Skocz do zawartości
Gracze online

 

 

Ranking

Popularna zawartość

Wyświetla najczęściej polubioną zawartość w 18.05.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. San Andreas Code of Regulations I - Postanowienia ogólne Akt ten nosi nazwę Code of Regulations. Postanowienia niniejszego dokumentu, o ile zasadniczo są takie same, jak istniejące przepisy odnoszące się do tego samego przedmiotu, będą interpretowane jako ich przekształcenia i kontynuacje, a nie jako nowe akty. Wszystkie osoby, które w chwili wejścia w życie niniejszego kodeksu sprawują urząd na podstawie kodeksu uchylonego przez ten kodeks, które to funkcje są kontynuowane przez ten kodeks, nadal sprawują je zgodnie z poprzednią kadencją. Żadne działanie lub postępowanie rozpoczęte przed wejściem w życie niniejszego kodeksu i żadne nabyte prawo nie jest objęte postanowieniami tego kodeksu, ale wszelkie procedury podjęte później w tym kodeksie będą w miarę możliwości zgodne z postanowieniami niniejszego kodeksu. Jeśli jakakolwiek część niniejszego kodeksu zostanie uznana za niezgodną z konstytucją, taka decyzja nie wpłynie na ważność jakiejkolwiek innej części tego kodeksu. O ile z przepisu lub kontekstu nie wynika inaczej, niniejsze ogólne przepisy i zasady konstrukcji regulują konstrukcję niniejszego kodeksu. Nagłówki działów, rozdziałów i artykułów w żaden sposób nie wpływają na zakres, znaczenie ani intencję postanowień niniejszego kodeksu. II - Rodzaje przestępstw (I) - Infraction (M) - Misdemeanor (F) - Felony III - Definicje "Osoba" odnosi się do osoby fizycznej, czyli każdego żyjącego człowieka. "Oficer pokoju" oznacza osobę będącą pracownikiem danego organu ścigania ogólnie uznanego za część Law Enforcement Agencies w San Andreas. "Pracownik rządowy" oznacza każdą osobę fizyczną, czyli każdego żyjącego człowieka, który pracuje lub pełni jakąś funkcję (też; urząd) publiczną. "Stanowy teren rekreacji" oznacza każdy park stanowy, skwer, ziemie, zbiornik wodny lub teren znajdujący się pod ochroną oraz nadzorem Departamentu Parków i Rekreacji. IV - Opis przestępstw i ich nazewnictwo oraz kategoryzacja 1 — ZASOBY NATURALNE 1-11.1 CR - Korzystanie z płatnych obiektów bez opłaty (I) Żadna osoba nie może korzystać ani przebywać na terenie pod kontrolą Departamentu Parków i Rekreacji, dla których departament ten ustalił opłatę za użytkowanie, bez jej uiszczenia. Nie dotyczy to oficerów pokoju oraz pracowników rządowych działających w sprawach służbowych. 1-12.1 CR - Pogwałcenie ochrony zwierząt (M) Żadna osoba nie może molestować, polować, przeszkadzać, krzywdzić, karmić, dotykać, drażnić ani naświetlać żadnego rodzaju zwierząt. 1-12.2 CR - Naruszanie nietykalności zwierząt (M) Żadna osoba nie może okaleczać, chwytać w pułapki, chwytać, sieciować, truć ani zabijać żadnego rodzaju zwierząt ani podejmować takich prób. Wyjątkiem od tego są ryby i przynęty, które mogą być chwytane w celach innych niż komercyjne zgodnie z prawem stanowym i przepisami. 1-12.2a. Jeżeli polowanie na państwowym terenie rekreacyjnym lub w obrębie albo jego części jest dozwolone ta część niniejszego rozdziału zostanie uznana za nie mającą zastosowania, pod warunkiem, że polowanie prowadzone jest w sposób określony. 1-12.3 CR - Dokarmianie zwierząt (I) Żadna osoba nie może karmić dzikiej zwierzyny na państwowym rekreacyjnym terenie lub jego częściach. 1-13.1 CR - Nieposzanowanie roślinności (I) Żadna osoba nie może umyślnie lub w wyniku zaniedbania zabierać, kopać, ścinać, niszczyć, przenosić lub palić jakiegokolwiek drzewa w tym martwego lub rośliny i ich części, w tym między innymi pleśni, kwiatów, liści, owoców czy trawy. 1-14.1 CR - Zaśmiecanie (I) Żadna osoba nie może pozostawiać, deponować, upuszczać ani rozrzucać butelek, potłuczonego szkła, popiołu, makulatury, puszek ani innych śmieci w jednostce, z wyjątkiem pojemnika wyznaczonego do tego celu. 1-15.1 CR - Zaprószenie ognia (M) Żadna osoba nie może rozpalać, budować ani utrzymywać ognia na państwowym terenie rekreacji z wyjątkiem piecyka kempingowego lub kominka przeznaczonego do tego celu, chyba że za zgodą departamentu. 1-16.1 CR - Posiadanie broni na państwowym terenie rekreacji (M) Żadna osoba nie może przenosić, posiadać ani wystrzeliwać jakiejkolwiek broni, broni palnej, włóczni lub łuku, a także pułapek, sieci lub urządzeń zdolnych do schwytania, zranienia lub zabicia jakiejkolwiek osoby lub zwierzęcia. 1-16.1a. Dopuszcza się posiadanie broni palnej nieposiadającej naboju w żadnej części mechanizmu lub innej nienaładowanej broni tudzież urządzenia jeżeli przechowywane jest w specjalnym, zabezpieczonym opakowaniu. 1-17.1 CR - Posiadanie lub używanie fajerwerków (M) Żadna osoba nie może posiadać, wystrzeliwać, uruchamiać ani powodować wystrzeliwania jakiejkolwiek części petard, torped, rakiet, fajerwerków, materiałów wybuchowych lub substancji szkodliwych dla życia lub bezpieczeństwa ludzi. 1-17.1a. Departament może przyznać wyjątki od tej sekcji dla określonych miejsc i osób. 1-17.1 CR - Nagość (M) Żadnej osobie nie wolno pojawiać się nago w którejkolwiek części państwowego terenu rekreacyjnego z wyjątkiem obszarów wyznaczonych do tego celu przez departament. Użyte sformułowanie nagości odnosi się do w pełni nagiego ciała lub takiego, w którym widać jakąkolwiek część okolicy łonowej, odbytu, genitaliów dowolnej osoby lub jakąkolwiek część piersi na poziomie lub poniżej otoczki dowolnej osoby płci żeńskiej. 1-17.1 CR - Nagabywanie (I) Żadna osoba nie może zabiegać, sprzedawać, handlować żadnymi towarami, artykułami, usługami, płynami lub artykułami spożywczymi ani rozprowadzać ulotek na państwowym terenie rekreacji.
    20 polubień
  2. Typ ubrania: top Płeć: mezczyzna Przykładowy screenshot: Link do modyfikacji: https://www.gta5-mods.com/player/fortnite-duzo-koszulek-poland-polska-polish-polski dowalone ciuszki wiem ze pod franklina ale wierze ze zdolna ekipa bedzie w stanie je przerobic pod mp male 💪💪💪💪💪💪🔥🔥
    18 polubień
  3. jak dla mnie powinieneś mieć zakaz wypowiedzi na ten temat xd
    16 polubień
  4. **18 maja b.r. po pierwszej w nocy, czyli dzień po urodzinach Memphisa na portale streamingowe oraz kanał GEN-A wrzucony został pierwszy singiel promujący nadchodzącą płytę rapera "FATHER OF FAMILY". Po dłuższej przerwie muzycznej spowodowanej sytuacją osobistą, Memphis odkrywa w końcu karty odnośnie swojego nadchodzącego krążka. Po HELP ORPHANAGE i wcześniejszych współpracach z markami raper nie wypuścił żadnego oficjalnego kawałka, ograniczył również koncertowanie pojawiając się jedynie na tegorocznej edycji MUDLANDS wraz z CHASE LOVE. Pierwszym gościem potwierdzonym już na albumie jest zmarły raper Quentin Little,który był ojcem Memphisa w branży muzycznej. Temat samego tracka to temat rodziny i tego co otaczało Memphisa przez te wszystkie lata. Zapowiedziane podczas niedawnego wywiadu z Aisha Huxley ruchy właśnie wychodzą na światło dzienne.** promocja itd bedzie dodana po streamie
    15 polubień
  5. FORMER LSPD SERGEANT CHARGED WITH ATTEMPTED MANSLAUGHTER. ANOTHER CONTROVERSY INVOLVING THE DEPARTMENT'S ELITE SWAT PLATOON? Szesnastego maja biuro prokuratora okręgowego dla hrabstwa Los Santos złożyło w sądzie akt oskarżenia przeciwko byłemu oficerowi zatrudnionemu przez Los Santos Police Department, Thomas Hollis. Mężczyzna służył jako sierżant w elitarnej jednostce SWAT -której zadaniem jest między innymi odpowiadanie na szczególnie niebezpieczne incydenty z udziałem uzbrojonych i niebezpiecznych podejrzanych oraz wykorzystywanie specjalistycznego sprzętu, który ma umożliwić im uchwycenie niebezpiecznych przestępców bez sięgania po śmiercionośne narzędzia. Zgodnie z informacjami otrzymanymi od District Attorney's Office, były oficer został oskarżony o próbę morderstwa drugiego stopnia bez szczególnej złośliwości po tym, jak nadużył śmiercionośnej siły poprzez potrącenie ściganego kilkunastu tonowym pojazdem opancerzonym. Incydent w którym doszło do wcześniej wspomnianej sytuacji wydarzył się piętnastego maja dwa tysiące dwudziestego trzeciego roku i został zainicjowany poprzez zgłoszenie o strzelaninie w budynku wysłane na linię alarmową. Oficerowie odpowiadający na zgłoszenie zauważyli grupę mężczyzn wybiegających z lokalu oraz wsiadających do pojazdu, za którym zainicjowali pościg. Podejrzani uciekali przed oficerami egzekwującymi prawo przez blisko pół godziny podczas której został zmobilizowany zespół SWAT oraz jeden z ich opancerzonych wozów - Vapid TARV - którym kierował sierżant Hollis. Warto dodać, że podczas pościgu prowadzonego za ściganym wozem podejrzani nie używali broni i nie stanowili już bezpośredniego zagrożenia dla oficerów. Pościg za pojazdem zakończył się w okolicach Cypress Flats, a ścigani opuścili środek transportu i wdali się w ucieczkę pieszą, rozdzielając jeden pościg za wozem w kilka mniejszych - pieszych. Jeden ze ściganych mężczyzn został zauważony przez oskarżonego sierżanta Thomas Hollis i potrącony opancerzonym pojazdem, co doprowadziło do zakończenia pościgu i odniesienia poważnych ran przez ściganego mężczyznę. Zarówno LSPD Internal Affairs jak i DAO sklasyfikowało incydent jako nadużycie śmiercionośnej siły, a sierżant biorący w nim udział został zawieszony a później zwolniony. W podobnym momencie inny ścigany otworzył ogień w kierunku oficerów SWAT raniąc jednego z nich. Mężczyzna został jednak prędko zneutralizowany przez pozostałych oficerów biorących udział w zdarzeniu - ten incydent z użyciem siły został jednak skategoryzowany jako uzasadniony. Cała sytuacja jest kolejną kontrowersją otaczającą elitarny Pluton D podlegający pod dywizję metropolitalną Los Santos Police Department. W ostatnich latach pojawiało się sporo informacji z wewnątrz jednostki mówiących o istnieniu w niej organizacji którą jej członkowie nazywają "SWAT Mafia". Zgodnie z otrzymanymi informacjami oraz zeznaniami sądowymi jej byłego członka - sierżanta Tim Colomey - w jednostce panuje "kultura przemocy". Oficerowie należący do "SWAT Mafia" nadużywają swoich mocy jako oficerowie prawa oraz nadużywają siły podczas działań - przytoczono również przykład, w którym kilka lat temu jeden z dowódców jednostki nakazał otworzyć ogień do rannego mężczyzny, który już nie był uzbrojony i nie stanowił zagrożenia dla oficerów. Członkowie nieoficjalnej organizacji działającej wewnątrz struktur zespołu SWAT mieli również kontrolować kto dołącza do zespołu, robiąc to między innymi poprzez manipulowanie oficerami podchodzącymi do selekcji. Aspirujący do dołączenia w struktury SWAT mieli być poddawani testom prowadzonym przez "plus jeden" z "SWAT Mafia", gdzie "plus jeden" odnosi się do oficerów z rangą Police Officer III+1 pełniących role o rozszerzonych obowiązkach w LSPD - dla SWAT to najczęściej trenerzy lub dowódcy bądź zastępcy dowódców zespołów. Jeśli członek "SWAT Mafia" nie chciał aby dany kandydat przeszedł dalej w procesie selekcji, to wydawał mu niepoprawne polecenia a następnie dyskwalifikował go z procesu rekrutacyjnego za niepoprawne zachowanie bądź słaby wynik. CNT nie jest autorem zdjęć użytych w artykule, a należą one do domeny publicznej. (( credits za foty @marcinekk ))
    15 polubień
  6. the last thing of sahp.. 😭
    10 polubień
  7. Międzynarodowy Związek Dokerów i Magazynierów (International Longshore and Warehouse Union, ILWU) jest jednym z największych związków zawodowych w Stanach Zjednoczonych, reprezentującym pracowników portowych i magazynowych. Zrzeszenie działa również w Los Santos, który jest jednym z najważniejszych portów w Kalifornii i Stanach Zjednoczonych. Działanie ILWU w porcie polega na reprezentowaniu i ochronie interesów pracowników portowych. Związek negocjuje warunki pracy, płace, zasiłki socjalne i inne korzyści dla swoich członków. Jest odpowiedzialny za zapewnienie sprawiedliwych i bezpiecznych warunków zatrudnienia oraz przestrzeganie przepisów dotyczących pracy. Związek reprezentuje różne kategorie pracowników portowych, w tym dokerów, kierowców ciężarówek, magazynierów i innych pracowników obsługujących port. Jego jednym z głównych zadań jest organizowanie szkoleń zawodowych, które pomagają członkom rozwijać swoje umiejętności i doskonalić swoje kwalifikacje. W przypadku sporów i konfliktów z pracodawcami lub innymi interesariuszami portu, ILWU może organizować protesty, strajki lub inne formy działalności protestacyjnej w celu obrony praw pracowniczych. Związek ma również wpływ na politykę zatrudnienia i decyzje dotyczące rozwoju portu, dążąc do zapewnienia sprawiedliwości społecznej i ekonomicznej dla swoich członków. w porcie Los Santos związek odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu sprawnej i efektywnej działalności portowej. Działa na rzecz zapewnienia godziwych warunków pracy i odpowiedniego wynagrodzenia dla pracowników, a także dba o bezpieczeństwo i prawa zatrudnionych osób. Przykładowe wykorzystanie Związku Dokerów i Magazynierów (International Longshore and Warehouse Union, ILWU) w praktyce: Negocjacje zbiorowe w imieniu swoich członków z pracodawcami portowymi w celu ustalenia warunków pracy, płac, zasiłków socjalnych i innych korzyści. Związek stara się osiągnąć sprawiedliwe porozumienia, które uwzględniają interesy pracowników, takie jak podwyżki płac, lepsze warunki bezpieczeństwa pracy czy większą ochronę socjalną. Związek może organizować protesty i manifestacje w celu wyrażenia solidarności z innymi grupami społecznymi lub w przypadku niesprawiedliwego traktowania pracowników portowych. Przykładem takiej działalności było zaangażowanie ILWU w walkę o prawa imigrantów lub udział w kampaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju. Związek monitoruje rozwój technologii i nowych trendów, które mogą mieć wpływ na zatrudnienie i warunki pracy pracowników portowych. Zrzeszenie działa na rzecz zapewnienia, aby wprowadzane zmiany były zgodne z interesami pracowników i nie prowadziły do utraty miejsc pracy czy pogorszenia warunków zatrudnienia. OOC:
    8 polubień
  8. 7 polubień
  9. Regulations! - PROGEN FORMULA 2 RACING TEAM **Do zarządu FIA, zajmującego się serią Formula 2 - USA doszło stadium drużyny progen dot. ostatniego wyścigu w MIAMI!** **Odnosi się ono do wypadku między Sebastianem van der Vel, a Maximilianem MacNair, drużyna PROGEN F2+ ubiega się o zdjęcie ostrzeżenia z ich kierowcy.** **Specjaliści ze strony Federacji dogłębnie przeanalizowali wszelkie nagrania, chcąc wysunąć jak najlepsze rozwiązanie.** **Z Vel'a nie zostanie zdjęta ani kara pieniężna ani kara ostrzeżenia, natomiast na Maximiliana zostanie nałożone ostrzeżenie o średniej wadze, pozostawiając tym samym ostatnią szansę Maximilianowi. - Jest to naturalnie związane z jego niebezpiecznym manewrem.**
    6 polubień
  10. **CNT zmodyfikowalo artykul rozjasniajac sporne kwestie do ktorych odnioslo sie LSPD w swoim oswiadczeniu.**
    5 polubień
  11. **Artystka odpowiedziała na oficjalny mail od Los Santos County Arts & Culture, który został wystosunkowany w jej stronę. Podziękowała przy tym za zainteresowanie jej osobą oraz również wyraziła chęci spotkania w najbliższym czasie w gabinetach State Capitol. **
    5 polubień
  12. - Dane firmy: The Barrel o'Beer - Kosztorys: 15 000$ - opłacenie pracowników na wydarzenie - Portfolio: Obsługiwaliśmy stanowisko gastronomiczne podczas zlotu motocyklowego z muzyką na żywo; - Stan osobowy: 8 aktywnie pracujących barmanów, 1 manager, 2 właścicieli. Na wydarzeniu mogą się pojawić 2-3 osoby. - Dostępne menu:
    5 polubień
  13. Armed Forces Day / 20.05.2023 / State Capitol / 20:00 - Official part Zapraszamy wszystkich mieszkańców Los Santos County na obchody Armed Forces Day (Dnia Sił Zbrojnych), które odbędą się w sobotę, 20 maja 2023 roku. Uroczystości będą trwały cały dzień, zaś część oficjalna rozpocznie się o godzinie 20:00 pod State Capitol. Tego dnia ulice miasta zapełnią się kolorowym korowodem, składającym się z żołnierzy, pojazdów wojskowych i sprzętu militarnego. Zachęcamy do wywieszenia flag. Armed Forces Day to nie tylko uroczystość upamiętniająca honorową służbę i ofiary naszych żołnierzy, ale także wyjątkowe wydarzenie o głębokich tradycjach dla całego hrabstwa. To okazja, aby społeczność Los Santos miała okazję bliżej poznać swoich obrońców oraz zobaczyć, jak wygląda ich praca oraz nowoczesne wyposażenie armii. Defilada będzie składać się z różnych formacji wojskowych zarówno lądowych i powietrznych, takich jak: piechota, artyleria, czołgi, a także helikoptery oraz samoloty. Wszystkie obecne jednostki będą prezentowały swoje umiejętności i sprzęt, co na pewno zrobi wrażenie na odwiedzjących paradę - gościach. Ten ważny dzień będą współtworzyły też służby porządkowe miasta, na miejscu będzie można spotkać takie Departamenty jak Police, Sheriff czy Fire oraz Highway Patrol. Te jak zawsze zadbają nie tylko o bezpieczeństwo całej imprezy jak i również zaprezentują swoje jednostki współuczestnicząc w paradzie. W trakcie trwania Armed Forces Day będziemy mieli przyjemność wielu wyjątkowych gości, takich jak: Zastępca Gubernatora stanu San Andreas, Major General oraz Weterani z okresu II Wojny Światowej. Będzie to doskonała okazja, aby spotkać się z tymi bohaterami i podziękować im za ich służbę oraz poświęcenie. Podczas trwania uroczystości zostaną również wręczone specjalne odznaczenia oraz wyróżnienia dla przedstawicieli armii i LEA, którzy wyróżnili się swoją odwagą oraz zaangażowaniem w służbie dla kraju. To będzie wyjątkowa chwila, aby uhonorować tych, którzy swoją pracą przyczynili się do bezpieczeństwa i lepszego jutra dla naszego kraju. W samym przejeździe będziemy mogli podziwiać zarówno wojskowe klasyki jak i najnowocześniejszy sprzęt wojskowy. Nie zabraknie także atrakcji pozamilitarnych. Przygotowano stoiska gastronomiczne, gdzie będzie można skosztować różnych przysmaków, a także stoiska z pamiątkami i gadżetami patriotycznymi. Wiele jednostek wojskowych zorganizuje też stoiska informacyjne, gdzie będzie można dowiedzieć się więcej o ich historii, zadanich i wyposażeniu. Szczególnie ciekawe dla dzieci będą stanowiska - tam będą mogły zobaczyć sprzęt wojskowy na żywo, a także wziąć udział w zabawach i konkursach, przygotowanych specjalnie dla nich. Armed Forces Day to wydarzenie, które łączy wszystkich mieszkańców miasta oraz daje im okazję, aby celebrować i być blisko z tymi, którzy często na co dzień są z dala od swoich najbliższych. Warto, więc zabrać rodzinę i przyjaciół oraz wspólnie uczcić to ważne święto. To zdecydowanie jedno z tych wydarzeń, którego nie można przegapić! Na wydarzenie zapraszają główni organizatorzy: Los Santos County Government; Los Santos County Department of Arts and Culture & Fort Zancudo. Armed Forces Day / 20.05.2023 / State Capitol / 20:00 - Official part
    4 polubienia
  14. ja to naprawde podziwiam niektore osoby ze wam sie chce napierdalac na forum o godzinie 23 w czwartek na temat tego ze ktos komus "ukradl" interior ktory nawet nie jest podobny do tego rzekomo podrobionego xD a zeby nie bylo ze offtop czy cos to wez poeksperymentuj z innymi stylami bo serio to nie wyglada dobrze kiedy stawiacie bog wie ktory wiezowiec zrobiony w doslownie tym samym stylu z doslownie tymi samymi bledami, czyli m.in duzymi pustymi przestrzeniami. porozbijaj ten otwarty plan jakimis scianami, polkami czy czyms i nie rob bezsensownie ogromnych korytarzy czy innych wiatrolapow ktore sa zbedne i bedzie lepiej
    4 polubienia
  15. Kilka słów o trybie roleplay. Roleplay to nic innego, niż tryb polegający na wcielaniu się w postacie, które to Wy kreujecie od kompletnego zera. Na poprawne wytworzenie i poprowadzenie takiej postaci składa się kilka czynników. Przykładowo strefa, w której chcecie grać, a macie ich kilka, przykładowo strefę przestępczą, porządkową, cywilną, czy rozrywkową. W tym poradniku przedstawię Wam kilka przykładów postaci oraz możliwości ich wykreowania, zależnie od każdej strefy, która dostępna jest na serwerze. Dodatkowo nakreślę Wam ważne elementy, których warto jest nie pomijać przy tworzeniu i ''wymyślaniu'' swojej postaci. Postaci ze strefy cywilnej (biznesy, spółki, szarzy cywile i inni). Strefa cywilna jest bez zwątpienia jedną z najbardziej rozbudowanych stref serwera. Chowa ona w sobie multum możliwości kreowania postaci. Od zwykłego, szarego cywila, poprzez dzieciaka, który na co dzień roznosi ulotki i sprząta w okolicznym barze, aż po biznesmana, czy właściciela dobrze prosperującej spółki. Strona cywilna tego serwera niewątpliwie wypada jako najmniej wymagająca, gdy porównamy ją do innych ścieżek rozgrywki. Co może pomóc Wam w wykreowaniu takiej postaci? Postawienie sobie twardego celu, do którego chcecie dążyć. Chcecie założyć w przyszłości własny biznes? Przystosujcie swój background i charakter postaci tak, by zwyczajnie do tego pasował, nie pchajcie się w przestępczość, nie pchajcie się w problemy, a kombinujcie na różne sposoby jak zdobyć na tyle silny skład i kapitał, by móc założyć swoje własne przedsiębiorstwo. Chcecie mieć drogi wóz? Zapracujcie na niego. Zaciągnijcie się w jednym z biznesów, bądź większej firmie. Wykreujcie swoją postać na kompletnego bogacza, który będzie klasą samą w sobie. Interesują Was duże inwestycje, zyski i sporo ciekawej rozgrywki? Załóżcie spółkę, albo inny, rozbudowany projekt - do tego wystarczy trochę gotówki, która przy dzisiejszej gospodarce serwera jest bardzo łatwa do zdobycia oraz startowy skład, który możecie zlepić nawet ze swoich trzech znajomych - to zapewni Wam wielogodzinną grę i wysoką szansę na pomyślne otwarcie swojego projektu. Nie wiecie jak się za to zabrać, jak napisać aplikację, czy nie do końca orientujecie się w sprawie rozwiązań skryptowych? Zarówno tickety, jak i członkowie ekipy stoją przed Wami otworem. Prócz twardego celu, dobrze będzie jeśli wytworzycie podstawowy "szkielet" backgroundu waszej postaci. Chodzi tu o historię, przeszłość, czyli co Wasze postaci przeżywały w dzieciństwie, jak minął ich nastoletni czas, co robiły w szkole, czym się zajmowały. Do tego dochodzą cechy, zarówno pozytywne, jak i negatywne. Oszczędność, wysoka pewność siebie, charyzma, umysł lidera? A może jednak nieśmiałość, rozrzutność, chciwość, czy fałszywość? To tylko kilka z ogromnej ilości cech, które Wasza postać może sobie przybrać. Warto pamiętać, że nie każdy w dzisiejszych czasach jest idealny. Nikt z nas nie jest przysłowiowym człowiekiem renesansu, który nie posiada żadnych wad, czy nie jest wszechstronnie uzdolnionym. Czym więcej cech dobierzecie, tym ciekawszą postać stworzycie. Każdy element charakteru waszej postaci możecie łatwo wplątać w swoją rozgrywkę, czym urozmaicicie grę nie tylko sobie, ale także innym graczom, którzy będą grali przy Was. Emocje postaci to kolejny, wręcz jeden z głównych elementów tworzących poprawne kreatury w świecie roleplay. Szczęście, poczucie docenienia, czy wygranej, miłość, ale też smutek, przygnębienie, poczucie własnej bezwartości. To tylko kilka przykładów, które również mogą urozmaicić Waszą rozgrywkę oraz nieco podkreślić (i zwiększyć) poziom kreacji postaci. Chcecie prowadzić z kimś wątek związku dwóch postaci? Rozegrajcie go mądrze, zacznijcie od zauroczenia, przechodzącego w "coś więcej", czyli chęć opieki nad drugą osobą, chęć zapewnienia drugiej osobie bezpieczeństwa, aż w końcu podciągnijcie to w zakochanie się jednej postaci w drugiej - voilà, macie gotowy zarys wątku, który możecie rozegrać ze swoim znajomym (bądź innym użytkownikiem serwera). Nie zapominajmy jednak o tych mniej przyjemnych emocjach, które warto jest wspominać podczas kreacji rozgrywki. Chociażby strach przed utratą bliskiej osoby, bądź przed utratą swojego dorobku - w końcu miasto w której mieszkają wasze postacie jest przepchane przestępczością i niebezpiecznymi obszarami, prawda? Poza tym - smutek, przygnębienie, brak "chęci do życia", to tylko trzy główne objawy, które tworzą trzon poważnej choroby, jaką jest depresja. Co ciekawe według statystyk przeprowadzonych po pandemii covid-19, w Stanach Zjednoczonych aż 42% przebadanych osób przejawiało jakiekolwiek objawy depresji. Dlaczego więc nie wplątać tego w swoją rozgrywkę? Nawet podczas gry w strefie cywilnej, możecie natknąć się zarówno na graczy strefy przestępczej, czy porządkowej. Stosunek Waszych postaci do postaci z powyższych sektorów jest zależny w pełni od kreacji Waszych charakterów, mimo wszystko warto wiedzieć, iż odnoszenie się do tych postaci może znacząco wpłynąć na Wasze dalsze losy i wątki. Warto też wspomnieć, że każdy czyn wymierzony w te postacie, może ściągnąć ze sobą konsekwencje, zarówno te korzystne, jak i nieprzyjemne. W końcu nikt o zdrowych zmysłach nie rzuci się na napastnika, który mierzy do niego z broni, bądź nie będzie uciekał przez departamentem policji tylko dlatego, że nie ma pieniędzy na opłacenie ewentualnego mandatu. Stąd też warto jest zastanowić się, czy na pewno decyzja którą chcemy podjąć, jest warta swojej ceny. Prócz strachu do uzbrojonych, powiązanych z grupami przestępczymi postaciami, należałoby również odgrywać odpowiednie podejście do LEO (Law Enforcement officer). Większość przeciętnych mieszkańców zwyczajnie dobrze traktuje, bądź nawet wspomaga okoliczne stacje organów ścigania. Traktują ich jako bohaterów. Jako kogoś, kto w razie problemów zjawi się na miejscu jako pierwszy, jak kogoś, kto zmniejsza, bądź stara się zmniejszyć przestępczość i ratuje zdrowie/życie obywateli miasta. Stąd też odgrywanie polskiej nienawiści do policji (tj. rzucanie w radiowozy przedmiotami, krzyczenie tekstów pokroju "jebać psy", "acab", "jebać policje") jest zwyczajnie głupie i w większości przypadków zwykłą, niepoprawną kreacją postaci. Strefa przestępcza (Gangi uliczne, mafie, moby, kluby motocyklowe i inne ekipy). Półświatek przestępczy to najbardziej rozbudowana strefa serwera. Zawiera pod sobą najwięcej "odłamów", czyli typów grup, które można rozegrać. Gangi uliczne, jednoprocentowe kluby motocyklowe, ekipy spod rodzin mafijnych, czy inne, niezrzeszone grupy przestępcze nazywane potocznie mobami. Do tego dochodzą mniejsze siatki dilerskie, kartele, czy funkcjonujący od niedawna freelancerzy. Wszystkie te projekty łączy jedna rzecz, czyli przestępczość, a jest ona Waszym głównym wątkiem, który będziecie kreować, prowadząc rozgrywkę w tej strefie. Aktywności przestępcze które będziecie rozgrywać zależą w głównej mierze od typy projektu, przy którym gracie, czy też od postaci, którą aktualnie kreujecie. Przykładem może być tutaj gang uliczny. Rozgrywając gang spod szyldu Crips, Bloods, Hoover, Piru, Sureno, Brims, itd. najwięcej będziecie mieli styczności z kradzieżami, handlem narkotykami "w detalu", bójkami, wandalizmem, czy pressingiem (jest to aktywność, w której zaczepiasz, poniżasz swojego przeciwnika). Kreując bardziej zorganizowaną grupę przestępczą, prawdopodobnie natkniecie się na handel narkotykami i bronią z innymi grupami, bardziej wymagającymi akcjami, czy nawet z brakiem przemocy, jeśli Wasza postać zasiądzie na czele dużej organizacji. Prócz prostych przestępstw, które opisałem powyżej, grając zorganizowaną grupę przestępczą, spotkać możecie również przestępstwa "białych kołnierzyków", przede wszystkim takie jak pranie pieniędzy, czyli w wielkim skrócie wykonanie odpowiedniej sekwencji ruchów, które pozwolą zatrzeć nielegalne pochodzenie pieniądza oraz zbudują dla niego "legalne" źródło. Dodatkowo dochodzą do tego wyłudzenia kredytów i dotacji, oszustwa kapitałowe i ubezpieczeniowe oraz wiele innych. Kreowanie postaci na miarę roku 2023 to coś, z czym niektórzy mają zwyczajnie problem. Zapomnijcie o odgrywaniu postaci, które charakterem i swoim zachowaniem przypominają bohaterów z seriali o gangach ulicznych działających w latach dziewięćdziesiątych, czy też z gier z tytułem GTA. Te postacie są mocno przekolorowane, a czyny które wykonują podczas rozgrywki/filmu są dalekie od rzeczywistości. Zamiast tego czerpcie wiedze ze świata realnego. Instagram, youtube, reddit, bądź nawet kanały discord poświęcone gangom z LA służą Wam pomocą. Tam dowiecie się większości rzeczy, które pozwolą wam kreatywnie i poprawnie wykreować postać. Ubiór, zachowania, styl mówienia, styl poruszania się, czy posiadany majątek. Tego wszystkiego dowiecie się z wyżej wymienionych źródeł. Kreując postać nie zapominajcie o emocjach, które towarzyszą każdemu stworzeniu na ziemi. Przechodzenie obojętnie obok postrzelonego ziomka, którego znacie od dzieciństwa, albo od czasów szkolnych, czy nie zwracanie uwagi na problemy swoich znajomych jest niepoprawne i głupie. Nie potrzebna jest ogromna kreatywność by rozegrać smutek, albo "wypłukanie z emocji" po utracie kogoś bliskiego (zarówno przez śmierć, jak i na przykład przez wyrok sądowy). Strach przed konsekwencjami, bądź utratą życia. Do tego wszystkiego dojść mogą skrajne przypadki, gdzie w związku z licznymi morderstwami, czy problemami z organami ścigania, Wasza postać może wpaść w choroby takie jak depresja, stany lękowe, czy PTSD. Nie każdy gangbanger jest wypłukanym z emocji gangsterem, który bez większego namysłu jest w stanie rozpocząć strzelaninę z uzbrojonymi po zęby oficerami departamentu policji. Oprócz tych negatywnych emocji, zwróćcie uwagę również na te pozytywne. Posłużę się moim przykładem, gdy grałem zwyczajnie szczęśliwą postać, po zakontraktowaniu się w wytwórni muzycznej. Takie wydarzenie to duży sukces i kamień milowy w karierze ziomka Waszej postaci, więc dlaczego mielibyście tego nie wykorzystać? Zróbcie imprezę z dragami, muzyką i dziewczynami. Bawcie się w grze, czerpiąc z tego przyjemność poza grą. Jak wiecie gospodarka serwera zbudowana jest tak, że nie ciężko o szybki przypływ gotówki. Szczególnie, jeśli korzystacie ze zleceń przestępczych, bądź skryptów cornerów oraz kradzieży pojazdów. Pieniądze te przeznaczyć można na różne cele, chociażby narkotyki, broń, budynki, czy projekty, które otworzą kolejne miejsce gry dla innych graczy. Mimo wszystko spora część użytkowników decyduje się na zakup sportowego samochodu, apartamentu, czy nawet ekskluzywnego zegarka. Tak jak kupowanie ubrań, biżuterii, czy elektroniki za brudne pieniądze jest jeszcze na porządku dziennym, tak drogie sportowe, super-samochody warte często ponad milion serwerowych dolarków nie są już tak oczywiste. Kupując tak drogą rzecz, którą zarejestrować musicie na swoją postać, stajecie się łatwym celem dla służb, oraz instytucji pokroju IRS. Stąd też warto zarobioną w nielegalny sposób gotówkę zainwestować w projekty, które wygenerują Wam legalny pieniądz (tzw. pralnie pieniędzy). Jeśli nie macie na tyle czasu, bądź kreatywności, by otworzyć własny projekt, możecie kupić lepszą broń, dozbroić swoich ziomków, czy kupić "dla flexu" jakiś rzadki itemek - będzie to bardziej poprawne i realne, niżeli kupowanie sportowych, bądź luksusowych samochodów. Nie możecie zapominać również o tym, że gospodarka często niemiło zderza się z kreacją postaci. Nie wiecie co robić z pieniędzmi, których macie nadmiar? Zostawcie je schowane. Nikt nie narzuca Wam grania bogatej postaci, nawet jeśli macie kilkaset tysięcy wygenerowanej gotówki. Jeśli kreujecie postać, która nie zarabia w żaden większy, konkretny sposób, to grajcie dalej przeciętnego gangstera, który utrzymuje się poprzez oszustwa i handel narkotykami. Ogranicza Was jedynie wyobraźnia. Ostatnim, bardzo ważnym elementem rozgrywki w półświatku przestępczym są interakcje z agencjami egzekwującymi prawo (LEA). Najczęściej natkniesz się na graczy projektów takich jak LSSD (Los Santos Sheriff's Department), LSPD (Los Santos Police Department), albo SAHP (San Andreas Highway Patrol). Nieco rzadziej natknąć możesz się na postacie, należące do projektu DoJ (Department of Justice), pod który podlegają instytucje takie jak FBI (Federal Bureau of Investigation), DEA (Drug Enforcement Administration), ATF (Bureau of Alcohol Tobacco and Firearms) i kilka innych, z którymi spotkasz się bardzo rzadko, bądź nie spotkasz się wcale. Gra z LSSD i LSPD jest dość powszechna i prócz interwencji do wykroczeń i przestępstw, możesz mieć z nimi codzienną, nieofensywną interakcję, podczas której poprowadzicie między sobą zwykły dialog. W Stanach pracownicy tych agencji nie są odbierani tak samo jak w Polsce. Tam są często lubiani przez społeczność, ze względu na to, że chronią ich miasta/sąsiedztwa przed rozwijającą się przestępczością. Jest masa filmików, gdzie gliniarze po prostu integrują się z mieszkańcami organizując wydarzenia społeczne, czy zwyczajnie "bawiąc się" z innymi (za przykład posłuży nam tańczący zastępca szeryfa). Wiadomym jest, że nie każda interakcja ma polegać na wzajemnej adoracji. Są też sytuacje, gdzie dochodzi do protestów, zamieszek, przestępstw wykonywanych na oficerach pokoju - oznacza to, że w wypadku, gdy gracz frakcji LEA zamorduje kogoś z Waszego projektu, bądź wydarzy się inna, nieprzyjemna dla mieszkańców danego regionu/kultury sytuacja, to zamieszki, czy uprzedzenie do tych agencji będą na porządku dziennym. Mimo wszystko wartym jest zapoznanie się z materiałami przedstawiającymi interakcje na linii obywatel - policjant, które często ukazują pomocne gesty ze strony LEO (Law Enforcement officer). Dodatkowo przy kreacji postaci warto zwrócić uwagę na to, by nie grać polskiej nienawiści do policji (tj. krzyczenie tekstów pokroju acab, jebać policje, jebać psy, itd). Każda zaczepka skierowana ku oficerowi, może przynieść problemy Wam, Waszej organizacji, czy innemu projektowi, który prowadzicie. Branża rozrywkowa (celebryci, menadżerzy i inni). Początki w branży rozrywkowej mógłbym trochę przyrównać do gry w strefie cywilnej. Dużo tam polegania bezpośrednio na samym sobie. Zdobywanie kontaktów, pchanie się gdzie popadnie, a może celowe powodowanie afer i dram z innymi postaciami, byleby nadać Waszemu charowi trochę rozgłosu i poklasku. Gra celebryty nie może opierać się tylko na sukcesach, bo tak jak każdy - celebryci również mają swoje wzloty i upadki. Z początku nie wszystko musi wyglądać idealnie. Grając początkującego piosenkarza możecie wrzucać swoje piosenki w forumowy dział, promować się na lifeinvader, grać koncerty w barach i na mniejszych eventach, lecz możecie też zostać ulicznym grajkiem i czekać, aż ktoś większy złapie z Wami interakcję, bądź zaciekawi się Waszą postacią. Grając małą modelkę możecie rozpocząć karierę poprzez bycie influencerem, wrzucanie fotek na social media, promowanie z czasem produktów mniej, lub większych marek kosmetyków, odzieży, bielizny, a może nawet elektroniki? Współpraca z lokalnym magazynem modowym? Każda ścieżka w branży rozrywkowej daje Wam wiele możliwości rozwoju i wielogodzinnej rozgrywki. Są też typy projektów i postaci, które zwyczajnie są rzadziej spotykane. Są to przykładowo postacie typowo nastawione na influencerów, tiktokerów i vlogerów. Takie postacie również są ciepło przyjmowane, lecz wymagają od gracza wymyślenia kontentu, w którym będzie siedział - w końcu grając influencera powiązanego z kucharstwem, nie przejdziecie nagle w instagramową modelkę która będzie znawcą świata mody. Mimo niektórych ograniczeń skryptowych serwera, czy samego silnika gry, dalej jesteście w stanie tworzyć dobrze zrobioną i dopracowaną treść, która pozwoli zawiesić oko na Waszej postaci. Prócz tych jasnych stron prowadzenia postaci w strefie celebryckiej, są też wady i "mankamenty", o których warto zwyczajnie pamiętać, bądź samemu je rozgrywać. Pierwszą rzeczą o której wspomnę to stres. Strach przed publiką i popularnością. Dotyka to większości ludzi. Nawet tych odgórnie nastawionych na spełnienie swoich największych, najbardziej chorych ambicji. Pierwsze występy na scenie, pierwsze koncerty, trasy koncertowe, wydawanie płyt, czy dramy z innymi celebrytami - to wszystko może mieć dobre skutki (np. uodpornienie postaci na małe problemy), bądź nawet katastrofalne, gdzie postać prócz nabawienia się chorób psychicznych pokroju depresji, stanów lękowych, może wpaść w narkotykowy/alkoholowy nałóg, a w najgorszym wypadku popełnić samobójstwo - bo historia również pamięta o tych przypadkach. Narkotyki wśród celebrytów to coś, o czym nie potrafię zapomnieć jako osoba grająca roleplay od dłuższego czasu. Często jako gracze, dążąc do wyidealizowanej przyszłości swojej postaci zapominacie o graniu tak ważnego czynnika, jakim są dragi i inne używki. Niektórzy biorą je by się rozluźnić, by odbiec od problemów swojego życia codziennego. Inni biorą je, by poczuć się bardziej produktywnym, by nie spać kolejną noc, podczas wprowadzania poprawek do swojej nadchodzącej płyty. Tak naprawdę powodów do zażywania narkotyków jest tyle, ile jest narkomanów na świecie. Najczęściej brane będą tu opioidy, takie jak kodeina, morfina, oksykodon, heroina. Popularna jest również marihuana, substancje pokroju ecstasy, czy nawet kokaina i metamfetamina. Każde z nich mają działania, które albo pomogą Waszym postaciom solidnie się odprężyć w uczuciu euforii, bądź wspomogą skupienie, co przełoży się na wzmożoną produktywność. Frakcje publiczne (oficerzy pokoju (LEO) + FD). Frakcje publiczne różnią się kreacją postaci od sektora cywilnego i przestępczego ze względu na to, że postać musi posiadać odpowiednie cechy charakteru, żeby móc pracować jako oficer pokoju. Osoba wybuchowa, która wyzywa i prowokuje każdą napotkaną osobę, nie popracowałaby długo w strukturach departamentu. Tak samo w kwestii przeszłości Waszej postaci nie macie takiego pola do popisu jak przykładowo sektor przestępczy, bo nie możecie odgrywać, że Wasza postać była karana przez sąd lub odsiedziała karę w więzieniu stanowym, bo żadna z agencji nie mogłaby Was przyjąć. Każda postać w frakcjach publicznych musiała ukończyć akademię, gdzie taka osoba została przygotowana od podstaw do pracy w swoim zawodzie, a ponadto w takim miejscu szczególnie kładziono nacisk na hierarchię i szacunek wobec wyższych stopniem osób. Po ukończeniu akademii Wasza postać w zależności od wybranego LEA została wysłana na część praktyczną, czyli w przypadku LSPD jest to patrolowanie ulic, w przypadku LSSD jest to praca w County Jail przez rok czasu. W każdym z przypadków Twoja postać przez okres szkoleniowy była zobowiązana do udowodnienia swojej wartości wobec innych oficerów i przełożonych, będąc wyśmiewanym i poniżanym na każdym kroku, a Twoja postać otrzymywała najgorsze możliwe zadania do zrealizowania. Powyżej dość skrótowo opisano przez co musiała przejść Twoja postać, dlatego też na tej podstawie powinieneś opracować wstępny charakter swojej postaci, żeby nie wymyślać przeróżnych cudów z przeszłości, która powiedzmy sobie szczerze była dość ograniczona. Kreacja powinna skupić się przede wszystkim na tym przez co aktualnie przechodzi Twoja postać, bo charakter może ulec zmianie w zależności od tego co się przytrafi. Praca w organach ścigania nie należy do przyjemnych zawodów, wręcz można powiedzieć, że do najgorszych - jeszcze biorąc pod uwagę, że ktoś może Cię zastrzelić podczas zwykłego zatrzymania drogowego. Praca w organach ścigania potrafi zniszczyć psychikę człowieka. Twoja postać może jechać do zwykłego zatrzymania drogowego, awantury domowej, alkoholików, ćpunów, bezdomnych, a po chwili na morderstwo dziecka czy gwałtu na nieletnich. Wszystko to odbija się na psychice oficera, który musi oglądać i przeżywać takie rzeczy, a zwykli mieszkańcy nie są w stanie sobie tego nawet wyobrazić. Kolejnym aspektem, który warto tutaj poruszyć to bodycamy znajdujące się na uniformach oficerów, służące do nagrywania przebiegu ich służby. Podczas interwencji należy uważać na to co się robi i wymawia, ponieważ w przypadku złożonej skargi w pierwszej kolejności sprawdzane są nagrania z bodycamów. Jeśli Twoja postać zwyzywała kogoś na tle rasistowskim to powiedzmy sobie szczerze, że masz nikłą szansę obrony. Dzisiejsza technologia również utrudnia swobodne działanie oficerów ze względu na to, że obywatele w pierwszej kolejności wyciągają telefon komórkowy. Detektywi natomiast mogą pozwolić sobie na większe możliwości od oficerów, ponieważ nie noszą bodycamów, więc teoretycznie i praktycznie mają większe pole do popisu. Jeśli zapoznałeś się z powyższymi informacjami to teraz możemy przejść do sedna w kwestii kreacji postaci. Na wstępie dodam, że jest to tylko i wyłącznie Wasz wybór jaką drogą ostatecznie pójdziecie, ale musicie liczyć się z tym, że to co aktualnie robicie może mieć konsekwencje w przyszłości. Zachęcamy wszystkich graczy organów ścigania do tworzenia unikalnych postaci z dobranymi cechami charakteru, które pasują do oficera. Nie musisz grać idealnej postaci, która dogoni każdego przestępcę czy będzie fatygować się w pościg pieszy za osobą przy której znaleziono 1g narkotyków, a wszystko dzieje się na terenach gangów. Możesz grać postać, która chodzi na kompromisy albo nie, natomiast zastanów się jak Ty chciałbyś zostać potraktowany, gdybyś stał po drugiej stronie barykady. Takie myślenie pozwoli Ci na dobranie lepszej taktyki, bo pamiętaj, że jeśli odpowiednio podejdziesz do drugiej osoby to gracze będą chcieli z Tobą grać, a nie unikać. Nie musisz kończyć wątku z danym graczem tego samego dnia, a możesz jednym wątkiem zapewnić sobie kilka następnych wątków, które będą dla Was przyjemne i razem zaczniecie napędzać dla siebie rozgrywkę. Jako oficer masz wiele możliwości, które możesz wykorzystać od śledzenia po zjawianie się tam gdzie pracuje gracz z którym miałeś dzień wcześniej incydent. Jednego dnia możecie rozmawiać ze sobą, a następnego gracz może zostać przeszukany, bo Tobie podpadł i nie dotrzymał swojej obietnicy, którą Ci obiecał przykładowo podczas pierwszej rozmowy. Nie zawsze musicie dążyć do wygranej, lepiej jest przegrać niż wygrać za wszelką cenę, bo pamiętaj, że gracze serwisu oceniają Ciebie po Twoich działaniach w grze, a nie po tym co obiecujesz po discordach. Możesz grać służbistę i nikt Ci tego nie zabroni, jest to tylko i wyłącznie Twój wybór. W kolejnej kwestii musisz pamiętać, że Twoja postać nie jest terminatorem i również tak jak przystało na ludzi odczuwa strach. W grupie każdy jest mądry, natomiast jeśli jesteś sam i nie masz wsparcia to Twoja postać powinna dostosować zachowanie do sytuacji w której się znajduje. Słabo to wygląda, jeśli grupa czarnoskórych osób atakuje Twoją postać, a Ty również ich wyzywasz i prowokujesz do bójki. Oprócz kreacji postaci na służbie musimy pamiętać, żeby również prowadzić życie poza służbą. Tutaj już nie obowiązuje Cię tyle zasad co podczas służby, natomiast masz większe pole do popisu. Warto, żeby Twoja postać znalazła sobie mieszkanie i posiadała członków rodziny (graczy, którzy będą chcieli to pograć) ze względu na to, że zapewni to Wam wiele fajnych wątków i możliwości rozwoju. Twoja postać powinna również posiadać hobby czy to strzelnica, czy jeżdżenie na motocyklach itd. Pamiętaj, że wydział wewnętrzny w Twojej frakcji decyduje o tym czy Twoja postać postępuje zgodnie z zasadami i procedurami na służbie. Ściganci i niezrzeszeni z ekipami ścigantów piraci drogowi. Ścigant? Takie stwierdzenie nie istnieje. Ścigant to słowo, które zostało stworzone trochę przez filmy, a trochę przez roleplay. Stereotypowy ścigant to postać szarego cywila, pracującego w jakimś biznesie pokroju warsztat/gastronomia, który po skończeniu swojej pracy wsiada w ulubionego JDMa i wyjeżdża na miasto, spotkać się z grupką podzielających jego pasję znajomych. Jak to faktycznie wygląda? Zmotoryzowane świry są najbardziej specyficzną grupą na serwerze, bo nie da się ich jednoznacznie zdefinować. Możesz trafić na wcześniej wspomnianego cywila, możesz trafić na biznesmena, gwiazdę muzyczną, mundurowego z lokalnego departamentu, czy aspirującego kierowcę, obstawianego przez włoską mafię. Środowisko to łączy różne sektory rozgrywki, pozwalając rozgrywać nowe wątki, nie zaburzając głównego założenia postaci. Wróćmy do początku, czyli stworzenia i kreacji postaci. Najważniejsze - nie musisz znać się na mechanice, zaczynając grać ze ścigantami. Kreacja postaci jest dowolna, zaczynając od bogatego dzieciaka z samochodami, przez nerda, który zna się tylko na programowaniu, przez mechanika, lakiernika, budowlańca i tak dalej... Nie masz żadnych ograniczeń, poza swoją wyobraźnią. Jak wcześniej wspomnieliśmy, granie w środowisku nie czyni Cię przestępcą - nie biegamy z bronią, nie ściągamy haraczy, nie walczymy o wpływy, ani nie krzyczymy do jednostek departamentu 'JEBAĆ POLICJĘ'. Każdy kojarzy filmy, w których kierowcy w szybkich samochodach ustawiają się na światłach i rywalizują o pieniądze, samochody, czy laski. Jeśli jesteś choć trochę zaznajomiony z tym środowiskiem to wiesz, że to cholernie uzależniające uczucie, kiedy samochód w który włożyłeś ogrom pracy miażdży przeciwnika już na pierwszej prostej. Duma? Pieniądze? Adrenalina? Każdy ma swój powód, dlaczego to robi. To właśnie wyróżnia społeczność zmotoryzowaną, gdzie każdy może znaleźć swoją własną motywację. Lubisz spędzać całe dnie na grzebaniu przy swoim już wyżyłowanym silniku? A może wolisz rozwijać niesamowite prędkości na autostradach dookoła Los Santos? Znajdą się też tacy, którzy litry potu upuszczają, próbując wykręcić najlepszy czas, pokonując resztę na wyznaczonych przez innych trasach. Tak poza tym, dużo czasu spędza się na graniu zwykłego, szarego życia, czyli siedzeniu na kanpie i gadaniu o pierdołach, grillowaniu, trenowaniu, itd. credits; ja, matieusz (strefa porzadkowa), lordsokol (sciganci)
    4 polubienia
  16. **Eelis Forsberg ponownie dla sportu opublikował podobny komentarz jak wczoraj i przedwczoraj, tym razem z nowym pięknym zdjęciem wokalisty Velvet Bangtail - Brenta Aubree** #fuckvelvetbangtail #fuckbrentaubree #whataclown
    4 polubienia
  17. cudowne, widze siebie w TOP 1 FORTNITE z tej paczki
    4 polubienia
  18. Los Santos County Arts & Culture **Departament of Arts & Culture [DAC] w kolejnych poszukiwaniach pod lupę wziął artystkę - Asami Kiyoko. Po wstępnym searchu w social mediach oraz branżowych kuluarach; podjął próbę kontaktu z Managmentem gwiazdy. Wysyła na jej adres dłuższego e-maila, z prośbą o rozmowę telefoniczną bądź spotkanie osobiste w gabinetach State Capitol. Powodem całego przedsięwzięcia są obchody Armed Forces Day 2023, które mają odbyć się 20 maja (sobota) na ulicach Los Santos. DAC w wiadomości zdradza, że ma ambitne plany wobec kobiety - chodzi o wykonanie wokalne hymnu, który ma otworzyć całą imprezę (paradę). E-mail został wysłany przez pracownika działu Communications & Public Affairs DAC, zaś o kontakt prosi sam Dyrektor Departamentu - Shawn Harper. Mail kończy się prośbą o odpowiedź.**
    4 polubienia
  19. remember friends, as your angels Młody, zajawiony modą chłopak od zawsze chciał stworzyć coś własnego, nigdy nie chciał podpasować się coraz to sławniejszym trendom na siłę i próbował nowych, bardziej fascynujących go połączeń modowych. Dionte Kenon na początku 2023 roku postanowił na swoje i po powrocie z utrzymującej go na tamten czas dorywczej pracy zasiadł przed komputerem planując rozwój swojej marki. Najpierw próbował wymyślić nazwę brandu, logotyp, oraz pierwsze projekty. Chłopak miał jasną wizję, chciał tworzyć ubrania, które wyróżnią się choć trochę na tle innych, już istniejących i będących w topce. Po jakimś czasie przemyśleń i planowania swoich ruchów, zapamiętywania ważnych wskazówek, które uzyskał i zapamiętał je z różnych grupek powstał jego pierwszy projekt. przyszłość brandu Po osiągnięciu pierwszego kamienia milowego, czyli znalezienia pomysłu na pierwsze projekty brandu, postanowił on odezwać się do różnych szwalni odzieży lekkiej w celu zrealizowania jego wizji, odrzucił wiele ofert przez przewyższającego stan jego portfela ceny. Stwierdził, że nie może pozwolić sobie na to, aby jego ciuchy były niskiej jakości, a więc postanowił odezwać się do pewnej korporacji, która zapewnia udzielanie wsparcia finansowego dla lokalnych biznesów, czy spółek. info Nazwa: 888clothing Adres: Burton, Hawick Ave / San Vitus Blvd Numer konta grupy: 1050520610 Zarząd: Dionte Kenon, Roddy Sterling Kapitał: $200.000
    3 polubienia
  20. **Menager Velvet Bangtail dowiadując się od wokalisty o zaistniałej sytuacji zasmuciła się obrotem sprawy, lecz przyjęła to ze zrozumieniem wiedząc o częściowym rozpadzie. Zauważając ruch członków Soul Evisceration pod artykułem jak i na Lifeinvaderze z zażenowaniem przyjęła ową prowokację skierowaną do młodszej od nich osoby w postaci Brenta Aubree. Pomimo nieobecności Heather w zespole trzyma kciuki za jej dalszą karierę oraz spełnienie marzenia.**
    3 polubienia
  21. I said look over there, they’re coming for you And his badge is on and his gun’s out too I think he’s really reached the boiling point He’s gonna crack your skull and throw you in the joint
    3 polubienia
  22. Kenny "KELLY" Whitfield - urodzony 24 stycznia 2002 roku, jest artystą i producentem muzycznym pochodzącym z Toronto, (Kanada), obecnie zamieszkującym Los Santos w stanie San Andreas. Jego dzieciństwo było geograficznie jednorodzinne, jednak ubogie w miłość, ponieważ Kenny zawsze czuł się zepchnięty na bok przez rodziców, głównie ze względu na nieakceptację jego sposobu bycia. Jego siostra była jedyną osobą, która zajmowała ważne miejsce w ich sercach. Młody Kenny był cichy, nieśmiały i samotny, zawsze wyróżniający się swoim nietypowym stylem bycia i ubioru. Już od najmłodszych lat pasją Kenny'ego była muzyka, a czas, który inni spędzali na dworze czy imprezach, on poświęcał na naukę gry na instrumentach. Pomimo trudności społecznych i depresji, która pojawiła się we wczesnym wieku nastoletnim, Kenny znalazł ukojenie w muzyce, której oddawał się całym sercem. Jego przyjaciel Calvin Heavinway był jedynym wsparciem w trudnych chwilach. Niestety, depresja doprowadziła Kenny'ego do próby samobójczej w wieku 16 lat, jednak przyjaciel zainterweniował w ostatniej chwili, uratowując mu życie. Pomimo prób leczenia i terapii, Kenny nadal zmagał się z wewnętrznymi demonami. W wieku 21 lat Kenny podjął ważną decyzję i opuścił swoje rodzinne miasto, przenosząc się do Los Santos w Stanie San Andreas. Tam, dzięki swojej determinacji i talentowi muzycznemu, został zauważony przez Breedlove, znanego artystę R&B, który wciągnął go do produkcji swojego albumu. To wydarzenie otworzyło przed nim drzwi do jednej z największych wytwórni w mieście, GENERATION A. Kenny, teraz znany jako KELLY, zaczął zdobywać uznanie w świecie muzycznym Los Santos. Debiutował jako producent albumu VICES od Breedlove, a później wydał własną EP pt. KEEPING HEAD UP, na której pojawiły się znane postaci muzyczne miasta. Następnie brał udział w produkcji utworów innych artystów, współpracując z różnymi talentami. Mimo sukcesów, życie KELLY'EGO nadal było pełne wyzwań. Wydanie albumu KILLING MYSELF w trudnym okresie zdrowia psychicznego przyniosło mu chwilową sławę, ale także kolejne problemy. Po śmierci Breedlove'a, jego życie osunęło się w najgłębszy dołek, prowadząc do kolejnej próby samobójczej, której na szczęście uniknął dzięki szybkiej reakcji przyjaciela. Obecnie Kenny przebywa w zakładzie psychiatrycznym, gdzie przechodzi terapię i jest obserwowany pod kątem zdrowia psychicznego. Mimo wszystkich przeciwności losu, jego historia to także opowieść o odwadze i walce z własnymi demonami, a muzyka pozostaje dla niego nie tylko pasją, lecz również sposobem radzenia sobie z życiowymi trudnościami. Po opuszczeniu zakładu psychiatrycznego, Kenny, znany teraz jako KELLY, postanowił powrócić do życia publicznego. Aktualizując swoje konto na socialmediach, zaczął dzielić się z fanami swoim codziennym życiem, procesem twórczym i postępami nad nowym projektem muzycznym. Muzyka stała się dla niego miejscem, gdzie mógł wyrazić wszystkie swoje emocje i przeżycia. Z biegiem czasu sukcesy finansowe zaczęły się sumować, przynosząc mu komfort, jakiego nigdy wcześniej nie doświadczał. Gotówka stała się częścią jego codziennego życia, co jednak wpłynęło na niego w sposób, który nie zawsze okazywał się korzystny. Zapatrzony w swoje nowe życie, KELLY zaczął dostrzegać świat w zupełnie inny sposób. Niestety, nie wszystkie decyzje w jego karierze okazały się trafione. Podjął błędną współpracę z marką odzieżową LOSARI, co skończyło się publicznym beefem z członkami zespołu Soul Evisceration. Konflikt ten odbił się szerokim echem na cały świat muzyczny, niszcząc wizerunek KELLY'EGO i stawiając go w trudnej sytuacji. Mimo że artysta doświadczył trudności, pozostaje nadzieja na odrodzenie. KELLY musi teraz na nowo budować swoją reputację i zyskać zaufanie fanów. Jego życie jest pełne skoków emocjonalnych, ale wciąż trzyma się muzyki jako ukojenia i wyrazu własnych uczuć. Trudności tylko utwardzają go, a każda porażka staje się dla niego motywacją do dalszej pracy i rozwoju. Wciąż trwa w drodze do samopoznania i lepszego jutra. ★TWÓRCZOŚĆ 2023. ★MAY [30.05] KELLY - MOM, DAD - YOU DID NOT BELIEVE (Prod. KELLY) [FREE TYPE BEAT] ★JUNE [02.06][GEN-A] breedlove & KELLY - VICES [LP] [27.06][GEN A] KELLY - KEEPING HEAD UP [EP] ★JULY [10.07][GEN A] MEMPHIS6 - FATHER OF FAMILY [REMIX] [PROD BY. KELLY] [12.07] Lil Nath - Ride [Official Visualizer] [Prod. Kelly] [15/07] [GEN A] Heat & Breedlove - Together (prod. Kelly) [31.07][GEN-A] KELLY - TAKE ME OUT [PROD. KELLY] ★AUGUST [02.08]Ashanti - Poison (prod. KELLY) [10.08][GEN-A] ASAMI KIYOKO&KELLY - LET IT HURT[PROD. KELLY] [17/08/23] [GEN-A] Stormi- Have Mercy (prod. Kelly) [18.08][GEN-A] Breedlove - Feelin' Alright prod. KELLY (Official Music Video) [19/08][GEN-A][EP] Stormi - Have Mercy [prod.Kelly] [31/08][SadBoyZ] [LP&EP] KILLING MYSELF & BUT IM DIFFERENT - KELLY ★SEPTEMBER [13/09][SadBoyZ]KELLY - NAZANI [Prod. KELLY] [26/09][SadBoyZ] Talya Cruz - Lucid Dreams (prod. KELLY) (Official Lyric Visualizer) ★NOVEMBER [16.11.2023][SADBOYZ] KELLY - HELL STARS FEAT. CHA$E, ORLANDO DALORE [PROD. KELLY] ★DECEMBER [02.12.2023][SadBoyZ] KELLY - ALL ME FEAT. ASAMI KIYOKO [PROD. MOXXXY] (OFFICIAL VIDEO) [16.12.2023][SadBoyZ][EP] ALL ME ~ KELLY [28.12.2023][SadBoyZ] KELLY - METAL DEVIL (DISS EELIS FORSBERG) [Prod. KELLY] ★WZMIANKI; [04.06]020. WIMI REVIEW - Breedlove & KENNY - VICES [25.06]SELF NEWS 086. | Kenny Whitfield Jocelyn Gugliemetti dla Daily Express - wydanie z dnia 29 czerwca 2023 roku [20.07]SELF NEWS 087. LEAH ROZEN - Szczere słowa o związku z producentem Kenny "KELLY" Whitfield [20.07] MASK OFF - Muzyk Kenny KELLY Whitfield już nie stanowi konkurencji, para oficjalnie się rozstała. [20.07] MASK OFF: Wcale się nie dziwimy, że KELLY nosił maskę. [24.07] LIVE INSTAGRAM - @KELLY [31.07] MASK OFF: Leah wymieniła faceta na lepszy model. Kelly, to kiedy piosenka o złamanym sercu i zdradzie? [01.08]MASK OFF: Kelly punktuje hipokryzję swojej ex. [01.08]NORM 100 TOP 5 EP z połowy 2023 roku! #3 Kelly - Kleeping Head Up [03.08]NORM 100: Krótki post o dzisiejszej zapowiedzi albumu Kenny "KELLY" Whitfield [08.08]SELF NEWS 091. Kenny "Kelly" Whitfield o swoim debiutanckim albumie [10.08] PREORDER ,,KILLING MYSELF'' [11.08]MASK OFF: Kelly i Asami NAGO. Razem. [18.08]MASK OFF: Nowa dziewczyna Kelly'ego zabija wzrokiem! [31.08] MASK OFF: SHOTS FIRED. Wybijanie się na śmierci kumpla? Normalne. [25.09] MASK OFF: Kelly przyłapany na planie teledysku... [26.09] MASK OFF: Dlaczego KELLY zawiesił karierę? [09.10] LIVE INSTAGRAM - @KELLY #2 [09.10] Kenny KELLY Whitfield, wszystko z tobą w porządku? Internet zalewają urywki z niepokojącej transmisji... [22.11.2023]043. Kenny "Kelly" Whitfield w pierwszym wywiadzie po terapii: "Nigdy nie chciałem, żeby ludzie brali ze mnie przykład." [29.12.2023]Kompleksowa analiza konfliktowego trójkąta – wszystko co musisz wiedzieć o moralnym i wizerunkowym upadku KELLY’ego i Losari ★TWÓRCZOŚĆ 2024; ★JANUARY [12.01][SadBoyZ] KELLY - ... [Prod. KELLY] ★FEBRUARY [07.02][ANGELS&DEMONS]KELLY & ELIROSE - WASTE LOVE [PROD. KELLY] [09.02] [LIL SANT] [EP] WAVE - LIL SANT Lil Sant x KELLY - Stop [prod. KELLY] ★MARCH [09.03][ANGELS&DEMONS LABEL][EP] KELLY&ELIROSE ,,I LOVED IN HELL, I LOVED IN HEAVEN'' [29.03.2024][ANGELS&DEMONS] ELIROSE - own temple [PROD. KELLY] ★APRIL [02.04][ANGELS&DEMONS LABEL]KELLY - LONELY [PROD. KELLY] ★WZMIANKI: [11.01] KENNY WHITFIELD, WHERE ARE YOU? #KellyIsOverParty [13.01] [CELEBRITY PREVIEV]  W swojej ostatniej piosence KELLY śpiewa słowa „wyjeżdżam i nie chce wracać”. [15.01] 084. KELLY „ucieka” od odpowiedzialności - słów kilka o tym jak Whitfield odleciał [18.01] 030. Kenny „KELLY” Whitfield dotkliwie pobity! Czy artysta padł ofiarą przestępstwa z nienawiści? [26.01] [CELEBRITY PREVIEV] KELLY POWRACA? [30.01] [CELEBRITY PREVIEV] - KELLY niedawno powrócił do Los Santos po swojej krótkiej ucieczce... [01.02] 026. Pierwszy wywiad KELLY’ego po jego kryzysie wizerunkowym – „Dotknąłem dna, na moment nawet się tam przykleiłem”. Czy artysta wyciągnął wnioski ze swoich błędów? [11.02][CELEBRITY PREVIEV] Czy KELLY jest zwykłym plagiatorem? [19.02][CELEBRITY PREVIEV] No ładnie... KELLY, aż tak słabo idzie w Twojej nowej wytwórni [19.02] Wspomnienie o KELLYM w Daily Globe podczas wywiadu z dyrektorem sierocińca Jonathan Whebeley, Little Hope Orphanage [03.03][CELEBRITY PREVIEV] A może spotykają się, by obgadać transfer do NOVA? Tylko co na to KELLY? [05.03][CELEBRITY PREVIEV]Uprzejme ptaszki donoszą, że bohater poprzednich plotek zakończył swój związek z siostrą swojego kumpla, KELLY [07.03][ANGELS&DEMONS LABEL] LIMITED DROP HOODIE ,,I LOVED IN HELL, I LOVED IN HEAVEN'' [15.03][CELEBRITY AWARDS] Zażarta walka wyłoniła trzech największych kandydatów. [17.03][DAILY GLOBE] Kenny "KELLY" Whitfield, nominowany w kategorii BEST RAP ARTIST [05.04] JUŻ W PIĄTEK 05.04 w MIRAGE o 21 startuje "THE MOMENT BEFORE THE FALL" KELLY [06.04] 028. Daily Globe live presents: KELLY- Lonely. O nowej płycie i planach na przyszłość. [06.04][CP] BREAKING NEWS... Vin Diesel, KELLY - JAK SIĘ CZUJECIE POPIERAJĄC KRYMINALISTÓW? [06.04][CP] My to tylko tutaj zostawimy, w razie gdyby feds chcieli władować RICO w następny klub, to może KELLY polecisz razem z nimi, następna płyta z Federal Correctional Institution! [07.04][CP] 097. #Kellyisoverpartyagain? Gdy odbudujesz wizerunek nie otaczaj się kryminalistami [07.04][CP] O tym kogo dokładnie wspiera @KELLY i dlaczego zgnije w pierdlu, anulowany przez wszystkich przeczytacie w najnowszym artykule na stronie. [07.04][CP] #kellyisoverpartyagain [07.04][CP] Myśleliście, że KELLY to taki dobry człowiek, bo pomagał sierotom? [21.04][Daily Globe] 249. 'Do Good Day' - wydarzenie Ron Oil x ULSA dużym sukcesem (KONCERT&WYWIAD) [30.04][CP]KELLS coraz częściej widywany jest w towarzystwie Fehu Pandora Skarsgard [01.05] Sparing BARRY FISHER/ KELLS PRZYNALEŻNOŚĆ; GENERATION A (08.06.2023 - 23.08.2023) ANGELS&DEMONS LABEL ∞ (CEO) Kenny Whitfield
    2 polubienia
  23. Ale stary my rozmawiamy o pixelach których kiedyś nie będzie. Nie mam nic do ciebie i nie obraź się ale przypominasz mi taką głupią sukę z mojej klasy co nie dawała odpisać zadania bo bała się o konkurencję w pracy. Obyś nie skończył tak jak ona bo finalnie zapierdala na mopie w galerii;)
    2 polubienia
  24. 2 polubienia
  25. Hejo, fajnie że zadałeś takie pytanie. Tak jak napisał Koko- nigdy nie zakazywaliśmy wjazdów do parków (no chyba, że były ku temu powody IC). Mapka interaktywna jest w trakcie tworzenia, będzie dostępna do końca tego tygodnia. Będzie dostępna na zewnętrznej domenie chyba, że kiedyś ekipa pomyśli o utworzeniu subdomeny. Na niej znajdą się m.in.: - miejsca wypoczynku, - plaże, - punkty widokowe, - nasze stacje oraz stacje FD. Poza interaktywną mapą- zostaną dodane tematy, tak jak wspomniany przez Ciebie park Galileusza. Po kliknięciu w konkretny zespół parkowy będzie wyświetlona informacja o ewentualnych ograniczeniach (np. zakaz wjazdu pojazdami elektrycznymi, bądź np. zakaz rozpalania otwartego ognia- ognisk). Parki- to zespoły różnych terenów, które mają konkretną granicę (na rzecz gry, wybraliśmy kilka miejsc, które mają faktyczny sens i można tam ogarniać rozgrywkę dla graczy), gdzie wprowadzane mogą zostać (lub nie muszą) jakieś ograniczenia IC- wyłącznie pod gierkę IC z klientami (z graczami). Nie chodzi o to, aby blokować grę a z kimś po prostu pograć. Bardzo często przyjeżdżają ludzie i odgrywają "brak ticketa" czy zgłaszają na siebie 911 o czymś nielegalnym lub podejrzenie nielegalności- byle tylko pogierczyć fajną scenkę (finalnie nikt skryptowo kar nie otrzymuje)- w przeciwieństwie do graczy, którzy na siłę próbują wyłącznie pajacować, bo "chcą grać w grę i się nią bawić". Ale odpowiadając- będzie wszystko wyszczególnione. Rangerzy są świadomi istniejących przepisów prawa i obowiązujących zasad w każdym parku, więc nie będzie "jeden rabin/ranger powie tak, a drugi nie" W Stanach parki są dla ludzi czymś normalnym jak u nas chociażby obszary natury 2000. W samej Kalifornii jest ich aż 260 o łącznej powierzchni ponad 600k hektarów- do tego dochodzą plaże stanowe o łącznej długości 450km (na 2000 całej linii brzegowej Kalifornii), nad którymi pieczę sprawuje właśnie State Parks i wyłania konkretne miejsca pod "plaże publiczne", tj. gdzie jest ratownik, opieka i pełna infrastruktura. W przeciwieństwie do szkodników serwerowych, którzy zawijają rzeczywistość (jakobyśmy blokowali komuś grę) wychodzimy do graczy i chcemy z nimi grać- dlatego tworzymy taką mapę i miejsca muzealne (np. muzeum w obserwatorium Galileusza, muzeum opuszczonej kopalni- w planie są także inne miejsca- potrzebuję osobiście na to czasu), tworzymy konkretne miejsca oznaczone granicami- gdzie nas na pewno spotkacie i na to liczymy, że na te kilka zespołów parkowych- w każdym kogoś spotkanie i będziecie mieli z nami gierkę. Kto z nami grał- ten wie, że gramy przeważnie na korzyść OOC gracza. Nawet jak ktoś sobie eseksuje to podbijamy i po prostu pytamy czy wszystko w porządku, aby nakręcić gierkę. Dodatkowo poprzez kanały Social Mediów będziemy dodawać aktualizacje na czasowe ograniczenia związane z konkretną grą IC. Daję przykład sprzed roku- gracze zorganizowali grę, która sprawiła, że ciężarówka z chemikaliami przewróciła się i wpadła do Alamo Sea, które zostało na jakiś czas wyłączone z użytku (zakaz kąpieli i wgl wchodzenia do wody). "Ograniczenia" (bo nie zamierzamy za to kogoś uwalić do jaila) będą głównie po to, aby pokazać graczom- że coś się dzieje, można przyjechać i świetnie pograć.
    2 polubienia
  26. gdzie mozna to zamuwic
    2 polubienia
  27. Port Los Santos jak już wspominaliśmy w main temacie jest jednym z największych portów w Stanach Zjednoczonych i jest kluczowym centrum handlowym w regionie. Pracownicy odpowiedzialni są za szereg zadań które otwierają wam pole do popisu jeśli chodzi o samą rozgrywkę w sektorze. Oczywiście podałem tutaj jeden z wielu przykładów do danego podpunktu. Oczywistym jest że moglibyśmy ich dopisać więcej, natomiast zepsuły to potencjalną zabawę przy kreacji rozgrywki. Inspekcja i przetwarzanie towarów: Inspekcja towarów to proces sprawdzania, czy towary spełniają określone wymagania, takie jak wymagania sanitarno-higieniczne czy przepisy jakościowe. W ramach inspekcji pracownicy portu mogą przeprowadzać badania laboratoryjne, sprawdzać dokumentację przewozową oraz odbywać inspekcje wizualne. Inspekcje te są ważne, ponieważ pozwala na zapewnienie bezpieczeństwa żywności, produktów chemicznych i innych towarów, a także zapobiegać wprowadzaniu na rynek towarów niebezpiecznych lub niezgodnych z przepisami. - Odnosząc to do możliwości które daje wam serwer i my jako projekt. Przykładowy pomysł na grę: Od czasu do czasu, będziemy organizować większą rozgrywkę w postaci kilkudniowego rozładowania kontenerowca, który narracyjnie może posiadać jakieś nieścisłości, przewozić nielegalne towary, cokolwiek co będzie wymagało waszej reakcji albo i też nie, jeśli gracie w półświatku i towar który przemycacie trafi na taki kontenerowiec ale musicie się liczyć z tym że ktoś może na niego trafić. Następnie rozładowany towar będzie trafić do magazynów które odpowiednio zabezpieczone i wyposażone, aby zapobiegać kradzieżom, uszkodzeniom i innym niebezpieczeństwom, niemniej jednak narracyjnie możecie trafić na żyłę złota. Obsługa systemów transportowych: W porcie znajdują się liczne systemy transportowe, takie jak dźwigi, windy, taśmy transportowe i wózki widłowe. Pracownicy odpowiedzialni są za obsługę i konserwację oraz prowadzenie takich systemów wedle wcześniej przyjętych wytycznych. Jednym z najważniejszych systemów transportowych w porcie są dźwigi. Mogą pracować na lądzie, na nabrzeżach, na statkach lub na innych urządzeniach, takich jak platformy pływające. W porcie znajdują się różne typy tych kolosów, w tym dźwigi bramowe, dźwigi wieżowe, dźwigi brzegowe i dźwigi mobilne. Innym ważnym systemem są taśmy transportowe. Taśmy transportowe to elastyczne, ciągłe pasy, które służą do transportu towarów z jednego miejsca na drugie. Taśmy transportowe są skuteczne w przemieszczaniu dużych ilości towarów, takich jak zboże, węgiel czy cement. Przykładowy pomysł na grę: Tutaj, sprawa jest dość oczywista. Port daje nam na VW0, bardzo dużo kontenerów, potężnych dźwigów czy stojących kontenerowców zacumowanych w porcie, na które jesteśmy w stanie wejść. Tak naprawdę daily obowiązkiem dla każdego pracownika w dokach jest praca przy rozładowywaniu frachtowców, zarówno w tym mniejszym stopniu jak i tym większym - ładując przykładowo przy pomocy Dock Handler cały kontener na pakę ciągnika, który następnie wiezie zamówiony towar z punktu A do punktu B. Natomiast w mniejszym, rozładowywanie palet ze stojącego kontenera do ciągnika, ciężarówki, czy nawet do małego vana który dowozi towar do magazynu. Prosta przyjemna gra która nie wymaga od nas jakiejś nadzwyczajnej wiedzy. Obsługa oraz serwisowanie statków: Obsługa statków w porcie jest kluczowym elementem działalności portowej i obejmuje szeroki zakres zadań związanych z przyjmowaniem, obsługą i wypuszczaniem statków. Przyjmowanie jednostek to proces, w którym pracownicy współpracują z kapitanami i załogami statków w celu zapewnienia płynnego i bezpiecznego cumowania w wyznaczonym do tego doku. Pracownicy portu nadzorują manewry, zapewniając, że statek jest odpowiednio przywiązany do nabrzeża i że nie ma ryzyka dryfu lub uszkodzenia podczas operacji. W tym procesie wykorzystuje się różne urządzenia, takie jak cumy, liny holownicze i dźwigi bramowe do umieszczenia kotwic i przypięcia statku. Obsługa statków obejmuje również zaopatrzenie jednostki. Pracownicy zapewniają, że statek ma dostęp do niezbędnych zasobów, takich jak woda pitna, paliwo, żywność i inne zaopatrzenie. Oczywiście samo serwisowanie może obejmować usługi remontowe, inspekcje techniczne, zaopatrzenie w wodę i prąd, odprowadzanie ścieków i inne usługi specjalistyczne dostosowane do potrzeb danego statku. Wszystkie te usługi są świadczone w celu zapewnienia bezpiecznego i efektywnego pobytu statku w porcie Przykładowy pomysł na grę: Podobnie jak w poprzednich przykładach serwisowanie i obsługę statków, możemy rozegrać na kilkadziesiąt sposobów. Możemy to ograniczyć do samej pomocy przy manewrze cumowania statku w doku. Frachtowiec z zagranicy ma problem z wybraniem odpowiedniego sektora doku, wtedy wysyłamy tug który naprowadza większego przyjaciela do miejsca docelowego. Następnym krokiem może być zaopatrzenie załogi statku w prowiant, medykamenty, generalizując itemy pierwszego kontaktu. Bazowo z rozwojem portu, do życia może wejść stocznia gdzie będziemy mogli odegrać pełne serwisowanie statku, a sam proces umożliwi edycję koloru/dodatków posiadanych przez was łodzi. Kontrola bezpieczeństwa: obejmuje szereg działań mających na celu identyfikację, ocenę i zarządzanie ryzykiem oraz zapewnienie przestrzegania przepisów i procedur związanych z bezpieczeństwem w porcie. Poniżej przedstawiam rozwinięcie pojęć związanych z kontrolą bezpieczeństwa w porcie. Pracownicy muszą monitorować i kontrolować dostęp do portu, aby zapobiegać nieupoważnionemu wstępowi na teren portowy. Wprowadza się systemy identyfikacji, takie jak karty dostępu i kontrola tożsamości, aby zapewnić, że tylko upoważnione osoby mają dostęp do konkretnych stref. W tym celu została powołana jednostka: Los Santos Harbor Patrol która przeprowadza kontrolę towarów, aby wykryć niebezpieczne substancje, nielegalne towary lub inne zagrożenia dla bezpieczeństwa. Kontrola towarów obejmuje przeszukiwanie, skanowanie i badanie próbek, a także analizę dokumentacji przewozowej, aby upewnić się, że towar jest zgodny z przepisami i normami. Przeprowadza się również kontrolę bagażu i osób wchodzących na teren zastrzeżony. Pracownicy portu mogą stosować procedury przeszukiwania bagażu oraz kontrole osobiste, aby zapobiegać wprowadzaniu niebezpiecznych lub zakazanych przedmiotów na teren portowy. Przykładowy pomysł na grę: Odpowiedź jest prosta, dołączając do projektu możecie się postawić po stronie tych dobrych czy tych złych. Zarówno grając zwykłego szeregowego pracownika który przychodzi aby mówiąc kolokwialnie odbębnić swoje i jechać do pubu, jak postacie wyżej postawione będące oficerem Los Santos Harbor Patrol czy członkiem związku zawodowego. Możliwości naginania tego protokołu macie multum. Przykładowo pojawia się akcja zarobkowa, polegająca na kradzieży jakiejś części towaru z magazynu A. Organizacja która podejmuje się zlecenia, ma możliwość zarówno pójścia na około i głowienia się jak to zrobić, lub przekupić osobę która pomoże jej to zrobić - mamy tutaj sytuację WIN/WIN. Stając po dobrej stronie, pilnujecie czy nie istnieją jakieś nieprawidłowości do oficera który zgłasza to dalej, a dany sektor portu jest lepiej strzeżony a wy możecie dostać za to premie. OOC:
    2 polubienia
  28. 2 polubienia
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności Regulamin