i masz możliwość ponownej próby przy kolejnym naborze.
     

    Przy rozpoczęciu FTP trafiacie na stacje 28 gdzie wasi FTO odpowiednio przygotują was do pracy samodzielnej w terenie:
                
    28 Davis Sheriff's Station - stacja znajdująca się na Davis, gdzie zastępcy na co dzień mają do czynienia z uliczną przestępczością. Rozpoczynając swoją karierę na tej stacji masz większą szansę na dalszy rozwój w strukturach dywizji: Operations Safe Street Bureau, która odpowiada za kontrolowanie, profilowanie i rozbijanie grup przestępczych. Dzieli się dalej na: Gang Enforcement Teams, ramię patrolowe OSSB, do ich głównych zadań należy: nawiązywanie relacji z członkami gangu i zdobywanie ich zaufania; pośredniczenie w sporach między gangami i bycie czynnikiem odstraszającym; dokumentowanie kontaktów i wykorzystywanie ich do budowania świadomości na temat hierarchii gangów. Operation Safe Street Detail, ramię dochodzeniowe OSSB, detektywi skupiający się na sprawach dotyczących działalności gangów. Gang Surveillance Unit, ramię wywiadowcze OSSB, osoby, których głównym zadaniem jest pozostanie w całkowitym cieniu i zbieranie informacji o członkach i działaniach gangów. Detective Division, która odpowiada za prowadzenie śledztw i dochodzeń wszelkiego rodzaju. Crime Impact Team, jednostka śledcza odpowiedzialna za prowadzenie podstawowych dochodzeń i śledztw w terenie. Określana jest jako detektywi pierwszego kontaktu. Misją Crime Impact Team jest zmniejszenie lub wyeliminowanie na danym obszarze napadów z bronią lub bez, wymuszeń, porwań, kradzieży pojazdów, kradzieży kieszonkowych, rabunków, aktów wandalizmu, zastraszania, wymuszeń i uprowadzeń osób. Narcotics Bureau, biuro zajmujące się prowadzeniem śledztw i dochodzeń związanych z narkotykami. Zajmują się profilowaniem i zbieraniem informacji o dilerach narkotyków, najpopularniejszych miejscach handlu i organizacjach przestępczych zajmujących się handlem substancjami kontrolowanymi. Współpracują ściśle z OSSB.  Homicide Bureau, elitarna dywizja odpowiadająca za dochodzenia w sprawach zabójstw. Dostanie się do tej dywizji nie jest proste i wymaga wieloletniej, nienagannej służby w szeregach Detective Division. Major Crimes Bureau: Vice Detail, egzekwuje przepisy dotyczące prostytucji, prowadząc dochodzenia i dokonując aresztowań związanych z działalnością prostytutek i sutenerów. Prowadzi regularne inspekcje i podejmuje działania egzekucyjne w barach, sklepach monopolowych i wszystkich innych placówkach licencjonowanych przez Alcohol Beverage Control (ABC). Egzekwuje przepisy dotyczące hazardu, badając nielegalne wyścigi konne i zakłady sportowe, gry w karty i kości, automaty do gier i sfałszowane urządzenia do gier, gry w bingo i nocne kasyna. Przeprowadza regularne inspekcje firm regulowanych przez policję, takich jak pokoje karciane, kabarety, hale bilardowe, kabiny podglądaczy i lokale rozrywkowe dla nudystów. Traffic Services Detail, która odpowiada za dbanie o bezpieczeństwo na drogach. Posiadają oni pierwszeństwo reagowania do wszelkich incydentów drogowych i przejmowania nad powyższymi pieczy. Głównymi zadaniami powyższej dywizji są: odpowiadanie na zgłoszenia o kolizjach i wypadkach drogowych; odpowiadanie na zgłoszenia o wykroczeniach i przestępstwach drogowych; edukowanie społeczeństwa na temat zagrożeń i przepisów w ruchu drogowym; kontrolowanie prędkości; patrolowanie autostrad i głównych dróg na terenie hrabstwa. Po zakończonym programie FTP czeka was jeszcze dwa tygodnie samodzielnego patrolu. Po tych dwóch tygodniach możecie wybierać dalszą ścieżkę swojego rozwoju. Poniżej macie przedstawione gdzie możecie dalej się rozwijać:
      
    24 La Mesa Sheriff's Station - stacja skupiająca się na dywizjach specjalistycznych departamentu. Dywizje i biura wchodzące w skład stacji 24 to: Special Enforcement Bureau, wielozadaniowe biuro, sprawujące pieczę nad następującymi dywizjami: Special Enforcement Detail, dywizja, której głównym celem jest zapewnienie skrzydła realizacyjnego dla departamentu. Na ich barkach spoczywa realizacja zdecydowanej większości Search i Arrest Warrant. Udzielają wsparcia w przypadku scen wysokiego ryzyka. Działają jako Crime Support; Emergency Services Detail, dywizja której głównym zadaniem jest zapewnienie jednostek poszukiwawczych i paramedycznych. Udzielają pomocy osobom rannym, biorą udział w poszukiwaniach osób zaginionych, wspomagają Fire Departament w działaniach paramedycznych; Arson/Explosives Detail, dywizja zajmująca się materiałami wybuchowymi i łatwopalnymi. Wyposażeni w specjalistyczny sprzęt; Hazmat Detail, dywizja zajmująca się zagrożeniami chemicznymi i biologicznymi. Ściśle współpracująca z Arson/Explosives Detail. Canine Services Detail, dywizja przynależąca do SEB, posiadająca wyszkolone psy, które wspomagają operatorów SEB we wszelkich działaniach, od przeszukiwań i aresztowań, przez poszukiwania aż do wykrywania ładunków wybuchowych, czy zagrożeń chemicznych i biologicznych. Aero Bureau, biuro skupiające się na elemencie powietrznym departamentu. Zapewnia wyszkolonych i profesjonalnych pilotów, mechaników i sztab administracyjny skupiony na działaniach lotniczych. Ściśle współpracuje z Federal Aviation Administration. Canine Station Detail, dywizja patrolowa, której zastępcy podróżują z psami przeszkolonymi do przeszukiwań oraz udzielaniu wsparcia w pościgach pieszych, czy poszukiwaniach.
    Mental Evaluation Teams, dywizja nieprzypisana do konkretnej stacji. Skupia się na udzielaniu profesjonalnej pomocy osobom chorym psychicznie, niestabilnym psychicznie. Jest pierwszą linią negocjacyjną w przypadku sytuacji z zakładnikami, prób samobójczych etc.  
    Internal Affairs Bureau, biuro wewnętrzne, zajmujące się dochodzeniami w sprawach w których stroną oskarżoną jest zastępca, lub inny członek departamentu. Są wzywani na scenę zawsze wtedy, gdy występuje podejrzenie o popełnieniu przestępstwa przez pracownika departamentu.  
     
    Nowy system rekrutacji
    Zmieniamy system rekrutacji, od dnia dzisiejszego będzie ona stale otwarta. Zarząd odpowiedzialny za przyjmowanie nowych osób do SD będzie sprawdzał podania regularnie w okolicach weekendu. Przyjmować będziemy jedynie najlepsze podania od osób, które przede wszystkim nie mają nabrudzone w profilu przez kary nadawane od administracji.
    Moje podanie zostało przyjęte, co dalej?
    Twoje podanie zostało zaakceptowane to już połowa sukcesu i połowa drogi za Tobą. Czeka Cię jeszcze tak zwany pre-meeting, który odbywa się w in game oraz na TS3 w celu weryfikacji mikrofonu. Podczas akceptacji podania, podajemy informacje do kogo należy się zgłosić i jaki jest przewidziany termin spotkania pre-meeting. In game wymagamy od was aby wcielić się już w postać opisaną w podaniu. Weryfikujemy to czy wiecie o czym pisaliście i czy wystarczająco zapoznaliście się z tematem rekrutacji, gdzie podane są dla was najważniejsze informacje aby rozpocząć u nas rozgrywkę.
    Co po pre-meeting?
    Po pre-meeting czeka was 2 tygodnie szkolenia z przydzielonym FTO, oraz tydzień egzaminacyjny. W trakcie tygodnia egzaminacyjnego musicie wykonać dwa bezbłędne patrole. Osoba przydzielona do egzaminowania was ocenia wiedzę, podejście do gry, kreacje postaci i waszą rozgrywkę IC.
    Kilka zasad za nim przejdziecie do pisania swoich podań:
    Podania wyłącznie na postacie męskie - grę damską postacią możesz rozpocząć dopiero po dołączeniu do naszej frakcji i uzyskaniu odpowiedniej zgody. Podania będą sprawdzane w okolicach weekendu, zależy to również od dostępności FTO. Nie piszcie do osób odpowiedzialnych za sprawdzanie podań, kiedy sprawdzą wasze podania, to tylko wydłuży okres oczekiwania na odpowiedź. Zarząd zastrzega sobie prawo do odrzucenia waszego podania bez podania przyczyny. Skupcie się na pisaniu biografii swojej postaci, musicie później przełożyć to na grę. Opiszcie w nim cechy charakteru, wady i zalety waszej postaci. Nie twórzcie postaci idealnej, takie będą odrzucane. Jeśli przez najbliższy okres nie masz wystarczająco czasu aby się nauczyć dobrej gry w SD, nie aplikuj. Nie marnuj ani swojego ani naszego czasu. Podania z wypełnionym wzorem wysyłaj TUTAJ. Dział jest moderowany. Nazwa tematu powinna być następująca [LSSD] Nick In Character waszej postaci. Przed wysłaniem podania, upewnij się że wypełniłeś cały wzór. Nie zmieniajcie czcionki, jedyne co możecie zmienić to pogrubienie i ewentualnie wielkość tekstu.
    Wszelkie pytania związane z rekrutacją kieruj do @Nicziro, @Lukree lub @Jokaz w wiadomości prywatnej, lub na discord.
    Wzór podania:
  17. martinek polubił odpowiedź w temacie przez Stree w You gotta watch your whip, bro 🚗   
    ***

    ***

  18. martinek polubił odpowiedź w temacie przez Necro w [12-13.08] 101 Charity Run   
    An Adventure for Better Tomorrow



     
    Dwudniowy rajd samochodowy który odbędzie się 12-13 Sierpnia, po najlepszych i najbardziej krajobrazowo malowniczych drogach stanu San Andreas z wielkim charytatywnym festiwalem na mecie. Na uczestników poza samym rajdem który jest przygodą samą w sobie, czeka wiele dodatkowych atrakcji takich jak plenerowa impreza poprowadzona przez najlepszych DJ oraz z występami lokalnych Gwiazd, aukcje charytatywne, nagrody za uczestnictwo i wiele innych. Całość zysków z wydarzenia zostanie przekazana Le Foundation na budowę kliniki onkologicznej w Los Santos.

    Z uwagi na fakt, że trasa rajdu przebiega po drogach publicznych, wszystkie pojazdy biorące uczestnictwo muszą być pojazdami dopuszczonymi do ruchu drogowego a kierowcy muszą przestrzegać przepisów San Andreas Vehicle Code. Zespoły biorące udział w rajdzie mogą się składać z kierowcy i pilota bądz samego kierowcy
    12.08 - Rejestracja uczestników oraz zamknięta impreza w Covgari Hotels & Resort w trakcie której uczestnicy poznają zasady panujące na trasie oraz odbędzie się licytacja pierwszych trzech miejsc startowych.
    13.08 - Start rajdu który odbędzie się na parkingu Covgari Hotel & Resort oraz impreza festiwalowa na mecie. 

    Licytacje:
    Zestaw męskiej biżuteri od Covgari
    Zestaw damskiej biżuteri od Covgari
    Samochod Dewbauchee JB700 od TopZ
    Samochód Grotti Itali GTO od Wenger Luxury
    Samochód Obey 10F Widebody 101 x Wenger Luxury

    Rejestracja:


    KLIKNIJ TUTAJ ABY SIE ZAREJESTROWAĆ

    Dotacje:

    KLIKNIJ TUTAJ ABY ZŁOZYĆ DOTACJE

    Trasa:



    KLIKNIJ TUTAJ ABY OTWORZYĆ PRZEWODNIK

    Merch:

    KLIKNIJ TUTAJ ABY PRZEJŚĆ DO SKLEPU


    Nagrody:
    Najszybszy zespół na czasowce: 50 000$ + vouchery do Covgari
    Najładniejsze auto rajdu: 25 000$ + Vouchery do 101 Customs i Covgari
    Najbardziej stylowy zespół (auto + ubior): 25 000$ + vouchery do 101 Customs i Covgari
  19. martinek polubił odpowiedź w temacie przez doozan w Fa'iga Samoa - Auala Ita (Rise of The Samoan Tribe) 🇸🇵​🌴🏄🏿🌅   
    Organizacja ląduje w archiwum. Temat stoi od dwóch tygodni nieaktywny, w grze też za dużo o was nie słychać (prócz robienia włamań). Lider też był aktywny ostatni raz 16 dni temu.
  20. martinek polubił odpowiedź w temacie przez Karach w Ekipa oraz liderzy projektu Vibe Roleplay   
    @doozan wraca na opiekuna org. przestępczych
     
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin